abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60715243
Als we dan toch allemaal al aan het klagen zijn --->

Deel één (dit gedeelte kun je beter overslaan)
FUCK IT!
Van de twee weken vakantie al 4 dagen alleen maar op bed gelegen!
Keelontsteking en hoge koorts. Sucks big time.

Deel twee:
Waarom doen huisartsen in Nederland stom als je met keelonsteking komt (ja ik weet wel dat het na 2 weken vanzelf overgaat!). ...en vinden ze hier in Zweden dat je beter nog kunt komen voordat je echt ziek bent?
Waarom doen huisartsen in Nederland aan maximaal-10-minuten-per-patiënt..
en werd hier getest (terplaatse!!!) om welke bacterie het gaat, welke medicatie het beste zou zijn, enz. enz... waardoor ik ruim 'n uur binnen was?
(Waarna ook nog de hele familie werd uitgenodigd voor dezelfde testen omdat je drager kan zijn zonder keelonsteking te krijgen... en dat is niet handig.)

Klacht 1: -whatever-
Klacht 2: Nederlandse huisartsen zijn ZWAAR onder de maat als je het vergelijkt met de huisartsen in Zweden.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:59:50 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60715282
Omdat Nederlanders altijd bij de huisarts lopen te huilen, ook als er niets aan de hand is.
pi_60715347
Verkapt ik woon in een land vol lekkere wijfen topic.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_60715403
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:59 schreef Nobu het volgende:
Omdat Nederlanders altijd bij de huisarts lopen te huilen, ook als er niets aan de hand is.
Hier niet. Want je moet een eigen bijdrage betalen van 15 euro, omgerekend.
But who cares. Je krijgt er ook wat voor terug.

But I get the point....
....en het ligt in Nederland ook niet direct aan de huisartsen: er zijn er te weinig, ze krijgen niet meer geld, bladieblaaaa.
pi_60715453
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:01 schreef jordeeeh het volgende:
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:06:10 #6
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_60715464
zweden

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:06:40 #7
222967 kyna
niet voor de poes
pi_60715487
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:03 schreef Wayona het volgende:

[..]

Hier niet. Want je moet een eigen bijdrage betalen van 15 euro, omgerekend.
But who cares. Je krijgt er ook wat voor terug.

But I get the point....
....en het ligt in Nederland ook niet direct aan de huisartsen: er zijn er te weinig, ze krijgen niet meer geld, bladieblaaaa.
tegenwoordeig komen doktoren alleen nog maar op huisbezoek
als de situatie levensbedreigend is
pi_60715502
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:01 schreef jordeeeh het volgende:
Zweedse vrouwen hebben over het algemeen geen borsten, zo ongeveer.
Bijna iedere vrouw krijgt ze voor haar 18e verjaardag: op naar de chirurg.
In ieder geval iedereen in mijn omgeving -- mijn familie enz.

Maar, als je daarvan houdt...

Edit: En de meeste vrouwen verven hun haar blond. Zijn het niet echt.
pi_60715552
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:06 schreef kyna het volgende:

[..]

tegenwoordeig komen doktoren alleen nog maar op huisbezoek
als de situatie levensbedreigend is
Sucks big time dus.

Anyway.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel:
Ik heb weer een extra reden om te emigreren.
pi_60715560
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:07 schreef Wayona het volgende:

[..]

Zweedse vrouwen hebben over het algemeen geen borsten, zo ongeveer.
Bijna iedere vrouw krijgt ze voor haar 18e verjaardag: op naar de chirurg.
In ieder geval iedereen in mijn omgeving -- mijn familie enz.

Maar, als je daarvan houdt...
Ik ben dan ook niet degene die op de vrouw met de overdreven grote rondingen houd
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:17:02 #11
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60715784
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:06 schreef TeenWolf het volgende:
zweden

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

kwaliteitspost
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:27:52 #12
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_60716127
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:17 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

kwaliteitspost
wat hij zegt
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:36:03 #13
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60716378
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:27 schreef Treces het volgende:

[..]

wat hij zegt
pi_60716459
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:09 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Ik ben dan ook niet degene die op de vrouw met de overdreven grote rondingen houd
Nee jij valt op meisjes met beginnende borstgroei
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:59:16 #15
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60717082
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:39 schreef afcajos het volgende:

[..]

jordeeeh hosselt in groep 8?
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:23:36 #16
203688 Drijfzand
account closed
pi_60717782
Puur uit wetenschappelijke interesse: in welke landen ligt de wettelijke minimumleeftijd voor rampetampen het laagst?
too much to do in the real world.
pi_60717824
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:39 schreef afcajos het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

jordeeeh hosselt in groep 8? [ afbeelding ]
Dat is dan weer iets te
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:29:21 #18
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60717985
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:25 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

[..]

Dat is dan weer iets te
de hipste hosselaar van de luierset
pi_60722803
Als je weet dat het toch vanzelf over gaat, waarom ga je dan naar de dokter? Waarom vind je het normaal of goed dat er veel tijd en geld wordt verspild aan iets wat vanzelf verdwijnt, terwijl ze dat geld ook zouden kunnen besteden aan dingen die echt nodig zijn?

*snapt het even niet*
Sanity is (not) statistical
pi_60722867
Volgens mij is de gezondheidszorgsysteem ook nog duurder in Zweden, terwijl in NL het al belachelijk duur is.
............................
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 04:20:40 #21
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_60724096
mensen die voor zoiets naar een huisarts gaan
F.K.A. SuperwormJim
pi_60724640
http
Het leven gaat niet altijd over ronde borsten.. OmgevallenFlat in De fiets van Jan Janssen [TK]Wielrennerfiets #4
Mijn beste topic. Ooit. Geile minderjarige meisjes met kortje rokjes 60.*** hits.
pi_60724701
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:23 schreef Drijfzand het volgende:
Puur uit wetenschappelijke interesse: in welke landen ligt de wettelijke minimumleeftijd voor rampetampen het laagst?

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Consent

Frankrijk of Spanje moet je dus heen.
pi_60724743
En volgens mij betalen mensen in Zweden ook IETS meer belasting om dit soort onzin te kunnen bekostigen. Een keelontsteking gaat vanzelf over, ik vind het al vrij triest als iemand daarmee überhaupt naar een arts gaat.
pi_60726309
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij is de gezondheidszorgsysteem ook nog duurder in Zweden, terwijl in NL het al belachelijk duur is.
Nah... ...je betaalt hier gewoon ongeloveloos veel belasting.
Maarja.. daar zijn de salarissen dan ook weer naar. Als je 70% belasting betaalt.. verdien je ook minstens 70% meer.... Mensen kunnen tenslotte gewoon leven van hun salaris...
Anyway.
Je krijgt er veel voor terug. (Waaronder zo goed als gratis zorg (geen aparte zorgverzekering, joy)) --- Het is gewoon een totaal ander systeem
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:11 schreef Isegrim het volgende:
En volgens mij betalen mensen in Zweden ook IETS meer belasting om dit soort onzin te kunnen bekostigen. Een keelontsteking gaat vanzelf over, ik vind het al vrij triest als iemand daarmee überhaupt naar een arts gaat.

Zie boven, en:
Ik heb zeer regelmatig keelontsteking (dankzij van die fijne amandelen) .. ik ga daarmee bijna nooit naar een dokter, en doe niet aan antibiotica als dat onnodig is.
Alleen nu was het a. 10x erger dan normaal, ik kon niet eens voldoende water drinken (en zelfs ademen werd lastig na een dag) en b. ik heb fucking 2 weken vakantie! De keuze tussen 2 weken ziek op bed of 1 week ziek op bed en daarna beter dankzij antibiotica (en dus huisartsbezoek!) is dan snel gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2008 @ 10:15:03 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60726460
Om de simpele reden dat bacterien in een hoog tempo resistent worden tegen vele vormen van anti-biotica doordat de genmiddlede patient zijn kuur niet afmaakt ondanks dat dat met grote letters op de verpakking staat.

Wanneer deze trend zich doorzet sterven we over een paar jaar weer met bosjes aan ontstekingen die nu nog goed te behandelen zijn met anti-biotica. Om die redenen zijn Nederlandse artsen de laatste jaren veel terughoudender geworden met het voorschrijven van anti-biotica en wordt het alleen bij levensbedreigende of extreem pijnlijke ontstekingen nog voorgeschreven.

Voor de rest, neem een paracetamol en jank niet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2008 @ 10:15:24 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60726465
Ow en laat je amandelen pellen, ben je van je gezeik af.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:21:55 #28
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60726601
He! Ik heb ook al 4 dagen keelontsteking en koorts. Morgenochtend heeft de dokter een plekje, maar de mevrouw aan de telefoon zei vanmorgen dat ze al heeeel veel mensen had gehoord met dezelfde klachten. Virusje..
pi_60726882
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Om de simpele reden dat bacterien in een hoog tempo resistent worden tegen vele vormen van anti-biotica doordat de genmiddlede patient zijn kuur niet afmaakt ondanks dat dat met grote letters op de verpakking staat.

Wanneer deze trend zich doorzet sterven we over een paar jaar weer met bosjes aan ontstekingen die nu nog goed te behandelen zijn met anti-biotica. Om die redenen zijn Nederlandse artsen de laatste jaren veel terughoudender geworden met het voorschrijven van anti-biotica en wordt het alleen bij levensbedreigende of extreem pijnlijke ontstekingen nog voorgeschreven.

Voor de rest, neem een paracetamol en jank niet.
Heb er laatst (afgelopen jaar) een onderzoek naar gedaan. Het valt allemaal nog best mee. In Nederland dan.
In Duitsland bijvoorbeeld worden veel meer soorten antibiotica op reguliere basis voorgeschreven. In Nederland zijn er nog heel wat soorten antibiotica amper gebruikt. Tegen deze soorten antibiotica bestaat dus nog lang geen resistentie.
Daarmee zeg ik niet dat het geen probleem vormt... Ooit raken de antibiotica op. Om nog maar niet te spreken over de bacterien die we niet kunnen bestrijden als we ze oplopen in zo'n fijn buurland dat minder voorzichtig omspringt met het scala aan antibiotica.
Maar ik trek in twijfel of het veel zin heeft om ieder jaar 100.000 patiënten minder antibiotica te geven.

Ohja...
Lief ook dat je voor mij oordeelt dat het met een paracetamol wel lukt.
De hele wereld gaat natuurlijk naar de dokter als een paracetamol het probleem op kan lossen.

Ennuh. Mijn amandelen zijn al 2x geknipt. Helaas groeien ze terug. (Ja, dat kan!!)

(Nieuwe klacht: mensen die conclusies trekken op grond van... uhh... NIETS!)
pi_60726955
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:21 schreef Smash-it het volgende:
He! Ik heb ook al 4 dagen keelontsteking en koorts. Morgenochtend heeft de dokter een plekje, maar de mevrouw aan de telefoon zei vanmorgen dat ze al heeeel veel mensen had gehoord met dezelfde klachten. Virusje..
Beterschap anyway
't sucks big time...

Hoewel ik normaal geen koorts krijg, en gewoon kan werken/studeren/whatever... Lag ik nu bijna in het ziekenhuis omdat ik 41 graden koorts had, en al 2 dagen amper kon drinken .
Bij mij was het Streptococcen .. Het dochtertje in de familie hier was drager, zonder zelf ziek te zijn... ze heeft ook antibiotica gekregen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:54:25 #31
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60727348
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:38 schreef Wayona het volgende:
Beterschap anyway
't sucks big time...

Hoewel ik normaal geen koorts krijg, en gewoon kan werken/studeren/whatever... Lag ik nu bijna in het ziekenhuis omdat ik 41 graden koorts had, en al 2 dagen amper kon drinken .
Bij mij was het Streptococcen .. Het dochtertje in de familie hier was drager, zonder zelf ziek te zijn... ze heeft ook antibiotica gekregen.
Oke, ben benieuwd wat ik heb. Hier in huis riepen ze al van 'pfeiffer', maar ik heb liever gewoon een virusje .

Maar goed, we moeten dus allemaal naar Zweden verhuizen volgens jou? Ik ben al blond, integreren zal geen probleem moeten zijn!
pi_60727574
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:54 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Oke, ben benieuwd wat ik heb. Hier in huis riepen ze al van 'pfeiffer', maar ik heb liever gewoon een virusje .

Maar goed, we moeten dus allemaal naar Zweden verhuizen volgens jou? Ik ben al blond, integreren zal geen probleem moeten zijn!
Ik hoop inderdaad dat het geen Pfeiffer is.
Zelf heb ik het nooit gehad, maar het lijkt me echt helemaal niets
Een tijd lang moe, en steeds ziek.. bleh.

Laten we voor dat virus gaan, dat binnen 2 weken gewoon weer weg is!

Beterschap anyway
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')