abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60678999
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:33 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Zij is 21,
Mijn vader gaf me ooit eens de tip: Mensen zeggen heel snel dat ze volwassen zijn en dat ze hun emoties beheersen, maar dat is voor de meeste mensen niet waar. Ook al ben je 50 dan nog kun je niet altijd je emoties goed verwoorden dus op zo'n jonge leeftijd moet je niet verwachten dat men altijd precies weet wat ze voelen.

Ze is gewoon even met zichzelf in de war, laat haar even met rust, hoop dat ze een beetje aan zelfreflectie doet, en wie weet komt het goed. Zo niet moet ze nog eerst zichzelf vinden en kan je er sowieso niets aan doen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:47:08 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60679069
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:22 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Dat zei ik ook maar dan zegt ze:
Alles wat ik zeg is toch verkeerd
Ik kan nooit iets goed doen
Zo gaat het altijd bij mij in relaties, na een paar maanden zoek ik ruzie en doe ik zo.

EN wellicht was het gaan samenwonen een heel slecht idee omdat al zo snel te doen, maar het klikte zo goed, waren ook al samen weggeweest en al die tijd onafscheidelijk en dachten elkaar dus wel heel goed te kennen al.
klinkt als bindingsangst
pi_60679230
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

En jij bent 26?

Althans als daar de 26 voor staat in je profielnaam.
Ja dat klopt.
pi_60679286
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

klinkt als bindingsangst
Ik ben er helemaal niet in thuis.
Maar ik vind het zo jammer dat ik zo weinig informatie uit haar krijg en dat ze zelf nog minder zegt.
Ze kan geen beslissingen nemen en zegt maar dan op alles ik weet het niet of wat ik zeg is toch altijd verkeerd.
Ik leerde haar kennen als een heel zeker meisje, ze vertelde me echter dat dit schein/schijn is dat ze zeer onzeker is over zichzelf.

Ze heeft ook een eetprobleem gehad en ik heb haar 1 x betrapt dat ze haar eten ging uitkotsen en ze zei dat ze me vertrouwde en vertrouwd voelde en dat ze het daarom dacht te kunnen doen.
Ze vertelde dat ze eigenlijk nog steeds erg veel moeite heeft met eten.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:02:36 #30
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_60679300
With all due respect, ik vind het ook wel heel hals over kop om na slechts twee maanden relatie al samen te gaan wonen. Leer elkaar eerst eens beter kennen, denk ik dan
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_60679323
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:02 schreef Buttercup het volgende:
With all due respect, ik vind het ook wel heel hals over kop om na slechts twee maanden relatie al samen te gaan wonen. Leer elkaar eerst eens beter kennen, denk ik dan
Ik ken ook een stel dat na 1 maand ging samen wonen, na 1 jaar al getrouwd was en nu nog steeds bij elkaar is.
Als je bij elkaar past dan pas je bij elkaar en dan maakt het niet uit hoe snel je gaat samen wonen of wat dan ook.
pi_60679327
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Mijn vader gaf me ooit eens de tip: Mensen zeggen heel snel dat ze volwassen zijn en dat ze hun emoties beheersen, maar dat is voor de meeste mensen niet waar. Ook al ben je 50 dan nog kun je niet altijd je emoties goed verwoorden dus op zo'n jonge leeftijd moet je niet verwachten dat men altijd precies weet wat ze voelen.

Ze is gewoon even met zichzelf in de war, laat haar even met rust, hoop dat ze een beetje aan zelfreflectie doet, en wie weet komt het goed. Zo niet moet ze nog eerst zichzelf vinden en kan je er sowieso niets aan doen.
Dit klinkt heel logisch. Ik heb zelf ook moeite mee maar de afgelopen 2 jaar veel aangewerkt en gaat een heel stuk beter.
Dus daarom kan ik begrijpen hoe moeilijk het is, maar je kunt toch altijd proberen te verwoorden wat je voelt. Ookal klinkt het gek of is het raar. Als je maar probeert te praten, anders heb je een relatie van niets. Je moet praten met elkaar..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:07:23 #33
19142 tslh
Never at ease.....
pi_60679379
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:27 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Nee juist totaal niet.
Ik wilde lekker slapen en toen begon zij vervelend te doen en mij te irriteren en uit te dagen.
Zelf wist ze niet waarom maar ze had daar behoefte of zin aan zei ze de volgende ochtend.
Ze wist het allemaal niet en werd gek van zich zelf.
Mijn ervaring: als vrouwen aandacht nodig hebben, willen praten en je hebt het gevoel dat er iets mis is, maak dan gebruik van het moment! Lekker slapen terwijl zij zichzelf ligt op te vreten? Niet handig Het is vaak al heel moeilijk om informatie uit een vrouw te trekken omdat ze altijd zeggen dat er 'niks' aan de hand is, dus grijp je kans als ze wil praten.

Natuurlijk moet het ook niet zo zijn dat je te pas en te onpas naar haar pijpen danst, maar ik neem aan dat je wel merkt dat haar iets serieus dwars zit na zo veel maanden samen. Dan moet dat lekker slapen van jou maar even wachten.

Verder: natuurlijk is er geen excuus voor fysiek geweld van haar kant, al is het alleen maar duwen en trekken. Als je op dat niveau je discussies gaat voeren is er ook wat mis.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:12:26 #34
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_60679462
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:07 schreef tslh het volgende:

[..]

Mijn ervaring: als vrouwen aandacht nodig hebben, willen praten en je hebt het gevoel dat er iets mis is, maak dan gebruik van het moment! Lekker slapen terwijl zij zichzelf ligt op te vreten? Niet handig Het is vaak al heel moeilijk om informatie uit een vrouw te trekken omdat ze altijd zeggen dat er 'niks' aan de hand is, dus grijp je kans als ze wil praten.

Natuurlijk moet het ook niet zo zijn dat je te pas en te onpas naar haar pijpen danst, maar ik neem aan dat je wel merkt dat haar iets serieus dwars zit na zo veel maanden samen. Dan moet dat lekker slapen van jou maar even wachten.

Verder: natuurlijk is er geen excuus voor fysiek geweld van haar kant, al is het alleen maar duwen en trekken. Als je op dat niveau je discussies gaat voeren is er ook wat mis.
Eigenlijk zijn vrouwen ook gewoon onmogelijke wezens. Als je als man aan ze vraagt: is er iets? Wil je praten? Dan is het antwoord steevast altijd: nee. Maar intussen wil ze dan eigenlijk wel praten en als je niet doorvraagt, worden ze alleen nog kwader. Onmogelijk, echt. (ehm ja ben een meisje ja)
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_60679491
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:07 schreef tslh het volgende:

[..]

Nou vooral je laatste zinnen zijn belangrijk. Ze gaat heel snel duwen en trekken en ik denk uit pure onmacht. Maar ik heb vaak genoeg met haar gepraat over dat ze dingen moeilijk vind. Ze maakte zich erge zorgen om haar stage bijvoorbeeld. Was ze erg negatief over, dus veel over gepraat want juist alles ging goed daar. Goede cijfers, zomercontract en dat is nu zelfs verlengd voor onbetaalde tijd.
En nog is ze negatief erover dat ze t niet goed doet en dat het toch verkeerd gaat. Terwijl de feiten voor zich spreken dat ze zeer te vreden over haar zijn.

Ik heb juist vaak aan haar gevraagd hoe het gaat of ze zich goed voelt. Ze voelde zich goed en was gelukkig en toen ineens ging ze ruzie maken na het werken toen we gingen slapen. Daarna gevraagd waarom ze dit deed: ze zei dat had ik zin aan en ik word gek van me zelf, dus alle dagen daarna geprobeert met haar te praten wat er in haar omgaat en noemmaar op. Maar ze zei vroeger kon ik het al niet vertellen, op school niet, thuis niet tegen niemand, ( ze heeft zelfs professionele hulp gehad) maar ik probeerde het, probeerde haar positief te laten praten.
Maar ze zei dan ik kan het niet, maar uiteindelijk na lang doorpraten kon ze positieve dingen zeggen met moeite. Maar misschien heb ik haar daar juist bang meegemaakt door de confrontatie aan te gaan en haar proberen te helpen positief te denken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:18:17 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60679545
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:01 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Ik ben er helemaal niet in thuis.
Maar ik vind het zo jammer dat ik zo weinig informatie uit haar krijg en dat ze zelf nog minder zegt.
Ze kan geen beslissingen nemen en zegt maar dan op alles ik weet het niet of wat ik zeg is toch altijd verkeerd.
Ik leerde haar kennen als een heel zeker meisje, ze vertelde me echter dat dit schein/schijn is dat ze zeer onzeker is over zichzelf.

Ze heeft ook een eetprobleem gehad en ik heb haar 1 x betrapt dat ze haar eten ging uitkotsen en ze zei dat ze me vertrouwde en vertrouwd voelde en dat ze het daarom dacht te kunnen doen.
Ze vertelde dat ze eigenlijk nog steeds erg veel moeite heeft met eten.
http://www.gezondheidsnet(...)-je-bindingsangst-af

heb je hier misschien wat aan?
pi_60679834
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

http://www.gezondheidsnet(...)-je-bindingsangst-af

heb je hier misschien wat aan?
Hmmm klinkt interessant, juist omdat het zo goed ging en ze zei dat ze het altijd na een paar maanden heeft. Dan weet ze het niet meer. Dus ik kan me voorstellen dat ze hier gek werd vanzichzelf en wellicht van mijn aanwezigheid en dat we ons beiden niet terug konden trekken. Heb alleen woonkamer, badkamer en slaapkamer.
pi_60680406
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:09 schreef Poem het volgende:
Ik ken 't. Mijn relatie is ook net op de klippen gelopen omdat mijn vriend niet vertelde wat er in hem omging, ook al had ik van het begin af aan gezegd dat hij dat écht moest doen. Hij zei niets, omdat ik al genoeg zorgen aan m'n hoofd had.
Denk dat 't het beste is als je haar eens opzoekt, bellen of wat dan ook. Je wilt haar graag helpen, maar je weet niet hoe, omdat ze je niets vertelt. Probeer haar dat te zeggen en hopelijk ziet ze in dat je gelijk hebt.

Verder is het voor jezelf verstandig om niet teveel thuis te zitten en het gezellig te maken voor jezelf. Ga uit met vrienden, pak een bioscoopje. En zie de dingen wat zonniger in. Zij zit in een put, maar vanuit een dal kan je alleen maar omhoog en jij kan haar erbij helpen, dat zal je zien

Sterkte en succes
succes en sterkte heb ik zeker nodig, dank je.

Ik heb ook altijd veel moeite gehad met emoties en die dingen uiten, maar juist nu voelde ik me goed en kon ik veel kwijt en vertrouwde ik haar volledig.
Ze praatte wel maar toch ook niet. Ik zelf denk dat ze nu gewoon helemaal zich zelf is tegen gekomen en in de knoei zit met zich zelf nu en dat ze t allemaal niet meer weet nu.
Maar ik heb er geen ervaring mee en ik weet niet of dat het echt is.
Ze komt uit een andere stad en niemand kende haar hier, dus weer weinig van haar verleden. Ik weet wel dat haar ouders erg boos waren over wat er nu is gebeurt, maar boos in welk opzicht weet ik niet. Eigenlijk wil ik meer weten over haar verleden want ik weet een hoop, maar ik vermoed dat ze zoals ze zelf al aangaf erg veel problemen altijd met zich zelf heeft gehad.

Maar ik ben in tweestrijd, want het is haar strijdt en ik wil haar helpen maar ze praat bijna niet, dus ik moet haar eigenlijk met rust laten maar k ben gek op haar en wil haar helpen.
Me verstand zegt: Laat haar met rust en wacht tot zij contact zoekt, maar ik mis haar stem en haar knuffels en het lachen en gek doen samen.
Dus daarom wil ik zograag in contact komen met haar... maar dat is niet goed he ?
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:58:23 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60682851
.

[ Bericht 83% gewijzigd door lady-wrb op 09-08-2008 22:34:49 ]
pi_60683620
Tot nu toe lijkt het voornamelijk haar schuld te zijn dus nu ga ik toch maar even een poging wagen het van een andere kant te bekijken.

Jullie zijn vrij snel samen gaan wonen, omdat de relatie zo perfect leek. Ruzies hebben jullie niet tot nauwelijks meegemaakt op het moment dat jullie nog niet samen woonden. Bij een van de eerste momenten waar wat wrijving ontstond tussen jullie beide is het ontaard in een fikse ruzie. Jullie kenden elkaar nog niet. Tenminste, niet op die manier. Voorheen kende jij alleen haar leuke kant die je laat zien als je in het begin zit van een relatie. Dan wil je indruk maken door je goede kanten aan te dikken en je slechte eigenschappen weg te stoppen.

Ook hoor ik al meerdere keren langskomen dat er geen plek was om je even terug te trekken. Tja, zelf ben ik iemand die zo af en toe echt tijd voor zichzelf nodig heeft. Even tot rust komen. Nadenken over wat er is gebeurd. Even met totaal andere dingen bezig zijn. Dat gaat erg slecht als een partner constant achter je aan hobbelt of maar tegen je blijft praten. Soms moet je de ander wat rust gunnen. Het helpt als je in een andere kamer kan gaan zitten, maar bij gebrek aan ruimte kan dat ook wel als jullie beide in één kamer zitten hoor. Ga een boek lezen, even computeren, of gewoon de stad in/naar vrienden.

Ik heb het idee dat jij te geforceerd dingen uit haar probeerde te halen. Niet iedereen is een open boek waarin alle ins en outs beschreven staan. Ze geeft duidelijk aan dat er een aantal dingen zijn waar ze nooit over heeft kunnen praten. Dan kan jij er moeilijk van uit gaan dat ze dat nog dezelfde dag aan jou gaat vertellen. Ik weet niet over wat soort dingen het dan gaat. Zijn het moeilijke momenten uit haar verleden of juist de simpele dingen waar ze mee zit? Ze geeft namelijk wel duidelijk aan hoe ze bijvoorbeeld met haar stage in haar maag zit. Op bepaalde punten geeft ze dus duidelijk wel openheid. Ik kan moeilijk raden hoe de verhouding ligt tussen haar open en geslotenheid. Misschien wil je te snel te veel dingen weten en is ze daar (nog) niet aan toe. Geef het tijd. Als de relatie goed zit komt dat vanzelf wel. Dat hoeft niet dezelfde dag nog uitgesproken te worden. Respecteer elkaars grenzen. Als ze echt enorm gesloten was kan ik me voorstellen dat dat voor jou niet werkt, maar vooralsnog heb ik het idee dat jij teveel van haar verwachtte.

Wat kan je nu doen? Geef haar even wat tijd voor zichzelf om na te denken. Goed dat ze op zoek gaat naar een eigen huis. Achteraf gezien was het toch iets te snel gegaan denk ik. De komende tijd zullen jullie elkaar dus wat minder zien. Niet elke ochtend naast elkaar wakker worden en 's avonds naast elkaar naar bed gaan. Nodig haar weer een uit om wat te gaan eten. Neem haar gezellig mee naar een restaurant. Praat dan niet teveel over de ruzies, maar houdt het leuk. Zie het als een (van de) eerste date(s). Jullie zullen waarschijnlijk al snel avonden bij elkaar doorbrengen, maar nu is het even belangrijk dat het wat rustiger gaat.

De tijd zal leren of het nog wat gaat worden tussen jullie. Het lijkt alsof ze jou nog niet kwijt wilt en andersom is dat ook het geval, maar jullie moeten elkaar wat beter leren kennen. Jullie wisten van elkaar niet wat je kon verwachten in tijden van ruzie. Dat ging toen fout. Leer daar van.

Het is weer een veel te lange reactie geworden en dat was niet echt de bedoeling.

Samenvatting:
Geef elkaar wat meer de ruimte dan komt het allemaal goed.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_60689944
Het is klaar. Ze kan geen relatie hebben, dat voelt ze zich gevangen.
Hebben net gebeld, ondanks dat ze me miste in bed vannacht, om me geeft, me graag wil zien kan ze t niet.,
Ik ga dit nu accepteren met veel pijn en moeite.... bedankt voor de reacties
pi_60690314
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ken ook een stel dat na 1 maand ging samen wonen, na 1 jaar al getrouwd was en nu nog steeds bij elkaar is.
Als je bij elkaar past dan pas je bij elkaar en dan maakt het niet uit hoe snel je gaat samen wonen of wat dan ook.
Precies, het klikt of het klikt niet en al zoveel gezeik in zo'n korte tijd.

TS, nu voelt het natuurlijk enorm kut dus ik zeg maar niet hoe ik erover denk maar wens je wel veel sterkte.
Het is niet leuk als iets zo moet eindigen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:25:29 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60691203
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:28 schreef Pim26 het volgende:
Hebben net gebeld, ondanks dat ze me miste in bed vannacht, om me geeft, me graag wil zien kan ze t niet.,
he wat jammer nou.
veel sterkte.
pi_60699224
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:25 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

he wat jammer nou.
veel sterkte.
dank je wel!
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:21:46 #45
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_60728001
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:28 schreef Pim26 het volgende:
Als je maar goed in je oren knoopt dat het niet aan jou ligt! Kop op, ik weet wat je doormaakt, want ik heb exact hetzelfde (op het samenwonen na dan). Probeer er voor haar te zijn als vriend, want jullie kunnen het wel goed met elkaar vinden.

"Komt wel goed, schatje"
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 11:25:35 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60728075
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:21 schreef Poem het volgende:

[..]

Als je maar goed in je oren knoopt dat het niet aan jou ligt! Kop op, ik weet wat je doormaakt, want ik heb exact hetzelfde (op het samenwonen na dan). Probeer er voor haar te zijn als vriend, want jullie kunnen het wel goed met elkaar vinden.

"Komt wel goed, schatje"
lekker advies zeg . laat die jongen er eerst zelf maar eens mee in het reine komen.
wie weet hoe hij er dan tegenover staat.
pi_60730387
Wellicht is er iets in haar verleden voorgekomen dat met alcohol/drugs te maken had en dat ze daarom zo defensief deed?
pi_60730498
Das kut voor je gozer, soms heb je wel eens een stormachtige relatie die of heel goed afloopt of niet goed afloopt.
pi_60736420
hee bedankt voor de reacties.
Het gaat al stukje beter met mij.
Komt voornamelijk voort uit haar gedrag nu.
Mij blokkeren op hyves en msn en me wegdrukken ( toen ik haar belde om te vragen waarom ze dit doet en om te zeggen dat ik me huissleutels terug wil)

En ik zie nu genoeg dingen die ik eerst niet zag.
Ik weet dat ze problemen heeft met alcohol gebruik en ook dat van mij.
Maar er is veel meer mis bij haar.
Ga er niet over uit wijden, maar ik weet dat het echt niet aan mij heeft gelegen.
Al heb ik op momenten dat ik alleen ben er wel veel moeite mee, dan mis ik haar ondanks wat ze me nu flikt.
pi_60738348
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:22 schreef Pim26 het volgende:
EN wellicht was het gaan samenwonen een heel slecht idee omdat al zo snel te doen, maar het klikte zo goed, waren ook al samen weggeweest en al die tijd onafscheidelijk en dachten elkaar dus wel heel goed te kennen al.
Hoe kun je elkaar nou goed kennen als zij nooit praat en haar verleden een raadsel is voor je

Trek er je lessen uit en succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')