Ze kunnen er altijd wat aan doen. Dus gewoon lekker blijven eisen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:32 schreef Hukkie het volgende:
Heb ook last van lekkage. Van de vorige bewoner heb ik begrepen dat ze al een paar keer geweest zijn, maar er (blijkbaar) niets aan kunnen doen. Ondertussen zit ik met mega watervlekken in mn vitrage. En met die hoosbuien van tegenwoordig is het dweilen met de kraan open.
Dan moet je wel eerst de huisbaas de kans geven om het zelf te regelen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:59 schreef bioloogje het volgende:
Ontopic: Je mag het in zo'n geval volgens mij ook zelf regelen met een aannemer en dan de rekening laten sturen naar je huisbaas.
Ja maar die zijn dus al een paar keer geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:10 schreef Light het volgende:
Dan moet je wel eerst de huisbaas de kans geven om het zelf te regelen.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:19 schreef somemat het volgende:
Edit: er is dus ook een Amsterdams huurteam, zie ik nu. Ga eens met deze mensen praten, zij kunnen je vast verder helpen: http://www.wswonen.nl/
Op het stukje van het VROM na is je post van weinig toegevoegde waarde... Maar uit bovenstaande blijkt dat je het topic niet echt gelezen hebtquote:[b]Op vrijdag 8 augustus 2008 20:17
Is trouwens niet in Amsterdam..
Je hebt toch al een brief 7 weken geleden verstuurdquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef Phuturistixxx het volgende:
Het jammere is dat er staat op de site van de huurcomissie dat je het schriftelijk gemeld moet hebben aan je verhuurder. Als ze dan niet binnen 6 weken reageren kun je stappen ondernemen.
Ik heb het telefonisch gemeld, maar daar biedt mijn verhuurder ook de mogelijkheid toe, dus ik hoop dat dat voldoende is.
Ik ga als ik dinsdag niets heb vernomen van mijn verhuurder of een ondernemer een formulier invullen..
Zomaar een vraagje: Telt een internetformulier invullen ook als 'schriftelijk'?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef Phuturistixxx het volgende:
Het jammere is dat er staat op de site van de huurcomissie dat je het schriftelijk gemeld moet hebben aan je verhuurder. Als ze dan niet binnen 6 weken reageren kun je stappen ondernemen.
Ik heb het telefonisch gemeld, maar daar biedt mijn verhuurder ook de mogelijkheid toe, dus ik hoop dat dat voldoende is.
Ik ga als ik dinsdag niets heb vernomen van mijn verhuurder of een ondernemer een formulier invullen..
Weet ik niet, niet over gehad. Ik had inmiddels een brief gestuurd. Zou je es een mailtje moeten doen naar de huurcommissiequote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zomaar een vraagje: Telt een internetformulier invullen ook als 'schriftelijk'?
Heb zelf namelijk wat problemen met m'n badkamer. Dat wordt als het goed is netjes opgelost maargoed, je weet maar nooit hè.
Wat magertjes! Waarom gedurende 6 maanden en niet totdat het gebrek is verholpen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:34 schreef Phuturistixxx het volgende:
Om het verhaal dan maar af te maken.
Gisteren per aangetekende post de uitspraak ontvangen. Door de commissie werd ik in het gelijk gesteld en de huur werd voor de duur van 6 maanden met 40% verlaagd.
Het verweer van de verhuurder dat ik steeds 'niet thuis was' of geen gehoor gaf was niet voldoende onderbouwd
Het was ff doorzetten en er was veel geduld voor nodig, maar uiteindelijk levert het wel wat op dus
De eerste reparatie is het vervangen van alle waterleidingen bij de bovenburen geweest en daarna is het enorm minder gaan lekken. Daarna had de doorweekte constructie allleen moeten uitlekken. Maar het probleem blijkt dus gecompliceerder. Technicus van de woningbouwvereniging is wel alweer wezen kijken en geeft weer een nieuwe opdracht aan een loogietersbedrijf. Ze nemen het wel serieus maar het is een lastige lekkage als het niet duidelijk is waar het nu precies vandaan komt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 03:54 schreef nachtdier2 het volgende:
Als het na 5 maanden nog steeds niet opgelost is, lijkt het mij dat de eerdere reparatie niet goed gedaan is.
Wederom klagen bij je verhuurder dus!
Je hebt geen telefoon?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik heb ongeveer 5 maanden last van lekkage bij een raam in een slaapkamer. Telkens als er flink regen is gevallen is het raak. Ondertussen staat het schimmel op het behang en begint dat ook los te laten.
Mijn laminaatvloer ligt nog recht, maar vraag me af of dat zo blijft.
Ik heb een mail gestuurd met foto's, hoe de kamer er nu uitziet. In die mail heb ik ze nog 3 werkdagen gegeven om een aannemer langs te sturen en vervolgens spoedig tot reparatie over te gaan.
Een mail is natuurlijk niet de weg, en daarom vraag ik het hier.
Wat kan ik eisen? Hoe eis ik dat? Hoe zit het met huurverlaging? Kan ik zelf bepalen een x bedrag in te houden of moet ik dan eerst langs een rechter? Wat zijn redelijke termijnen om te hanteren?
Ik heb bronchitus waar ik vrijwel geen last van had, maar die nu weer volledig terug is, dus al dat vocht is erg slecht voor me (en voor ieder ander natuurlijk).
Ja, zeker als het een contractformulier op de website van het bedrijf is. Zorg wel dat je een kopie van een ingevuld formulier hebt. Dus of in je mailbox of een screenshot van het ingevulde formulier.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zomaar een vraagje: Telt een internetformulier invullen ook als 'schriftelijk'?
Heb zelf namelijk wat problemen met m'n badkamer. Dat wordt als het goed is netjes opgelost maargoed, je weet maar nooit hè.
Het internetformulier geeft helaas geen afschrift in je mailbox (dat had ik wel verwacht en dus heb ik ook geen screenshot gemaakt), maar het staat wel in de database van de woningbouwvereniging, dus voor hun is het te achterhalen dat ik toen en toen schriftelijk melding heb gemaakt van een mogelijke reparatie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:57 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Ja, zeker als het een contractformulier op de website van het bedrijf is. Zorg wel dat je een kopie van een ingevuld formulier hebt. Dus of in je mailbox of een screenshot van het ingevulde formulier.
Dat is waarschijnlijk ook voldoende, mits je bevestiging hiervan hebt. Zij hebben immers iets van jou ontvangen en jij hebt daarvan bewijs. Als zij het kwijtraken of het formulier voldoet niet is dat niet jouw probleem.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het internetformulier geeft helaas geen afschrift in je mailbox (dat had ik wel verwacht en dus heb ik ook geen screenshot gemaakt), maar het staat wel in de database van de woningbouwvereniging, dus voor hun is het te achterhalen dat ik toen en toen schriftelijk melding heb gemaakt van een mogelijke reparatie.
Bedankt voor je antwoord..quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:02 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook voldoende, mits je bevestiging hiervan hebt. Zij hebben immers iets van jou ontvangen en jij hebt daarvan bewijs. Als zij het kwijtraken of het formulier voldoet niet is dat niet jouw probleem.
Ach ja, het valt mij nog alles mee. Ze (moeten) rekenen vanaf het moment dat je schriftelijk meldt, en toen was ik dus al bijna 3-4 maanden verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:46 schreef samara het volgende:
[..]
Wat magertjes! Waarom gedurende 6 maanden en niet totdat het gebrek is verholpen?
Is het nu de bedoeling dat jij de lekkage gaat verhelpen
ok mooi, ik dacht dus dat het gebrek nog niet verholpen was!quote:Op donderdag 26 maart 2009 02:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ach ja, het valt mij nog alles mee. Ze (moeten) rekenen vanaf het moment dat je schriftelijk meldt, en toen was ik dus al bijna 3-4 maanden verder.
Maar eind oktober vorig jaar was alles verholpen, dus het geldt met terugwerkende kracht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |