Een medaille is een medaille... de ene sport is de andere weliswaar niet maar ze tellen allemaal even hard meequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:30 schreef Rosbief het volgende:
Alsof een medaille alles zegt.
Bij judo is het veel eenvoudiger dan een medaille binnen te slepen dan bv. bij atletiek, wielrennen etc.
Geen idee, het klinkt wel handigquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kunnen we niet een Google Docs-documentje maken wat iedereen continu kan bijwerken met de meest recente NL-medaillekansen met NL-tijd erbijOf is er al ergens zo'n overzicht?
Ik maak zo ff watquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Geen idee, het klinkt wel handig
En waarom niet?quote:
elke medaille is er eenquote:
Bij Judo heb je tweemaal bronsquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:50 schreef DutchSL het volgende:
Waarom zou een medaille bij judo moeilijker zijn? 1 piepklein foutje en je ligt op je rug en einde Spelen. Het is ook zeer internationaal met veel Aziatische (zeker ook die in het Midden Oosten), Noord Afrikaanse, West en Oost Europese en Noord Amerikaanse judoka's
Bij wielrennen en atletiek heb je vele disciplines en op de sprintnummers na kun je je best een klein foutje veroorloven.
Zeker, ook als je bedenkt dat voor veel favorieten de finales nog niet zijn begonnenquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Zilver gravenstijn3 dagen 3 medailles gaat goed
Valt wel mee hoor. De meeste medaillekandidaten voor Nederland moeten nog beginnen en sommigen zijn pas net bezig.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:59 schreef knep het volgende:
Het kon nog best wel eens tegen gaan vallen.
Veel medaillekandidaten die het niet redden en tot nu toe eigenlijk geen echte verrassingen.
/negatieve modus.
Hoezo nog geen meevallers? Ik vond Gravenstijn wel in die categorie vallen. Bijna niemand die had gedacht dat zij echt in staat zou zijn om een medaille te pakken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:02 schreef marcodej het volgende:
Ik had vantevoren erg goede hoop op minimaal een overtreffing van Athene, maar nu dus de eerste echte tegenvallers en meevallers hebben we nog niet gehad...Dus er mag inderdaad een schepje bovenop! Edith voor goud!
Vos 2x, Roeien 4, Huizinga, met een beetje pech Bosch ook niets, dat noem ik tegenvallers hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. De meeste medaillekandidaten voor Nederland moeten nog beginnen en sommigen zijn pas net bezig.
Vos op de tijdrit was geen serieuze medaillekandidaat. Huizinga kon winnen, maar kans was groter van niet. Gravenstijn was een grotere meevaller dan Huzinga een tegenvaller is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:26 schreef knep het volgende:
[..]
Vos 2x, Roeien 4, Huizinga, met een beetje pech Bosch ook niets, dat noem ik tegenvallers hoor.
Zo kun je alles relativeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef BVO het volgende:
[..]
Vos op de tijdrit was geen serieuze medaillekandidaat. Huizinga kon winnen, maar kans was groter van niet. Gravenstijn was een grotere meevaller dan Huzinga een tegenvaller is.
Wat zijn jouw verwachtingen dan?quote:
Gravenstijn was een meevaller en de kans dat we Athene gaan overtreffen is nog steeds zeer reëel. Er zijn nog volop goede kansen op goud bij de dressuur (maal 2), het zwemmen, hockey, het zeilen en het baanwielrennen. Op dit moment is 1 gouden medaille in overeenstemming met de verwachtingen vooraf.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:02 schreef marcodej het volgende:
Ik had vantevoren erg goede hoop op minimaal een overtreffing van Athene, maar nu dus de eerste echte tegenvallers en meevallers hebben we nog niet gehad...Dus er mag inderdaad een schepje bovenop! Edith voor goud!
Hier sluit ik me dus ook bij aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:38 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het toch Spelen worden waar Nederlands net-niet het Nederlandse net-wel gaat overheersen.
Dat had ik voor die tijd al.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:38 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het toch Spelen worden waar Nederlands net-niet het Nederlandse net-wel gaat overheersen.
Die gaf ik al aan. Vos op de weg was tegenvallend, Vos op tijdrit had ik dit verwacht. Bij Huizinga hoop je op een medaille, maar een sport als judo is in die marge amper te voorspellen. Overall verwachtte ik daar 1-1-2 o.i.d., wat gewoon nog makkelijk kan, misschien zelfs beter. Huizinga valt wat tegen, maar dat wordt opgeheven door Gravenstijn. Overall voldoet judo aan mijn verwachtingen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:42 schreef knep het volgende:
[..]
Wat zijn jouw verwachtingen dan?
Als je namelijk lagere verwachtingen hebt dan is het makkelijker om zoiets te beweren.
Ja, maar dat geldt voor nog minstens dertig andere landen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:50 schreef marcodej het volgende:
Natuurlijk komen er nog zat kansen aan, maar we hadden toch zeker meer kunnen hebben.
Idd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt voor nog minstens dertig andere landen.
Er is een verschil tussen kritisch en cynischquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Idd.Maar ik ben ff voor Nederland nu en kritisch...
Ik wil weer eens goud.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Bosch brons elke dag een medaille
Nee hoor, Gravenstijn is een gigantische meevaller. Dat had niemand meer verwacht. Ze was hier zelfs bijna niet geweest, dus de verwachtingen waren nihil.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:50 schreef marcodej het volgende:
Vos is een tegenvaller 1x, Holland 4 tegenvaller, Bosch nu toch ook weer tegenvallend, Elmont had het niet, bij Huizinga had er meer in gezeten nadat hij de 1e ronde verrast.. Natuurlijk komen er nog zat kansen aan, maar we hadden toch zeker meer kunnen hebben.
Misschien dat Gravenstijn een meevaller was, maar dat had het pas echt geweest als ze goud had gepakt...
Maar goed, nog kansen genoeg hoor, maar het had reeel gezien iets mooier kunnen zijn.
Ik was dan ook gewoon weer heel blij met het brons!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritisch en cynisch.
wie en wanneer?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:18 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ik ook wel maar de grootste favorieten voor goud moeten nog komen.
anky, hockey vrouwen, vos punenkoers, 50 vrij veldhuis, theo bos sprint (mischien) om maar een paar op te noemen. Ook is henk grol morgen favoriet voor het goud.quote:
Bos op de sprint, Vos op de puntenkoers, de hockeydames, Anky van Grunsven en de dressuurploeg en De Koning/Berkhout en die liggen op koers. Eerste van deze medailles kan vanaf zaterdag vallen. In de tussentijd komen Veldhuis en Henk Grol nog in actie, dat zijn kanshebbers, maar niet de grootste favorieten. Althans Grol wellicht wel, maar daar weet ik te weinig vanaf om dat in te kunnen schatten.quote:
Nog niet, van Moorsel slaagde ook niet op haar eerste spelen, maar Vos kan nog minstens twee en misschien wel drie spelen hierna voor de medailles meedoen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:29 schreef rja het volgende:
Vos is geen van Moorsel
Dat is waar maar heeft ze het nou ook echt in zich om tot een 'van Moorsel' uit te groeien? Ik heb haar te weinig gevolgd om zelf het antwoord te kunnen geven maar ik vind dat we wel heel veel van haar verwachten en gewoon een opvolger van haar willen maken terwijl je misschien gewoon moet accepteren dat ze niet van het kaliber van moorsel is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nog niet, van Moorsel slaagde ook niet op haar eerste spelen, maar Vos kan nog minstens twee en misschien wel drie spelen hierna voor de medailles meedoen.
Ze is zowel wereldkampioene op de baan, op de weg als in het veld (geweest) en staat nummer 1 op de UCI-ranglijst. Dan ben je een topper.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat is waar maar heeft ze het nou ook echt in zich om tot een 'van Moorsel' uit te groeien? Ik heb haar te weinig gevolgd om zelf het antwoord te kunnen geven maar ik vind dat we wel heel veel van haar verwachten en gewoon een opvolger van haar willen maken terwijl je misschien gewoon moet accepteren dat ze niet van het kaliber van moorsel is?
Op de OS is het tot nu toe niet wat je van een topper verwacht.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ze is zowel wereldkampioene op de baan, op de weg als in het veld (geweest) en staat nummer 1 op de UCI-ranglijst. Dan ben je een topper.
Dat is waar, zeker omdat ze nogal introvert en schuchter overkomt, maar juist op dat vlak zal ze zich naarmate ze ouder wordt en meer ervaring krijgt ontwikkelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sowieso vind ik dat, of ze het nou wel of niet kan, er teveel druk op de schouders van een 21 jarige gelegd wordt door te roepen dat ze op haar eerste spelen wel even 3x goud zal halen.
Bij het tijdrijden viel het niet te verwachten en op de weg kan zoiets gebeuren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Op de OS is het tot nu toe niet wat je van een topper verwacht.
Oke, dat is de info die ik miste, thanks. Lijkt me een topper (in de dop) dan, maar schijnbaar heeft ze een opwarm rondje voor de spelen nodig. Laten we hopen dat ze op de baan beter uit de verf komt en de volgende spelen wat beter met de druk om kan gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ze is zowel wereldkampioene op de baan, op de weg als in het veld (geweest) en staat nummer 1 op de UCI-ranglijst. Dan ben je een topper.
Dat vond ik ook een grote afknapper, één nederlaag en al het zelfvertrouwen is wegquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Theo Bos moet echt zijn act even herpakken en wat zelfverzekerder zijn. Jemig wat een lullig interview was dat met hem van de week, iets meer pit mag ie wel uitstralen. En ik was nog wel zo positief over zijn kunnen en zijn persoon
Normaal gesproken niet maar ik denk echt dat ik alle kanshebbers wel heb samengevat nu... misschien Vos er nog bij op de puntenkoers, wellicht een verrassing op de baan... dan zal het misschien nog wel 5 keer goud worden en ben ik dik tevreden hoor... maar mijn gevoel is toch wel dat het eerder zilver of brons wordt dan goud... ook niet slecht, ik doe het ze niet na... maar die top 10 in het medailleklassement is geen haalbare kaart denk ikquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef Ericr het volgende:
The Vulture, je bent wel een zwartkijker zeg. Er komen nog genoeg favorieten voor goud en die zullen echt niet allemaal falen. Er zijn altijd wel een paar verrassingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |