quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:Om de simpele reden dat bacterien in een hoog tempo resistent worden tegen vele vormen van anti-biotica doordat de genmiddlede patient zijn kuur niet afmaakt ondanks dat dat met grote letters op de verpakking staat.
Wanneer deze trend zich doorzet sterven we over een paar jaar weer met bosjes aan ontstekingen die nu nog goed te behandelen zijn met anti-biotica. Om die redenen zijn Nederlandse artsen de laatste jaren veel terughoudender geworden met het voorschrijven van anti-biotica en wordt het alleen bij levensbedreigende of extreem pijnlijke ontstekingen nog voorgeschreven.
Voor de rest, neem een paracetamol en jank niet.
Heb er laatst (afgelopen jaar) een onderzoek naar gedaan. Het valt allemaal nog best mee. In Nederland dan.
In Duitsland bijvoorbeeld worden veel meer soorten antibiotica op reguliere basis voorgeschreven. In Nederland zijn er nog heel wat soorten antibiotica amper gebruikt. Tegen deze soorten antibiotica bestaat dus nog lang geen resistentie.
Daarmee zeg ik niet dat het geen probleem vormt... Ooit raken de antibiotica op. Om nog maar niet te spreken over de bacterien die we niet kunnen bestrijden als we ze oplopen in zo'n fijn buurland dat minder voorzichtig omspringt met het scala aan antibiotica.
Maar ik trek in twijfel of het veel zin heeft om ieder jaar 100.000 patiënten minder antibiotica te geven.
Ohja...
Lief ook dat je voor mij oordeelt dat het met een paracetamol wel lukt.
De hele wereld gaat natuurlijk naar de dokter als een paracetamol het probleem op kan lossen.
Ennuh. Mijn amandelen zijn al 2x geknipt. Helaas groeien ze terug. (Ja, dat kan!!)
(Nieuwe klacht: mensen die conclusies trekken op grond van... uhh... NIETS!)