De 'westerse wereld' zit ook niet te wachten op een machtsuitbreiding van ruslandquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:57 schreef Drugshond het volgende:
Maar goed Georgië is geen NAVO land... en kan dat voorlopig ook wel vergeten.
En Rusland wil gewoon geen pro-westers gedonder in hun achtertuin.
Geloof niet dat ze veel hulp van buitenaf zullen krijgen.
Doordenkertje..... Als dit met Georgië al mogelijk is... waar staat Letland dan eigenlijk ? Is dat de volgende dominosteen ?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:01 schreef Steeven het volgende:
Goed, laatste berichten:
- heftige gevechten tussen Georgische en Russische troepen
- grootste haven van Georgië wordt platgegooid en de hoofdsnelweg ook
- explosies gehoord nabij Tbilisi
Mja, dat wilde Georgie natuurlijk zelf ook na de val van de Sovjet Unie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:07 schreef Steeven het volgende:
Ik wist niet dat die regio autonomie was beloofd door de Georgische regering, maar ze wilden volledige onafhankelijkheid. Tja.
Ik denk dat de Russen nog even doorgaan, even duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. Georgie lijkt de situatie een beetje onderschat te hebben en is er kennelijk vanuit gegaan dat de VS bij zou springen ofzo. Zo leer je je vrienden kennenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:15 schreef Steeven het volgende:
Ik zag net beelden van de Georgische ambassadeur die sprak bij de UN, maar hij leek wat panisch. Hij smeekte bijna om een cease-fire, of ingrijpen van buitenaf. Dat betekent haast niks anders dan dat de Russen ze een pak slaag van jewelste geven.
Letland is 'westerser'. Ze hebben een flink aantal schepen van Nederland gekocht laatst, daarnaast zal een 2e land wel een erg gewaagde stap zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:57 schreef Drugshond het volgende:
Maar goed Georgië is geen NAVO land... en kan dat voorlopig ook wel vergeten.
En Rusland wil gewoon geen pro-westers gedonder in hun achtertuin.
Geloof niet dat ze veel hulp van buitenaf zullen krijgen.
Doordenkertje..... Als dit met Georgië al mogelijk is... waar staat Letland dan eigenlijk ? Is dat de volgende dominosteen ?
pardon?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:19 schreef Pumatje het volgende:
BMP's en oudere t-80's+ nieuwere t-72's
Niet zo gek en vast op advies van Putin. Maar die zat zelf in China.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:28 schreef Pumatje het volgende:
was ik bijna vergeten. Dit is medvedev's actie...
interesting..
Ik hoopte nog T-90's te zien.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:19 schreef Pumatje het volgende:
Dit was ook puur machtsvertoon spel 1435353 van Rusland.
ze waren al bezig met het laten zien van hun opbouw van hun strijdkrachten..
maargoed, op de filmpjes zag ik niet hun nieuwste wapentuig.
BMP's en oudere t-80's+ nieuwere t-72's
De agenda van Rusland zal wel hetzelfde blijven, alleen de manier van uitvoeren is met die nieuwkomer veranderd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:25 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Letland is 'westerser'. Ze hebben een flink aantal schepen van Nederland gekocht laatst, daarnaast zal een 2e land wel een erg gewaagde stap zijn.
Zo leren we trouwens Medvedev beter kennen. Volgens mij heeft Putin heus niet zoveel touwtjes meer in handen dan men denkt.
Popolon, denken ze daar bij jou dat Atlanta gevaar loopt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:57 schreef popolon het volgende:
De Russen weten wel van aanpakken, gewoon de zweep erover. Over een maand heeft niemand het er nog over. Daar kan Bush met die halfzachte aanpak nog wat van leren.
Ik ben bang dat ik mis wat je bedoelt. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:59 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Popolon, denken ze daar bij jou dat Atlanta gevaar loopt?
'quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 03:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik mis wat je bedoelt. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Dat dachten ze in Afghanistan ook.... maar na 10 jr hadden ze er schoon genoeg van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:57 schreef popolon het volgende:
De Russen weten wel van aanpakken, gewoon de zweep erover. Over een maand heeft niemand het er nog over. Daar kan Bush met die halfzachte aanpak nog wat van leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |