abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:12:08 #51
203688 Drijfzand
account closed
pi_60696283
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:38 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat laatste zie je hier ook al. Mensen die dit topic binnen komen vallen met een mening zonder de basis feiten te kennen.
Rusland heeft idd slechte ervaringen met lang aanslepende low intenisty conflicten. Zoals Rusland de oorlog nu voert is op de manier die ze het beste kunnen. Gewoon er gaan zitten en niet buiten het gebied opereren is nou precies de methode die tot een lang aanslepend conflict met veel eigen verliezen voert.
Er komen hier hopen mensen die zelfs de laatste 24 uur niet volgen. Die zeikers die klagen dat alle europese staatshoofden zwijgen over de situatie bvb.

Wat willen ze, dat elke verklaring van de regering naar elke burger ge'sms'st wordt? Als ze iets niet zien op tv bestaat het niet. Ergerlijk dat zoveel mensen denken de waarheid in pacht te hebben, gebaseerd op enkele headlines die ze lezen.

.soit, gezopen moet gaan slapen...
too much to do in the real world.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:45:59 #52
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_60696854
Zbigniew Brzezinski, de adviseur van Barack Obama: ''Russia tends to destabilize Georgia''
13 Juni 2008
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2008/06/13/9798.shtml

Bekijk hier de Video
http://foreign.senate.gov/archives/2008/archive061208.ram
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_60696914
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:30 schreef LXIV het volgende:
Ja, Rusland is natuurlijk wel schuldig aan escallatie, alhoewel het toch vaak het beste is om een oorlog zo kort mogelijk te laten duren, wat dan inhoudt dat je zo massaal mogelijk aanvalt. Om maandenlang te knokken in Zuid-Ossetië en Abchazië is erger dan binnen één week Georgië onder de voet te lopen.

Maar waar ik mij over verbaas is hoe de publieke opinie weer bespeeld gaat worden. Want tot voor eergisteren kon 97% van de Nederlanders Abchazië of Ossetië beslist niet aanwijzen op de kaart, nog niet eens ongeveer, en let op, over twee weken heeft iedereen een mening over het conflict. Mindfuck.
Ik weet niet hoe de media mij bespelen; maar dit is een oorlog om olie, of zie ik dat verkeerd? Idd, zoals ik in de auto bij konde van 1 of andere deskundoloog mocht vernemen (hij noemde dit het gelijk van het schoolplein), min of meer uitgelokt door seperatisten backed up door Rusland. En de Georgische president die dus in de val trapte.
I´m back.
pi_60697006
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de media mij bespelen; maar dit is een oorlog om olie, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd.
pi_60697053
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:56 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd.
Dan gaat het om de onvervreembare rechten van 70.000 mensen om zichzelf te regeren?
I´m back.
pi_60697090
70.000 mensen dat is 1,27 x het aantal inwoners van Terneuzen.
I´m back.
pi_60697111
krijg 'een beetje' het gevoel dat de reactie van Rusland buiten alle proporties is.
pi_60697141
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:04 schreef indahnesia.com het volgende:
krijg 'een beetje' het gevoel dat de reactie van Rusland buiten alle proporties is.
Dat zei die deskundoloog ook idd.
Zij hebben het vuurtje goed aangestoken bij die 70.000 mensen iig.
I´m back.
pi_60697169
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Het gaat ze natuurlijk niet meer om die provincie, ze willen hun tanden laten zien (aan georgie of de rest van de wereld), hun buurstaat met slechte relatie economisch laten bloeden, betere olie positie krijgen...
pi_60697216
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:08 schreef Xith het volgende:

[..]

Het gaat ze natuurlijk niet meer om die provincie, ze willen hun tanden laten zien (aan georgie of de rest van de wereld), hun buurstaat met slechte relatie economisch laten bloeden, betere olie positie krijgen...
die provincie krijgt Georgie nooit meer terug, en als ze geluk hebben wordt niet heel het land van de kaart geveegd...
pi_60697227
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:08 schreef Xith het volgende:

[..]

Putin die nu minister-president is (en zijn protegé Medvedev, de president) worden idd o.m. gedreven door het motief Rusland 'weer' op de kaart te zetten.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:44:14 #62
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60697603
Heb ik wat gemist of gooit Georgie ook wat bommen die kant op?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60697819
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Heb ik wat gemist of gooit Georgie ook wat bommen die kant op?
Georgie Bush? Nehh, anders gaf je allang licht in het donker..
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_60697840
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Putin die nu minister-president is (en zijn protegé Medvedev, de president) worden idd o.m. gedreven door het motief Rusland 'weer' op de kaart te zetten.
Ze zijn goed bezig idd! Er is ook een roddel dat ze weer met Cuba bezig zijn, als antwoord op raketschild!
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_60697847
dat z-ossetie is iets groter dan de provincie friesland.
je verwacht toch dat de osseten m.b.v. rusland de georgiers er nu allemaal wel hebben uitgezet.
grootste gedeelte was toch al van de separisten.
ook abchazie was op een heel klein gebiedje na al niet meer in handen van georgie.

kunnen ze toch de wapenstilstand regelen.
met russische 'vredestroepen' er weer tussen.
of heeft rusland nog meer plannen.
als ze door willen stoten tot de oliepijplijnen wordt het wel een groter conflict.
lijkt me niet de bedoeling van rusland, misschien wel van georgie.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60697865
Tja, iets groter in oppervlakte dan Friesland?
70.000 inwoners.
Het is natuurlijk een farce om dit het zelfbeschikkingsrecht van volkeren te noemen hè...
I´m back.
pi_60697907
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:20 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, iets groter in oppervlakte dan Friesland?
70.000 inwoners.
Het is natuurlijk een farce om dit het zelfbeschikkingsrecht van volkeren te noemen hè...
Omdat de grens ooit eens veranderd is moet het maar blijven zoals het nu is?
pi_60697921
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:26 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Omdat de grens ooit eens veranderd is moet het maar blijven zoals het nu is?
Nee, het gaat om de farce, complete farce om zo'n Zuid-Ossetiër te horen zeggen dat-ie van zijn bodem houdt en dat-ie schiet op de Georgische agressor or what have you. There fucked.
I´m back.
pi_60697940
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de farce, complete farce om zo'n Zuid-Ossetiër te horen zeggen dat-ie van zijn bodem houdt en dat-ie schiet op de Georgische agressor or what have you. There fucked.
Tja, als grote pitbull Rusland achter je staat!
pi_60697957
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:30 schreef Nasi het volgende:

[..]

Tja, als grote pitbull Rusland achter je staat!
Ze worden niet gedwongen om dat te zeggen, ze zijn op 1 of andere manier wel zo gek gekregen om het te zeggen, en het te geloven volgens mij, maar het is natuurlijk een farce.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:33:11 #71
150152 Queen_Bee
pi_60697967
Maar ze doen dus niets terug?
I'm super sonic man
pi_60697985
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar ze doen dus niets terug?
...kweet niet wat je bedoelt met 'ze'?
pi_60698023
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die was waarschijnlijk zeer boos.
pi_60698042
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:40 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Die was waarschijnlijk zeer boos.
Mm, okee, dat zou nog kunnen idd.
Maar het seperatisme is wel iets dat bij die Zuid-Ossetiërs is aangewakkerd. Er waren veelvuldig schietincidenten bij grensovergangen.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:44:38 #75
150152 Queen_Bee
pi_60698058
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:35 schreef Nasi het volgende:

[..]

...kweet niet wat je bedoelt met 'ze'?
Georgie
I'm super sonic man
pi_60698072
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar het seperatisme is wel iets dat bij die Zuid-Ossetiërs is aangewakkerd. Er waren veelvuldig schietincidenten bij grensovergangen.
De meeste volkeren daar in de omgeving zijn nogal licht ontvlambaar en incidenten onderling zijn er traditie.
pi_60698083
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:45 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

De meeste volkeren daar in de omgeving zijn nogal licht ontvlambaar en incidenten onderling zijn er traditie.
Ja, maar het punt is... is het een volk?
Dat ze lichtontvlambaar zijn, okee.
I´m back.
pi_60698084
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Palestina!!
pi_60698094
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:47 schreef Nasi het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Palestina!!
Dat zijn 1,5 miljoen mensen.
I´m back.
pi_60698115
Sakaasvili's vrouw komt uit Terneuzen, hij heeft er volgens mij ook een tijdje gewoond, het aantal Zuid-Ossetiërs is 1,27 x het aantal inwoners van Terneuzen.
Moeten wij weet ik veel wat riskeren om zoveel mensen hun recht op zelfbeschikking te ondersteunen?
I´m back.
pi_60698125
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar het punt is... is het een volk?

Het is een volk samen met de Noord Osseten, het barst daar in de buurt van de verschillende kleine volkeren.
pi_60698144
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:51 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Het is een volk samen met de Noord Osseten, het barst daar in de buurt van de verschillende kleine volkeren.
Ik vraag me af of dat sociologisch/historisch überhaupt kan hoor, ik denk van niet.
Ja, tenzij je de Zeeuws-Vlamingen ook een volk zou vinden. Dat zijn er nog net iets meer dan de Zuid- en Noord-Ossetiërs bij elkaar wrs.
I´m back.
pi_60698208
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:53 schreef Ryan3 het volgende:

Ik vraag me af of dat sociologisch/historisch überhaupt kan hoor, ik denk van niet.
Ja, tenzij je de Zeeuws-Vlamingen ook een volk zou vinden. Dat zijn er nog net iets meer dan de Zuid- en Noord-Ossetiërs bij elkaar wrs.
Heeft te maken met het gebied daar, veel bergvolkeren die geisoleerd van elkaar leefde, gelegen op een eeuwenoude handelsroute op een kruispunt van veel verschillende culturen.
pi_60698237
nu wordt trouwens de hoofdstad tblisi en het internationale vliegveld daar gebombardeerd.
heeft dat nog iets met z-ossetie te maken.

of zit georgie de boel te overdrijven in de hoop dat de navo toch nog iets gaat doen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60698242
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:59 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Heeft te maken met het gebied daar, veel bergvolkeren die geisoleerd van elkaar leefde, gelegen op een eeuwenoude handelsroute op een kruispunt van veel verschillende culturen.
En dat (die handelsroutes) deed dus juist een mengelmoesje van culturen ontstaan?
Alleen in isolement kunnen heel kleine volkeren ontstaan, en dan wel op eilanden, volgens mij.
I´m back.
pi_60698275
Even iets anders, waarom stond er eigenlijk een EU vlag bij Sakaasvili's toespraak? Dat begrijp ik nog niet helemaal? en heeft de EU hierop gereageerd?
pi_60698281
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat (die handelsroutes) deed dus juist een mengelmoesje van culturen ontstaan?
Alleen in isolement kunnen heel kleine volkeren ontstaan, en dan wel op eilanden, volgens mij.
http://xs130.xs.to/xs130/08325/kaukasus818.jpg

Dat kaartje in de OP laat precies zien hoe al die verschillende volken in het gebied verdeeld zijn.
pi_60698321
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:04 schreef Caesu het volgende:
nu wordt trouwens de hoofdstad tblisi en het internationale vliegveld daar gebombardeerd.
heeft dat nog iets met z-ossetie te maken.

of zit georgie de boel te overdrijven in de hoop dat de navo toch nog iets gaat doen.
Afwachten of er onafhankelijke berichtgeving op gang komt.
pi_60698330
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:07 schreef Nasi het volgende:
Even iets anders, waarom stond er eigenlijk een EU vlag bij Sakaasvili's toespraak? Dat begrijp ik nog niet helemaal? en heeft de EU hierop gereageerd?
Hij wil erg graag bij de EU en de Navo.
pi_60698348
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:08 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

http://xs130.xs.to/xs130/08325/kaukasus818.jpg

Dat kaartje in de OP laat precies zien hoe al die verschillende volken in het gebied verdeeld zijn.
Maar je hebt absoluut geen schijn van kans als zo'n über klein volkje hè. Dat staat los van iedere realiteit wmb.
En nog geloof ik er geen pest pokke van ook. Dat zijn volkeren zoals de Zeeuws-Vlamingen bij ons een volk zouden zijn.
I´m back.
pi_60698355
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:07 schreef Nasi het volgende:
Hij is Westers georiënteerd en hoopt ook dat het Westen hem te hulp schiet, want eigenlijk gaat het om olie natuurlijk.
I´m back.
pi_60698374
quote:
Russia bombs Tbilisi airport, says official

10 Aug 2008 02:03:15 GMT
Source: Reuters

TBILISI, Aug 10 (Reuters) - Loud explosions rocked Georgia's capital early on Sunday, and a senior official said Russia had bombed Tbilisi's international airport.

"Russian jet fighters have dropped three bombs on Tbilisi's airport," Shota Utiashvili, the head of the Georgian Interior Ministry's information department, told Reuters.

Reuters correspondents working in Tbilisi heard the three loud bangs shortly after 0530 (0130 GMT). (Reporting by Margarita Antidze; Writing by Dmitry Solovyov; Editing by Richard Balmforth)
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LA407438.htm
pi_60698380
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je hebt absoluut geen schijn van kans als zo'n über klein volkje hè. Dat staat los van iedere realiteit wmb.
En nog geloof ik er geen pest pokke van ook. Dat zijn volkeren zoals de Zeeuws-Vlamingen bij ons een volk zouden zijn.
Tsja, waarom bestaat er dan Andorra, Liechtenstein, Luxemburg?
  zondag 10 augustus 2008 @ 04:20:08 #94
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60698399
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zou kunnen.....beetje een sage...... maar toch.
pi_60698426
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:18 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Tsja, waarom bestaat er dan Andorra, Liechtenstein, Luxemburg?
Overblijfselen uit een feaodaal verleden en wat historische eigenaardigheden, maar eigenlijk is het nonsense. Luxemburg heeft niet eens een universiteit, die gaan of in België of in Duitsland studeren.
I´m back.
pi_60698434
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zou kunnen.....beetje een sage...... maar toch.
Ja, ze denken ook dat de Russen hun toverdrank zijn hè.
I´m back.
pi_60698446
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overblijfselen uit een feaodaal verleden en wat historische eigenaardigheden, maar eigenlijk is het nonsense. Luxemburg heeft niet eens een universiteit, die gaan of in België of in Duitsland studeren.
Heb je een universiteit nodig om een staat te stichten?
pi_60698470
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:24 schreef Nasi het volgende:

[..]

Heb je dan een universiteit nodig om een staat te richten?
Ja, een staat heeft wel universiteiten iig, dat moet je kunnen voortbrengen, maar uiteraard is het wrs niet een conditio sine qua non. Maar het zijn anomaliën, dat soort staatjes. Vaak voortkomend uit het feodale verleden toen staten zoals wij die kennen historisch in de maak waren, maar nog niet echt bestonden.
I´m back.
pi_60698476
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:22 schreef Ryan3 het volgende:

In de Kakausus heeft de tijd sinds de inlijving door de Sovjetunie stilgestaan.
pi_60698489
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 04:27 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

In de Kakausus heeft de tijd sinds de inlijving door de Sovjetunie stilgestaan.
Ja, en dat soort lui gaat om hulp vragen bij de erflaters van juist degenen die hen in dit parket hebben gebracht.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')