dat dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:28 schreef gelly het volgende:
Overigens is het gewoon "de stad" (of simpelweg "stad" voor de inheemse bevoliking) en niet "Groningen-stad".
Ik tegen een brabander onlangs: "Ik kom uit Groningen"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:28 schreef gelly het volgende:
Overigens is het gewoon "de stad" (of simpelweg "stad" voor de inheemse bevoliking) en niet "Groningen-stad".
Heul niet. ik vind het wel iets hebben, die rust van 't Hogeland.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jonkervaart is een kenker pauper dorp.
Eigenlijk is alles pauper ten noorden van de lijn Groningen-stad - Leeuwarden stad.
Juist bepaalde dingen uit het verleden maakt hoe wij tegenwoordig leven en doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:20 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Tijd voor Groningers om in het heden te gaan leven
Groningers hebben meer van Nederland gezien dan inwoners van de randstad denk ik. In het westen zeuren ze ook altijd van "Groningen ? Zo ver weg ?". Het is fukkin 1 1/2 uur rijden ! Probeer doordeweeks eens van Amsterdam naar Den Haag te rijden, dan ben je langer onderwegquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ken geen Groninger die zegt dat de wereld buiten Groningen ophoudt. Wij noemen Groningen-stad alleen Stad. De meeste Groningers zullen ook niet tegen de gemiddelde Amsterdammer zeggen:"Nou, het was gezellig, ik ga weer noar Stad tou."
Waar woon jij dan Gelly?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Groningers hebben meer van Nederland gezien dan inwoners van de randstad denk ik. In het westen zeuren ze ook altijd van "Groningen ? Zo ver weg ?". Het is fukkin 1 1/2 uur rijden ! Probeer doordeweeks eens van Amsterdam naar Den Haag te rijden, dan ben je langer onderweg
Dat is absoluut waar. Kijk alleen maar in de meettopics. Is er een meet in Utrecht, dan hoor je niemand. Is er één in Groningen dan is het gelijk: "Maar dan moeten we wel drie uur in de auto zitten." (quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Groningers hebben meer van Nederland gezien dan inwoners van de randstad denk ik. In het westen zeuren ze ook altijd van "Groningen ? Zo ver weg ?". Het is fukkin 1 1/2 uur rijden ! Probeer doordeweeks eens van Amsterdam naar Den Haag te rijden, dan ben je langer onderweg
Kuch.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Kijk alleen maar in de meettopics. Is er een meet in Utrecht, dan hoor je niemand. Is er één in Groningen dan is het gelijk: "Maar dan moeten we wel drie uur in de auto zitten." ()
Wij moeten voor elke meet in de auto kruipen maar ons boeit het ook niet.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb ik ook jaren gewoond heMaar dat wist je al volgens mij.
Mooie omgeving. 3 luikje Roden leek stadquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb ik ook jaren gewoond heMaar dat wist je al volgens mij.
Dat dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mooie omgeving. 3 luikje Roden leek stad! Lekker in de buurt van Stad, en toch Groningse platteland.
Perfecte niks-mis-mee-weg tussen Groningen-west / Hoogkerk >> Leek. Geen flitsers files of andere rotzooi, een snelweg hoe hij hoort te zijn!
pcies, blijft wel de kop van Drenthequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:45 schreef gelly het volgende:
Maar Roden groninger platteland noemen gaat natuurlijk een stap te ver he
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:45 schreef gelly het volgende:
Maar Roden groninger platteland noemen gaat natuurlijk een stap te ver he
Ach komop. Als iemand aan mij vraagt waar de jaarbeurs is en ik antwoord met "Utrecht" dan zal hij echt niet twijfelen of ik nou provincie of stad bedoel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist bepaalde dingen uit het verleden maakt hoe wij tegenwoordig leven en doen.
Anyway, ik snap het probleem niet, wij maken tenminste het onderscheid. We zijn tenminste duidelijk. Als je het in Baarn over Utrecht hebt, dan weet niemand of je nu de stad of de provincie bedoeld.
Das, ja, heulemohaal naait woaar!!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:53 schreef BOTER.... het volgende:
BTW, achter elke grunninse zin, komt natuurlijk: "jjaaaaaa"
Aaaaahhhh mien jung, ik ga eem noar de stadde! Wilst met?! Eem wat snatsebratse hoal'n!"jjaaaaaa"
Is goud "dzjjaaaaaa"
Zit die in de stad Utrecht dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ach komop. Als iemand aan mij vraagt waar de jaarbeurs is en ik antwoord met "Utrecht" dan zal hij echt niet twijfelen of ik nou provincie of stad bedoel.
In Roden is ook een Jaarbeurs hoorquote:
Das, ja, heulemohaal naait woaar!!!jjaaaaaaaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:54 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Das, ja, heulemohaal naait woaar!!!
krentjebrie nait.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:54 schreef gelly het volgende:
Wat is een typisch gronings nagerecht met 45 klinkers ?
De Martinitoren, waar staat die?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ach komop. Als iemand aan mij vraagt waar de jaarbeurs is en ik antwoord met "Utrecht" dan zal hij echt niet twijfelen of ik nou provincie of stad bedoel.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vloaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?
haha rickocum woont in leekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:51 schreef 2dope het volgende:
Als je zegt "ik kom uit Groningen!!! [ afbeelding ] !!!! ", kan dat ook één of ander Gronings pauperdorp zijn, Leek bijvoorbeeld, terwijl wanneer gezegd wordt "ik kom uit Groningen_StAd", weet iedereen meteen dat de big ass unequalled *mahattan-ain't-got-shit-on-us* metropool bedoelt wordt.
Dan noem je ook wat. Aan de andere kant, niet iedereen kan in Roden of Groningen wonen natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Liever leek dan Delfzijl, met alle respect!
Doe eens een leuk Roden topique maken in het desbetreffende SF gellyquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan noem je ook wat. Aan de andere kant, niet iedereen kan in Roden of Groningen wonen natuurlijk.
Hebbie lepra dan ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Doe eens een leuk Roden topique maken in het desbetreffende SF gelly
Oe! Dan ga ik mijzelf daar ook participerenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Doe eens een leuk Roden topique maken in het desbetreffende SF gelly
Daam?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:20 schreef sigme het volgende:
' ben vandoag nog in Stad 'wez'n. Boxum kop'n.
't Durp woar ik weg kom is ja nog nait 'noemd?
Nee, iets weiter weg. Tuss'n Middelstum en Usquert.quote:
Sibbrn? Beem?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, iets weiter weg. Tuss'n Middelstum en Usquert.
Ah Kantens bedoel je? Ja, dat dorp is behoorlijk in de Heere inderdaadquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:31 schreef sigme het volgende:
Kaants.
Mooi durp. Jammer van al dat Artikel 31 volk.
Joah. Die hek ook teegn over mie woon... Incrowd vulk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:31 schreef sigme het volgende:
Kaants.
Mooi durp. Jammer van al dat Artikel 31 volk.
Ken je topografie! Kantens, Rottum, Toornwerd en Helwerdquote:
En wat dacht u van Ellerhuizen of Thesinghe?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Joah. Die hek ook teegn over mie woon... Incrowd vulk.
Zelfs als zondige heiden hou ik d'r een tik aan over (zie ondertekeningquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:32 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ah Kantens bedoel je? Ja, dat dorp is behoorlijk in de Heere inderdaad.
Maar Jonkersvaart ligt in het Westerkwartier en durf ik zonder te aarzelen het pauperigste dorp van het Westerkwartier te noemenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heul niet. ik vind het wel iets hebben, die rust van 't Hogeland.In sommige dorpjes lijkt het of de tijd heeft stil gestaan, weinig verkeer en zulks. En die weidse uitzichten
Grootegastquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar Jonkersvaart ligt in het Westerkwartier en durf ik zonder te aarzelen het pauperigste dorp van het Westerkwartier te noemen.
Ik woon btw net buiten Grootegast op het platteland is met een uitzicht van 2 a 3+km
kippendarmen wegspoelen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
En rickokun werkt blijkbaar bij Heys kippen in Leek
Kwietniet. Ik zag hem laatst reageren in een topique dat hij in een kippenslachterij werkte.quote:
Alles beter dan koppen pellen bij Beusmeatquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kwietniet. Ik zag hem laatst reageren in een topique dat hij in een kippenslachterij werkte.
Naja dat kunnen dus zijn:
a. Storteboom Kornhorn
b. Heys Leek
c. Heys Haulerwijk
Heb vorig jaar ook bij Heys gwerkt.. Moest toen alleen ff controleren op de koppen enz nog op de kip zaten of nietals dat zo was even de kop met een tuinschaar erafknippen
. En heel soms nog eens wat ingewanden..
![]()
mss, kijken wat het werk doetquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maarja, gaan er nog mensen naar Zevenhuizen deze week
Ja morgenavond en volgende week zondagavond.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maarja, gaan er nog mensen naar Zevenhuizen deze week
andere baas, andere regelsquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mss ook morgenavond vanwege Mooi wark.
Wel kut dat er dit jaar entree is.
Mooi Wark geloof ik wel, ik ga naar Papa di Grazzi.\quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mss ook morgenavond vanwege Mooi wark.
Wel kut dat er dit jaar entree is.
Zal best, maar het blijft kut. Ik kom sowieso al weinig in Pruim, heb er eigenlijk nooit wat aan gevondenquote:
Morgen Radio.nl in Rodenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zal best, maar het blijft kut. Ik kom sowieso al weinig in Pruim, heb er eigenlijk nooit wat aan gevonden![]()
En volgens mij heeft de kruisweg nu ook een entree. Iig ik hoorde dat laatst met Monique Smit (_!) er entree moest worden betaald.
Oh en ik wil nog naar Vangrail toe. Komen uit het dorp waar ik tot mn 13e ben opgegroeid![]()
![]()
Maargoed in Stad is het gewoon veel leuker![]()
En blijkbaar ben je hier nog nooit geweest. Hoe kan het dat Stad de jongste 'stad' qua inwoners van NL is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Irritatie100 het volgende:
groningen (zowel stad als provincie)![]()
![]()
vlaardingen (en rotterdam ook wel)![]()
![]()
Ik ben wel eens in Stad (quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En blijkbaar ben je hier nog nooit geweest. Hoe kan het dat Stad de jongste 'stad' qua inwoners van NL is?
Studenten...
Studenten = bier, jong vrouwvolk enz
Bier = Kroegen en dancings
Kroeg = gezelligheid
dancings = stylow jewaids
Vrouwvolk = gezond voor ogen![]()
Rotterdam = negerts
Negerts = geweld
geweld is homo
Conclusie R'dam = homo
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Irritatie100 het volgende:
groningen (zowel stad als provincie)![]()
![]()
vlaardingen (en rotterdam ook wel)![]()
![]()
Ja, op maandagmorgen zeker.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Stad () geweest en ik vond er niks aan.. Maar zoals ik al zei, is Vlaardingen nog veule malen stoerder als Rotterdam
en een Feyenoord avatar hebben ook nogquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Groningen met Vlaardingen vergelijken en Twingo rijden.
Als dat geen epic fail is weet ik het ook niet meer.
Heys is ook een schoenenwinkel in Leekquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
En rickokun werkt blijkbaar bij Heys kippen in Leek
aww je kreeg in Vlaardinges een groter McKids menu dan in Groningen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Stad () geweest en ik vond er niks aan.. Maar zoals ik al zei, is Vlaardingen nog veule malen stoerder als Rotterdam
ook dat nogquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heys is ook een schoenenwinkel in Leek
Nope ben nog nooit in de Mc gewwest in Grunnquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:29 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
aww je kreeg in Vlaardinges een groter McKids menu dan in Groningen?
Dan is de Mac in Vlaardinges ook veul stoerder
Je bent wel eens in ons aller Vlaardingen geweest??quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Groningen met Vlaardingen vergelijken en Twingo rijden.
Als dat geen epic fail is weet ik het ook niet meer.
er zijn dr wel 3 hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nope ben nog nooit in de Mc gewwest in Grunn
Klopt.. niet dat ik daar ooit kom.. Maar Ricko had ooit gezegd dat hij in de kippen werktequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heys is ook een schoenenwinkel in Leek
4 zelfsquote:
Wij maar 1quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
4 zelfs
Hoendiep, Westerhaven, Centrum en Sontweg
was het maar oorlog....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:50 schreef Emimich het volgende:
Groningen kankerstad, in de oorlog lag je plat!
Verhuis naar Georgië. veel plezier daar, of meld je aan voor het Nederlands leger en word uitgezonden naar Afghanistanquote:
dacht het nietquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:50 schreef Emimich het volgende:
Groningen kankerstad, in de oorlog lag je plat!
nee nee, je begrijpt het verkeerd. Groningen stad moet plat!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Verhuis naar Georgië. veel plezier daar, of meld je aan voor het Nederlands leger en word uitgezonden naar Afghanistan
Het noorden was nou eenmaal niet interessant genoeg om veroverd te worden. Daar waar verzet werd geleverd wel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dacht het niet![]()
![]()
het westen wel, en maar komen schooien om vreten![]()
![]()
Weer iemand die Bommen Berend niet kent.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:57 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Het noorden was nou eenmaal niet interessant genoeg om veroverd te worden. Daar waar verzet werd geleverd wel.
Laffe mensen zijn nou eenmaal niet interessant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |