abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:19:37 #26
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_60746152
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:21 schreef Oud_student het volgende:
In andere landen hoeven ze geen taaleisen te stellen, daar stellen ze economische eisen, zoals (kapitaal)garanties. Voordat je in die landen wordt toegelaten moet je ook al werk hebben en er zijn geen uitkeringen.
Dus je moet wel gek zijn om de taal niet te leren, want dat heb je hard nodig om je baan te houden.
Probeer als gemiddelde Nederlander maar eens om naar Australie te emigreren.
en daar zit het grote verschil dus
ik ben benieuwd hoe populair NL wordt als er geen uitkeringen meer worden uitgedeeld ....
zonnig Brasil
pi_60755980
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:21 schreef Oud_student het volgende:
In andere landen hoeven ze geen taaleisen te stellen, daar stellen ze economische eisen, zoals (kapitaal)garanties. Voordat je in die landen wordt toegelaten moet je ook al werk hebben en er zijn geen uitkeringen.
Dus je moet wel gek zijn om de taal niet te leren, want dat heb je hard nodig om je baan te houden.
Probeer als gemiddelde Nederlander maar eens om naar Australie te emigreren.
In Frankrijk, Duitsland en Engeland krijg je wel een werkloosheidsuitkering. Maar dan bedoel ik de burger in het algemeen. Ik weet niet of dit voor immigranten geldt.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:28:58 #28
3542 Gia
User under construction
pi_60758957
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:19 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

en daar zit het grote verschil dus
ik ben benieuwd hoe populair NL wordt als er geen uitkeringen meer worden uitgedeeld ....
Sowieso zou bijstand en WAO alleen uitgekeerd moeten worden aan Nederlanders. WW en ZW mag wel voor mensen met een verblijfsvergunning, aangezien dat tijdelijk is.
De premies voor bijstand en WAO moeten dan ook via de belasting teruggevorderd kunnen worden voor niet-Nederlanders.

En de taaleis moet gewoon blijven bestaan om Nederlander te kunnen worden.

Ergens op sollicitatiegesprek komen en dan zeggen: Ikkuh nie begrijp!, schiet niet erg op. Dat zou dan geen recht moeten geven op langdurige uitkeringen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:41:17 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60897690
inburgeringseisen zou alleen moeten gelden voor mensen die uit bepaalde islamitische streken komen. ik noem een noord marokko en achtergestelde turske dorpen. die lopen eeuwen achter op onze westerse cultuur en veroorzaken daardoor veel te veel problemen die ons handen vol geld en veiligheid kosten.

discriminatie? neuh, ik zou er blij mee zijn als ik een achterlijk boertje zou zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60898752
Volgens mij moet je in Australië ook de taal kennen eer je binnen wordt gelaten. Lijkt me niet meer dan terecht ook overigens. Heb niet het hele topic doorgelezen dus als het al was genoemd: excuses.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 17 augustus 2008 @ 14:54:17 #31
3542 Gia
User under construction
pi_60900163
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:41 schreef Steeven het volgende:
Volgens mij moet je in Australië ook de taal kennen eer je binnen wordt gelaten. Lijkt me niet meer dan terecht ook overigens. Heb niet het hele topic doorgelezen dus als het al was genoemd: excuses.
Over het algemeen kennen jonge mensen best wel Engels, dus da's dan weer niet zo moeilijk.
Nederlands leren is voor buitenlanders best wel lastig. Daarom vind ik dat het wel hier moet mogen, maar pas Nederlander worden wanneer de taalkennis voldoende is. En dat moet ook gelden voor kinderen, of ze nu hier of ergens anders geboren zijn.
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:20:49 #32
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_60904070
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

(..)
En dat moet ook gelden voor kinderen, of ze nu hier of ergens anders geboren zijn.
dus voor hun pakweg 4e jaar heeft geen enkel kind recht op de nederlandse nationaliteit ??
zonnig Brasil
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:42:47 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60908470
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:20 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dus voor hun pakweg 4e jaar heeft geen enkel kind recht op de nederlandse nationaliteit ??
doe niet zo dom.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60910461
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:Ook is het jammer dat de goede immigranten nu leiden onder de slechte, omdat de verrechtsing vooral een reactie is op de Islamisering.
*hint* Goede immigranten hebben geen enkel probleem met het leren van een nieuwe taal. Het is natuurlijk effectiever om immigranten een IQ test te geven - of misschien zelfs allebei.
  maandag 18 augustus 2008 @ 01:11:43 #35
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60913867
Waarom zouden mensen met een laag IQ niet in Nederland mogen wonen? Er zijn genoeg vacatures aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verder is het leren van het taal net zo goed afhankelijk van je taalgevoel als je IQ.

Denken dat mensen fatsoenlijk Nederlands kunnen leren zonder in Nederland te wonen is een illusie.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_60915120
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:11 schreef reem het volgende:
Waarom zouden mensen met een laag IQ niet in Nederland mogen wonen? Er zijn genoeg vacatures aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verder is het leren van het taal net zo goed afhankelijk van je taalgevoel als je IQ.
Jij hebt blijkbaar nooit de Tokkies gezien.
pi_60915166
Is gangbaar in vrij veel landen. Dan wel door een test of als onderdeel van het puntensysteem (bijvoorbeeld Australië).

Maar TS komt me als erg wereldvreemd over.
pi_60915200
Nederlands is moeilijker als je denkt.

(komt ergens uit iemand sig, vind hem wel toepasselijk)
pi_60915546
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 04:48 schreef Vodkadruppel het volgende:
Nederlands is moeilijker als je denkt.

(komt ergens uit iemand sig, vind hem wel toepasselijk)

Ik denk dat voor veel Nederlanders dit ook al te moeilijk is
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:23:50 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60915862
Natuurlijk kunnen mensen de Nederlandse taal veel beter en sneller lezen wanneer zijn zich in Nederland bevinden. Wanneer we mensen echter toegang tot Nederland verschaffen voordat zij hun taaleis gehaald hebben is hun motivatie dit alsnog te doen meteen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wanneer eenmaal voorzien van uitkering&huisvesting, in een omgeving met veel mensen uit hun vorige thuisland vinden ze het wel best zo. Ze blijven dan jaren&jaren hangen, mogen Nederland niet meer uitgezet worden want hun kinderen zitten immers hier op school dus is zielug. Dat is nu precies wat we voorkomen willen!
The End Times are wild
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:45:17 #41
3542 Gia
User under construction
pi_60919393
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:20 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Nee, elk kind krijgt dezelfde nationaliteit als de ouders. Zijn de ouders (nog) geen Nederlander, wordt het kind ook (nog) geen Nederlander, maar kan op zijn/haar 18de de taaltest maken en dan Nederlander worden. Dat moet dan ook niet te moeilijk gemaakt worden.

Kinderen geboren uit Nederlandse ouders, krijgen uiteraard ook de nationaliteit van de ouders.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:50:07 #42
3542 Gia
User under construction
pi_60919531
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 08:23 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk kunnen mensen de Nederlandse taal veel beter en sneller lezen wanneer zijn zich in Nederland bevinden. Wanneer we mensen echter toegang tot Nederland verschaffen voordat zij hun taaleis gehaald hebben is hun motivatie dit alsnog te doen meteen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wanneer eenmaal voorzien van uitkering&huisvesting, in een omgeving met veel mensen uit hun vorige thuisland vinden ze het wel best zo. Ze blijven dan jaren&jaren hangen, mogen Nederland niet meer uitgezet worden want hun kinderen zitten immers hier op school dus is zielug. Dat is nu precies wat we voorkomen willen!
Als je zowel de ouders als de kinderen de Nederlandse nationaliteit ontzegt totdat ze het Nederlands in voldoende mate beheersten, lijkt me dat toch motivatie genoeg.
En natuurlijk kunnen we mensen met een verblijfsvergunning, die zich niet aan de wet houden, wel uitzetten. Zelfs die kinderen, hier geboren, met alleen de nationaliteit van de ouders, want voldeden nog niet aan de taaleis, kunnen we dan uitzetten wanneer ze zich misdragen.

Nu kan dat inderdaad niet, omdat we te gemakkelijk hier geboren kinderen de Nederlandse nationaliteit geven. Dit terwijl ze op hun 16de nog nauwelijks nederlands kennen, hoofdzakelijk de taal van de ouders spreken en een hekel hebben aan alles wat Nederlands is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')