Je doet net alsof we iets missen maar we missen niks , je hebt niks extra's te bieden alleen maar negatieve dingen , de dingen die jij in het vooruitzicht stelt bestaan al zonder dat we ons bekeren .quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik probeer Hem af te schilderen als een liefdevolle, doch rechtvaardige soevereine Koning van het heelal, die niet eeuwig met zich laat sollen en Zijn rechtvaardige plaats als Koning zal claimen wanneer het daar tijd voor is. Tot die tijd laat Hij aan ons de keuze: de waarheid accepteren en ons aan Hem onderwerpen waardoor we Zijn volledige liefde ontvangen, of rebelleren wat het pad van het kwaad kiezen inhoudt en sterven.
God eist onvoorwaardelijke liefde en onderdanigheid en zelfhaat van ons, en als beloning daarvoor staat hij toe dat we door blijven leven en doet hij lief tegen ons, als je Hem op de volgens Ali juiste manier in Hem gelooft.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:38 schreef Topspin het volgende:
Liefde ontvangen gaat toch zonder regelementen of niet? Bij het ontvangen van liefde hoef je toch niet eerst aan 3 vereisten te voldoen in het normale geval van liefde ontvangen? God houdt van je of hij houdt niet van je, niet dat je eerst jezelf moet onderwerpen want dan is het in mijn ogen liefde zoals in een hypothecaire akte staat.
Dat zie je verkeerd, want al onze godservaringen zijn niets meer dan de paddotripjes van Ali, en die staan in het niets vergeleken met zijn godservaringen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Je doet net alsof we iets missen maar we missen niks , je hebt niks extra's te bieden alleen maar negatieve dingen , de dingen die jij in het vooruitzicht stelt bestaan al zonder dat we ons bekeren .
Ik niet: ik geloof dat ALS er een Christelijke God bestaat, deze veel vredelievender en vergevingsgezinder is dan hoe Ali Hem afspiegelt, dus vind ik in dat geval niet dat God zou moeten sterven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef neo567 het volgende:
Als Satan of Lucifer nou echt zou bestaan, dan zou ik samen met hem die laconieke lul van een God gaan vermoorden !!!!
Lieverd... de Duivel bestaat hoor.. je zoekt hem alleen in de verkeerde hoek... ik zou het eens bij de dames proberen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef neo567 het volgende:
Als Satan of Lucifer nou echt zou bestaan, dan zou ik samen met hem die laconieke lul van een God gaan vermoorden !!!!
Ik was bezig met een reactie maar dat is een gigantisch lang antwoord. Maar oke, ik zal het zo duidelijk maar kort mogelijk uit proberen te leggen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:31 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat is precies het punt dat ik hierboven steeds herhaal, maar waar Ali niet op in gaat.
Jezus Ali wat ben jij langdradig kerelquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik was bezig met een reactie maar dat is een gigantisch lang antwoord. Maar oke, ik zal het zo duidelijk maar kort mogelijk uit proberen te leggen.
God kan schepselen kiezen zonder vrije wil. Op die manier kunnen ze niets anders dan wat God wil dat ze doen. Alle liefde is dan waardeloos. Ware liefde vereist vrije wil.
God heeft dus schepselen gemaakt met vrije wil. Vrije wil brengt echter het risico mee dat die schepselen zullen rebelleren tegen God. Daardoor zullen ze dingen doen die voor God niet door de beugel kunnen, namelijk medeschepselen niet liefhebben zoals henzelf. God kan dat niet toelaten omdat God een Heilig God van Liefde is, geen egomaniak. God zou die schepselen dan uiteindelijk ook moeten vernietigen. God kan niet eeuwig kwaad tolereren. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die slachtoffer worden van dat kwaad.
God creëerde dus schepselen met vrije wil. Dat waren de engelen. 1 van die engelen, Lucifer, de hoogste van allemaal, rebelleerde inderdaad. God wist dat dit zou gebeuren.
Als antwoord daarop had God Lucifer kunnen vernietigen. Dan had God echter de vrije wil van Lucifer niet gerespecteerd. Hij was dan inderdaad de tyran zoals Lucifer God graag afschildert geweest. In plaats daarvan koos God voor een constructieve oplossing, een interventie.
Wij mensen zijn die oplossing. God schiep de mens, ook met vrije wil. De mens is beter in staat te begrijpen waarom God bepaalde restricties oplegt, omdat mensen kinderen kunnen krijgen en mensen uit liefde hun kinderen beperkingen opleggen om ze te beschermen. Ouders zijn over het algemeen dus geen tyrannen, maar bezorgd uit liefde.
De mens werd verleid om uit vrije wil ook tegen God te rebelleren. God wist ook dat dit zou gebeuren. God had toen weer een keuze: de mensheid uitroeien en Lucifer erbij, of een constructieve oplossing. God koos voor die oplossing. In plaats van het mensenras onmiddellijk uit te roeien, waardoor Hij dus wederom als tyran afgeschilderd kon worden, koos Hij ervoor om de rebellie tegen God volledig tot wasdom te laten komen, om Lucifer de touwtjes in handen te geven en daarmee de keuze van de mensheid te respecteren.
Dit zou voor groot leed zorgen maar God zou dit leed gebruiken om het mensenras uiteindelijk te redden, om zoveel mogelijk leden ervan te redden van de ondergang en het eeuwige leven te geven.
Daarnaast zou God bewijzen dat Hij geen wrede tyran met regels is, maar een liefdevolle God die bereid is om zelf te sterven voor Zijn eigen schepselen. Dat is de dood van Jezus. Hij sterft liever zelf dan dat zijn schepselen moeten sterven voor hun keuze tot rebellie.
God wist vanaf het moment dat Hij 1 engel met vrije wil maakte dat dit allemaal zou gebeuren. Alles lag in principe al vast vanaf dat ene moment. God achtte het echter waard om de boel volledig uit de hand te laten lopen. Het zou de veiligheid van het universum verzekeren. Nooit meer zou er iemand God van tyrannie kunnen beschuldigen, omdat God bewezen zou hebben dat Hij liefde is. Dat zou een eeuwig koninkrijk onder de liefdevolle en rechtvaardige heerschappij van God verzekeren. Zijn eigen schepselen zouden er bewust van kunnen worden dat Gods heerschappij nodig is en dat rebellie tot niets dan ellende leidt. Er vindt dus als het ware een groei in bewustzijn plaats bij de schepselen van God, een groter begrip van wie en wat God is en waarom Hij regeert zoals Hij regeert. Het is de enige manier waarop een gelukkig leven verzekerd is. Maar wij moeten dat zelf inzien zodat wij zelf kunnen kiezen voor God en nooit meer voor rebellie kiezen.
Dit leven is een expressie van Gods liefde, hoe wrang dat ook lijkt. Temidden van alle zonde, leed en geweld wat de mensheid zichzelf aandoet, staat het kruis waaraan Jezus gestorven is voor diezelfde mensheid die het leven eigenlijk niet meer verdient.
Jij vraagt er om om na je dood de doodstraf te krijgenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef neo567 het volgende:
God houdt van je en wil je al Zijn liefde geven, maar als je het zelf niet wil respecteert Hij die keuze en geeft Hij je zijn liefde niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:38 schreef Topspin het volgende:
Liefde ontvangen gaat toch zonder regelementen of niet? Bij het ontvangen van liefde hoef je toch niet eerst aan 3 vereisten te voldoen in het normale geval van liefde ontvangen? God houdt van je of hij houdt niet van je, niet dat je eerst jezelf moet onderwerpen want dan is het in mijn ogen liefde zoals in een hypothecaire akte staat.
Ze moet is vragen aan haar gids of de cyclops bestaat, en wie die nou eigenlijk is !!quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:50 schreef ToT het volgende:
Hehehe degene met wie ik laatst die meditatie heb gedaan krijgt net na het lezen van deze topics van haar gids te horen de kerk gewoon een sekte is die op macht uit is!
Dus zelfs in Het Hogere moeten ze er niets van hebben!![]()
Maar het feit blijft dus dat hij ons schiep met vrije wil, en wist dat we konden gaan rebelleren, en daarmeede toch zelf oorzaak is van onze bestraffing.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik was bezig met een reactie maar dat is een gigantisch lang antwoord. Maar oke, ik zal het zo duidelijk maar kort mogelijk uit proberen te leggen.
God kan schepselen kiezen zonder vrije wil. Op die manier kunnen ze niets anders dan wat God wil dat ze doen. Alle liefde is dan waardeloos. Ware liefde vereist vrije wil.
God heeft dus schepselen gemaakt met vrije wil. Vrije wil brengt echter het risico mee dat die schepselen zullen rebelleren tegen God. Daardoor zullen ze dingen doen die voor God niet door de beugel kunnen, namelijk medeschepselen niet liefhebben zoals henzelf. God kan dat niet toelaten omdat God een Heilig God van Liefde is, geen egomaniak. God zou die schepselen dan uiteindelijk ook moeten vernietigen. God kan niet eeuwig kwaad tolereren. Dat is niet eerlijk tegenover degenen die slachtoffer worden van dat kwaad.
God creëerde dus schepselen met vrije wil. Dat waren de engelen. 1 van die engelen, Lucifer, de hoogste van allemaal, rebelleerde inderdaad. God wist dat dit zou gebeuren.
Als antwoord daarop had God Lucifer kunnen vernietigen. Dan had God echter de vrije wil van Lucifer niet gerespecteerd. Hij was dan inderdaad de tyran zoals Lucifer God graag afschildert geweest. In plaats daarvan koos God voor een constructieve oplossing, een interventie.
Wij mensen zijn die oplossing. God schiep de mens, ook met vrije wil. De mens is beter in staat te begrijpen waarom God bepaalde restricties oplegt, omdat mensen kinderen kunnen krijgen en mensen uit liefde hun kinderen beperkingen opleggen om ze te beschermen. Ouders zijn over het algemeen dus geen tyrannen, maar bezorgd uit liefde.
De mens werd verleid om uit vrije wil ook tegen God te rebelleren. God wist ook dat dit zou gebeuren. God had toen weer een keuze: de mensheid uitroeien en Lucifer erbij, of een constructieve oplossing. God koos voor die oplossing. In plaats van het mensenras onmiddellijk uit te roeien, waardoor Hij dus wederom als tyran afgeschilderd kon worden, koos Hij ervoor om de rebellie tegen God volledig tot wasdom te laten komen, om Lucifer de touwtjes in handen te geven en daarmee de keuze van de mensheid te respecteren.
Dit zou voor groot leed zorgen maar God zou dit leed gebruiken om het mensenras uiteindelijk te redden, om zoveel mogelijk leden ervan te redden van de ondergang en het eeuwige leven te geven.
Daarnaast zou God bewijzen dat Hij geen wrede tyran met regels is, maar een liefdevolle God die bereid is om zelf te sterven voor Zijn eigen schepselen. Dat is de dood van Jezus. Hij sterft liever zelf dan dat zijn schepselen moeten sterven voor hun keuze tot rebellie.
God wist vanaf het moment dat Hij 1 engel met vrije wil maakte dat dit allemaal zou gebeuren. Alles lag in principe al vast vanaf dat ene moment. God achtte het echter waard om de boel volledig uit de hand te laten lopen. Het zou de veiligheid van het universum verzekeren. Nooit meer zou er iemand God van tyrannie kunnen beschuldigen, omdat God bewezen zou hebben dat Hij liefde is. Dat zou een eeuwig koninkrijk onder de liefdevolle en rechtvaardige heerschappij van God verzekeren. Zijn eigen schepselen zouden er bewust van kunnen worden dat Gods heerschappij nodig is en dat rebellie tot niets dan ellende leidt. Er vindt dus als het ware een groei in bewustzijn plaats bij de schepselen van God, een groter begrip van wie en wat God is en waarom Hij regeert zoals Hij regeert. Het is de enige manier waarop een gelukkig leven verzekerd is. Maar wij moeten dat zelf inzien zodat wij zelf kunnen kiezen voor God en nooit meer voor rebellie kiezen.
Dit leven is een expressie van Gods liefde, hoe wrang dat ook lijkt. Temidden van alle zonde, leed en geweld wat de mensheid zichzelf aandoet, staat het kruis waaraan Jezus gestorven is voor diezelfde mensheid die het leven eigenlijk niet meer verdient.
Pffff aan dit leven zit al de doodstraf, als je er dan eentje achter de rug hebt, doe die tweede dan gelijk er achteraan graag !!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij vraagt er om om na je dood de doodstraf te krijgen
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, want al onze godservaringen zijn niets meer dan de paddotripjes van Ali, en die staan in het niets vergeleken met zijn godservaringen.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:50 schreef neo567 het volgende:
[..]
Jezus Ali wat ben jij langdradig kerel
Stel dat je een partner hebt die geprogrammeerd is om elke ochtend tegen jou te zeggen 'ik hou van jou'.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:52 schreef Windigo het volgende:
[..]
Maar het feit blijft dus dat hij ons schiep met vrije wil, en wist dat we konden gaan rebelleren, en daarmeede toch zelf oorzaak is van onze bestraffing.
Gelukkigquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is wel de eerste post van Ali waardoor ik een beetje begrip voor die God van 'm begin te krijgen.
Uiteraard is dit niet de eerste keer dat ik dit zo hoor of lees, maar Ali laat zijn God nu tenminste een beetje menselijk overkomen!
Niets van gemerkt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef Rimpelhond het volgende:
God beroept niet op de vrije wil... júist niet.
Deze wrede God probeert liefde af te dwingen met geweld, bedreiging en angst.
Duidelijk verschil.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel dat je een partner hebt die geprogrammeerd is om elke ochtend tegen jou te zeggen 'ik hou van jou'.
Niet uit vrije wil maar omdat je partner niet anders kan. Wat je ook doet, hoe je hem ook behandelt, elke ochtend is het 'ik hou van jou'.
Misschien is dat leuk voor een dag of een week, misschien een maand of een jaar, misschien zelfs een paar jaar, maar tot in de eeuwigheid??
Zou je het op een gegeven moment niet kotsbeu worden?
Heeft die uitspraak niet pas waarde wanneer die uit het hart komt, uit vrije wil, uit overtuiging. Dat je partner ondanks al je imperfecties en fouten toch ware liefde voor je voelt en ervoor kiest om dat te uiten door tegen je te zeggen dat ie van je houdt.
Zonder vrije wil bestaat ware liefde niet. Een God van liefde kan dus geen schepselen zonder vrije wil maken die Hem aanbidden en daar tevreden mee zijn. Die schepselen hebben er niets aan en Hij ook niet. Met vrije wil wordt het oneindig maal echter, intenser, waardevoller. Ja, de dingen moeten eerst slechter worden voordat ze beter blijven, maar God acht het de moeite waard, en degenen die op Hem vertrouwen zullen dat ook doen wanneer zij bij Hem zullen leven.
Jij was toch bang dat je in het hellevuur vernietigd zou worden? Dat heeft jou toch getriggerd je meer in het Christendom te verdiepen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |