Ik wou net zeggen Wombcat, heb jij het artikel wel gelezen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef merlin693 het volgende:
zeg wombcat dan moet jij ook wat beter lezen he !
Zo'n schip stuurt niet met schroeven...quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens de film was dat niet de gedachtegang. Ze zagen de ijsberg eenvoudigweg te laat, en omdat het schip 'onzinkbaar' was geacht werden er te kleine schroeven (om te sturen tijdens het varen) op de enorme boot gemonteerd.
Met die post nog niet volledig. Sorryquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen Wombcat, heb jij het artikel wel gelezen?
Nog steeds niet duidelijk wanneer die switch nu geweest is.quote:Even as they cannibalised parts from the second, almost complete and practically identical, sister ship the idea of a complete switch must have occurred.
(...)
In November 1911 the Olympic , with Titanic's starboard main propeller and shaft, left Belfast to resume her career, though not for long. Even while repair work had been under way on Olympic conversion of Titanic into a reasonable twin of her sister had also begun.
(...)The already existing porthole in the real Titanic would have been sealed up either during the week that the switch actually took place or during the ship's winter refit in at the end of 1912.
Nu zijn er foto's van de Titanic en Olympic naast elkaar, zelfs een foto waar ze wisselen van plaats, hierquote:the exchange actually took place in the first week of March 1912
ff Spitten in m'n geheugen hoor, hij baseerde zich op z'n kennis van schepen van de White Star Line en beweerde al jaren geleden dat de Titanic eik de Olympic was.quote:
Bij het omwisselen hebben ze de schepen niet fysiek verplaatst maar alleen de naamplaatjes verwisseld (om het even simpel te zeggen). En dat valt een stuk minder op !quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met die post nog niet volledig. Sorry
Maar de kern van mijn betoog staat nog wel overeind, want op een gegeven moment moeten de schepen omgewisseld zijn, maar het artikel geeft niet duidelijk aan wanneer dat dan gebeurd is.
Pas als je doorklikt op: http://www.titanicconspiracy.com/about2.htm wordt dat duidelijk
[..]
Nog steeds niet duidelijk wanneer die switch nu geweest is.
Edit, ah:
[..]
Nu zijn er foto's van de Titanic en Olympic naast elkaar, zelfs een foto waar ze wisselen van plaats, hier
Maar daarvan zeggen ze er ook bij dat ze van plaats wisselen, dus moeten ze ook nog een keer ongezien van plaats gewisseld zijn. Iets zegt me dat zoiets wel opvalt.
Zou je denken?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij het omwisselen hebben ze de schepen niet fysiek verplaatst maar alleen de naamplaatjes verwisseld (om het even simpel te zeggen). En dat valt een stuk minder op !
Dat, en tevens waren er weer meer verschillen dan alleen de naam en kleur. Dat moet veel langer geduurd hebben en het lijkt mij dat er dan ook aardig wat mensen vanaf geweten moeten hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou je denken?
Lijkt me dat het toch wel opvalt als de Titanic eerst aan de ene kant ligt, en de andere dag aan de andere kant.
Zeker omdat het de grootste schepen toendertijd waren, niet zomaar een paar sloepjes.
hoeveel mensen maken wel niet de fout link/rechts. En van welk viewpunt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou je denken?
Lijkt me dat het toch wel opvalt als de Titanic eerst aan de ene kant ligt, en de andere dag aan de andere kant.
Zeker omdat het de grootste schepen toendertijd waren, niet zomaar een paar sloepjes.
maar die zijn mee gezonken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:14 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat, en tevens waren er weer meer verschillen dan alleen de naam en kleur. Dat moet veel langer geduurd hebben en het lijkt mij dat er dan ook aardig wat mensen vanaf geweten moeten hebben.
Allicht, maar als die twee in de haven liggen, en opeens liggen ze andersom in de haven, dan zijn er geheid mensen die het opvalt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
hoeveel mensen maken wel niet de fout link/rechts. En van welk viewpunt.
Ik denk dat een rijinstructeer meerdere keren per dag moet zeggen die andere rechts ....
Hoezo? De Titanic is pas gezonken ruim een maand na de omwisseling. Hoe weet jij dan dat iedereen die er van af wist op de Titanic zat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar die zijn mee gezonken.Leidinggevenden gaan over lijken als het om poen gaat. Lijkt net de US govt....
Hoezo zijn de mensen die aan het schip gebouwd hebben meegezonken dat begrijp ik niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar die zijn mee gezonken.Leidinggevenden gaan over lijken als het om poen gaat. Lijkt net de US govt....
Dat vind ik wel heel makkelijk. Dat ombouwen kan nooit over één nacht gegaan zijn dus dat zou betekenen dat alle werklieden de fout links/rechts gemaakt moeten hebben wat mij onmogelijk lijkt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
hoeveel mensen maken wel niet de fout link/rechts. En van welk viewpunt.
Ik denk dat een rijinstructeer meerdere keren per dag moet zeggen die andere rechts ....
de kapitein en matrozen hebben vast wel gewerkt voor dat het van wal ging... die hebben vast wel zaken gezien dat hun aan het twijfelen bracht ?quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hoezo zijn de mensen die aan het schip gebouwd hebben meegezonken dat begrijp ik niet.
Als het naamboordje verwisseld is ga je toch vanzelf twijfelen of niet....dan twijfel je toch echt wel, stond Olympic nu rechts of links van Titanic.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel makkelijk. Dat ombouwen kan nooit over één nacht gegaan zijn dus dat zou betekenen dat alle werklieden de fout links/rechts gemaakt moeten hebben wat mij onmogelijk lijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |