Volgens mij maakt het in die zin niet zo veel uit bij welke provider je zit, het gaat immers door hetzelfde kabeltje. Kabeltje stuk, dan geen tv etc, ongeacht provider. En nu heb ik juist meer een spreiding, @home/Ziggo gaat via de kabelaansluiting van Essent waar ook je tv uitkomt. Nu heb ik Adsl (dus via de telefoonlijn) en tv via de kabel. Da's de grootste spreiding die je kunt maken volgens mijquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:05 schreef Farenji het volgende:
Ik begrijp mensen die alles per se bij 1 provider willen niet zo goed. TV, telefoon, internet... als er dan problemen komen dan kun je opeens zonder alledrie zitten.. Zeker als je toch al niet zo veel vertrouwen in Ziggo hebt waarom dan alles bij die gasten nemen en er heel erg van afhankelijk worden?
Ik heb zelf (analoge) tv bij UPC en de hele kabel heeft er een tijdje geleden bij mij enkele weken uitgelegen omdat men bij werkzaamheden "mijn stekker" "per ongeluk" er half uit hadden getrokken. Gelukkig had ik toen nog wel internet (bij tweakdsl) en mijn telefoon (via voip via tweakdsl of mobiel, bij Orange) deed het ook nog gewoon. Moet er niet aan denken om voor alles bij dezelfde megacorporatie te zitten, of dat nou KPN, UPC of Ziggo is. Ik heb liever wat risicospreiding.
Ja.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:48 schreef emokid het volgende:
Worden de problemen met Ziggo overdreven?
Tja, het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht. Analoge tv valt eigenlijk bijna nooit uit, maar als dat een keer gebeurd is dat geen drama. Bellen kan ook mobiel. Alleen het internet is hier echt belangrijk, en dat is dan ook ondergebracht bij een provider die goed bekend staat. De tv (ook digitaal) kan best bij UPC, al gaat dat overigens redelijk goed, tegen de verwachting in.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:05 schreef Farenji het volgende:
Ik begrijp mensen die alles per se bij 1 provider willen niet zo goed. TV, telefoon, internet... als er dan problemen komen dan kun je opeens zonder alledrie zitten.. Zeker als je toch al niet zo veel vertrouwen in Ziggo hebt waarom dan alles bij die gasten nemen en er heel erg van afhankelijk worden?
Ik heb zelf (analoge) tv bij UPC en de hele kabel heeft er een tijdje geleden bij mij enkele weken uitgelegen omdat men bij werkzaamheden "mijn stekker" "per ongeluk" er half uit hadden getrokken. Gelukkig had ik toen nog wel internet (bij tweakdsl) en mijn telefoon (via voip via tweakdsl of mobiel, bij Orange) deed het ook nog gewoon. Moet er niet aan denken om voor alles bij dezelfde megacorporatie te zitten, of dat nou KPN, UPC of Ziggo is. Ik heb liever wat risicospreiding.
Neequote:Op zondag 10 augustus 2008 15:48 schreef emokid het volgende:
Worden de problemen met Ziggo overdreven?
ik ook!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:05 schreef Farenji het volgende:
Ik begrijp mensen die alles per se bij 1 provider willen niet zo goed. TV, telefoon, internet... als er dan problemen komen dan kun je opeens zonder alledrie zitten.. Zeker als je toch al niet zo veel vertrouwen in Ziggo hebt waarom dan alles bij die gasten nemen en er heel erg van afhankelijk worden?
Ik heb zelf (analoge) tv bij UPC en de hele kabel heeft er een tijdje geleden bij mij enkele weken uitgelegen omdat men bij werkzaamheden "mijn stekker" "per ongeluk" er half uit hadden getrokken. Gelukkig had ik toen nog wel internet (bij tweakdsl) en mijn telefoon (via voip via tweakdsl of mobiel, bij Orange) deed het ook nog gewoon. Moet er niet aan denken om voor alles bij dezelfde megacorporatie te zitten, of dat nou KPN, UPC of Ziggo is. Ik heb liever wat risicospreiding.
Bij de alles-in-een pakketjes van ziggo heb je je decoder gratis. modem gratis........afijn kijk op hun site en je ziet het.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:26 schreef emokid het volgende:
Als ik alles apart neem ben ik meer geld kwijt, voor TV van ziggo moet je betalen voor zo een decoder o.i.d., telefoon zou ik best kunnen laten staan van kpn(kan dat?), en dan internet van ergens anders.
Hoe kan ik "20mb" internet uitdrukken in down en upload nummers?
TS vind KPN poep, jammergenoeg heeft hij echter de reden er niet bij vermeld. Als de telefoonlijn bijv. brak is dan gaat ADSL nooit echt goed werken, ongeacht de provider die de dienst levert. In dat geval zou TS beter op kabel over kunnen gaan. Ik heb hier overigens Tele2. 20 mbit lijn, VoIP en TV heb ik er ook bij, tot nu toe weinig last van storingen gehad, echter het aanvragen was echt een ramp; ik heb door een fout van Tele2 bijna drie maand zonder internet en telefonie gezeten. Maar ja, vast aan het jaarcontract dus overstappen ging niet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:31 schreef folie het volgende:
Zover ik weet is tele2 de enige die verder alle 3 de producten in één pakket levert....
Dan hoef je naar geen van beide...
(Nouja xms tegenwoordig ook, maar als je glasvezel kan nemen had je dat waarschijnlijk al gedaan...)
dan bof je! toen ik die rotzooi nog had was t nooit storing volgens de zo behulpzamequote:Op maandag 11 augustus 2008 19:04 schreef St4ck3r het volgende:
Ziggo, op 5 adressen gehad. maximaal 1x per jaar een netjes aangekondigde storing wegens onderhoud.
Noord-Holland - » Grootschermer, Driehuizen, Oosthuizen, De Rijp (1) , De Rijp (2)
Toch wel: http://www.tele2.nl/shop/(...)-Film1-doorgeven.pdfquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:12 schreef Adelante het volgende:
Tele2 biedt geen sport1/film1 helaas, dus alleen eredivisie live kun je volgen bij dat all-in pakket. Misschien dat Canal Digitaal nog wat voor je is?
hmmm, wel vreemd ik zie dat nergens terug op hun sitequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Toch wel: http://www.tele2.nl/shop/(...)-Film1-doorgeven.pdf
ADSL is geen probleem, ADSL2(+) wordt lastiger want dat is iets veeleisender met de bekabeling. Daarvoor wil je de afstand tussen het zogeheten IS/RA punt (waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, de allereerste aansluitmogelijkheid) en het modem zo kort mogelijk hebben, bij voorkeur minder dan 2 meter. Langer kan wel maar dan wordt het signaal snel veel minder of je moet andere kabels gebruiken: bijvoorbeeld UTP of shielded kabels.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:16 schreef emokid het volgende:
Bellen werkt perfect trouwens dus denk dat ADSL hier wel gewoon kan werken.
idd,quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
ADSL is geen probleem, ADSL2(+) wordt lastiger want dat is iets veeleisender met de bekabeling. Daarvoor wil je de afstand tussen het zogeheten IS/RA punt (waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, de allereerste aansluitmogelijkheid) en het modem zo kort mogelijk hebben, bij voorkeur minder dan 2 meter. Langer kan wel maar dan wordt het signaal snel veel minder of je moet andere kabels gebruiken: bijvoorbeeld UTP of shielded kabels.
Doe je dat niet dan wordt je internet trager, en als je ook belt via het modem dan heb je grote kans dat de telefoonverbinding ook te wensen over laat. Als je het modem eenmaal gepasseerd bent maakt het niet zo veel meer uit
Ik zie dat probleem niet zo. Bij mijn ouders was het onpraktisch om het routermodem in de meterkast bij het ISRA punt te plaatsen, omdat er dan een lange ethernetkabel naar de studeerkamer boven aangelegd had moeten worden die niet onzichtbaar weg was te werken. In de studeerkamer boven was wel een bestaande telefoonaansluiting vlak bij de computer, dus ik heb het modem gewoon daar aangesloten via de Belgische methode (op ieder gebruikt telefoonstopcontact in huis een scheidingsfilter plaatsen). Zo is er geen extra bekabeling nodig. Het werkt prima met ADSL2+ en volgens de diagnostische functies van het modem zelf is de lijnkwaliteit uitstekend (geen dropped packets of CRC errors en een prima S/N ratio).quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
ADSL is geen probleem, ADSL2(+) wordt lastiger want dat is iets veeleisender met de bekabeling. Daarvoor wil je de afstand tussen het zogeheten IS/RA punt (waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, de allereerste aansluitmogelijkheid) en het modem zo kort mogelijk hebben, bij voorkeur minder dan 2 meter. Langer kan wel maar dan wordt het signaal snel veel minder of je moet andere kabels gebruiken: bijvoorbeeld UTP of shielded kabels.
Doe je dat niet dan wordt je internet trager, en als je ook belt via het modem dan heb je grote kans dat de telefoonverbinding ook te wensen over laat. Als je het modem eenmaal gepasseerd bent maakt het niet zo veel meer uit
ach als je een 4 mbit adsl verbinding enzo hebt tjaquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zie dat probleem niet zo. Bij mijn ouders was het onpraktisch om het routermodem in de meterkast bij het ISRA punt te plaatsen, omdat er dan een lange ethernetkabel naar de studeerkamer boven aangelegd had moeten worden die niet onzichtbaar weg was te werken. In de studeerkamer boven was wel een bestaande telefoonaansluiting vlak bij de computer, dus ik heb het modem gewoon daar aangesloten via de Belgische methode (op ieder gebruikt telefoonstopcontact in huis een scheidingsfilter plaatsen). Zo is er geen extra bekabeling nodig. Het werkt prima met ADSL2+ en volgens de diagnostische functies van het modem zelf is de lijnkwaliteit uitstekend (geen dropped packets of CRC errors en een prima S/N ratio).
Nee, het is ADSL2+ met 6 Mbps, en er zit nog voldoende ruimte in de S/N ratio voor hogere snelheden. Het is gewoon een fabeltje dat die 10 of 20 meter (twisted) kabel binnenshuis je snelheid teniet zou doen terwijl het signaal wel eerst door een kilometer kabel of meer moet om bij je thuis te komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach als je een 4 mbit adsl verbinding enzo hebt tja
als je een 20mbit abbo hebt.. en je haalt maar 10 door die lange kabel, beetje zonde
doet t dus welquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:47 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, het is ADSL2+ met 6 Mbps, en er zit nog voldoende ruimte in de S/N ratio voor hogere snelheden. Het is gewoon een fabeltje dat die 10 of 20 meter (twisted) kabel binnenshuis je snelheid teniet zou doen terwijl het signaal wel eerst door een kilometer kabel of meer moet om bij je thuis te komen.
Kan ook aan mij liggen. Waarom mag ik dan geen kritiek hebben? Alsof ik weet hoe die teringbende in elkaar steekt.quote:
Mail ff je gegevens door naar de klantenservice (in drievoud), dan krijg je per post een gebruikersnaam/ww toegestuurd binnen 2 weken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:29 schreef Hukkie het volgende:
Heb telefonie/internet van Orange, dat werkt prima.
Ik heb geen kabel tv van Ziggo, officieel dan, ik wilde een verhuisbericht doorgeven via de kindersite van Ziggo. Maar ik kan daar niet inloggen met mijn klantnummer van Casema, en als ik een nieuw account bij Ziggo wil aanmaken dan zegt ie dat mijn klantnummer al een account heeft.
Bellen is ook niet echt een optie, gevolg is dus dat ik al een tijdje zonder tv zit.
Ga ik doen, maar waarom een mail in drievoud?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:39 schreef Koewam het volgende:
[..]
Mail ff je gegevens door naar de klantenservice (in drievoud), dan krijg je per post een gebruikersnaam/ww toegestuurd binnen 2 weken.
gokje, omdat ze 90% van de tijd de boel toch niet lezen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:01 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar waarom een mail in drievoud?
Misschien raakt je mailtje wel kwijt in de overige 10.000 mailtjes met "lelijke site!!!!!!!!! gadver wat een kutnaam", "ik wil niet met je aangesproken worden op de website", "heb een hd decoder gekocht bij de mediamarkt, nu issie kapod, mag ik geld om een niewe te kope??", of "HEB ALLEEN LAST VAN DIE STOMME RECLAMES!".quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:01 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar waarom een mail in drievoud?
Een modem dat slecht werkt met vista?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:45 schreef emokid het volgende:
Komt een brakke router/modem mee. Een Thomson Speedtouch 780 nog wattes, werkt slecht met Vista, firmware niet compatibel o.i.d. Daarnaast werkt die modem nog steeds niet en valt mijn internet per dag wel zo een paar kwartiertjes uit, soms helemaal niet, soms een hele dag. De WLAN en Internet lichtjes knipperen ook voortdurend terwijl dat niet hoort, het is een grote bende geworden eigenlijk.
Zorg dat je van tevoren alles goed hebt. Ik had namelijk eerst XP, toen ik Vista kreeg(nieuwe pc) ging alles kapot.
Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:11 schreef emokid het volgende:
Ik ben inderdaad verbonden met een draadloos USB internet ontvangertje als je dat bedoelt. Netwerkkaart zit er een beetje eenzaam bij in mijn computer.
Okee! Dus ik neem gewoon voor 16 euro standaard televisie, apparaatje erbij van nog geen 200 euro en ik ben klaar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:50 schreef AssyriskaFF het volgende:
Nope. Je decoder zet het om in digitaal of HD.
Heb al 7 jaar Ziggo/@home en werkt perfect. Nooit problemen gehad. Alleen die Digi1 ontvangers waren echt heel erg. Waardeloze apparaten. Gelukkig nu een HUMAX.
Nee, je maakt hier een rare gedachtenkronkel. Het is inderdaad zo dat iedereen die een standaard analoog kabelabonnement heeft ook automatisch alle digitale signalen thuis ontvangt, zelfs als je helemaal geen decoder hebt. Maar dat betekent niet dat je er bent met de aanschaf van een decoder. Je hebt namelijk ook nog een smartcard nodig die in de decoder moet worden geplaatst, zelfs als je alleen maar de 'gratis' doorgegeven digitale kanalen wil zien. Overigens dacht ik dat UPC - in tegenstelling tot Ziggo - helemaal geen gratis digitale televisie heeft, bij UPC kost het altijd extra geld bovenop je analoge abonnement.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:31 schreef Markster het volgende:
Misschien domme vraag, maar als ik een gewone analoge abbo neem bij UPC (tv dan he) en ik koop zelf een digitale ontvanger, heb ik dan automatische digitaal beeld, of moet UPC het ook digitaal 'doorsturen ? Lijkt mij niet want waar is anders zo een decoder nodig ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |