Er komen hier hopen mensen die zelfs de laatste 24 uur niet volgen. Die zeikers die klagen dat alle europese staatshoofden zwijgen over de situatie bvb.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat laatste zie je hier ook al. Mensen die dit topic binnen komen vallen met een mening zonder de basis feiten te kennen.
Rusland heeft idd slechte ervaringen met lang aanslepende low intenisty conflicten. Zoals Rusland de oorlog nu voert is op de manier die ze het beste kunnen. Gewoon er gaan zitten en niet buiten het gebied opereren is nou precies de methode die tot een lang aanslepend conflict met veel eigen verliezen voert.
Ik weet niet hoe de media mij bespelen; maar dit is een oorlog om olie, of zie ik dat verkeerd? Idd, zoals ik in de auto bij konde van 1 of andere deskundoloog mocht vernemen (hij noemde dit het gelijk van het schoolplein), min of meer uitgelokt door seperatisten backed up door Rusland. En de Georgische president die dus in de val trapte.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:30 schreef LXIV het volgende:
Ja, Rusland is natuurlijk wel schuldig aan escallatie, alhoewel het toch vaak het beste is om een oorlog zo kort mogelijk te laten duren, wat dan inhoudt dat je zo massaal mogelijk aanvalt. Om maandenlang te knokken in Zuid-Ossetië en Abchazië is erger dan binnen één week Georgië onder de voet te lopen.
Maar waar ik mij over verbaas is hoe de publieke opinie weer bespeeld gaat worden. Want tot voor eergisteren kon 97% van de Nederlanders Abchazië of Ossetië beslist niet aanwijzen op de kaart, nog niet eens ongeveer, en let op, over twee weken heeft iedereen een mening over het conflict. Mindfuck.
Dat zie je verkeerd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de media mij bespelen; maar dit is een oorlog om olie, of zie ik dat verkeerd?
Dat zei die deskundoloog ook idd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:04 schreef indahnesia.com het volgende:
krijg 'een beetje' het gevoel dat de reactie van Rusland buiten alle proporties is.
Het gaat ze natuurlijk niet meer om die provincie, ze willen hun tanden laten zien (aan georgie of de rest van de wereld), hun buurstaat met slechte relatie economisch laten bloeden, betere olie positie krijgen...quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:04 schreef indahnesia.com het volgende:
krijg 'een beetje' het gevoel dat de reactie van Rusland buiten alle proporties is.
die provincie krijgt Georgie nooit meer terug, en als ze geluk hebben wordt niet heel het land van de kaart geveegd...quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Het gaat ze natuurlijk niet meer om die provincie, ze willen hun tanden laten zien (aan georgie of de rest van de wereld), hun buurstaat met slechte relatie economisch laten bloeden, betere olie positie krijgen...
Putin die nu minister-president is (en zijn protegé Medvedev, de president) worden idd o.m. gedreven door het motief Rusland 'weer' op de kaart te zetten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Het gaat ze natuurlijk niet meer om die provincie, ze willen hun tanden laten zien (aan georgie of de rest van de wereld), hun buurstaat met slechte relatie economisch laten bloeden, betere olie positie krijgen...
Georgie Bush? Nehh, anders gaf je allang licht in het donker..quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Heb ik wat gemist of gooit Georgie ook wat bommen die kant op?
Ze zijn goed bezig idd! Er is ook een roddel dat ze weer met Cuba bezig zijn, als antwoord op raketschild!quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Putin die nu minister-president is (en zijn protegé Medvedev, de president) worden idd o.m. gedreven door het motief Rusland 'weer' op de kaart te zetten.
Omdat de grens ooit eens veranderd is moet het maar blijven zoals het nu is?quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:20 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, iets groter in oppervlakte dan Friesland?
70.000 inwoners.
Het is natuurlijk een farce om dit het zelfbeschikkingsrecht van volkeren te noemen hè...
Nee, het gaat om de farce, complete farce om zo'n Zuid-Ossetiër te horen zeggen dat-ie van zijn bodem houdt en dat-ie schiet op de Georgische agressor or what have you. There fucked.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:26 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Omdat de grens ooit eens veranderd is moet het maar blijven zoals het nu is?
Tja, als grote pitbull Rusland achter je staat!quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de farce, complete farce om zo'n Zuid-Ossetiër te horen zeggen dat-ie van zijn bodem houdt en dat-ie schiet op de Georgische agressor or what have you. There fucked.
Ze worden niet gedwongen om dat te zeggen, ze zijn op 1 of andere manier wel zo gek gekregen om het te zeggen, en het te geloven volgens mij, maar het is natuurlijk een farce.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:30 schreef Nasi het volgende:
[..]
Tja, als grote pitbull Rusland achter je staat!
quote:
Die was waarschijnlijk zeer boos.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de farce, complete farce om zo'n Zuid-Ossetiër te horen zeggen dat-ie van zijn bodem houdt en dat-ie schiet op de Georgische agressor or what have you. There fucked.
Mm, okee, dat zou nog kunnen idd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:40 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Die was waarschijnlijk zeer boos.
Georgiequote:Op zondag 10 augustus 2008 03:35 schreef Nasi het volgende:
[..]
...kweet niet wat je bedoelt met 'ze'?
De meeste volkeren daar in de omgeving zijn nogal licht ontvlambaar en incidenten onderling zijn er traditie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, okee, dat zou nog kunnen idd.
Maar het seperatisme is wel iets dat bij die Zuid-Ossetiërs is aangewakkerd. Er waren veelvuldig schietincidenten bij grensovergangen.
Ja, maar het punt is... is het een volk?quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:45 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
De meeste volkeren daar in de omgeving zijn nogal licht ontvlambaar en incidenten onderling zijn er traditie.
Tja, ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Palestina!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, okee, dat zou nog kunnen idd.
Maar het seperatisme is wel iets dat bij die Zuid-Ossetiërs is aangewakkerd. Er waren veelvuldig schietincidenten bij grensovergangen.
Dat zijn 1,5 miljoen mensen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:47 schreef Nasi het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Palestina!!
Het is een volk samen met de Noord Osseten, het barst daar in de buurt van de verschillende kleine volkeren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het punt is... is het een volk?
Ik vraag me af of dat sociologisch/historisch überhaupt kan hoor, ik denk van niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:51 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Het is een volk samen met de Noord Osseten, het barst daar in de buurt van de verschillende kleine volkeren.
Heeft te maken met het gebied daar, veel bergvolkeren die geisoleerd van elkaar leefde, gelegen op een eeuwenoude handelsroute op een kruispunt van veel verschillende culturen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:53 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me af of dat sociologisch/historisch überhaupt kan hoor, ik denk van niet.
Ja, tenzij je de Zeeuws-Vlamingen ook een volk zou vinden. Dat zijn er nog net iets meer dan de Zuid- en Noord-Ossetiërs bij elkaar wrs.
En dat (die handelsroutes) deed dus juist een mengelmoesje van culturen ontstaan?quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:59 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Heeft te maken met het gebied daar, veel bergvolkeren die geisoleerd van elkaar leefde, gelegen op een eeuwenoude handelsroute op een kruispunt van veel verschillende culturen.
http://xs130.xs.to/xs130/08325/kaukasus818.jpgquote:Op zondag 10 augustus 2008 04:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat (die handelsroutes) deed dus juist een mengelmoesje van culturen ontstaan?
Alleen in isolement kunnen heel kleine volkeren ontstaan, en dan wel op eilanden, volgens mij.
Afwachten of er onafhankelijke berichtgeving op gang komt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:04 schreef Caesu het volgende:
nu wordt trouwens de hoofdstad tblisi en het internationale vliegveld daar gebombardeerd.
heeft dat nog iets met z-ossetie te maken.
of zit georgie de boel te overdrijven in de hoop dat de navo toch nog iets gaat doen.
Hij wil erg graag bij de EU en de Navo.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:07 schreef Nasi het volgende:
Even iets anders, waarom stond er eigenlijk een EU vlag bij Sakaasvili's toespraak? Dat begrijp ik nog niet helemaal? en heeft de EU hierop gereageerd?
Maar je hebt absoluut geen schijn van kans als zo'n über klein volkje hè. Dat staat los van iedere realiteit wmb.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:08 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
http://xs130.xs.to/xs130/08325/kaukasus818.jpg
Dat kaartje in de OP laat precies zien hoe al die verschillende volken in het gebied verdeeld zijn.
Hij is Westers georiënteerd en hoopt ook dat het Westen hem te hulp schiet, want eigenlijk gaat het om olie natuurlijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:07 schreef Nasi het volgende:
Even iets anders, waarom stond er eigenlijk een EU vlag bij Sakaasvili's toespraak? Dat begrijp ik nog niet helemaal? en heeft de EU hierop gereageerd?
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LA407438.htmquote:Russia bombs Tbilisi airport, says official
10 Aug 2008 02:03:15 GMT
Source: Reuters
TBILISI, Aug 10 (Reuters) - Loud explosions rocked Georgia's capital early on Sunday, and a senior official said Russia had bombed Tbilisi's international airport.
"Russian jet fighters have dropped three bombs on Tbilisi's airport," Shota Utiashvili, the head of the Georgian Interior Ministry's information department, told Reuters.
Reuters correspondents working in Tbilisi heard the three loud bangs shortly after 0530 (0130 GMT). (Reporting by Margarita Antidze; Writing by Dmitry Solovyov; Editing by Richard Balmforth)
Tsja, waarom bestaat er dan Andorra, Liechtenstein, Luxemburg?quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je hebt absoluut geen schijn van kans als zo'n über klein volkje hè. Dat staat los van iedere realiteit wmb.
En nog geloof ik er geen pest pokke van ook. Dat zijn volkeren zoals de Zeeuws-Vlamingen bij ons een volk zouden zijn.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je hebt absoluut geen schijn van kans als zo'n über klein volkje hè. Dat staat los van iedere realiteit wmb.
En nog geloof ik er geen pest pokke van ook. Dat zijn volkeren zoals de Zeeuws-Vlamingen bij ons een volk zouden zijn.
Overblijfselen uit een feaodaal verleden en wat historische eigenaardigheden, maar eigenlijk is het nonsense. Luxemburg heeft niet eens een universiteit, die gaan of in België of in Duitsland studeren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:18 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Tsja, waarom bestaat er dan Andorra, Liechtenstein, Luxemburg?
Ja, ze denken ook dat de Russen hun toverdrank zijn hè.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zou kunnen.....beetje een sage...... maar toch.
Heb je een universiteit nodig om een staat te stichten?quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overblijfselen uit een feaodaal verleden en wat historische eigenaardigheden, maar eigenlijk is het nonsense. Luxemburg heeft niet eens een universiteit, die gaan of in België of in Duitsland studeren.
Ja, een staat heeft wel universiteiten iig, dat moet je kunnen voortbrengen, maar uiteraard is het wrs niet een conditio sine qua non. Maar het zijn anomaliën, dat soort staatjes. Vaak voortkomend uit het feodale verleden toen staten zoals wij die kennen historisch in de maak waren, maar nog niet echt bestonden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:24 schreef Nasi het volgende:
[..]
Heb je dan een universiteit nodig om een staat te richten?
In de Kakausus heeft de tijd sinds de inlijving door de Sovjetunie stilgestaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:22 schreef Ryan3 het volgende:
Overblijfselen uit een feaodaal verleden en wat historische eigenaardigheden, maar eigenlijk is het nonsense. Luxemburg heeft niet eens een universiteit, die gaan of in België of in Duitsland studeren.
Ja, en dat soort lui gaat om hulp vragen bij de erflaters van juist degenen die hen in dit parket hebben gebracht.quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:27 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
In de Kakausus heeft de tijd sinds de inlijving door de Sovjetunie stilgestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |