abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62715164
stage lopen! kunt u niet lezen ofzo
quote:
ik loop nu 4 maanden stage in barcelona
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 15:44:09 #102
45833 crew  Fogel
pi_62720786
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:32 schreef wschravendijk het volgende:
stage lopen! kunt u niet lezen ofzo
[..]
Ik denk dat de vraag meer was waarom je uberhaupt naar het buitenland wil als je blijkbaar alleen maar bij de AH wil winkelen en een hekel hebt aan alles wat niet precies zoals in Nederland is... daar lijkt het in ieder geval wel erg op als ik je berichten zo lees hier en in KAA.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62721752
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:01 schreef Leinonlein het volgende:
Ja mooi is het he, zo rustig en fijn in vergelijking met Barcelona. Ik kwam er even helemaal tot rust, prachtig die oude stadsmuur om overheen te lopen en van het uitzicht te genieten. Ik heb hier ook een paar Girona foto's staan .
[ afbeelding ]

Mijn God, ik heb precies dezelfde foto op dezelfde plek genomen

Overigens vond ik Girona wel leuk om eens te zien, maar meer ook niet denk ik.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:03:05 #104
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62723444
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik denk dat de vraag meer was waarom je uberhaupt naar het buitenland wil als je blijkbaar alleen maar bij de AH wil winkelen en een hekel hebt aan alles wat niet precies zoals in Nederland is... daar lijkt het in ieder geval wel erg op als ik je berichten zo lees hier en in KAA.
Precies, en daar ben ik ook wel benieuwd naar.

@Jeroen, velen met ons denk ik haha. Het is ook een mooi plaatje toch, leuke huisjes! Kijk, wonen hoef ik er ook niet maar ik vond het wel het bezoeken waard!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:50:21 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62731250
Clickair heeft de tarieven na maart 2009 vrijgegeven... ik vind de vluchttijden zwaar kut, opzich gaat de heenreis nog wel, maar om 11.10 al terug gaat toch ten koste van je dag....

Ik wacht nog even tot Transvertragia zijn tarieven vrij geeft, deze zijn vaak wel iets duurder, maar de terugreis is er al vanaf 45 euro, en clickair vraagt hier 35 euro voor, maar als de tijden stukken beter zijn is mijn keus snel gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:39:56 #106
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62737829
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:50 schreef ozzietukker het volgende:
Clickair heeft de tarieven na maart 2009 vrijgegeven... ik vind de vluchttijden zwaar kut, opzich gaat de heenreis nog wel, maar om 11.10 al terug gaat toch ten koste van je dag....

Ik wacht nog even tot Transvertragia zijn tarieven vrij geeft, deze zijn vaak wel iets duurder, maar de terugreis is er al vanaf 45 euro, en clickair vraagt hier 35 euro voor, maar als de tijden stukken beter zijn is mijn keus snel gemaakt.
Vueling al gecheckt?
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 23:44:08 #107
45833 crew  Fogel
pi_62737981
Nemen taxis in Barcelona over het algemeen wel of niet credit cards aan?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62742033
quote:
Nou mensen gaan naar stage lopen om daar meer ervaring te krijgen in bepaalde competenties.

En natuurlijk zijn er altijd minpunten als je die niet hebt dan ben je wel beetje raar.
Ik zou zeggen probeer het zelf uit dan weet je wat ik bedoel.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 11:03:59 #109
45833 crew  Fogel
pi_62776672
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:12 schreef wschravendijk het volgende:

[..]

Nou mensen gaan naar stage lopen om daar meer ervaring te krijgen in bepaalde competenties.

En natuurlijk zijn er altijd minpunten als je die niet hebt dan ben je wel beetje raar.
Ik heb inderdaad nog nooit stage gelopen en ben nog nooit in het buitenland geweest...

Laten we hier verder maar ontopic blijven over Barcelona. Niemand die weet of de taxis over het algemeen Mastercard/Visa aannemen?
  Admin woensdag 29 oktober 2008 @ 11:07:07 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_62776769
quote:
The service can be paid in cash or via credit card, providing the taxi driver has posted a sign indicating that he/she offers such method of payment.
Methods of payment

Google is je vriend.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:30:37 #111
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62777548
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:12 schreef wschravendijk het volgende:

[..]

Ik woon in Barcelona en ben hier afgestudeerd, bijna geen minpunten ondervonden .

Ik ga trouwens heel vaak naar Clandestina, een theehuisje in woonkamer sfeer met gratis WiFi. Kannetjes thee voor 2 euro en superlekkere brownies! Baixada de Viladecols 2 (metro Jaume I)
pi_62778164
daar ga ik dan maar vanavond even kijken klinkt goed en woon tog bij jaume

bedankt
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62823802
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:50 schreef wschravendijk het volgende:
daar ga ik dan maar vanavond even kijken klinkt goed en woon tog bij jaume

bedankt
+/-4 maanden stage, en je Nederlands begint nu al slechter te worden, dat doe je goed
  woensdag 5 november 2008 @ 09:59:14 #114
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_62962281
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:50 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Voor HipHop moet je in ieder geval niet naar Razz gaan
Wel mijn favo club, goeie muziek.

Ik hou van de stad, heb er vijf maanden stage gelopen en ik wil nog steeds een keer terug. Alleen komt het financieel voorlopig nog niet uit. Maar die tijd komt er wel zeker weten!

Over uitgaan: Kennen jullie Fira? Is een kleine, erg Spaans georienteerde club. Ik ben er destijds 1 keer geweest, maar de keer erna dat ik wilde was hij gesloten. Ben benieuwd of hij nog bestaat... Hij zat bij Diagonal volgens mij.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:01 schreef Leinonlein het volgende:
[..]

Nee ik heb geen idee waar je moet zijn voor hiphop en jazz sorry .
Hehe, kreeg van Oad, waar ik mijn hotel heb geboekt, een Marco Polo boekje "gratis" bij mijn reisbescheiden. Daar staat gelukkig iets in.

"New York
Black sounds from the underground.
Soul, Reggae, hiphop, funk en livemuziek onder rode lampen, waar ooit seksshows werden gehouden.
Escudellers 5, metro: Drassanes"

Niemand die daar ooit is geweest?
Last.FM
Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
pi_62999233
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:30 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ik woon in Barcelona en ben hier afgestudeerd, bijna geen minpunten ondervonden .

Ik ga trouwens heel vaak naar Clandestina, een theehuisje in woonkamer sfeer met gratis WiFi. Kannetjes thee voor 2 euro en superlekkere brownies! Baixada de Viladecols 2 (metro Jaume I)
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip, mijn werk zit daar vlakbij dus kan ik in mn pauze wel eens ff kijken.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:01:35 #116
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63186543
@wschravendijk en TravelCharlie, zijn jullie al bij Clandestina geweest?

Ik was van het weekend in Port Aventura, dat was gaaaaaf zeg! 1,5 uur met de trein vanaf Passeig de Gracia ligt het, vlak boven Salou. De entree is wel prijzig (42 euro) maar gelukkig hadden we kortingsbonnetjes van het bier (20 euro).

Het was er wel erg druk, maar de aankleding van het park is echt super en het is er erg schoon. De achtbanen als hoogtepunten natuurlijk,
- Furius Baco, snelste achtbaan van de wereld, je wordt afgeschoten naar 135 km/h
- Dragon Kahn, tot 2002 de achtbaan met de meeste inversies (8)
- Die snelle houten achtbaan
  zondag 16 november 2008 @ 17:14:58 #117
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_63266601
Hey Leinonlein of misschien iemand anders, kun je me aangeven waar ik een beetje goedkoop en ook goed kan eten? Heb je tips? Graag voor woensdag een reactie want dan vertrek ik. Tnx alvast.
Last.FM
pi_63266677
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:14 schreef MFPascal het volgende:
Hey Leinonlein of misschien iemand anders, kun je me aangeven waar ik een beetje goedkoop en ook goed kan eten? Heb je tips? Graag voor woensdag een reactie want dan vertrek ik. Tnx alvast.
Wat vind je goedkoop?

Op zich is Barcelona sowieso niet heel duur wat betreft eten en drinken. Ik denk dat in sommige hippe Tapasbarren de prijs best kan oplopen als je flink wat tapas eet. Maar er zijn echt ontelbare tapascafe's en restaurants in en rondom het centrum. Volgens mij kun je in de Gothische wijk ook goed eten, voor een niet al te dure prijs
.
(met niet al te duur bedoel ik niet duurder dan je gemiddeld in NL kwijt bent, zo'n 30 á 35 euro p.p. voor een 3-gangenmenu).
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_63266689
quote:
Overal

Tenminste, ik heb overal heerlijk kunnen eten met menutjes van 10 euro 3-gangen
  maandag 17 november 2008 @ 12:49:52 #120
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63286024
quote:
- Goedkoop en goed, dan moet je warm lunchen. Restaurants bieden vaak een lunchmenu aan met 3 gangen inclusief eten voor rond de ¤ 10. Daarnaast weg blijven uit het centrum, rond de ramblas en de cathedraal is het duur en niet kwalitatief hoogstaand .In Gracia kun je veel leuke tapasrestaurants vinden
(metro Fontana).

- Thai Sabai Sabai, thais restaurant. Gran Via de les Corts Catalanes 674, metro Girona. Lunchmenu voor 14 ¤ meen ik. Goed eten!

- Las Mañanitas Tex - Mex, Gran Vía Corts Catalanes 715, metro Tetuan. Lunchmenu voor ¤ 8,50 . 's Avonds ook niet al te duur en lekkere nachos!

- Suchi bar met band waar je bordjes vanaf kunt pakken, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Lunchmenu voor 9 ¤ inclusief drankje, diner is 13 ¤ meen ik. Het zit op de hoek C/ Pau Claris en C/Casp, in de straat Pau Claris (ongeveer nummer 70 meen ik) metro Urquinaona.

- Little Italy, Italiaans, Rec 30, metro Barceloneta. Vaak live muziek en heerlijke tiramisu.

- Niet echt goedkoop maar laatst ontdekt en écht erg lekker is Somorrostro, een restaurant in Barceloneta de visserswijk (Sant Carles 11, metro Barceloneta). Voor 25 ¤ pp kun je goed eten, fles wijn van het huis is 18 ¤ en lekker! De kaart is elke dag anders, de menu's hangen af van het aanbod op de markt. Open keuken en leuke decoratie.

- Op de hoek van Gran via en C/ Villaroel (metro Urgell) zit een bruine bar met heerlijke pizzabroodjes, ze kosten tussen de 3 en 5 euro. Lekker voor de lunch maar laat je niet afschrikken door de decoratie, dat zegt niet altijd wat in Barcelona. Neem uit de Metro Urgell uitgang Villaroel en loop bergopwaarts, het zit dan aan je linkerhand.

- Echt goedkope cava en tapas in de Champagneria, C/ Reina Cristina 7, Metro Barceloneta

Genoeg tips?
pi_63300189
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:49 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

- Goedkoop en goed, dan moet je warm lunchen. Restaurants bieden vaak een lunchmenu aan met 3 gangen inclusief eten voor rond de ¤ 10. Daarnaast weg blijven uit het centrum, rond de ramblas en de cathedraal is het duur en niet kwalitatief hoogstaand .In Gracia kun je veel leuke tapasrestaurants vinden
(metro Fontana).

- Thai Sabai Sabai, thais restaurant. Gran Via de les Corts Catalanes 674, metro Girona. Lunchmenu voor 14 ¤ meen ik. Goed eten!

- Las Mañanitas Tex - Mex, Gran Vía Corts Catalanes 715, metro Tetuan. Lunchmenu voor ¤ 8,50 . 's Avonds ook niet al te duur en lekkere nachos!

- Suchi bar met band waar je bordjes vanaf kunt pakken, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Lunchmenu voor 9 ¤ inclusief drankje, diner is 13 ¤ meen ik. Het zit op de hoek C/ Pau Claris en C/Casp, in de straat Pau Claris (ongeveer nummer 70 meen ik) metro Urquinaona.

- Little Italy, Italiaans, Rec 30, metro Barceloneta. Vaak live muziek en heerlijke tiramisu.

- Niet echt goedkoop maar laatst ontdekt en écht erg lekker is Somorrostro, een restaurant in Barceloneta de visserswijk (Sant Carles 11, metro Barceloneta). Voor 25 ¤ pp kun je goed eten, fles wijn van het huis is 18 ¤ en lekker! De kaart is elke dag anders, de menu's hangen af van het aanbod op de markt. Open keuken en leuke decoratie.

- Op de hoek van Gran via en C/ Villaroel (metro Urgell) zit een bruine bar met heerlijke pizzabroodjes, ze kosten tussen de 3 en 5 euro. Lekker voor de lunch maar laat je niet afschrikken door de decoratie, dat zegt niet altijd wat in Barcelona. Neem uit de Metro Urgell uitgang Villaroel en loop bergopwaarts, het zit dan aan je linkerhand.

- Echt goedkope cava en tapas in de Champagneria, C/ Reina Cristina 7, Metro Barceloneta

Genoeg tips?
Ok, vergeet mijn tips hier heb je meer aan
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:37:51 #122
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_63326846
Tnx voor de tips. Hier heb ik wat aan! Nice! Heb er echt enorm zin in.
Last.FM
  donderdag 20 november 2008 @ 14:54:36 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63374789
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:37 schreef MFPascal het volgende:
Tnx voor de tips. Hier heb ik wat aan! Nice! Heb er echt enorm zin in.
Barcelona toch?
Net geboekt voor 5 dagen eind mei/begin juni 2009
Voor ons de eerste keer daarheen, dus dit topic maar eens blijven volgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 20 november 2008 @ 15:04:37 #124
45833 crew  Fogel
pi_63375026
Ik heb vandaag geboekt (eigenlijk herboekt, want ik had al een ticket, maar moest dat annuleren) en vlieg zondag
pi_63377442
Ook geboekt voor 2 tweetjes, wij gaan eens een dag proberen, veel van onze 3 daagse stedentrips worden snel vervelend en je gaat een hoop geld brassen uit verveling. Nu eens kort maar krachtig scenario proberen. 's morgens heel vroeg aankomen en volgende morgen vroeg vertrekken, zonder overnachting (hele nacht door op stap).

Vraagje voor de mensen die via Girona met Ryan Air zijn gevlogen en dan naar Barcelona reisden. Ik lees prijzen van 120 euro voor de taxi, maar wat kost een taxirit naar Girona Train Station als ik daar de trein pak? En wat kost die trein retour p/p?

Ik heb wel info gevonden dat de bus naar Barcelona vanaf Girona Airport 21 euro retour kosten per persoon. Dat is voor ons twee 42 euro. Ik overweeg nu sterk een huur autootje te nemen vanaf het vliegveld, ideaal wegtoeren zonder gezeik. Dat bied veel meer mogelijkheden qua vervoersvrijheden en kost slechts paar tientjes meer.

Zijn er mensen die ervaring hebben of je je een beetje kan verplaatsen in de stad naar alle bezienswaardigeheden, samen met een tomtom als hulp die ik meeneem. Of zit het door de week overal zo potdicht dat je veel beter alles kan lopen in combi met metro of ander OV.

Wij willen dan eigenlijk van alles zien die dag, van stad tot natuur. 's morgens beetje rondtoeren met de auto in het mooie gebied rondom Barcelona (misschien wel even stukje richting het noorden richting pyryneenen of natuurreservaat Montseny rijden ).

Maar 's middags willen we Barcelona's mooie bezienswaardigeheden aandoen, en dan is het de vraag of die auto meer last dan gemak is qua verkeerdrukte en parkeren. Met lopen ben je ook heel veel tijd kwijt. En fietstochten is wel een favoriet voor ons, maar in januari is het ook niet echt lekker meer neem ik aan.qua aangenaam weer. Enige feedback van autocruising-in-barca ervaringen is welkom.

[ Bericht 3% gewijzigd door LuukBes op 20-11-2008 17:24:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')