en daar zit het grote verschil dusquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:21 schreef Oud_student het volgende:
In andere landen hoeven ze geen taaleisen te stellen, daar stellen ze economische eisen, zoals (kapitaal)garanties. Voordat je in die landen wordt toegelaten moet je ook al werk hebben en er zijn geen uitkeringen.
Dus je moet wel gek zijn om de taal niet te leren, want dat heb je hard nodig om je baan te houden.
Probeer als gemiddelde Nederlander maar eens om naar Australie te emigreren.
In Frankrijk, Duitsland en Engeland krijg je wel een werkloosheidsuitkering. Maar dan bedoel ik de burger in het algemeen. Ik weet niet of dit voor immigranten geldt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:21 schreef Oud_student het volgende:
In andere landen hoeven ze geen taaleisen te stellen, daar stellen ze economische eisen, zoals (kapitaal)garanties. Voordat je in die landen wordt toegelaten moet je ook al werk hebben en er zijn geen uitkeringen.
Dus je moet wel gek zijn om de taal niet te leren, want dat heb je hard nodig om je baan te houden.
Probeer als gemiddelde Nederlander maar eens om naar Australie te emigreren.
Sowieso zou bijstand en WAO alleen uitgekeerd moeten worden aan Nederlanders. WW en ZW mag wel voor mensen met een verblijfsvergunning, aangezien dat tijdelijk is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:19 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
en daar zit het grote verschil dus
ik ben benieuwd hoe populair NL wordt als er geen uitkeringen meer worden uitgedeeld ....
Over het algemeen kennen jonge mensen best wel Engels, dus da's dan weer niet zo moeilijk.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:41 schreef Steeven het volgende:
Volgens mij moet je in Australië ook de taal kennen eer je binnen wordt gelaten. Lijkt me niet meer dan terecht ook overigens. Heb niet het hele topic doorgelezen dus als het al was genoemd: excuses.
dus voor hun pakweg 4e jaar heeft geen enkel kind recht op de nederlandse nationaliteit ??quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
(..)
En dat moet ook gelden voor kinderen, of ze nu hier of ergens anders geboren zijn.
doe niet zo dom.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:20 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dus voor hun pakweg 4e jaar heeft geen enkel kind recht op de nederlandse nationaliteit ??
*hint* Goede immigranten hebben geen enkel probleem met het leren van een nieuwe taal. Het is natuurlijk effectiever om immigranten een IQ test te geven - of misschien zelfs allebei.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:Ook is het jammer dat de goede immigranten nu leiden onder de slechte, omdat de verrechtsing vooral een reactie is op de Islamisering.
Jij hebt blijkbaar nooit de Tokkies gezien.quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:11 schreef reem het volgende:
Waarom zouden mensen met een laag IQ niet in Nederland mogen wonen? Er zijn genoeg vacatures aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verder is het leren van het taal net zo goed afhankelijk van je taalgevoel als je IQ.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:48 schreef Vodkadruppel het volgende:
Nederlands is moeilijker als je denkt.
(komt ergens uit iemand sig, vind hem wel toepasselijk)
Nee, elk kind krijgt dezelfde nationaliteit als de ouders. Zijn de ouders (nog) geen Nederlander, wordt het kind ook (nog) geen Nederlander, maar kan op zijn/haar 18de de taaltest maken en dan Nederlander worden. Dat moet dan ook niet te moeilijk gemaakt worden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:20 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dus voor hun pakweg 4e jaar heeft geen enkel kind recht op de nederlandse nationaliteit ??
Als je zowel de ouders als de kinderen de Nederlandse nationaliteit ontzegt totdat ze het Nederlands in voldoende mate beheersten, lijkt me dat toch motivatie genoeg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:23 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk kunnen mensen de Nederlandse taal veel beter en sneller lezen wanneer zijn zich in Nederland bevinden. Wanneer we mensen echter toegang tot Nederland verschaffen voordat zij hun taaleis gehaald hebben is hun motivatie dit alsnog te doen meteen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wanneer eenmaal voorzien van uitkering&huisvesting, in een omgeving met veel mensen uit hun vorige thuisland vinden ze het wel best zo. Ze blijven dan jaren&jaren hangen, mogen Nederland niet meer uitgezet worden want hun kinderen zitten immers hier op school dus is zielug. Dat is nu precies wat we voorkomen willen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |