abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60687971
hi,

Ik heb enkele draai/kantel ramen kantelen is ideaal. maar als ik mijn raam openGEDRAAID heb, kan ik het niet vast zetten en waait het steeds dicht met een knal. Ik kan nergens het merk vinden en een standaard raam uitzetter (inzetter in dit geval) zal niet werken. Is er een goede oplossing voor? Ik heb 2 kunstof kozijn bedrijven gebeld en die wisten er geen oplossing op.

alvast bedankt
pi_60688045
Is het niet zo dat je de hendel waarmee je het raam opent nog verder moet doordraaien om het raam vast te zetten in een bepaalde stand?
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_60688142
Nee, zodra het raam openstaat is de hendel niet meer te bewegen. ik heb vier van deze ramen en dat is bij alle vier zo, dus dat is waarschijnlijk geen defect.
pi_60688158
Wij deden dat vroeger met zo'n houten liniaal. De basisschool had alleen van die pauper ramen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:18:38 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60688437
tvp... heb dat ook! heel irri! Je kan er natuurlijk iets stevigs tussenzetten of iets....maar ik kantel ze dus alleen maar....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:19:31 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60688461
Zou je een foto kunnen plaatsen van het dakraam ? Misschien is er hier iemand die wel weet wat voor merk en type raam het is
pi_60688615
Bestaat er eigenlijk niet zo'n scharnier wat je er aan kunt maken zodat het wel open blijft.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:43:15 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60688980
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou je een foto kunnen plaatsen van het dakraam ? Misschien is er hier iemand die wel weet wat voor merk en type raam het is
Als het om een dakraam zou gaan zou ie bij het (naar binnen) opendraaien door de zwaartekracht wel open blijven.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Jubileum moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:40:58 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60690254
Ik heb ook draaikiep-ramen en ik prop gewoon een handdoek onder het opengedraaide raam, zodat het niet dicht kan waaien, en klem zit op de vensterbank.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60690639
het is geen dakraam maar een gewoon raam.
en lois ik doe ook zoiets maar er moeten toch betere opties zijn.
en volgens mij zijn er geen producten te vinden voor het probleem
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:35:51 #11
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_60691448
Dit zou hem iig 'vastklemmen' zodat hij niet meer open of dicht valt, echter zit je dan aan een maximale limiet van 7 cm open. Wij hebben deze dus als beveiliging op de kinderkamer zitten. Raam kan maximaal 7 cm open staan en is van zowel buiten als binnen niet open te maken door kinderhandjes.

(dat maximaal is overigens subjectief, er zit een speciale sleutel bij waarmee je hem helemaal kan ontkoppelen en gewoon helemaal open kan doen)

[ Bericht 16% gewijzigd door Ireth op 09-08-2008 21:42:44 ]
pi_60691499
Aan onze kunststof draai/kiepramen zit een windhaak. Een pin aan het inzetdeel die vastgezet wordt aan een haak met meerdere standen die aan het vaste kozijn zit.

Probleem met kunststof kozijnen en dergelijke is altijd dat aanpassingen nogal structureel zijn.

Als we het raam helemaal open willen (de windhaak gaat maar tot een gat van zo'n 10 cm, dan zetten we meestal iets voor het raam (dressboy of een zwaar beeldje in het kozijn of zo).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:01:32 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60692032
Een touw en vastbinden misschien ? Deed mijn moeder ook toen ze nog niet wist dat er een vergrendeling op zat
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_60709249
wat jij zoekt moet je ff kijken bij http://www.vandijk.com/ download gids op pagina 378, is een inbouw en volgens mij kan zo'n opbouwding ook wel als je hem aan de bovenkant aan de scharnierkant zet.
pi_60711619
ik heb geen idee waar ik de gids moet downloaden. zoveel download opties
pi_60717071
Leveringsprogramma Van Dijk IJzerwarenvakhandel.
pi_60717139
Even off topic... Ik heb zo'n fijn raam ook. Hoe krijg ik dat ding uit zijn kozijn??
pi_60717471
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:01 schreef jack4ya het volgende:
Even off topic... Ik heb zo'n fijn raam ook. Hoe krijg ik dat ding uit zijn kozijn??
Gewoon een harde trap geven dan flikkert die zelf naar onder
pi_60719225
d'r zit op sommige modellen bij de een blokkering bij kruk, als je het raam in de draaistand zet kun je de kruk een 45 graden draaien. dan lopen alle sluitingen vrij. pen van bovenste scharnier (hier zit de valschaar aan vast) eruit en voila
pi_60720270
Klopt, dan heb ik het raam half hangen (zwaar kreng trouwens) maar bovenin zit die "schaar" dan nog vast. Ik krijg die niet los?
pi_60736952
Je moet de pen in dat bovenste scharnier eruit halen, hij kan geborgd zijn dmv een puntschroefje. ff goed kijken ook vanaf binnenzijde naar een dopje ofzo.
pi_60740760
Mooi is het niet, maar kan je niet zoiets zagen uit een plank? Ik ben niet zo goed met paint. Het eerste gat is zo breed als het kozijn dik is, het tweede gat heeft de afmeting van het raam zelf (de dikte). De afstand tussen de gaten is de ruimte die je het raam wilt hebben open staan. Het eerste stuk hangt dan buiten het raam, maar je raam blijft wel open staan.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')