Duitse sportsters uit de kleren
Uitgegeven: 14 augustus 2008 11:05
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2008 12:11
AMSTERDAM - Vier Duitse olympische deelneemsters krijgen deze zomer niet alleen volop aandacht vanwege hun sportieve prestaties, maar ook vanwege hun lichaam. Vanaf vandaag ligt in Duitsland een Playboy in de schappen waarin een hockeyster, een judoka, een kajakker en een zeilster uit de kleren gaan.
De 25-jarige hockeyster Katharina Scholz, die debuteert op de Spelen, siert de cover. Wellicht dat dat geluk brengt: toen vier jaar geleden hockeyster Fanny Rinne in de olympische Playboy stond, wonnen de hockeyvrouwen goud.
Scholz meldt de Duitse lezer die de Playboy wel echt koopt voor de goede interviews dat de klassieke meisjessporten weliswaar niet voor haar waren weggelegd, maar dat hockey ook heus wel sexy is. En wat ze onder haar rokje draagt? “Gewoon ondergoed.”
Techniek
Kajakster Nicole Reinhardt (22) die in Athene al een gouden medaille won, zegt in tegenstelling tot sommige van haar collega’s geen dikke armen te hebben. “In mijn sport komt het godzijdank niet alleen op kracht, maar ook op techniek aan.”
De dertigjarige Petra Niemann doet als zeilster al voor de derde keer mee aan de Spelen. In de Laser-klasse hoopt ze op een podiumplaats en voor het Chinese eten is ze allerminst bang. “Ik eet het gewoon als het er goed uit ziet, en dan hoop ik maar dat het geen hond is.”
Judoka Romy Tarangul (20) gaat met een doel uit de kleren voor het mannenblad: “Men denkt bij de combinatie vrouwen en vechtsport vaak aan gespierde mannelijke vrouwen.” Dat vooroordeel zal nu wel voor altijd uit de wereld zijn, denkt Playboy.
(c)NUsport
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in