abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60665578
Ik heb ongeveer 5 maanden last van lekkage bij een raam in een slaapkamer. Telkens als er flink regen is gevallen is het raak. Ondertussen staat het schimmel op het behang en begint dat ook los te laten.

Mijn laminaatvloer ligt nog recht, maar vraag me af of dat zo blijft.

Ik heb een mail gestuurd met foto's, hoe de kamer er nu uitziet. In die mail heb ik ze nog 3 werkdagen gegeven om een aannemer langs te sturen en vervolgens spoedig tot reparatie over te gaan.
Een mail is natuurlijk niet de weg, en daarom vraag ik het hier.

Wat kan ik eisen? Hoe eis ik dat? Hoe zit het met huurverlaging? Kan ik zelf bepalen een x bedrag in te houden of moet ik dan eerst langs een rechter? Wat zijn redelijke termijnen om te hanteren?

Ik heb bronchitus waar ik vrijwel geen last van had, maar die nu weer volledig terug is, dus al dat vocht is erg slecht voor me (en voor ieder ander natuurlijk).
pi_60665690
Je kan in dit soort gevallen de huurcommissie inschakelen voor bijvoorbeeld een vermindering van de huurprijs. Mogelijk zou je zelfs de kosten op de verhuurder kunnen verhalen als actie uitblijft. Uiteraard alleen op basis van de uitspraak van de huurcommissie.

Kijk eens hier, daar staat veel info. Niet mee wachten, dan duurt het alleen maar langer voordat je er aanspraak op kunt maken.
pi_60665768
Ik weet niet waar je woont maar je kan het huurteam ( amsterdam ) vragen om voor je aan de slag te gaan.
Voor mij heeft het geweldig uitgepakt! Mijn verhuurder reageerde gewoon nergens op en uiteindelijk via de huurcommissie huurverlaging gekregen.
pi_60665913
Huurcomissie, das een goeie!

Ga ik ff naar kijken

Is trouwens niet in Amsterdam..
pi_60665950
Per direct huurcommissie inschakelen
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:22:33 #6
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_60667847
Een aantal jaren geleden was ik bij een vriendin thuis, die zat met 2 andere meiden in een studentenflat en hun verhuurster had al een tijd de eneco rekening etc niet betaald.
Ze reageerde ook niet op telefoon of andere contactmogelijkheden.
Dus ik zei "Geef mij haar nummer maar, bel ik direct even", let wel, ik heb een redelijk zware stem, dat wilde wel helpen denk ik.

Haar telefoon "Welkom bij de voicemail van bla bla bla"
Ik "Goedenavond, ik ben van Incassobureau Waardenburg en de Jong, ik had u graag gesproken over *adres*. U bent nu blijkbaar niet bereikbaar, ik probeer het later nog eens, goedenavond"

Binnen 2 minuten belde die verhuurster de huurders op en binnen de kortste keren was alles geregeld.
Nu zeg ik niet dat jij dit moet doen, maar enige creativiteit kan wonderen verrichten.
Succes
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:32:07 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_60668195
Heb ook last van lekkage. Van de vorige bewoner heb ik begrepen dat ze al een paar keer geweest zijn, maar er (blijkbaar) niets aan kunnen doen. Ondertussen zit ik met mega watervlekken in mn vitrage. En met die hoosbuien van tegenwoordig is het dweilen met de kraan open.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:59:52 #8
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60669213
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:32 schreef Hukkie het volgende:
Heb ook last van lekkage. Van de vorige bewoner heb ik begrepen dat ze al een paar keer geweest zijn, maar er (blijkbaar) niets aan kunnen doen. Ondertussen zit ik met mega watervlekken in mn vitrage. En met die hoosbuien van tegenwoordig is het dweilen met de kraan open.
Ze kunnen er altijd wat aan doen. Dus gewoon lekker blijven eisen.

Ontopic: Je mag het in zo'n geval volgens mij ook zelf regelen met een aannemer en dan de rekening laten sturen naar je huisbaas.
pi_60669601
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:59 schreef bioloogje het volgende:

Ontopic: Je mag het in zo'n geval volgens mij ook zelf regelen met een aannemer en dan de rekening laten sturen naar je huisbaas.
Dan moet je wel eerst de huisbaas de kans geven om het zelf te regelen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:24:22 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_60670050
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:10 schreef Light het volgende:
Dan moet je wel eerst de huisbaas de kans geven om het zelf te regelen.
Ja maar die zijn dus al een paar keer geweest.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_60673776
Ik weet dat schimmel en lekkage valt onder ernstige onderhoudsgebreken en dat kan in mindering worden gebracht op de huurprijs (ongeveer 30% gaat er dan van de huur af). De site van VROM kan je verder helpen: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9539.

Een huurcommissie is er trouwens in elke gemeente, dat is een landelijke service namelijk. Daarnaast weet ik dat in Rotterdam je de dienst Toezicht Gebouwen kan bellen, zij kunnen van de huurder eisen dat zij onderhoud plegen en als die dat niet doen dan doen ze het zelf en verhalen de kosten op de verhuurder. Waarschijnlijk bestaat er in Amsterdam ook zo een dienst. Anders moet je gewoon eens bellen met de huurcommissie, die kunnen je vast verder helpen of in ieder geval doorsturen naar het juiste loket.

Overigens: het is niet verstandig om zelf bedragen op de huur in te houden, dat kan namelijk vallen onder wanbetaling.

Edit: er is dus ook een Amsterdams huurteam, zie ik nu. Ga eens met deze mensen praten, zij kunnen je vast verder helpen: http://www.wswonen.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door somemat op 09-08-2008 00:28:15 ]
pi_60678374
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:19 schreef somemat het volgende:
Edit: er is dus ook een Amsterdams huurteam, zie ik nu. Ga eens met deze mensen praten, zij kunnen je vast verder helpen: http://www.wswonen.nl/
quote:
[b]Op vrijdag 8 augustus 2008 20:17
Is trouwens niet in Amsterdam..
Op het stukje van het VROM na is je post van weinig toegevoegde waarde... Maar uit bovenstaande blijkt dat je het topic niet echt gelezen hebt .

TS, laat je weten hoe het afloopt?
pi_60682694
Het jammere is dat er staat op de site van de huurcomissie dat je het schriftelijk gemeld moet hebben aan je verhuurder. Als ze dan niet binnen 6 weken reageren kun je stappen ondernemen.

Ik heb het telefonisch gemeld, maar daar biedt mijn verhuurder ook de mogelijkheid toe, dus ik hoop dat dat voldoende is.

Ik ga als ik dinsdag niets heb vernomen van mijn verhuurder of een ondernemer een formulier invullen..
pi_60687484
je kan het toch ook nog schriftelijk doen. dan doe je het dubbelop.
zit je safe, nu kunnen ze gaan zeggen dat je het alsnog schriftelijk meot doen
kan je weer 6 weken langer wachten
pi_60694168
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef Phuturistixxx het volgende:
Het jammere is dat er staat op de site van de huurcomissie dat je het schriftelijk gemeld moet hebben aan je verhuurder. Als ze dan niet binnen 6 weken reageren kun je stappen ondernemen.

Ik heb het telefonisch gemeld, maar daar biedt mijn verhuurder ook de mogelijkheid toe, dus ik hoop dat dat voldoende is.

Ik ga als ik dinsdag niets heb vernomen van mijn verhuurder of een ondernemer een formulier invullen..
Je hebt toch al een brief 7 weken geleden verstuurd en daar heeft de verhuurder niet op gereageerd
pi_65952068
Zo

Na in augustus de huurcommissie ingeschakeld te hebben ontvang ik zojuist eindelijk het rapport en een zittingsdatum.

Rapport is vrij duidelijk, er was lekkage en dit heeft geleidt tot zeer vochtige muren en schimmel.

De verhuurder stelt nu dat ze steeds van het 'klusbedrijf' hoorden dat ik niet reageerden op kaartjes in de bus.... verder stellen ze dat ze geen correspondentie van mij hebben ontvangen..
Gelukkig heb ik de email nog die ik ze verstuurde (incl. bijgevoegde foto's) en de brief nog die ik stuurde dus dat scheelt. Vraag me alleen of hoeverre ze zich kunnen beroepen op de stelling dat ik niet gereageerd zou hebben... Dat is pertinent niet waar maar goed, toon dat maar eens aan!

Verder hebben ze (huurcomissie) een max. huurprijs vastgesteld die 130,- euro boven de werkelijke huurprijs ligt! In hoeverre zou dit de besluitvorming kunnen beinvloeden?

Verder hoop ik op tips voor tijdens de zitten over 2 weken

[ Bericht 0% gewijzigd door Phuturistixxx op 11-02-2009 15:59:24 ]
pi_67361925
Om het verhaal dan maar af te maken.

Gisteren per aangetekende post de uitspraak ontvangen. Door de commissie werd ik in het gelijk gesteld en de huur werd voor de duur van 6 maanden met 40% verlaagd.

Het verweer van de verhuurder dat ik steeds 'niet thuis was' of geen gehoor gaf was niet voldoende onderbouwd

Het was ff doorzetten en er was veel geduld voor nodig, maar uiteindelijk levert het wel wat op dus
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:43:38 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67362245
jippie!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:52:01 #19
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67362547
Gefeliciteerd
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:57:57 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67362732
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef Phuturistixxx het volgende:

Zomaar een vraagje: Telt een internetformulier invullen ook als 'schriftelijk'?
Heb zelf namelijk wat problemen met m'n badkamer. Dat wordt als het goed is netjes opgelost maargoed, je weet maar nooit hè .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67364098
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zomaar een vraagje: Telt een internetformulier invullen ook als 'schriftelijk'?
Heb zelf namelijk wat problemen met m'n badkamer. Dat wordt als het goed is netjes opgelost maargoed, je weet maar nooit hè .
Weet ik niet, niet over gehad. Ik had inmiddels een brief gestuurd. Zou je es een mailtje moeten doen naar de huurcommissie
pi_67375188
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:34 schreef Phuturistixxx het volgende:
Om het verhaal dan maar af te maken.

Gisteren per aangetekende post de uitspraak ontvangen. Door de commissie werd ik in het gelijk gesteld en de huur werd voor de duur van 6 maanden met 40% verlaagd.

Het verweer van de verhuurder dat ik steeds 'niet thuis was' of geen gehoor gaf was niet voldoende onderbouwd

Het was ff doorzetten en er was veel geduld voor nodig, maar uiteindelijk levert het wel wat op dus
Wat magertjes! Waarom gedurende 6 maanden en niet totdat het gebrek is verholpen?
Is het nu de bedoeling dat jij de lekkage gaat verhelpen
pi_67381193
Hmm, toevallig heb ik ook al 5 maanden last van lekkage, in het begin zo'n 4 liter per dag wat door het plafond kwam en nu nog zo'n 2,5 liter gedruppel per week. Ik ben eigenlijk al blij als het wordt opgelost, oplossing is belangrijker dan geld. Het vervangen van alle waterleidingen bij de bovenburen heeft het probleem wel voor het grootste gedeelte opgelost maar er is dus duidelijk meer aan de hand en het is heel onduidelijk waar het water nu nog vandaan komt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_67381222
Als het na 5 maanden nog steeds niet opgelost is, lijkt het mij dat de eerdere reparatie niet goed gedaan is.
Wederom klagen bij je verhuurder dus!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_67381256
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 03:54 schreef nachtdier2 het volgende:
Als het na 5 maanden nog steeds niet opgelost is, lijkt het mij dat de eerdere reparatie niet goed gedaan is.
Wederom klagen bij je verhuurder dus!
De eerste reparatie is het vervangen van alle waterleidingen bij de bovenburen geweest en daarna is het enorm minder gaan lekken. Daarna had de doorweekte constructie allleen moeten uitlekken. Maar het probleem blijkt dus gecompliceerder. Technicus van de woningbouwvereniging is wel alweer wezen kijken en geeft weer een nieuwe opdracht aan een loogietersbedrijf. Ze nemen het wel serieus maar het is een lastige lekkage als het niet duidelijk is waar het nu precies vandaan komt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')