abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60682435
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:07 schreef toma het volgende:
-------------------Stekelenburg------------------
Silva-----Oleguer-----Lindgren-----Slijngard
--------------Gabri-------Anita-------------------
--------------------De Jong----------------------
Suarez----------Huntelaar---------Cvitanich

Zo zou ik heb wel willen zien vanavond.
Maar dat gaat helaas niet gebeuren.
pi_60682721
Over gisteravond, natuurlijk een geweldige 1e helft gezien waar Ajax echt keihard aan het voetballen was en zelfs het betere van het spel liet zien, vooral de drift in Cvitanich, de klasse van Suarez (Hoe hij wegdraait is simplistisch en geniaal gecombineerd) en natuurlijk Huntelaar en Aissati ook.

Ik vond het erg goed om te zien dat Ajax voetballen enorm vooruit is gegaan ten opzichte van vorig jaar, niet zo gek natuurlijk nu je 4 zeer technische jongens voorin hebt lopen, maar het klikte ook veel tussen bepaalde jongens, zo zag je Silva en Suarez erg veel samen spelen en wachtten op elkaar om de bal te spelen etc en zag je Aissati veel op het middenveld Gabri en aan de linkerkant Cvitanich helpen.

Ik vond Aissati sterk spelen, ja hij leidde af en toe balverlies maar je moet zijn fysiek maar eens vergelijken met neger die hem steeds de bal afpakte, neger zijn veel sterker en dat geldde eigenlijk voor de gehele voorhoede van Ajax.
Aissati had veel 1 keer raken balletjes en een paar leuke combinaties.

Suarez speelde echt als Zlatan met zijn arrogantie en genialiteit, denk weer even terug aan dat prachtige steekballetje binnenkant voet net buiten de zestien op het hoofd van Cvitanich, pure klasse!!!!

Huntelaar ontzichtbaar en toch geniaal, zoals Cyberia hierboven al beschreef deed Huntelaar veel meer dan alleen scoren en vooral zonder bal erg belangrijk door de CV´s steeds aan zich te binden.

Middenveld vond ik ook wel goed spelen al was Lindgren erg ontzichtbaar in het begin, hij mag wel wat feller spelen imho, maar Gabri maakte dat ruimschoots goed.

De verdediging daarentegen oogde echt bizar, gisteren heb ik echt goed gekeken naar wat de briljante gedachte achter het idee om maar vooral geen CV´s te hebben is, maar ik heb het niet gevonden, je had momenten dat Anita helemaal links stond en Olegay helemaal rechts, dan zakte Gabri maar in om als CV te spelen. Waar zijn de backs in vredesnaam heen gerend? Aanvallende taken zijn leuk enzo maar dit was echt zwaar overdreven.

Verder vond ik het echt een geweldige wedstrijd om te zien, ook geweldig hoe Arsenal een 2-0 wedstrijd met een paar simpele wissels, een beetje geluk en verder pure klasse weet om te buigen naar hun voordeel iets waar wij Ajacieden ons geen seconde voor hoeven te schamen maar ik weet wel dat als wij volgend jaar dit team nog hebben wij hun het nog lastiger gaan maken! En die mag je quoten!
pi_60682784
Ik ben benieuwd wie er dan in de verdediging gaan spelen vanavond als Van Basten met allemaal andere spelers wilt spelen. Van der Wiel en Slijnbaard waarschijnlijk, maar wie nog meer? Ogararu rechtsback?

Verder zullen De Jong, Donald en Martina wel in de basis staan denk ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60682818
Amen.

Ja Bert kijk maar goed naar de nieuwe #1 spits van Nederland
pi_60682821
Was dit al gepost?
quote:
Mourinho onder de indruk van de Toekomst

Amsterdam, 08 aug 2008
Internazionale trainde donderdag en vrijdag als voorbereiding op het Amsterdam Tournament op de Toekomst. Trainer José Mourinho toonde zich onder de indruk van het sportcomplex van Ajax. ,,Deze plek ademt voetbal”, zei de Portugees.

,,Je voelt dat je te gast bent bij een club met een enorme historie”, vertelde Mourinho donderdagavond, na afloop van de persconferentie van het Amsterdam Tournament. ,,De foto’s aan de muur van beroemde elftallen, de kleedkamers die zijn vernoemd naar bekende oud-spelers: prachtig om te zien. Je ontkomt hier gewoon niet aan de geschiedenis van Ajax.”

Internazionale opent vrijdagavond om 19.00 uur het Amsterdam Tournament met een wedstrijd tegen Sevilla. Zaterdag wacht de confrontatie met gastheer Ajax. ,,Het is een vriendschappelijk toernooi, maar het worden wel twee serieuze wedstrijden”, blikte de nieuwe trainer van de Italiaanse landskampioen vooruit. ,,Ik houd niet van oefenpotjes die je met 10-0 wint. Ajax en Sevilla zijn sterke tegenstanders, met ieder een eigen voetbalcultuur en speelstijl. Ik heb er zin in.”
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_60682861
Wat was dat Oeleegeee-gedoe met die uitspraak trouwens voor onzin?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60682869
Erg leuke wedstrijd en er kon vooral in de tweede helft zeker nog wel wat slimmer verdedigd worden. Ook speelde Schilder de eerste helft niet onaardig maar zag je in de tweede helft toch dat hij tekort komt voor Ajax. Ik vind het ook vreemd dat hij zo vaak speelt in de voorbereiding in plaats van Slijngaard.
Ajax is nog niet klaar voor het nieuwe seizoen maar het komt erg in de goede richting. Al zeker als de conditie een stuk beter is dan had Ajax deze wedstrijd denk ik nog wel kunnen winnen. Want het eerste en tweede doelpunt van Arsenal had niet gehoeven, de derde was gewoon briljant uitgespeeld.
pi_60682878
quote:
Beide spelers zijn gelukkig met het trainingskamp in Nederland. "Want we missen Amsterdam namelijk ontzettend", lachen beide spelers in De Telegraaf. "Deze stad heeft alles", zegt Zlatan. "Voetballen in de Serie A is geweldig, maar hier voel ik mij thuis."
pi_60682885
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef kevin6188 het volgende:
Dat is gewoon zijn naam en hoe je het hoort uit te spreken.
pi_60682887
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef kevin6188 het volgende:
Is de officiele uitspraak, hebben ze aan hem gevraagd volgens mij
pi_60682900
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:00 schreef Jasza het volgende:

[..]

Is de officiele uitspraak, hebben ze aan hem gevraagd volgens mij
Niet oele-GAY zoals die commentator het zei. Op de open dag was het iets van Oele-gweh.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60682925
Het blijft raar, Aissati in een Ajax-shirt. Maar goed, hij is nu 1 van ons.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60682940
Ben ik eigenlijk de enige die zich gisteren weer wat geërgerd heeft aan Van Persie? Wat was die gefrustreerd zeg. Ook hoe hij Anita sloeg toen hij weer eens de bal van hem had afgepakt. Naar mannetje om tegen te spelen...
pi_60682954
Olegeh is het niet olegay
pi_60682967
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef koningdavid het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die zich gisteren weer wat geërgerd heeft aan Van Persie? Wat was die gefrustreerd zeg. Ook hoe hij Anita sloeg toen hij weer eens de bal van hem had afgepakt. Naar mannetje om tegen te spelen...
Nee ik irriteerde me ook, ook hoe hij tegen Wallcott tekeer ging sloeg nergens op, maar dat zou wel the heat of the moment zijn...
pi_60683021
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee ik irriteerde me ook, ook hoe hij tegen Wallcott tekeer ging sloeg nergens op, maar dat zou wel the heat of the moment zijn...
Volledig terecht hoe hij Wallcott aanpakte. Die jongen had geen oog voor zn mede spelers en werd daarna terecht gewisseld.
pi_60683076
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:59 schreef Jasza het volgende:

[..]
Ibracadabra
pi_60683098
Want tikkend liep het spel van Arsenal op dat moment inderdaad echt geweldig, en meerdere spelers stonden er geweldig voor ja.

Niet dus, Wallcott schoot 2 keer waar hij een balletje af kon leggen bigdeal, ook van Persie verprutste een dijk van een aanval. Adebayor schoot geen bal raak ondanks fikse kansen en Wallcott probeerde het nog.

Bovendien is het not done om een teamlid zó aan te vallen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:12:15 #244
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_60683119
Publiek was wel lekker enthousiast trouwens, jezus zeg, hehe.
Vooral bij het cameraspel in de rust, echt ongelofelijk. Waar twee jaar geleden iedereen rustig aan z'n bakkie pleur zat, duikelde nu iedereen vol enthousiasme over elkaar heen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_60683124
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Want tikkend liep het spel van Arsenal op dat moment inderdaad echt geweldig, en meerdere spelers stonden er geweldig voor ja.

Niet dus, Wallcott schoot 2 keer waar hij een balletje af kon leggen bigdeal, ook van Persie verprutste een dijk van een aanval. Adebayor schoot geen bal raak ondanks fikse kansen en Wallcott probeerde het nog.

Bovendien is het not done om een teamlid zó aan te vallen.
Af en toe is het nodig en bij sommige werkt zo'n aanpak positief uit.

Dat moment van Kah en Castro was nog mooier met Ajax tegen Roda
pi_60683160
quote:
Ibra has left his mark wherever he has played, and the Ajax fans haven't forgotten their former hero. "I thank them with all my heart. The Ajax fans haven't forgotten me, just like all the people at the club, and I haven't forgotten them. I lived important and decisive times of my career here. My memories of Ajax and Amsterdam will stay with me for the rest of my life."
In een interview op de website van Inter.

pi_60683173
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef Silenus het volgende:
Publiek was wel lekker enthousiast trouwens, jezus zeg, hehe.
Vooral bij het cameraspel in de rust, echt ongelofelijk. Waar twee jaar geleden iedereen rustig aan z'n bakkie pleur zat, duikelde nu iedereen vol enthousiasme over elkaar heen.
Hehe

Ik ga vanavond, feest
pi_60683275
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Amen.

Ja Bert kijk maar goed naar de nieuwe #1 spits van Nederland
Wat een doelpunten
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60683306
Blijft toch zonde dat Ajax zo'n (europese (sub)top) begrippen redelijk matige verdediging heeft. Tik gewoon 6 - 8 miljoen neer voor een Douglas denk ik dan, zo'n klasbak en daarnaast een redelijke centrale verdediger en Ajax kan ook Europees aardig meekomen. Na dit seizoen zal hij denk ik niet meer haalbaar zijn voor de Nederlandse top, als Twente een beetje aardig speelt in Europa zal hij ook bij buitenlandse clubs op het lijstje komen te staan.
pi_60683344
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:21 schreef Blawh het volgende:
Blijft toch zonde dat Ajax zo'n (europese (sub)top) begrippen redelijk matige verdediging heeft. Tik gewoon 8 miljoen neer voor een Douglas denk ik dan, zo'n klasbak en daarnaast een redelijke centrale centrale en Ajax kan ook Europees aardig meekomen.
een centrale centrale?!

Ik denk niet dat Twente hem laat gaan voor 8 miljoen en ik denk niet dat Ajax 8 miljoen wil betalen voor Douglas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')