Gelukkig valt Icesave ook gewoon onder de DNB garantstelling...quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:30 schreef Arvid het volgende:
Linke soep daar nu in Ijsland, blij dat ik mijn geld daar heb weggehaald afgelopen vrijdag, ga nu een rekening openen bij credit bank europe, valt tenminste onder de dnb:
Daarom bestaat er zoiets als een garantiestelsel. Zolang je niet boven de 20.000 uitkomt is er geen probleem.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat dacht ook iedereen over Fortis, een jaar geleden. Nu blijkt wel anders. In dit geval heeft de overheid Fortis nog 'gered' maar wat als een bank in de problemen komen die dermate groot is dat deze niet meer te redden valt? Dan gaat de een na de andere. En nu weet ik niet hoe groot Icesave is, maar zeker kleine bankjes zullen minder snel voor een reddingsplan in aanmerking komen.
De eerste 20.887 euro bij icesave valt onder het ijslandse deposito garantiestelsel en niet onder het nederlandse deposito garantiestelsel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig valt Icesave ook gewoon onder de DNB garantstelling...
Ik wil in dit register zoeken op:
Ik wil exact zoeken
Statutaire naam Handelsnaam Plaats Info
Islandsbanki hf.
Landsbanki Íslands hf. Reykjavik
Van dnb.nl
Daar hebben we al een topic over gehad, je krijgt je geld gewoon in NL en niet in IJsland.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:39 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
De eerste 20.887 euro bij icesave valt onder het ijslandse deposito garantiestelsel en niet onder het nederlandse deposito garantiestelsel.
Daar ga je al nat. De eerste 20000 euro valt onder de ijslandse bank.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig valt Icesave ook gewoon onder de DNB garantstelling...
Ik wil in dit register zoeken op:
Ik wil exact zoeken
Statutaire naam Handelsnaam Plaats Info
Islandsbanki hf.
Van dnb.nl
link?quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar hebben we al een topic over gehad, je krijgt je geld gewoon in NL en niet in IJsland.
het is niet als, het is gegarandeerd. Bovendien heeft Icesave een kantoor in Amsterdam en valt daarmee onder het Nederlandse stelsel. Kortom, alle DNb regels zijn van toepassing.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:43 schreef Arvid het volgende:
[..]
Daar ga je al nat. De eerste 20000 euro valt onder de ijslandse bank.
Het probleem is dat er een gerede kans is dat Ijsland gaat defaulten (failliet gaat), aangezien landsbandski al veel groter is dan de staat zelf. Zelfs al zou je je geld terug krijgen, daar kun je dan maanden op wachten.
Zij hebben een bijkantoor in nederland, dat is heel wat anders dan dat zij volledig onder het nederlandse DGS vallen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is niet als, het is gegarandeerd. Bovendien heeft Icesave een kantoor in Amsterdam en valt daarmee onder het Nederlandse stelsel. Kortom, alle DNb regels zijn van toepassing.
Dan maar maanden wachten, heb toch al veel rente winstquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:43 schreef Arvid het volgende:
[..]
Daar ga je al nat. De eerste 20000 euro valt onder de ijslandse bank.
Het probleem is dat er een gerede kans is dat Ijsland gaat defaulten (failliet gaat), aangezien landsbandski al veel groter is dan de staat zelf. Zelfs al zou je je geld terug krijgen, daar kun je dan maanden op wachten.
Met een bijkantoor in NL val je automatisch onder de regels van dat land....quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:50 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Zij hebben een bijkantoor in nederland, dat is heel wat anders dan dat zij volledig onder het nederlandse DGS vallen.
Niet voor de eerste 20000 euro maat. Dan ben je afhankelijk van de 'garantie' van de Ijslandse staat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is niet als, het is gegarandeerd. Bovendien heeft Icesave een kantoor in Amsterdam en valt daarmee onder het Nederlandse stelsel. Kortom, alle DNb regels zijn van toepassing.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. En nu ben ik er klaar mee, ik ga verder met rente trekken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan maar maanden wachten, heb toch al veel rente winst
Ze gaan echt niet failliet. Als ze uberhaupt problemen krijgen --> overheid grijpt in. Als ze nog meer problemen krijgen --> scandinavische banken grijpen in. Als ze dan nog meer problemen krijgen --> garantiestelsel.
I'm confident. Binnenkort maar vakantietje IJsland boeken, lijkt me wel mooi land
De Ijslandse staat die failliet gaatquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:52 schreef Arvid het volgende:
[..]
Niet voor de eerste 20000 euro maat. Dan ben je afhankelijk van de 'garantie' van de Ijslandse staat.
Maar wat als die bankroet gaat? Want dat gebeurt er als daar de banken failliet gaan.
Het is niet zoals in Nederland waar de staat solide is en veel groter dan 1 bedrijf.
Het is ook wat ver gezocht. Maar feit blijft dat je voor de eerste 20k aangewezen bent op het IJslandse garantiestelsel. Consumenten zoeken nu zekerheid en dan klinkt de garantie van DNB een stuk beter dan die van IJslandquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De Ijslandse staat die failliet gaatDat is wel heel ver gezocht. Bovendien hebben de Scandinavische landen dan al gezegd dat ze ingrijpen.
je hebt hier gewoon geen gelijk in, als je dan toch op de site van dnb kijkt kijk dan ook goed:quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen zeggen. En nu ben ik er klaar mee, ik ga verder met rente trekken.
Het stelsel maakt niet uit, feit blijft dat je geld gezekerd is. Omdat Icesave een kantoor in Amsterdam heeft houd de Nederlandse staat toezicht op de liquiditeit van Icesave (zie de posting van Yoshi) Voor je geld moet je dan misschien naar IJsland, maar voordat het zover komt zal de staat je wel waarschuwen of daarin begeleiden, dus ik maak me echt geen zorgen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:56 schreef MarBu het volgende:
[..]
Het is ook wat ver gezocht. Maar feit blijft dat je voor de eerste 20k aangewezen bent op het IJslandse garantiestelsel. Consumenten zoeken nu zekerheid en dan klinkt de garantie van DNB een stuk beter dan die van IJsland
Ik ook.....quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja eerste 20k is IJsland, nou en. We weten het nu allemaal wel. Of je je geld erop laat moet je zelf weten, ik doe het wel.
En wat iemand daar opmerkt:quote:De IJslandse toezichthouder heeft de handel in bankaandelen van IJslandse banken op de beurzen in Reykjavik en Stockholm stopgezet. De koersen van Kauptingh en Landisbanki dreigden in een vrije val terecht te komen.
[..]
Rating moeder Icesave naar beneden bijgesteld
De kredietbeoordelaar Fitch is bang voor een verslechtering van de financiële vermogensposities van het viertal. De rating bij Kaupthing en Landsbanki daalde van A naar BBB, net één niveau boven de riskante ratings als BB of B.
Ik ben benieuwd of nu nog steeds iedereen met een gerust hart z'n geld daar laat staan.quote:en jammer genoeg is die bank vele malen groter dan de overheid dus dat garantiefonds daar is ook een wassen neus
Bronquote:De IJslandse banken zijn gezien de omvang van de IJslandse economie enorm groot. De banken hebben bijna 100 miljard dollar schuld uitstaan in het buitenland, terwijl het Bruto Nationaal Produkt van IJsland maar 14 miljard dollar bedraagt.
En ik ook, tegen sommige mensen valt niet te praten......quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Zucht, gaan we weer. Ik geef het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |