EN HAAG - GroenLinks blijft achter haar Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak staan na diens onthulling dat hij in 1985 heeft ingebroken bij het ministerie van Economische Zaken. Dat hebben kopstukken van de partij woensdag laten weten. Duyvendak neemt afstand van de inbraak.quote:
ik als kiezer wist het nietquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:44 schreef detlevico het volgende:
[..]
Je grootje![]()
Natuurlijk waren er meer die het wisten.
Waar was de BVD later AIVD????????????????????
Onderzoek makro branden enz.enz.
Dit stinkt![]()
![]()
![]()
Ik ben niet tegen links, ik ben tegen veganistische pacifisten. Die hebben hun tijd gehad, die zijn verd66tquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef detlevico het volgende:
[..]
Daar zat ik intussen ook aan te denken.
Die Joshka Fischer is net zo`n gluiperd als wijnand duyvendak.
Maar eens....................valt de linkse kerk.
Áls dit in de Telegraaf dus al waar zou zijn (terwijl Duyvendak het bij NOVA dus niet zegt, waarom zou hij het daar niet zeggen, maar schrijft men het in de Telegraaf wél?), waarom staat dan in de Volkskrant precies het omgekeerde?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:48 schreef qonmann het volgende:
[..]
EN HAAG - GroenLinks blijft achter haar Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak staan na diens onthulling dat hij in 1985 heeft ingebroken bij het ministerie van Economische Zaken. Dat hebben kopstukken van de partij woensdag laten weten. Duyvendak neemt afstand van de inbraak.
Volgens partijvoorzitter Henk Nijhof heeft Duyvendak zijn verleden al opgebiecht tijdens zijn sollicitatie voor het Kamerlidmaatschap. “Het nieuws over de inbraak is voor GroenLinks dan ook geen verrassing”, aldus Nijhof.
Bron:
http://www.telegraaf.nl/b(...)yvendak__.html?p=1,2
Alleen de GL-top wist het, de kiezers liet GL niets weten
In 1995 ontkende D dit nog...
quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Áls dit in de Telegraaf dus al waar zou zijn (terwijl Duyvendak het bij NOVA dus niet zegt, waarom zou hij het daar niet zeggen, maar schrijft men het in de Telegraaf wél?), waarom staat dan in de Volkskrant precies het omgekeerde?
Ik ervaar nu dus tegensprekende bronnen. Dan kan ik de geloofwaardigheid van de Volkskrant en de Telegraaf tegen elkaar gaan afwegen, maar daar ga ik even niet aan beginnen. Voor je het weet krijg je argumenten als "Jamaar de Volkskrant staat achter Duyvendak" en "Jamaar de Telegraaf is tegen Duyvendak". Daar schiet ik niets mee op.
Kom ik weer terug op de uitzending van NOVA, dat zijn tenminste de woorden van Duyvendak zelf, dááruit blijkt niet dat hij ingebroken heeft. Óók al zeggen diverse media, al verwijzende naar die uitzending, van wél.
Ik snap er geen bal van, dat dit zo gebeurt.
Misschien is het daarom wel even goed om op de uitzending van NOVA te concentreren, en niet op de media die zich daarop weer baseert. Waar erkent (niet het niet ontkennen van uitspraken van mevr. Polak) Duyvendak dat hij heeft ingebroken?
Hoe ik het lees, is dat hij indertijd het kopieren van de gestolen documenten (heling) niet zozeer gelijk zag aan het daadwerkelijk stelen van de documenten in het ministerie (inbraak).quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
dan maar GL zelf:
Henk Nijhof (Partijvoorzitter GroenLinks):
“Er zijn vragen gerezen rondom de aanstaande boekpresentatie van Wijnand Duyvendak. In het kader van die presentatie heeft Wijnand aangegeven in 1985 betrokken te zijn geweest bij een inbraak bij het ministerie van economische zaken in Den Haag. Daarbij werden documenten meegenomen waaruit bleek dat de toenmalige minister van economische zaken de kamer onjuist had voorgelicht over het voornemen om nieuwe kerncentrales te bouwen.”
http://start.groenlinks.n(...)ivist-in-de-politiek
Dat hij betrokken was geweest had hij altijd ontkend, in 1996 nog in Parool.
Vandaar dat ie nou zo in het nieuws is.
Omdat ie liegt
En omdat GL de kiezers heeft bedrogen door de waarheid omtrent D willens en wetens achter te houden
http://www.standejong.nl/2008/08/07/he-volkert-ken-je-me-nog/quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:14 schreef detlevico het volgende:
De Utrechtse wethouder Robert Giesberts vindt het optreden van de voormalige inbreker ‘niet handig’. Duyvendaks positie binnen GroenLinks lijkt echter ijzersterk, want de partij is één grote familie. Broer Jan Willem Duyvendak is partij-ideoloog en Wijnands echtgenote Mirjam de Rijk is voormalig partijvoorzitter. Voor politieke familiebedrijfjes hoeven we dus niet meer naar Oss of (voorheen) Boekarest.
Tja als je al niet gelooft wat GL zelf over deze affaire zegt ..quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:27 schreef Yildiz het volgende:
Goed, volgens mij zijn dit vooralsnog nog steeds heksenjachtpraktijken, waar iedereen andere personen op basis van opinies, vooringenomenheid en 'de mening van de meerderheid' elkaar gaat veroordelen.
Daar heb ik geen zin in. Ik wacht wel tot over een week of wat, misschien is dan de heisa gaan liggen, en komt er dán misschien wat nieuws naar boven, wat nu niet gebeurd is...
*topic verlaat
Dit valt niet meer recht te praten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:16 schreef detlevico het volgende:
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Duyvendak2.htm
RaRa, wie bluft er
Wat Telegraaf schrijft, zal me weinig boeien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja als je al niet gelooft wat GL zelf over deze affaire zegt ..
Wacht nog maar even maanden, want journalisten gaan heel veel tijd in deze man steken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef Yildiz het volgende:
Maar, zoals ik zei, ik kijk na twee weken wel ofzo.
Ik snap het wel.quote:
Volgens mij nog een keer, maar dan met bril en gehoorapparaat. Overigens, dat is flauw... bril is natuurlijk niet nodig om te luisteren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Yildiz het volgende:
Dit bedoelde ik nu, discussiëren over een video is lastig. Nu moet ik hem nog een keer bekijken.
Met alle respect: 3 min. 45 sec. wordt hem gezegd dat hij inmiddels heeft bekend in een vraagstelling waarbij hij in het antwoord gewoon in gaat op de vraag waar het bekennen deel van uit maakt.quote:Nee zeg, 10x wordt hem gezegd dat hij ingebroken heeft, 10x bevestigt hij dat niet. Hij ontkent het ook niet iedere keer, zoals hier. Sterker nog, hij heeft zichzelf indertijd dus aangegeven dat hij aan heling (gebruik van gestolen waar) deed.
8 min 20: hij zegt hier toch echt dat hij bij zijn sollicitatie bij GL: "beide keren heb ik gesproken over de inbraken die ik gepleegd heb".quote:Niet.
Nou, de verbazing is bij mij pas echt groot. Hoe naïef moet je zijn om te denken dat iemand die helemaal niets nieuws heeft vertelt, die niet betrokken was bij de inbraak, maar slechts kopietjes draaide, die van meerdere kanten wordt aangevallen omdat hij naar verluidt dat zou hebben bekend... wiens positie daarmee kan beschadigen...quote:Ik snap niet dat iedereen van dit filmpje maakt dat hij hier erkent dat hij ingebroken heeft. Hij heeft inderdaad aan heling gedaan, hij heeft inderdaad gestolen documenten gekopieerd, maar daarvoor heeft hij zichzelf dus allang aangegeven indertijd.
Ik sta perplex
quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:07 schreef Ziggenmufter het volgende:
Voortreffelijk hoor rechtse pers. Niet meer loslaten! Rusten zullen we pas zodra deze lul is afgezonken in de Noordzee dan wel is vastgeklonken aan de Brend Spar!
Ik roep iedereen op die wil dat de crimineel Duyvendak de 2e kamer verlaat, om 20 augustus aanwezig te zijn en hem en zijn zooitje criminele vrienden van GL uit te schelden. Laat deze man geen kans krijgen zijn landverradelijke boek op een ordentelijke wijze te presenteren.quote:Van de website van GL
Het boek van Wijnand Duyvendak ligt bij de drukker. Het boek is pas beschikbaar bij de presentatie op 20 augustus a.s. in de nieuwe Openbare Bibliotheek te Amsterdam.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:52 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Ik roep iedereen op die wil dat de crimineel Duyvendak de 2e kamer verlaat, om 20 augustus aanwezig te zijn en hem en zijn zooitje criminele vrienden van GL uit te schelden. Laat deze man geen kans krijgen zijn landverradelijke boek op een ordentelijke wijze te presenteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |