abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:34:24 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62174846
dubbel
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:34:35 #77
152789 karr-1
pi_62174850
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:30 schreef Arvid het volgende:
Linke soep daar nu in Ijsland, blij dat ik mijn geld daar heb weggehaald afgelopen vrijdag, ga nu een rekening openen bij credit bank europe, valt tenminste onder de dnb:
Gelukkig valt Icesave ook gewoon onder de DNB garantstelling...

Ik wil in dit register zoeken op:
Ik wil exact zoeken

Statutaire naam Handelsnaam Plaats Info
Islandsbanki hf.
Landsbanki Íslands hf. Reykjavik

Van dnb.nl
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:35:59 #78
152789 karr-1
pi_62174896
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:31 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat dacht ook iedereen over Fortis, een jaar geleden. Nu blijkt wel anders. In dit geval heeft de overheid Fortis nog 'gered' maar wat als een bank in de problemen komen die dermate groot is dat deze niet meer te redden valt? Dan gaat de een na de andere. En nu weet ik niet hoe groot Icesave is, maar zeker kleine bankjes zullen minder snel voor een reddingsplan in aanmerking komen.
Daarom bestaat er zoiets als een garantiestelsel. Zolang je niet boven de 20.000 uitkomt is er geen probleem.
pi_62175014
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik wil exact zoeken

Islandsbanki hf.

Van dnb.nl
De eerste 20.887 euro bij icesave valt onder het ijslandse deposito garantiestelsel en niet onder het nederlandse deposito garantiestelsel.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:42:05 #80
152789 karr-1
pi_62175088
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:39 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

De eerste 20.887 euro bij icesave valt onder het ijslandse deposito garantiestelsel en niet onder het nederlandse deposito garantiestelsel.
Daar hebben we al een topic over gehad, je krijgt je geld gewoon in NL en niet in IJsland.
pi_62175123
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik wil exact zoeken

Islandsbanki hf.

Van dnb.nl
Daar ga je al nat. De eerste 20000 euro valt onder de ijslandse bank.
Het probleem is dat er een gerede kans is dat Ijsland gaat defaulten (failliet gaat), aangezien landsbandski al veel groter is dan de staat zelf. Zelfs al zou je je geld terug krijgen, daar kun je dan maanden op wachten.
pi_62175253
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Daar hebben we al een topic over gehad, je krijgt je geld gewoon in NL en niet in IJsland.
link?
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:47:59 #83
152789 karr-1
pi_62175259
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:43 schreef Arvid het volgende:

[..]

Het probleem is dat er een gerede kans is dat Ijsland gaat defaulten (failliet gaat), aangezien landsbandski al veel groter is dan de staat zelf. Zelfs al zou je je geld terug krijgen, daar kun je dan maanden op wachten.
het is niet als, het is gegarandeerd. Bovendien heeft Icesave een kantoor in Amsterdam en valt daarmee onder het Nederlandse stelsel. Kortom, alle DNb regels zijn van toepassing.
pi_62175321
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

het is niet als, het is gegarandeerd. Bovendien heeft Icesave een kantoor in Amsterdam en valt daarmee onder het Nederlandse stelsel. Kortom, alle DNb regels zijn van toepassing.
Zij hebben een bijkantoor in nederland, dat is heel wat anders dan dat zij volledig onder het nederlandse DGS vallen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:50:30 #85
152789 karr-1
pi_62175324
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

link?
Banken met hoge rente #10: I save today.
pi_62175338
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:43 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dan maar maanden wachten, heb toch al veel rente winst

Ze gaan echt niet failliet. Als ze uberhaupt problemen krijgen --> overheid grijpt in. Als ze nog meer problemen krijgen --> scandinavische banken grijpen in. Als ze dan nog meer problemen krijgen --> garantiestelsel.

I'm confident. Binnenkort maar vakantietje IJsland boeken, lijkt me wel mooi land
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:51:11 #87
152789 karr-1
pi_62175345
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:50 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Zij hebben een bijkantoor in nederland, dat is heel wat anders dan dat zij volledig onder het nederlandse DGS vallen.
Met een bijkantoor in NL val je automatisch onder de regels van dat land....
pi_62175378
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet voor de eerste 20000 euro maat. Dan ben je afhankelijk van de 'garantie' van de Ijslandse staat.
Maar wat als die bankroet gaat? Want dat gebeurt er als daar de banken failliet gaan.
Het is niet zoals in Nederland waar de staat solide is en veel groter dan 1 bedrijf.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:52:42 #89
152789 karr-1
pi_62175387
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan maar maanden wachten, heb toch al veel rente winst

Ze gaan echt niet failliet. Als ze uberhaupt problemen krijgen --> overheid grijpt in. Als ze nog meer problemen krijgen --> scandinavische banken grijpen in. Als ze dan nog meer problemen krijgen --> garantiestelsel.

I'm confident. Binnenkort maar vakantietje IJsland boeken, lijkt me wel mooi land
Ik had het niet beter kunnen zeggen. En nu ben ik er klaar mee, ik ga verder met rente trekken.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:53:39 #90
152789 karr-1
pi_62175414
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:52 schreef Arvid het volgende:

[..]

Niet voor de eerste 20000 euro maat. Dan ben je afhankelijk van de 'garantie' van de Ijslandse staat.
Maar wat als die bankroet gaat? Want dat gebeurt er als daar de banken failliet gaan.
Het is niet zoals in Nederland waar de staat solide is en veel groter dan 1 bedrijf.
De Ijslandse staat die failliet gaat Dat is wel heel ver gezocht. Bovendien hebben de Scandinavische landen dan al gezegd dat ze ingrijpen.
pi_62175446
NOG 1 KEER DAN:

Banken uit de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein mogen op grond van hun vergunning in hun land van herkomst actief zijn in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein. Zij kunnen dan bijvoorbeeld een bijkantoor openen in één van die landen. Landsbanki is in Nederland actief vanuit een dergelijk bijkantoor en staat ook als zodanig geregistreerd bij de Nederlandsche Bank. De bank, en dus ook het bijkantoor, staat onder toezicht in het land van herkomst. Het land waar het bijkantoor is gevestigd, houdt toezicht op de liquiditeit van het bijkantoor. In het geval van Landsbanki (een bijkantoor van een bank uit IJsland) betekent dit dat de IJslandse toezichthouder de hoofdtoezichthouder is en dat de Nederlandsche Bank alleen toezicht houdt op de liquiditeit van het bijkantoor. Banken die gevestigd zijn in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein en die in Nederland vanuit een bijkantoor werken vallen onder het depositogarantiestelsel in hun land van herkomst. De bank kan u meer vertellen over (de dekking van) het depositogarantiestelsel uit het land van herkomst. Als het depositogarantiestelsel in het land van herkomst een beperktere dekking kent dan het Nederlandse depositogarantiestelsel, dan bestaat voor deze bijkantoren de mogelijkheid om aanvullend deel te nemen aan het Nederlandse depositogarantiestelsel. Landsbanki heeft van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. In dit geval heeft u dan te maken met twee depositogarantiestelsels. Het IJslandse depositogarantiestelsel en het depositogarantiestelsel in Nederland.

Het IJslandse garantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) garandeert aan Icesave rekeninghouders bescherming tot minimaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op de spaarrekening. Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de ¤ 20.887 en ¤ 40.000. Voor de aanvullende bescherming vanuit het Nederlands depositogarantiestelsel geldt een eigen risico van 10%. De vergoeding die van de depositogarantiestelsels verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤ 38.000 per persoon per bankinstelling ongeacht het aantal rekeningen.
pi_62175504
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De Ijslandse staat die failliet gaat Dat is wel heel ver gezocht. Bovendien hebben de Scandinavische landen dan al gezegd dat ze ingrijpen.
Het is ook wat ver gezocht. Maar feit blijft dat je voor de eerste 20k aangewezen bent op het IJslandse garantiestelsel. Consumenten zoeken nu zekerheid en dan klinkt de garantie van DNB een stuk beter dan die van IJsland
pi_62175581
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen. En nu ben ik er klaar mee, ik ga verder met rente trekken.
je hebt hier gewoon geen gelijk in, als je dan toch op de site van dnb kijkt kijk dan ook goed:

Welke banken vallen onder het depositogarantiestelsel?
In Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van DNB vallen onder het depositogarantiestelsel. Wilt u weten of uw bank in deze categorie valt? Kijk dan in het Wft-register. Uw bank valt onder het depositogarantiestelsel als in de linkerkolom staat 'Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1)' of 'Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)' of 'Kredietinstelling aangesloten bij centrale kredietinstelling (3:111)'. Elektronisch geldinstellingen vallen niet onder het depositogarantiestelsel.

Banken die gevestigd zijn in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein en die in Nederland vanuit een bijkantoor werken vallen onder het depositogarantiestelsel in hun land van herkomst. Wilt u weten of uw bank in deze categorie valt? Kijk dan in het Wft-register. Uw bank valt in deze categorie als in de linkerkolom staat 'Bijkantoor bank uit EER (2:14)'. Uw bank kan u meer vertellen over (de dekking van) het depositogarantiestelsel uit het land van herkomst.

Als het depositogarantiestelsel in het land van herkomst een beperktere dekking kent dan het Nederlandse depositogarantiestelsel, dan bestaat voor deze bijkantoren de mogelijkheid om aanvullend deel te nemen aan het Nederlandse depositogarantiestelsel.

je hebt zelf de data al gecopypaste van de dnb site, klik dan ook door, dan zie je dat ze dus alleen bijkantoor hebben (2.14). Zoals genoemd in de bovenstaande tekst valt het geld dan onder het deposito garantie stelsel van het land van herkomst (en niet in het land van vestiging van het bijkantoor). Indien de regeling in het land van herkomst slechter is dan in nl dan kan er aanvullend deelgenomen worden in het nl dgs. wat dus hier het geval is voor het bedrag boven de 20.887 euro, ook dit staat netjes op de site van dnb:

Statutaire naam: Landsbanki Íslands hf.
Handelsnaam:
Statutaire plaats: Reykjavik
Land: IJsland
Toelichting: Dit bijkantoor neemt aanvullend deel aan het Nederlandse depositogarantiestelsel.

vorige volgende
Europees paspoort (inkomend)
Europees paspoort (inkomend) Branche Begindatum
Bijkantoor bank uit EER (2:14) 01 - In ontvangst nemen van deposito's en andere terugbetaalbare gelden 30 jun 06
Bijkantoor bank uit EER (2:14) 02 - Verstrekken van leningen 30 jun 06
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:03:20 #94
152789 karr-1
pi_62175687
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:56 schreef MarBu het volgende:

[..]

Het is ook wat ver gezocht. Maar feit blijft dat je voor de eerste 20k aangewezen bent op het IJslandse garantiestelsel. Consumenten zoeken nu zekerheid en dan klinkt de garantie van DNB een stuk beter dan die van IJsland
Het stelsel maakt niet uit, feit blijft dat je geld gezekerd is. Omdat Icesave een kantoor in Amsterdam heeft houd de Nederlandse staat toezicht op de liquiditeit van Icesave (zie de posting van Yoshi) Voor je geld moet je dan misschien naar IJsland, maar voordat het zover komt zal de staat je wel waarschuwen of daarin begeleiden, dus ik maak me echt geen zorgen.
pi_62175881
Ja eerste 20k is IJsland, nou en. We weten het nu allemaal wel. Of je je geld erop laat moet je zelf weten, ik doe het wel.
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:10:17 #96
152789 karr-1
pi_62175944
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja eerste 20k is IJsland, nou en. We weten het nu allemaal wel. Of je je geld erop laat moet je zelf weten, ik doe het wel.
Ik ook.....
pi_62175950
NIEUWS: Handel in aandelen IJslandse banken bevroren
quote:
De IJslandse toezichthouder heeft de handel in bankaandelen van IJslandse banken op de beurzen in Reykjavik en Stockholm stopgezet. De koersen van Kauptingh en Landisbanki dreigden in een vrije val terecht te komen.
[..]
Rating moeder Icesave naar beneden bijgesteld
De kredietbeoordelaar Fitch is bang voor een verslechtering van de financiële vermogensposities van het viertal. De rating bij Kaupthing en Landsbanki daalde van A naar BBB, net één niveau boven de riskante ratings als BB of B.
En wat iemand daar opmerkt:
quote:
en jammer genoeg is die bank vele malen groter dan de overheid dus dat garantiefonds daar is ook een wassen neus
Ik ben benieuwd of nu nog steeds iedereen met een gerust hart z'n geld daar laat staan.
quote:
De IJslandse banken zijn gezien de omvang van de IJslandse economie enorm groot. De banken hebben bijna 100 miljard dollar schuld uitstaan in het buitenland, terwijl het Bruto Nationaal Produkt van IJsland maar 14 miljard dollar bedraagt.
Bron

[ Bericht 30% gewijzigd door American_Nightmare op 06-10-2008 16:18:06 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_62176043
Zucht, gaan we weer. Ik geef het op.
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:18:52 #99
152789 karr-1
pi_62176229
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Zucht, gaan we weer. Ik geef het op.
En ik ook, tegen sommige mensen valt niet te praten......
pi_62176498
Tegen wie hebben jullie 't? Het stopzetten van de handel zegt wel iets hoor. De koers van de bank is finaal onderuit geklapt en het vermogen van die bank is zo groot dat de overheid de bank nooit kan redden als die omvalt. Kortom; geld kwijt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')