Bos heeft de persconferentie al gehouden... en op RtlZ komt hij regelmatig voorbij nuquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:28 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Bovenstaande artikel staat niet echt vol met feiten... vooral hear-say zonder bron.
En hier staat juist weer dat er geen overeenstemming bereikt is.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)garantieregeling.xml
Ik zit nog steeds te wachten op een goede bron die echt zekerheid geeft wat de garantieregeling nu gaat zijn.
Pfff, het is niet alleen de vraag of Landsbanki het overleeft, maar of IJsland zelf wel overeind blijftquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:26 schreef Mex_ het volgende:
Britse overheid bereidt claim voor tegen Icesave --> http://www.volkskrant.nl/(...)m_voor_tegen_Icesave
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:30 schreef hplaserjet het volgende:
net gebeld naar icesave, je krijgt een bandje dat ze niet meer bereikbaar zijn![]()
![]()
![]()
Feiten spelen hier allang geen rol meer, iedereen reageert vanuit emotie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:29 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Feit is dat het IJslandse bankstelsel genationaliseerd wordt. Feit is dus dat je je geld alleen kwijt bent als IJsland als land over de kop gaat. Wanneer is de laatste keer geweest dat er een Europees land failliet ging? Feit is dat Rusland 4 miljard aan IJsland heeft uitgeleend. Feit is dat de IJslandse centrale bank een deal heeft met meerdere Scandinavische centrale banken. Als ik dan nog mijn gevoel moest laten spreken zou dat gevoel zeggen dat overheden het niet toestaan dat hun burgers spaargeld verliezen - ook al gebeurt dat in het buitenland - maar goed, zullen we de gevoelens maar niet laten spreken en gewoon bij de feiten blijven?
Hier staat een goede bloemlezing van de onzekerheid.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:31 schreef Wexy het volgende:
[..]
Bos heeft de persconferentie al gehouden... en op RtlZ komt hij regelmatig voorbij nu
Ik zag dezelfde link iddquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:34 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hier staat een goede bloemlezing van de onzekerheid.
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33651.z24
Verschillende bronnen spreken elkaar nog steeds volledig tegen, dus wat de nieuwe garantieregeling nu gaat zijn is mij echt niet duidelijk.
Je vergeet een aantal feiten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:29 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Feit is dat het IJslandse bankstelsel genationaliseerd wordt. Feit is dus dat je je geld alleen kwijt bent als IJsland als land over de kop gaat. Wanneer is de laatste keer geweest dat er een Europees land failliet ging? Feit is dat Rusland 4 miljard aan IJsland heeft uitgeleend. Feit is dat de IJslandse centrale bank een deal heeft met meerdere Scandinavische centrale banken. Als ik dan nog mijn gevoel moest laten spreken zou dat gevoel zeggen dat overheden het niet toestaan dat hun burgers spaargeld verliezen - ook al gebeurt dat in het buitenland - maar goed, zullen we de gevoelens maar niet laten spreken en gewoon bij de feiten blijven?
Rond 1 april begint de lente in IJsland. Dan zullen de tegoeden wel ontdooienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Pfff, het is niet alleen de vraag of Landsbanki het overleeft, maar of IJsland zelf wel overeind blijft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |