abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60710865
[quote]Op zondag 10 augustus 2008 14:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Een egotrip kan alleen bestaan als er een ego is dat kan trippen. Dit is na overgave aan God volgens mystieke wijze niet het geval. Je geeft dat wat je ziet als "ik" op, en dit verdwijnt vervolgens.
[..]

Ik denk niet dat jij de dood van het ego hebt ervaren op pure wijze. Je zal een verschil in waarneming van de realiteit hebben ervaren omdat je lichaam een compleet andere chemische huishouding bezigde tijdens de drugs-ervaring. Wellicht dat je ego je daarna, in nuchtere staat, in de maling nam omdat de behoefte aan rust, vrede, zekerheid, zelfbevestiging, etc. zo enorm groot was. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van mensen die verlichting claimden maar hier feitelijk geen drol van hebben begrepen en het puur op rationele wijze uitlegden (geleende wijsheden uit boeken en documentaires, ofwel drugs-ervaringen) en de ervaring alsmede het verhaal daar om heen zo eigenlijk voor zichzelf simuleerden. Verder, als je in drugs blijft hangen, kom je dus helemaal nergens. Het gaat juist om het integreren van het goddelijke in de samenleving. Het gebeurt, zoals jij eerder ook al aangaf, in het echte leven, DAAR moet je zijn.
[..]

Volgens mij is het ego wel degelijk aanwezig bij Ali; dat komt toch naar voren in zijn posts.. Maarja dat kan hij gewoon zien als verbeter puntje; hij is ook maar mens.

Grappig trouwens, dat je nu net zo intens in Jezus gelooft als dat je toen in dat wat volgens jou luciferiaans is geloofde. Wie zegt dat je morgen niet weer iets anders tegenkomt? Zie je daar een patroon in? Het doet me denken aan een van de strekkingen van de Bhagavad Gita. De weg tot God geschiedt via vele omtrekkende bewegingen. Je probeert het op manier A, dit mislukt en je trekt je terug. Je probeert het vervolgens op manier B, dit mislukt andermaal en je trekt je nogmaals terug. Je probeert het daarna op manier C, etc. En op een gegeven moment realiseer je je dat er niets te proberen valt, omdat je beseft dat God al die tijd al met je meewandelde.

En dit geloof ik dus ook. Ali heeft al een paar keer aangehaald net zo sterk te hebben geloofd in New age praktijken. Ik denk dus ook dat dit gewoon een 'high' van Ali kan zijn.

Even wat anders, ik ben wel enigszins enthousiast geworden door al jouw verhalen en quotes uit de Bijbel. Ik heb dat boek nog steeds niet gelezen en wil een deal met je maken. Als ik nou de Bijbel ga lezen, lees jij dan Elke golf is de zee van Willigis Jager? (een van de meest volwassen boeken over mystiek die ik heb gelezen)

Ik heb hetzelfde, vandaar dat ik al eerder zei dat het in principe niet verkeerd is om dit alles van Ali zo te lezen. Totdat hij begon over dat God je kinderen wel weer van je af kan pakken vond ik het eigenlijk wel mooi om te zien dat hij zo vervuld was met zijn God. Ik zou dat ook wel willen voelen namelijk al geloof ik zonder religie aan te hangen(is nog niet gelukt om mij voor een bepaalde religie te "vangen")

[ Bericht 0% gewijzigd door eff-joe-cie-kee op 10-08-2008 20:05:41 ]
pi_60710877
Overigens wat die zondvloed betreft: Ali, denk jij oprecht dat die lichtbreking die in de lucht hangt bij sommige regenbuien, wat wij "regenboog" noemen, écht een teken van God is van dat Hij nooit meer een zondvloed zal laten komen, of is dat gewoon zo'n wijze oude mannen verhaaltje dat rond het kampvuur verzonnen is, zoals dat verhaal van de haas en de maan die ik al eerder postte?
pi_60710955
Oh het zou mij ook heerlijk lijken om zo vervuld te zijn van je geloof, maar in ben gewoon een nuchter persoon. Dat voorkomt dat je keihard op je bek gaat als dingen anders uitpakken dan je verwacht. 100% blind ergens op vertrouwen vind ik doodeng en levensgevaarlijk. Blijk kritisch in wat je gelooft.
Enthousiasme in je geloof is heerlijk, maar blijf voor jezelf nadenken.
pi_60711196
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:06 schreef ToT het volgende:
Oh het zou mij ook heerlijk lijken om zo vervuld te zijn van je geloof, maar in ben gewoon een nuchter persoon. Dat voorkomt dat je keihard op je bek gaat als dingen anders uitpakken dan je verwacht. 100% blind ergens op vertrouwen vind ik doodeng en levensgevaarlijk. Blijk kritisch in wat je gelooft.
Enthousiasme in je geloof is heerlijk, maar blijf voor jezelf nadenken.
ik weet het niet.... heerlijk om vervuld te zijn van iets ja..., maar van zo'n soort geloof.. nee... ik heb het echt geprobeerd, maar ik kón gewoon niet iemand als het goede bestempelen die tegen alles wat in mijn hart te vinden is in gaat.

Ik was vervuld met afschuw van dat wat ik mijzelf op probeerde te dringen. Nee, ik kon niet met dat stemmetje in mij leven die mij vertelde dat ik bezig was het meest weerzinwekkende (verzonnen?) beest tot iets groots te verheffen en mij aan zijn voeten te werpen.
Niets voor mij.

Waar ik overigens wel dat "mega gevoel" van krijg is als ik uitgebreid gekookt heb en al mijn kroost om de tafel heen zit en al die bekkies op en neer gaan.
Of van de aanblik van mijn 4jarige die van top tot teen onder de modder zit en mij spontaan een gemeende knuffel geef... eerst ben je compleet vertederd van de aanblik.... vervolgens de spontane knuffel... en daarna wordt je helemaal week en moet je grinnikken van de vlekken die de knuffel achter heeft gelaten op mijn kleding en mijn wangen.

neemt niet weg dat ik ook een rol behang in de trapkast bewaar voor de wat mindere momenten hoor
pi_60711290
Zo zou een God ook om moeten gaan met een bevlekte ziel!

Owneej, zielen bestaan niet he?
Anway, God zou zo met zondaars om moeten gaan.

Maar klinkt helemaal geweldig meid! Volgens mij ben jij een super goede moeder!

Oh nee, je gelooft niet op de juiste manier in God; je bent een verdorven vrouw die haar kroost de verdoemenis in stort!

Of zoiets...
pi_60711807
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:58 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

en nu houd je een pleidooi voor jouw God...
de dingen die jij nu opnoemt zíjn toch allemaal onderdeel van de omgeving van jouw God.. of hij heeft ze veroorzaakt, of ze gebeuren over zijn rug... en het stuk dat ik gequote heb zou hij zelfs persoonlijk kunnen/willen en jij zou dat zelfs terecht vinden als God dat rechtvaardig acht...
Jij keurt het immers goed en vind God net zo'n toffe peer als voorheen als hij mijn gezin, mijn vier! kinderen uitmoord....
Ik trek Gods beslissingen niet meer in twijfel nee, ik vertrouw op Zijn wil handelingen en oordelen. Ik geloof ook niet dat God zomaar zonder reden je kinderen af zou nemen, achter alles zit een hoger doel ookal kunnen wij dat niet altijd overzien.
quote:
(een reden zou niet eens relevant zijn in deze, maar om de verkniptheid van je geest nog beter te illustreren zet ik hem er toch bij. Ik doe mijn medemens geen kwaad, maar ik weiger betreffende God in mijn hart te sluiten.... dit en enkel dat is reden genoeg voor deze God om een gezin uit te moorden... en dan vraag jij waarom mensen zo slecht zijn om dat te doen? .... waarom is jouw God zo slecht, wat bezield hem.. of beter gezegd.. wat bezield hem níet... )
Ik weet toch helemaal niet of God jou kinderen daarvoor terug zou nemen? Ik zou alleen niet zo praten als je kinderen hebt waar je zielsveel van houdt, ik vind dat niet verstandig. Maarja, wie ben ik.
pi_60711863
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh dude....

Okee, in deze discussie houd ik mijn standpunt gewoon goed vast, maar ik sta wel achter mijn uitspraken: dat offer van Jezus slaat gewoon nergens op als Hij inderdaad God is.
Ja wat ik zeg: als het jou uitkomt zijn Gods straffen wreed, maar als het Hem zelf overkomt is Hij ineens mild voor zichzelf. Dat mag je geloven natuurlijk, maar met zulke inconsequenties wordt het moeilijk iets nog rationeel uit te leggen.
quote:
De enige waarheid is dat er geen absolute waarheid is. Laat iedereen toch lekker zelf weten waar-ie in gelooft. Zou ik ook met jou moeten doen, maar de discussie vind ik gewoon interessant!
Dus de absolute waarheid is dat er geen absolute waarheid is. Het wordt er niet logischer op. Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat de absolute waarheid is dat er geen objectieve werkelijkheid bestaat die niet vormbaar is door wat wij ervan geloven, maar dat de werkelijkheid een construct van subjectieve ideeën is. Of niet?
pi_60711936
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik trek Gods beslissingen niet meer in twijfel nee, ik vertrouw op Zijn wil handelingen en oordelen. Ik geloof ook niet dat God zomaar zonder reden je kinderen af zou nemen, achter alles zit een hoger doel ookal kunnen wij dat niet altijd overzien.
Juist.. als God kindertjes vermoord is dat prima , moorden mensen elkaar uit dan is dat omdat ze bezeten zijn door Satan/het slechte..

steeds meer en meer zeg jij hier dat jouw God en Satan één en dezelfde persoon zijn...
Is jouw God dus het slechte in de wereld?
Als we hem in ons hart laten moeten we wreedheden dus goed vinden...
quote:
[..]

Ik weet toch helemaal niet of God jou kinderen daarvoor terug zou nemen? Ik zou alleen niet zo praten als je kinderen hebt waar je zielsveel van houdt, ik vind dat niet verstandig. Maarja, wie ben ik.

iemand die zijn God als wreed iemand neerzet...
pi_60711960
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja wat ik zeg: als het jou uitkomt zijn Gods straffen wreed, maar als het Hem zelf overkomt is Hij ineens mild voor zichzelf. Dat mag je geloven natuurlijk, maar met zulke inconsequenties wordt het moeilijk iets nog rationeel uit te leggen.
[..]

Dus de absolute waarheid is dat er geen absolute waarheid is. Het wordt er niet logischer op. Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat de absolute waarheid is dat er geen objectieve werkelijkheid bestaat die niet vormbaar is door wat wij ervan geloven, maar dat de werkelijkheid een construct van subjectieve ideeën is. Of niet?
Okee ik open Babelfish wel ff. In welke taal moet ik je uitleggen dat een fysieke dood in het hier en nu voor een God geen echte dood is omdat hij toch weer terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is, en dat als hij een mens vernietigt, dat dat wel iets is dat eeuwige vergetelheid veroorzaakt?

Frans? Engels? Zwahili? Of heb je het misschien in braille nodig?
pi_60712068
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:59 schreef ToT het volgende:
Wat heb jij een ongelooflijk verwrongen beeld van de mensheid zeg!
Zie je de mensen echt als een groep bloeddorstige monsters die niets liever doet dan elkaar afslachten? Ben je dan zo blind voor de naastenliefde die mensen voor elkaar hebben?
Die naastenliefde is er dankzij God die nog enigszins aanwezig is en de boel onder controle houdt. Als Hij alles los zou laten geloof ik dat de boosheid van mensen inderdaad volledig over zou nemen en het binnen no time hel op aarde is.
quote:
Je komt me zo ongelooflijk verbitterd over. Ikzelf heb vaak ook niet echt een al te positief beeld van de mensheid, maar jij draaft werkelijk door!
Nee ik ben niet verbitterd. Soms wel teleurgesteld, of droevig.
quote:
Tja natuurlijk heb ik een probleem als we hier onderdrukt gaan worden, maar ik praat vanuit een ideaalbeeld, net als jij: denk maar niet dat al die regimes zich ineens aan jouw God gaan onderwerpen! Ik heb ook noet de illusie dat ineens de hele fokking wereld spiritueel gaat worden en van daaruit alleen maar lief tegen elkaar doet. Dat is gewoon niet reëel.
Natuurlijk gaan die regimes zich niet ineens aan God onderwerpen. De bijbel zegt dat zelfs als Jezus terugkomt, die mensen zich nog liever verbergen voor God dan dat ze zich aan Hem overgeven. Maar ik geloof wel dat als de wereld gebaseerd was op Gods heerschappij de wereld er een stuk beter uit zou zien.
quote:
De mensheid moet gewoon beetje bij beetje veranderen. Starheid en stugheid zoals in dat geloof van jou is oorzaak nummer 1 van oorlogen.
Uit starheid en stugheid van mijn geloof zou ik nooit iemand geweld aandoen. Dus dan zou ik zeker niet de aanstichter zijn.
quote:
Die starheid moet verdwijnen voor er wereldvrede zou kunnen komen. People need to relax.....mensen moeten elkaars point of view kunnen inzien.
Waarom mag ik niet star zijn in wat ik geloof? Ik val er toch niemand mee lastig?
quote:
Jij bent daar blijkbaar totaal niet toe in staat (en studeert toch psychologie? Is dat wel verstandig? Serieus!), dus zul jij gewoon nooit mee kunnen werken aan eventuele wereldvrede.
Dat zeggen onze Luciferische heersers ook. Daarom is men nu bezig met het demoniseren van fundamentalisme en straks in de new world order zullen de laatste fundamentalistische christenen van de aardbodem geveegd worden, dat is ten minste de bedoeling, want die weigeren te buigen voor een aardse macht.
quote:
Hoe wil jij met jouw houding de wereld veranderen? Ga jij naar Iran toe en ga je de president daar proberen te bekeren zodat hij door het stof kruipt voor jouw God?
Door liefde uit te dragen en mensen over God te vertellen. Dat wil niet zeggen dat iedereen dan automatisch gezelliger erop wordt, over het algemeen is het tegenovergestelde het gevolg. Maar dat is een bekend fenomeen.
quote:
Nee, de houding van de gewone mens moet langzaam maar zeker veranderen. Wees lief voor je naasten, die naastenliefde kan zich verspreiden naar hun vriendenkring, en naar de vriendenkring van die mensen, en als de gewone man op die manier echt naastenliefde zou kunnen leren, dan zou je ook zachtmoedige, eerlijke leiders aan de macht kunnen krijgen via die mensen.
Dat klinkt heel mooi ja.
quote:
Waarom dat steeds niet lukt? Door mensen met een stugge houding als die van jou! Mensen die denken de waarheid in pacht te hebben. De wereld wordt er niet beter op als mensen zich zo vastklampen aan hun eigen kleine waarheid.

Let things go....relax.....
Zolang ik niemand dwing te doen wat ik doe gaat die vlieger niet op.
pi_60712135
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Daar wil ik nog wel een keertje een avondje met je over filosoferen dan

Is prima, ik heb al een aantal keer op een meeting aangestuurd, als er animo voor is lijkt me dat best tof.
pi_60712153
Ik zat even aan die verkapte doodsbedreiging tegenover de kinderen van Rimpelhond te denken en zat me te bedenken wie jouw God zou kunnen doden om mij te pesten voor mijn harde woorden over Hem, en kwam bij mijn ouders uit.

Mijn vader: van kinds af aan is hij een ware Christen. Maria heeft altijd een speciaal plekje in zijn hart gehad en hij had er als kind ook een vrij groot beeldje van, heb ik begrepen.
Hij is altijd gelovig geweest, bidt altijd voor het eten, heeft zich enorm ingezet voor de kerk en voor de ouderen en de zieken.

Nu is hij 70, en zonder op details in te gaan: het is mij duidelijk dat hij niet lang meer heeft. Zijn hele lichaam laat hem in de steek.

Ik neem aan dat hij ook op de verkeerde manier in God gelooft, volgens jou?
pi_60712199
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Huh? Daar was je toch al mee gestopt?
Bijna klaar.
pi_60712234
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Ali, wat vond jij er ook al weer van dat de oprichter van JG een vrijmetselaar was?
Vrijmetselaar = satanisch is jouw mening toch?
Ik vind dat verdacht.
pi_60712244
Ali, dus jij zegt dat alle mensen die niet in God geloven alleen nog maar goedheid in zich hebben doordat God in al Zijn genade hen toch nog wat goedheid in hun hart schenkt?

Ten eerste walg ik steeds meer van jouw beeld over de mensheid, ten tweede: waar is de vrije wil van de mens gebleven? Als onze gevoelens al godsgeschenken zijn, stuurt hij onze emoties dus blijkbaar bewust aan!

En dat je niemand met je geloof lastig valt? Uhmmm....als je bij een moeder onder het mom van goed advies haar kinderen loopt te bedreigen, val je haar volgens mij wél lastig, om maar 1 klein voorbeeldje te noemen.
pi_60712297
Een stukje uit het nummer "malle babbe" van Rob de Nijs.....

En 's zondags in de kerk
dan zit daar zo'n meneer,
stijf als een houten plank
met spijkers in zijn kop
te kijken in zijn bank
Een zwart lakens pak
om zijn zondige lijf,
bang voor de duivel
en bang voor zijn wijf
En zuinig een cent
in het zakje doen
Zo koopt hij zijn ziel weer terug
en zijn fatsoen
Genieten is toegestaan!!!
pi_60712383
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:49 schreef ToT het volgende:
Tja al die plagen enzo op de Egyptenaren afgooien, de eerstgeborenen afslachten....is DAT een goede God? (En waarom doet Hij dat tegenwoordig niet meer zo?)

Wat in Egypte gebeurde was een type voor wat er in de laatste dagen wereldwijd zal gebeuren. Ook dan zullen er plagen komen.

1 En ik hoorde een grote stem uit den tempel, zeggende tot de zeven engelen: Gaat henen, en giet de zeven fiolen van den toorn Gods uit op de aarde.
2 En de eerste ging henen, en goot zijn fiool uit op de aarde; en er werd een kwaad en boos gezweer aan de mensen, die het merkteken van het beest hadden, en die zijn beeld aanbaden.
3 En de tweede engel goot zijn fiool uit in de zee, en zij werd bloed als van een dode; en alle levende ziel is gestorven in de zee.
4 En de derde engel goot zijn fiool uit in de rivieren en in de fonteinen der wateren; en de wateren werden bloed.
5 En ik hoorde den engel der wateren zeggen: Gij zijt rechtvaardig, Heere! Die is, en Die was, en Die zijn zal, dat Gij dit geoordeeld hebt;
6 Dewijl zij het bloed der heiligen, en der profeten vergoten hebben, zo hebt Gij hun ook bloed te drinken gegeven; want zij zijn het waardig.
7 En ik hoorde een anderen van het altaar zeggen: Ja, Heere, Gij almachtige God! Uwe oordelen zijn waarachtig en rechtvaardig.
8 En de vierde engel goot zijn fiool uit op de zon; en haar is macht gegeven de mensen te verhitten door vuur.
9 En de mensen werden verhit met grote hitte, en lasterden den Naam Gods, Die macht heeft over deze plagen; en zij bekeerden zich niet, om Hem heerlijkheid te geven.
10 En de vijfde engel goot zijn fiool uit op den troon van het beest; en zijn rijk is verduisterd geworden; en zij kauwden hun tongen van pijn;
11 En zij lasterden den God des hemels vanwege hun pijnen, en vanwege hun gezweren; en zij bekeerden zich niet van hun werken.
12 En de zesde engel goot zijn fiool uit op de grote rivier, den Eufraat; en zijn water is uitgedroogd, opdat bereid zou worden de weg der koningen, die van den opgang der zon komen zullen.
13 En ik zag uit den mond des draaks, en uit den mond van het beest, en uit den mond des valsen profeets, drie onreine geesten gaan, den vorsen gelijk;
14 Want het zijn geesten der duivelen, en zij doen tekenen, welke uitgaan tot de koningen der aarde en der gehele wereld, om die te vergaderen tot den krijg van dien groten dag des almachtigen Gods.
15 Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.
16 En zij hebben hen vergaderd in de plaats, welke in het Hebreeuws genaamd wordt Armageddon.
17 En de zevende engel goot zijn fiool uit in de lucht; en er kwam een grote stem uit den tempel des hemels, van den troon, zeggende: Het is geschied.
18 En er geschiedden stemmen, en donderslagen, en bliksemen; en er geschiedde een grote aardbeving, hoedanige niet is geschied van dat de mensen op de aarde geweest zijn, namelijk een zodanige aardbeving en zo groot.
19 En de grote stad is in drie delen gescheurd, en de steden der heidenen zijn gevallen; en het grote Babylon is gedacht geworden voor God, om haar te geven den drinkbeker van den wijn des toorns Zijner gramschap.
20 En alle eiland is gevloden, en de bergen zijn niet gevonden.
21 En een grote hagel, elk als een talent pond zwaar, viel neder uit den hemel op de mensen; en de mensen lasterden God vanwege de plage des hagels; want deszelfs plage was zeer groot.

Kwestie van tijd denk ik.
quote:
Bovenstaande deed Hij trouwens om Zijn volk, de Joden, te bevrijden.
Diezelfde Joden worden door Ali (in deel 1 van deze topicreeks geloof ik) als LUCIFERANEN bestempeld!
Dus de mensen van God's volk zijn Luciferanen. Ergo: God is Lucifer?
Dat ging over kabbalisme.
pi_60712512
Kabbalah hoort bij het Jodendom.
Wat is er luciferiaans aan?
pi_60712925
Ik had deze post nog niet eerder gezien maar zal er alsnog op reageren.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Een egotrip kan alleen bestaan als er een ego is dat kan trippen. Dit is na overgave aan God volgens mystieke wijze niet het geval. Je geeft dat wat je ziet als "ik" op, en dit verdwijnt vervolgens. Verder heb ik dergelijke mystieke ervaringen als flitsen (zie Jnana Yoga) beleeft zonder paddo's of andere drugs, misschien is dat ook een verschil? Ik ken paddo-ervaringen, en ik weet dat het niet hetzelfde is. De helderheid is van een heel ander niveau bij een waarachtige mystieke ervaring.
Mijn ego loste op tijdens een trip en dat effect bleef dus naderhand ook zo. Ik was er van overtuigd dat ik geen ego meer had. Ik leefde gewoon echt alsof alles 1 is. Achteraf heb ik dus moeten concluderen dat dat de grote misleiding is, de ultieme egotrip: geloven dat je geen ego meer hebt. Dan is je ego succesvol geweest in zijn missie, je volledige psyche besturen.
quote:
Door het eten van de appel zijn Adam en Eva mijns inziens (gebaseerd op mystieke bronnen) van dier tot mens geworden. De volgende stap in de evolutie is om het mens zijn en de dualiteit (goed/kwaad) te ontstijgen om zo door te groeien tot de volgende stap in de evolutie (wat dat ook moge zijn).
Das een vrij bekende interpretatie. Volgens de bijbel kenden Adam en Eva geen kwaad, en na het eten van die appel wel, omdat ze de directe link met God verloren.
quote:
De twee wereldbeelden die jij beschrijft sluiten elkaar verder helemaal niet uit. Het zijn beide verhalen die de zaak op een verschillend abstractieniveau uitleggen. Ik heb verder al regelmatig gezegd dat het in dit soort discussies enorm oppassen is geblazen wat terminologie en definities van gekozen woorden betreft. Zie verder de opmerking van Nokwanda over Babylonische spraakverwarringen.
Maar de fundamentele verschillen blijven: volgens het christelijk geloof is God een aparte entiteit en zijn mensen sterfelijk. Volgens mystiek is alles een expressie van god en bestaat de dood dan ook eigenlijk niet echt. Die 2 punten maken een huge verschil tussen hoe je je spirituele leven leidt. Als mysticus zal je geen vergeving voor zonden vragen in naam van Jezus, terwijl dat dus volgens Jezus zelf de enige manier is om tot God te komen.
quote:
Ik denk niet dat jij de dood van het ego hebt ervaren op pure wijze. Je zal een verschil in waarneming van de realiteit hebben ervaren omdat je lichaam een compleet andere chemische huishouding bezigde tijdens de drugs-ervaring. Wellicht dat je ego je daarna, in nuchtere staat, in de maling nam omdat de behoefte aan rust, vrede, zekerheid, zelfbevestiging, etc. zo enorm groot was. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van mensen die verlichting claimden maar hier feitelijk geen drol van hebben begrepen en het puur op rationele wijze uitlegden (geleende wijsheden uit boeken en documentaires, ofwel drugs-ervaringen) en de ervaring alsmede het verhaal daar om heen zo eigenlijk voor zichzelf simuleerden. Verder, als je in drugs blijft hangen, kom je dus helemaal nergens. Het gaat juist om het integreren van het goddelijke in de samenleving. Het gebeurt, zoals jij eerder ook al aangaf, in het echte leven, DAAR moet je zijn.
Maar dat deed ik dus ook. In mijn trips ervaarde ik al die dingen en ik integreerde ze in mijn dagelijkse leven en wereldbeeld. Ik voelde me altijd opgeschoond na een trip, dan was mijn geest weer helder, weer terug naar de kern en besef van hoe alles ookalweer in elkaar zat en hoe ik mijn leven moest leiden.
quote:
De dingen die je hebt ervaren heb je toch ook gewoon ervaren? Je wilt het vervolgens gaan uileggen aan anderen. Daarvoor heb je woorden nodig. Voor deze woorden moet je vervolgens teruggrijpen op een bibliotheek van woorden, en tevens kaders, die je kent.

Grappig trouwens, dat je nu net zo intens in Jezus gelooft als dat je toen in dat wat volgens jou luciferiaans is geloofde. Wie zegt dat je morgen niet weer iets anders tegenkomt? Zie je daar een patroon in?
Die vraag heb ik mijzelf al ontelbaar vaak gesteld. Hoe weet ik zo zeker dat ik nu niet in een of andere misleiding terecht ben gekomen? Maar dan denk ik terug aan de positieve veranderingen en schitterende ervaringen en weet ik weer dat het gewoon goed zit.
quote:
Het doet me denken aan een van de strekkingen van de Bhagavad Gita. De weg tot God geschiedt via vele omtrekkende bewegingen. Je probeert het op manier A, dit mislukt en je trekt je terug. Je probeert het vervolgens op manier B, dit mislukt andermaal en je trekt je nogmaals terug. Je probeert het daarna op manier C, etc. En op een gegeven moment realiseer je je dat er niets te proberen valt, omdat je beseft dat God al die tijd al met je meewandelde.
Ik ben in eerste instantie christen geworden op basis van voornamelijk feitenkennis, niet zozeer ervaring persoonlijke ervaringen.
quote:
Even wat anders, ik ben wel enigszins enthousiast geworden door al jouw verhalen en quotes uit de Bijbel. Ik heb dat boek nog steeds niet gelezen en wil een deal met je maken. Als ik nou de Bijbel ga lezen, lees jij dan Elke golf is de zee van Willigis Jager? (een van de meest volwassen boeken over mystiek die ik heb gelezen)

Misschien komen wij (en onze werelden) zo nader tot elkaar, als je daar uberhaupt behoefte aan hebt. Of vind je dat te eng omdat je denkt dat je zo weer gegrepen wordt door de duivel? Wees gerust, de bladzijden van het boek zijn heus niet gedrenkt in LSD
Oke, is goed. Ik lees jouw boek, lees jij de bijbel, maar wel de statenvertaling ajb, geen op westcott & hort gebaseerde vertalingen.
pi_60712957
Ik heb nu "new-age" muziek opstaan, een album genaamd "Inner dance". Is dat ook evil? De klanken en muziek zijn super rustgevend en ik raak in een staat van rust erdoor. In ieder geval beter dan dat valse gezang in de kerk denk ik dan maar waar bejaarde mensen uit pure verveling meebleren uit een boekje op een kerkorgel.
pi_60712973
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:21 schreef ToT het volgende:
Kabbalah hoort bij het Jodendom.
Wat is er luciferiaans aan?
Alles.
pi_60713018
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:40 schreef Topspin het volgende:
Ik heb nu "new-age" muziek opstaan, een album genaamd "Inner dance". Is dat ook evil? De klanken en muziek zijn super rustgevend en ik raak in een staat van rust erdoor. In ieder geval beter dan dat valse gezang in de kerk denk ik dan maar waar bejaarde mensen uit pure verveling meebleren uit een boekje op een kerkorgel.

Evil? Ik denk het niet, luister het zelf ook weleens, maar wel steeds minder omdat ik het steeds meer plastic muziek vind. Muziek kan je geest wel heel sterk beïnvloeden, je gedachten, gedrag en fantasieën en kunnen er boodschappen in je geprent worden.

Als je kerkmuziek saai vind je moet gospel downloaden uit Afrika of midden/zuid Amerika. Dikke party!
pi_60713094
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee ik open Babelfish wel ff. In welke taal moet ik je uitleggen dat een fysieke dood in het hier en nu voor een God geen echte dood is omdat hij toch weer terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is, en dat als hij een mens vernietigt, dat dat wel iets is dat eeuwige vergetelheid veroorzaakt?

Frans? Engels? Zwahili? Of heb je het misschien in braille nodig?
God wekt dode mensen aan het einde der tijden ook op. Daarna komt pas het oordeel wat tot eeuwige vergetelheid kan leiden.
pi_60713105
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Alles.
Goh.....duidelijk....
pi_60713111
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Evil? Ik denk het niet, luister het zelf ook weleens, maar wel steeds minder omdat ik het steeds meer plastic muziek vind. Muziek kan je geest wel heel sterk beïnvloeden, je gedachten, gedrag en fantasieën en kunnen er boodschappen in je geprent worden.

Als je kerkmuziek saai vind je moet gospel downloaden uit Afrika of midden/zuid Amerika. Dikke party!
Dit is geen plastic muziek omdat er gebruik wordt gemaakt van panfluiten en hoorns zoals in Oostenrijk gebruikt wordt plus nog de piano, gitaar en nog meer. Zit veel meer in dan alleen het digitale. In ieder geval gaan mijn gedachtes liggen erdoor. Alsof het toch een soort van trance muziek is maar dan geen Tiesto achtig iets. Music for brainwave massage heet dit album ook. Alsof ik ergens in in India in een tempel zit

Vind Gospel muziek wel okey maar dat is iets heel anders dan het Rooms Katholieke valse gebler in de kerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')