Boehoe.quote:
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:48 schreef Nobu het volgende:
Onderling is het nog erger met dat volk, dan noemen ze het "stad"
Idd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:48 schreef Nobu het volgende:
Neen, wij grunners zeggen:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:48 schreef Kaptein het volgende:
Of alleen stad, als in "Ik zometeen even naar stad hoor!"
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:51 schreef 2dope het volgende:
Als je zegt "ik kom uit Groningen!!! [ afbeelding ] !!!! ", kan dat ook één of ander Gronings pauperdorp zijn, Leek bijvoorbeeld, terwijl wanneer gezegd wordt "ik kom uit Groningen_StAd", weet iedereen meteen dat de big ass unequalled *mahattan-ain't-got-shit-on-us* metropool bedoelt wordt.
Krijg de grafkanker, achterlijke broodmongool.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:43 schreef Juicyhil het volgende:
FiPo
Wat is er nou verwarrend aan de stad Groningen: 'Groningen Stad' en de provincie Groningen: 'Groningen' te noemen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik vind het maar verwarrend.
Net als dat ze vliegen "muggen" noemen.
Je zegt toch ook niet 'Utrecht Stad' of 'Friesland Stad'?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Wat is er nou verwarrend aan de stad Groningen: 'Groningen Stad' en de provincie Groningen: 'Groningen' te noemen?
Hoe noem jij die prikkende beesten? Vliegen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik vind het maar verwarrend.
Net als dat ze vliegen "muggen" noemen.
Echt, ik heb niks tegen Groningen hoor. Prachtige, gezellige stad. Ik kom er vaak. Maar wil je alsjeblieft het woord 'stadjer' niet gebruiken? Het is zo ontzettend vies!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:32 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 ook een trotse stadjer is.
STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER STADJER etcquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:35 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Echt, ik heb niks tegen Groningen hoor. Prachtige, gezellige stad. Ik kom er vaak. Maar wil je alsjeblieft het woord 'stadjer' niet gebruiken? Het is zo ontzettend vies!
Utrecht stad wel, friesland stad niet omdat er geen friesland - stad in friesland isquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:16 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je zegt toch ook niet 'Utrecht Stad' of 'Friesland Stad'?
Mijn ex komt uit Groningen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:28 schreef JanusAnus het volgende:
Waarom komt iedereen hier uit Groningen? Ik zou er bijna een hekel aan krijgen, hoewel ik er nog nooit geweest ben.
J'wel heur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:17 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Utrecht stad wel, friesland stad niet omdat er geen friesland - stad in friesland is
Nee!!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:38 schreef Het_hupt het volgende:
En Mokkum voor Amsterdam is wel normaal?
Eén van de eerste liedjes die ik moest leren op m'n blokfluit:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:38 schreef Het_hupt het volgende:
En Mokkum voor Amsterdam is wel normaal?
quote:Brand in Mokum, brand in Mokum,
Zie daar ginder, zie daar ginder!
Brand! Brand!
Brand! Brand!
En daar is geen water
En daar is geen water
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eén van de eerste liedjes die ik moest leren op m'n blokfluit:
[..].
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:57 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat nu de provincie Groningen is heette vroeger de ommelanden naar ik mij meen te herinneren. Waarschijnlijk was het gemakkelijker om de provincie ook tegelijk naar de grootste stad te noemen toen de provincie werd gevormd.
Onnen, Sebaldeburen, Jonkersvaart?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:54 schreef Renesite het volgende:
Dat komt omdat, wanneer je zegt dat je in Groningen woont, men je schaapachtig aankijken.
Hmmmm Groningen... euh...., ben je dan een euh.... boer ofzo? Dat is de gemiddelde gedachtengang.
Wanneer je zegt "Ik woon in Utrecht" dan is het gewoon duidelijk omdat er meer noemenswaardige steden omheen liggen.
Iemand ooit gehoord van Winschoten? Ter Apel? Appingedam? Haren?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:51 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Neen, wij grunners zeggen:
Aaaaahhhh mien jung, ik ga eem noar de stadde! Wilst met?! Eem wat snatsebratse hoal'n!
Ja hoor. Prachtige plaatsnamen, daar in Groningen. Nog wat mooie: Baflo, Warffum, Usquert.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:54 schreef Renesite het volgende:
Dat komt omdat, wanneer je zegt dat je in Groningen woont, men je schaapachtig aankijken.
Hmmmm Groningen... euh...., ben je dan een euh.... boer ofzo? Dat is de gemiddelde gedachtengang.
Wanneer je zegt "Ik woon in Utrecht" dan is het gewoon duidelijk omdat er meer noemenswaardige steden omheen liggen.
Iemand ooit gehoord van Winschoten? Ter Apel? Appingedam? Haren?
Sebaldeburenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Onnen, Sebaldeburen, Jonkersvaart?
Hey Rutgerr, alles goed?quote:
Roodeschool, Sauwerd, Winsum, Bedum, Grootegast, Gaarkeuken, Slaperstil, Dorkwerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:57 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ja hoor. Prachtige plaatsnamen, daar in Groningen. Nog wat mooie: Baflo, Warffum, Usquert.
En dat is dan nog maar op 1 treinlijn
Ik ken ze al hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:59 schreef Renesite het volgende:
Roodeschool, Sauwerd, Winsum, Bedum, Grootegast, Gaarkeuken, Slaperstil, Dorkwerd.
Moet ik doorgaan?
Vries~!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Roodeschool, Sauwerd, Winsum, Bedum, Grootegast, Gaarkeuken, Slaperstil, Dorkwerd.
Moet ik doorgaan?
Wel goed, net dik 2 weken zuid-frankrijk op mijn bol gehadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:59 schreef Rutgerr het volgende:
Hee ja hoor, met jou? Groningen is een prima stad
STFU, dat is Drenthequote:
Roden hierquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben een halfje! Half Drenth half Gronings
!
Hoe word je dat half?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:08 schreef Renesite het volgende:
Nog erger, Half Rodenaar half Oldekerker!
Ma + familie is afkomstig uit Drenthe.quote:
Ja, inderdaad, dat valt mij ook altijd op. Heel apart, want een normaal mens denkt dan dat men het heeft over het winkelcentrum. Maar nee hoor, men doelt op de stad Groningenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:48 schreef Nobu het volgende:
lolquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nog erger, Half Rodenaar half Oldekerker!
Ah, het werkt als nationaliteit. Dan ben ik half Noord-Hollander en half Brabander. In beide provincies heb ik nooit gewoondquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:10 schreef Renesite het volgende:
Ma + familie is afkomstig uit Drenthe.
Pa + familie is afkomstig uit Groningen.
Mwah liever even hier m'n studie afmaken en dan naar het buitenland oid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:33 schreef Rutgerr het volgende:
Ik vind Enschede en Groningen allebei wel prima steden, waarom studeer je dan in Enschede en niet in Delft?
Dan bist doe gien echte Grunneger.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:29 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Hoe noem jij die prikkende beesten? Vliegen?
Ik ken niemand die een vlieg mug noemt. Een mug prikt!
Groningen
Jonkervaart is een kenker pauper dorp.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Onnen, Sebaldeburen, Jonkersvaart?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |