abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60720306
Vriend van me gaat met ups en downs door het leven de laatste paar jaar. HBO heeft hij niet afgemaakt omdat die richting hem niks meer leek. Nu dan toch werk gevonden via een uitzendbureau, heel leuk werk en dus alles OK zou je denken.....
Drie maanden geleden heeft hij zijn relatie die al dik drie jaar liep onder de loep genomen en is er mee gestopt. Goed, dat was idd een dead-end.
De laatste tijd horen we hem alleen over Janneke hier, Janneke daar en dat is zijn cheffin op het werk die tevens directielid is. Zijn is dik 10 jaar ouder dan hij en heel erg getrouwd en voorzien van kinderen. Ook gaan ze met de zaak wel bijna 1x in de week uit eten, ineens. Gisteren is hij door mijn vriendin gespot in het winkelcentrum terwijl ze in de auto zaten te, zoals zij dacht, zoenen. Later werd dat afgedaan dat hij een schouder nodig had om op te huilen vanwege de moeilijke tijd thuis. Inderdaad is zijn vader ziek en kan hij het bij zijn moeder niet kwijt.
Maar dat is toch raar, uithuilen bij je vrouwelijke baas waar je net 6 maandjes voor werkt? Hij krijgt ook veel smsjes van haar en op haar Hyves heeft hij een krabbel achter gelaten met een liefdesverklaring, is me verteld door zijn ex, want die vrouw heeft hem blijkbaar gewist. Zelf dus niks gezien, maar geen 1 krabbel met 100+ vrienden kan uiteraard niet.
Wat moet ik met die jongen? Als die liefde niet beantwoord wordt op den duur, dan staat hij zonder baan op straat. Wordt die loefde wél beantwoord dan zit hij met een meid van ruim 10 jaar ouder die kinderen heeft. Hij is net 26 en zij bijna 40. Moet je d'r mee?
We hebben hem al erop aangesproken, maar ontkent alles terwijl we hem op een paar harde leugens hebben betrapt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:46:13 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60720554
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:38 schreef Osramp het volgende:
We hebben hem al erop aangesproken, maar ontkent alles terwijl we hem op een paar harde leugens hebben betrapt.
Dan laat je hem toch lekker in de stront zakken.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:03:07 #3
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60721064
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:46 schreef Rosbief het volgende:

[..]

† In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 00:15:21 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_60721343
quote:
Moet je d'r mee?

Niets, hij is oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:42:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60722018
Afgezien van het feit dat het over het algemeen niet handig is om met je meerdere te rommelen, blijft het toch echt zijn keuze, en of het een probleem gaan worden moet nog blijken.

Wat nou als hij zielsgelukkig met haar wordt? Ondanks het leeftijdsverschil en het feit dat ze 2 kinderen heeft?!
Staat hij dan bij jullie (als "vrienden") ook buitenspel of accepteren jullie het dan wel?

Zelf laten uitzoeken dus, hij is niet bepaald bezig de poten onder de monarchie weg te zagen, dus laat m lekker van z'n eigen fouten leren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:44:54 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_60722063
quote:
Wat moet ik met die jongen?
Helemaal niets lijkt me

Waarom zou jij er iets mee moeten? Het is zijn leven, zijn baan, zijn baas. Laat hem lekker. Loopt het mis, dan heeft ie dat ook weer meegemaakt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_60722708
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:42 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat het over het algemeen niet handig is om met je meerdere te rommelen, blijft het toch echt zijn keuze, en of het een probleem gaan worden moet nog blijken.

Wat nou als hij zielsgelukkig met haar wordt? Ondanks het leeftijdsverschil en het feit dat ze 2 kinderen heeft?!
Staat hij dan bij jullie (als "vrienden") ook buitenspel of accepteren jullie het dan wel?

Zelf laten uitzoeken dus, hij is niet bepaald bezig de poten onder de monarchie weg te zagen, dus laat m lekker van z'n eigen fouten leren.
*zingt het Troetelbeertjeslied*

We leven op aarde hoor. Hoe groot schat jij de kans dat een jongen van 26 gelukkig wordt met zijn getrouwde baas van 40 met kinderen?
Sanity is (not) statistical
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:55:07 #8
33954 ElisaB
pi_60723664
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:20 schreef Maeghan het volgende:
We leven op aarde hoor. Hoe groot schat jij de kans dat een jongen van 26 gelukkig wordt met zijn getrouwde baas van 40 met kinderen?
Jij schat de kans niet erg groot in? En waarom niet? Ken je ze?
pi_60724595
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:55 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Jij schat de kans niet erg groot in? En waarom niet? Ken je ze?
Once a cheater always a cheater. Het lijkt me heel sterk dat zijn baas haar man al ingelicht heeft over deze 'affaire'

Voor TS: je kunt hier niets mee, je hebt geprobeerd met hem te praten. Lekker laten gaan dus
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:01:54 #10
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_60724690
Ik snap dat hele "something on the side" niet in de topictitel. Dat zeg je doorgaans toch wanneer je er iemand op nahoudt NAAST een bestaande relatie, of niet

En als hij wil proberen zich omhoog te neuken, dan moet hij dat zelf weten. Alleen achteraf niet komen uithuilen/zeuren/whatever als het misgaat en de hele zaak "backfired"
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_60725465
Och ja, hij moet het zelf maar uitzoeken. Het zou alleen erg jammer zijn want zijn werk bevalt hem goed en het bedrijf is tevreden over hem.

Nou hoop ik maar dat die verklaring waarom hij erg close betrapt werd waar is en dat zij hem verteld heeft dat ze wel vrienden kunnen blijven en verder gewoon goede collega's.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:59:17 #12
33954 ElisaB
pi_60726155
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 07:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
Once a cheater always a cheater. Het lijkt me heel sterk dat zijn baas haar man al ingelicht heeft over deze 'affaire'
Aha, je kent ze

Misschien vindt de man van de baas het allemaal wel prima. Ik heb ook geen idee hoor, maar het is wel erg makkelijk om te menen dat je weet hoe het zit. Je hebt namelijk geen flauw idee en voor iemand die geen flauw idee heeft, doe je wel erg straffe uitspraken.
pi_60726226
Schopje R&P!
I HATE MUSIC
pi_60726683
--> R&P
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_60726739
quote:
Zelf dus niks gezien, maar geen 1 krabbel met 100+ vrienden kan uiteraard niet.
hebben betrapt.

Maar goed, dat moet-ie allemaal zelf weten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:39:28 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60726972
Oh ik dacht al, war komt dit ineens vandaan

Dus een vriend heeft ff een moeilijke periode en krijgt wat aandacht van de vrouw van de baas?... dat is het zo'n beetje toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:43:39 #17
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_60727057
Ik snap niet waar je je mee bemoeit eigenlijk ..
There is no rehab for stupidity.
pi_60727208
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aha, je kent ze

Misschien vindt de man van de baas het allemaal wel prima. Ik heb ook geen idee hoor, maar het is wel erg makkelijk om te menen dat je weet hoe het zit. Je hebt namelijk geen flauw idee en voor iemand die geen flauw idee heeft, doe je wel erg straffe uitspraken.
Ach, zelfs wij kennen die vrouw niet. Wel eens gezien in de stad, dus we weten wie het is maar weten verder niks van haar. Misschien heeft ze hem idd alleen maar geholpen in een moeilijke tijd.
Al vind ik het wel heel vreemd dat iemand uit de directie ineens een werknemer die er pas kort werkt, even gaat helpen met zijn problemen. Ik bedoel, allerlei vage etentjes en best vaak, hij neemt af en toe haar auto mee naar huis. We zien ze ook vaak samen op stap en in de stad, hij beweert bij vrienden te zijn geweest die op dat moment niet thuis waren. Allemaal erg vaag.
Hopelijk is het minder dan het lijkt.....die jongen heeft nu toevallig een leuke baan gescoord waar hij nauwelijks de achtergrond voor heeft. Ergens anders komtie niet zo makkelijk aan de slag. Zou zonde zijn om dat kwijt te raken, over zo'n taart.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:51:25 #19
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60727264
Heb je zelf een oogje op hem?
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:55:59 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60727397
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ach, zelfs wij kennen die vrouw niet. Wel eens gezien in de stad, dus we weten wie het is maar weten verder niks van haar. Misschien heeft ze hem idd alleen maar geholpen in een moeilijke tijd.
Al vind ik het wel heel vreemd dat iemand uit de directie ineens een werknemer die er pas kort werkt, even gaat helpen met zijn problemen. Ik bedoel, allerlei vage etentjes en best vaak, hij neemt af en toe haar auto mee naar huis. We zien ze ook vaak samen op stap en in de stad, hij beweert bij vrienden te zijn geweest die op dat moment niet thuis waren. Allemaal erg vaag.
Hopelijk is het minder dan het lijkt.....die jongen heeft nu toevallig een leuke baan gescoord waar hij nauwelijks de achtergrond voor heeft. Ergens anders komtie niet zo makkelijk aan de slag. Zou zonde zijn om dat kwijt te raken, over zo'n taart.
en het komt niet in je op dat hij al die kleine excuusjes maakt omdat hij geen zin heeft in het paternaliserende gedrag van zijn vriendenkring? laat hem gewoon lekker zijn gang gaan en vang hem op als het mis gaat, maar dat vooraf vingerwijzen werkt toch altijd averechts
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 11:08:00 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_60727691
Jij moet er helemaal niets mee, laat hem lekker zijn gang gaan, wat hij doet moet hij toch lekker zelf weten?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60728246
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:55 schreef Re het volgende:
laat hem gewoon lekker zijn gang gaan en vang hem op als het mis gaat
Dat hebben we al vaker gedaan.....geen zin om wéér met zijn gebakken peren te zitten.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:33:42 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60728266
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:32 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat hebben we al vaker gedaan.....geen zin om wéér met zijn gebakken peren te zitten.
mja, dan laat je hem toch lekker los ...
pi_60728312
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:46 schreef Rosbief het volgende:

[..]

pi_60728446
Wat moet je hier mee: Totaal niets.

Jij kent die vrouw niet, en het is erg makkelijk voor jou, als buitenstaander, om tegen hem te zeggen dat-ie alleen moet blijven als iemand een arm om hem heen slaat.

In feite baseer jij je volledige beeld van de situatie op algemeenheden en uiterlijkheden zoals 'het is over het algemeen niet goed om iets met je baas te beginnen' en 'hij heeft zo'n goede baan'.

Feit 1: Ongeacht wat er uitkomt houdt hij er waardevolle ervaring aan over. Daadwerkelijke echte eigen ervaring, die in dit geval meer waard is dan jouw mening.
Feit 2: Hoeveel procent van de mensen heeft zijn/haar partner op het werk ontmoet? Uit het hoofd: Dat loopt in de tientallen procenten. De tijd dat iedereen met zijn buurmeisje trouwde is echt voorbij.
Dus misschien houdt hij er ook nog een vrouw aan over.

Wat je wél kunt doen:
1. ophouden met oordelen en veroordelen. Dat is waarschijnlijk (deels) de reden waarom hij hier niet openhartig over is naar zijn vrienden toe. Accepteer dus zijn recht om zijn eigen keuzes te maken.
2. Confronteren. Zeg hem dat je de situatie niet kent, en dat je het in zijn algemeenheid zou afraden... maar dat je niet accepteert dat hij met doorzichtige en aantoonbaar foute informatie komt. Aandringen en volhouden. Voor de draad ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')