abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 december 2008 @ 13:43:08 #176
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64323274
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat staat ook op mijn lijstje, fietsen gaat me ook makkelijker af dan uren lopen. Waar kan je ze huren?
Station?
Google maar even op budget bikes of baja bikes. Dat zijn de bekendste fietsverhuurbedrijven. 1 van die twee heeft volgens mij ook Nederlandstalige tours .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64374887
Ik heb misschien een domme vraag, ik wil graag eind januari naar Barcelona toe maar ik weet niet welke wijk leuk en goed te verblijven is. Laten we zeggen dat ik drie wijken op het oog heb: Sagrada familia, Gotica en Ramblas.

Waar is het leukst te verblijven als je wat toeristische dingen wilt zien, lekker eten en wat winkelen?
pi_64375654
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:16 schreef Brembo het volgende:
Ik heb misschien een domme vraag, ik wil graag eind januari naar Barcelona toe maar ik weet niet welke wijk leuk en goed te verblijven is. Laten we zeggen dat ik drie wijken op het oog heb: Sagrada familia, Gotica en Ramblas.

Waar is het leukst te verblijven als je wat toeristische dingen wilt zien, lekker eten en wat winkelen?
Het hangt er een beetje vanaf wat je wil natuurlijk. Ik weet niet of je al eens eerder in Barcelona bent geweest, maar veel mensen die er nog niet geweest zijn willen graag bij de ramblas zitten omdat dat bekend is. En naar mijn mening zijn er betere regio's om te overnachten, bijvoorbeeld El Borne is een hele mooie regio (kleine straatje, cafe's, wikeltjes, etc) en ook Barceloneta (dicht bij het strand). Mocht je toch dicht bij de ramblas willen zitten dan zou ik je aanraden om iets te zoeken in Barri Gottic.
pi_64375846
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_64531094
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
Kijk eens op www.lodginginbarcelona.com
Ik had deze ook gevonden www.feelbarcelona.com , moet nog even kijken. Heb nu in iedergeval de tickets voor AMS -BCN, met acceptabele vliegtijden .
pi_64531498
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik had deze ook gevonden www.feelbarcelona.com , moet nog even kijken. Heb nu in iedergeval de tickets voor AMS -BCN, met acceptabele vliegtijden .
Die acceptabele vliegtijden is wel een uitkomst. Je betaald wel iets meer maar je hoeft niet heel vroeg weg.
  woensdag 31 december 2008 @ 16:16:08 #182
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64536491
Mijn favoriete wijk qua leuke barretjes en restaurantjes is Gracia. Barceloneta vind ik ook erg gezellig, veel visrestaurantjes en oude straatjes en vlak aan het strand. Gotic of Borne zijn leuke wijken in het centrum en dichtbij veel bezienswaardigheden.

Ik raad je af om in Raval ("gevaarlijk") of Sagrada familia (beetje uit het centrum) te zitten.

Voor appartementen kun je ook op http://www.oh-barcelona.com kijken .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64561292
Ik heb een fijne o&n avond gehad hierin NL, maar ergens vond ik het jammer om de Torre Agbar lichtshow te moeten missen......

pi_64734099
Ik ga 17 december met het voetbalteam naar Barcelona. Waarschijnlijk spelen we ook een vriendschappelijke wedstrijd en gaan we naar Barcelona - Deportivo. We blijven daar 4 dagen. We hoeven alleen samen te ontbijten en overdag kan je doen wat je zelf wilt. Ik ben zelf al z'n tien keer in Barcelona geweest, dus al het culturele heb ik al gezien. Misschien dat ik wel naar het museun d'Art Contemporani of Fundaciķ Joan Mirķ ga, maar ik heb eigenlijk zin om naar een relaxe (goedkope(ben 19 en heb als de meeste studenten neit zoveel te besteden)) tapasbarretje te gaan in een van de verschillende wijken van Barcelona. Heeft iemand suggesties of andere tips?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:56:21 #185
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64742274
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:29 schreef firewirecable het volgende:
Ik heb een fijne o&n avond gehad hierin NL, maar ergens vond ik het jammer om de Torre Agbar lichtshow te moeten missen......


Echt bizar vet
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64757459
Is er deze maand nog wat leuks te doen in Barcelona? Want ik wil eigenlijk deze maand of in Februari nog ergens heen met m'n vriendin. Ze wil altijd nog eens naar Barcelona, maar dan eigenlijk om het weer. Mja, dat is nu eigenlijk net zoals in Nederland .

Ook al ben ik al 5x in Barcelona geweest, meer dan Gaudí, La Ramblas en Camp Nou kan ik niet echt bedenken. NIet dat dat allemaal niet interessant is . Maar misschien dat iemand mij nog meer bezienswaardigdheden/activiteiten in Barcelona kan noemen .

Ohja, Font Magica...die magische fonteinen. Ligt dat in het centrum? Ik kan me vaag herinneren dat ik er vroeger met de bus heen ging...
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:02:31 #187
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64762082
Het is stukken beter vertoeven dan in NL, hoewel het voor Spaanse begrippen wel goed koud is (7 graden ). Vorig jaar was het in februari 15 graden, toch lekker hoewel het inderdaad geen strandweer is...

Font Magica ligt bij Plaza Espaņa, je kunt er komen met reguliere buslijnen maar ook met de metro (groene L3 of rode L1). Het ligt niet in het centrum maar je bent er vrij snel met de metro (4 haltes vanaf Plaza Cataluņa).

Nog een paar bezienswaardigheden:

- Het olympisch stadion en sportcomplex op Montjuīc
- Met de kabelbaan vanaf Paral-lel naar het fort op Montjuīc
- Torre de Collserola (TV-toren), hier heb je tof uitzicht over Barcelona. Evenals vanaf de kerk op Tibidabo
- Uitstapje naar Girona, leuk stadje in de buurt. Uurtje met de trein.
- Mercado de Sant Antoni (L2 Sant Antoni), leuke markt (net zoals la boqueria) in een prachtige hal. Op zondag is er een boekenmarkt waar ook platen en posters worden verkocht.
- Parc del Laberint d'Horta, mooie tuinen met doolhofje
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64762387
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:16 schreef Leinonlein het volgende:
Ik raad je af om in Raval ("gevaarlijk") of Sagrada familia (beetje uit het centrum) te zitten.
Wat noem je de wijk Sagrada Familia?
Ik zit met mijn hotel precies in de driehoek tussen Verdaguer, Monumental en Girona.
Ik weet dat het naar de Ramblas even lopen is, maar hoe lang denk je?
Met de metro is alles wel supergoed te doen. En ik was niet van plan de hele tijd bij de Ramblas te zitten, die ken ik nu wel

Hoe zit het eigenlijk met de metro nu? Vorig jaar reed de metro als proef ook de hele vrijdagnacht door op een moment, is dat nog steeds? En zaterdagnacht ook?
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:34:34 #189
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64763224
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:10 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Wat noem je de wijk Sagrada Familia?
Ik zit met mijn hotel precies in de driehoek tussen Verdaguer, Monumental en Girona.
Ik weet dat het naar de Ramblas even lopen is, maar hoe lang denk je?
Met de metro is alles wel supergoed te doen. En ik was niet van plan de hele tijd bij de Ramblas te zitten, die ken ik nu wel

Hoe zit het eigenlijk met de metro nu? Vorig jaar reed de metro als proef ook de hele vrijdagnacht door op een moment, is dat nog steeds? En zaterdagnacht ook?
Sagrada Familia (deel van Eixample derecha) tussen Plaza Glories - Diagonal - C/ Napoles - Hospital de la santa Creu ongeveer. Jouw hotel zit er vlak onder en vlakboven mijn huis haha. Waar zit het hotel? Ramblas lopen is ongeveer 15 a 20 minuten, best te doen maar de meeste toeristen zitten liever in het centrum denk ik, tenminste dat heb ikzelf welals ik ergens ben .

Metro's rijden op vrijdag tot 2 uur en op zaterdag de hele nacht .


Sneeuw .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64765352
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:34 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Sagrada Familia (deel van Eixample derecha) tussen Plaza Glories - Diagonal - C/ Napoles - Hospital de la santa Creu ongeveer. Jouw hotel zit er vlak onder en vlakboven mijn huis haha. Waar zit het hotel? Ramblas lopen is ongeveer 15 a 20 minuten, best te doen maar de meeste toeristen zitten liever in het centrum denk ik, tenminste dat heb ikzelf welals ik ergens ben .

Metro's rijden op vrijdag tot 2 uur en op zaterdag de hele nacht .

[ afbeelding ]
Sneeuw .
Mja, het ligt er aan wat je onder centrum verstaat denk ik. De Ramblas is leuk, maar daar hoef ik denk ik niet meer dan 1 keer overheen, die ken ik nu wel. Ik ga liever Gracia of Borne in voor de gezelligheid. Tibidabo wil ik nog een keer heen, verder langs het strand lopen enzo. Er zijn in Barcelona zoveel meer dingen dan alleen het (centrale) gedeelte bij de Ramblas. Maar dat weet jij zelf ook wel

Mijn hotel zit op Calle de Consell ofzo.
pi_64767993
Nog een lekkere eet-tip:

LOS CARACOLES
Escudellers 14
08002 Barcelona

Misschien een bekend gezicht..
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:49:40 #192
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64768017
Het centrum? Euh het hele ciudad vella (borne, raval en bario gotico). Ik vind het centrum van Barcelona best leuk! Je moet er alleen niet gaan winkelen op zaterdag en de ramblas vermeiden, la boqueria vind ik wel erg leuk en kom ik vaak .

De laatste tijd ben ik vaak in Poble Nou, daar heb je pas een leuke Rambla (Rambla de poble nou, metro Poblenou) met leuke tapasrestaurantjes. In de zomer veel terrasjes en er zit een tentje die heerlijke leche merengada verkoopt .Gracia blijft leuk en in Eixample heb je weer veel mooie gebouwen.

Oh Consell de cent zeker? Jij hebt toch ook een tijdje in BCN gewoond of niet?

Je moet wel een keer naar Tibidabo. De kerk kun je in en voor een klein bedrag (1,50 ofzo ik weet niet meer precies) kun je met de lift helemaal naar boven. Ik was er laatst, koud maar wel romanties en erg mooi .



Ja ik ben in een fotobui hihi.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64768423
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:49 schreef Leinonlein het volgende:
Het centrum? Euh het hele ciudad vella (borne, raval en bario gotico). Ik vind het centrum van Barcelona best leuk! Je moet er alleen niet gaan winkelen op zaterdag en de ramblas vermeiden, la boqueria vind ik wel erg leuk en kom ik vaak .

De laatste tijd ben ik vaak in Poble Nou, daar heb je pas een leuke Rambla (Rambla de poble nou, metro Poblenou) met leuke tapasrestaurantjes. In de zomer veel terrasjes en er zit een tentje die heerlijke leche merengada verkoopt .Gracia blijft leuk en in Eixample heb je weer veel mooie gebouwen.

Oh Consell de cent zeker? Jij hebt toch ook een tijdje in BCN gewoond of niet?

Je moet wel een keer naar Tibidabo. De kerk kun je in en voor een klein bedrag (1,50 ofzo ik weet niet meer precies) kun je met de lift helemaal naar boven. Ik was er laatst, koud maar wel romanties en erg mooi .
Ja, ik zat er een jaar geleden Toen ging ik bijna naar huis.

Centrum vind ik inderdaad ook wat jij noemt, alleen daar zijn de hotels vaak duurder/kwalitatief minder en je moet maar net goed zitten. Ik kijk als het goed is uit op de Sagrada vanaf het dakterras Wel jammer dat het kwa ligging wat verder is, maarja je kan niet alles hebben.

Poblenou is best ver weg toch? Ik heb er eens doorheen gelopen, maar zag niet zo veel destijds. Gracia vond ik echt het leukste, al die kleine straatjes enzo

Tibidabo is inderdaad erg mooi, alleen moet het uitzicht wel goed zijn anders heb je er vrij weinig aan. Wat ook aan te raden is: in de nacht naar Parc Guell. Je moet tegen donker kunnen en hopen dat je niemand tegen komt, maar wat mooi is dat...

Verder maar eens bedenken wat ik ga doen als ik in april ga. Ik hoop dat het lekker weer is. Maar ik heb alles grotendeels al gezien, dus ik hoef (gelukkig) niet meer het hele toeristische riedeltje af. En mijn vriendin heeft ook al behoorlijk wat gezien, dus ik wil juist de dingen laten zien die zij en de normale toerist niet zo snel zouden zien.
pi_64790726
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:02 schreef Leinonlein het volgende:
Het is stukken beter vertoeven dan in NL, hoewel het voor Spaanse begrippen wel goed koud is (7 graden ). Vorig jaar was het in februari 15 graden, toch lekker hoewel het inderdaad geen strandweer is...

Font Magica ligt bij Plaza Espaņa, je kunt er komen met reguliere buslijnen maar ook met de metro (groene L3 of rode L1). Het ligt niet in het centrum maar je bent er vrij snel met de metro (4 haltes vanaf Plaza Cataluņa).

Nog een paar bezienswaardigheden:

- Het olympisch stadion en sportcomplex op Montjuīc
- Met de kabelbaan vanaf Paral-lel naar het fort op Montjuīc
- Torre de Collserola (TV-toren), hier heb je tof uitzicht over Barcelona. Evenals vanaf de kerk op Tibidabo
- Uitstapje naar Girona, leuk stadje in de buurt. Uurtje met de trein.
- Mercado de Sant Antoni (L2 Sant Antoni), leuke markt (net zoals la boqueria) in een prachtige hal. Op zondag is er een boekenmarkt waar ook platen en posters worden verkocht.
- Parc del Laberint d'Horta, mooie tuinen met doolhofje
[ afbeelding ]
Ah dank voor de tips! Ben van plan om eind deze maand nog ff een lang weekendje te gaan. Zag net dat je voor ¤125 p.p. al een ticket hebt (incl.)
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 01:55:38 #195
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_64837656
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:02 schreef Leinonlein het volgende:


Nog een paar bezienswaardigheden:

- Het olympisch stadion en sportcomplex op Montjuīc
- Met de kabelbaan vanaf Paral-lel naar het fort op Montjuīc
- Torre de Collserola (TV-toren), hier heb je tof uitzicht over Barcelona. Evenals vanaf de kerk op Tibidabo
- Uitstapje naar Girona, leuk stadje in de buurt. Uurtje met de trein.
- Mercado de Sant Antoni (L2 Sant Antoni), leuke markt (net zoals la boqueria) in een prachtige hal. Op zondag is er een boekenmarkt waar ook platen en posters worden verkocht.
- Parc del Laberint d'Horta, mooie tuinen met doolhofje
[ afbeelding ]
Ik las laatst dat je met Las Golondrinas een boottocht langs de kust kan maken voor 1.5 uur voor 12 of 13 euro. Wel rete toeristisch maar goed. Mijn vriendin gaat voor de eerste keer naar Barcelona en die kwam ermee, ik heb het voorheen niet gedaan. Weet jij misschien of dat de moeite waard is om zoiets te doen?

Ik heb in ieder geval mijn appartementje gevonden, weliswaar op de Ramblas maar dat vind ik juist wel leuk want het is wel centraal. Precies naast Mercat de Boqueria, dus daar ga ik gewoon elke dag tapas eten tot het me neus uitkomt We betalen voor 7 nachten EUR 460 incl. schoonmaak en er zijn 2 slaapkamers en persoonlijk vind ik dat wel een goede prijs Totaal met ticket kost een week Barcelona p/p EUR 357,57 incl. ticket met Transavia. Misschien kan het nog goedkoper maar soit, dit is het geworden.

http://rentals.loquo.com/spanish/post/61789&pics=1#2

Hier zag op zich ook wel leuke appartementjes: http://www.visit-bcn.com/(...)district_gotico.html

[ Bericht 0% gewijzigd door BwennieBren op 09-01-2009 02:01:58 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_64840704
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:55 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ik las laatst dat je met Las Golondrinas een boottocht langs de kust kan maken voor 1.5 uur voor 12 of 13 euro. Wel rete toeristisch maar goed. Mijn vriendin gaat voor de eerste keer naar Barcelona en die kwam ermee, ik heb het voorheen niet gedaan. Weet jij misschien of dat de moeite waard is om zoiets te doen?
Ik heb het een keer gedaan. Je vaart de haven uit langs het strand naar Poble Nou. Daarna ga je terug naar het industriele havengedeelte, dat is opzich wel leuk om eens te zien. Ik hoef het niet nog een keer te doen, maar het is wel mooi om zo langs de kustlijn te varen. En anderhalf uur is niet zo lang, daarna heb je nog genoeg te doen natuurlijk
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 09:42:57 #197
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_64841027
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:30 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik heb het een keer gedaan. Je vaart de haven uit langs het strand naar Poble Nou. Daarna ga je terug naar het industriele havengedeelte, dat is opzich wel leuk om eens te zien. Ik hoef het niet nog een keer te doen, maar het is wel mooi om zo langs de kustlijn te varen. En anderhalf uur is niet zo lang, daarna heb je nog genoeg te doen natuurlijk
Okay thanx Ik ga het dan toch een keer doen , dat is, als het weer ons meezit in april.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 10:35:38 #198
45833 crew  Fogel
pi_64842651
Net een vlucht geboekt naar Barcelona, vertrek eind maart.

Voor de mensen met een American Express card is de volgende aanbieding wel aardig. Op basis van 1 persoon is het (natuurlijk) stukken duurder.
quote:
Het Majestic Hotel & Spa in Barcelona is uitstekend gesitueerd aan de Paseo de Gracia, één van de bekendste winkelstraten in Barcelona. Het hotel stamt uit 1918 en heeft, hoewel volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, nog veel van zijn voormalige charme en ambiance weten te behouden. Het hotel beschikt over een dakterras met zwembad en bar met prachtig uitzicht over de stad. Culinair zult u hier niets tekortkomen, want het exclusieve restaurant van het hotel, genaamd Drolma, is sinds 2002 in het bezit van een Michelin-ster.

Reisaanbieding
4-daagse reis inclusief retourvlucht met KLM in economy V klasse
3 overnachtingen in een classic kamer o.b.v. 2-persoonsbezetting
Inclusief ontbijt, tax, service en luchthavenbelasting (¤ 133 p.p.)
3e nacht gratis (reeds in prijs verwerkt)
Upgrade naar een duurder kamertype (indien beschikbaar)
Vroege check-in/late check-out (indien beschikbaar)
Fles wijn op de kamer


Vertrek Prijs
Tot 10 februari 2009 van ¤ 549 p.p.
voor ¤ 435 p.p.
11 februari - 29 maart 2009 van ¤ 612 p.p.
voor ¤ 475 p.p.
Golfer, ik zal deze keer weer een poging wagen om bij Batufumeiro terecht te komen. Ik heb deze keer de maandagavond voor mijn vergadering vrij en dus (nog) geen last van collegas die me op andere gedachten proberen te brengen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_64861461
Jahaaaaaaaa! In Mei een week naar famillie in BCN
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 20:25:29 #200
45833 crew  Fogel
pi_64926166
Heeft iemand ervaring met Best Western Premier Hotel Dante? Ben van plan dat te boeken, was niet erg te spreken over de kamers in het hotel waar ik in november was (H10 Catalunya Plaza).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')