Dat is ook slecht voor het milieu.quote:
Idd. Hier in de buurt is een voetgangersstoplicht dat altijd op rood staat voor de automobilisten, tenzij je 5 meter in de buurt bent en over de meetlus rijd want dan gaan de lichten op groen (tenzij er fietsers rijden). Dus al rijden er geen fietsers afremmen moet je toch want pas vlak voor de verkeerslichten ligt de meetlus. Elke keer weer nutteloos afremmen dus, en dat kost mijn inziens idd energie en vervuild het milieu.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:14 schreef Oldbie het volgende:
Altijd hoor je verhalen dat autorijden slecht is voor het milieu. Als je dan toch gaat rijden, probeer dan een constante snelheid te bewaren en vermijd optrekken en afremmen.
Nu ken ik een aantal verkeerslichten op hoofdwegen die zonder aanleiding op rood springen. Vanmorgen had ik er weer een. Hij springt op rood en ik verwacht dus dat er een auto, fiets, brommer of motor uit de zijstraat zal komen......niks van dat alles!!! Hij blijft gewoon even op rood staan en springt weer op groen.
Wanneer gaan die verkeerslicht programmeurs nu eens nadenken en ervoor zorgen dat de lichten op hoofdwegen en doorgaande wegen groen blijven tenzij anders noodzakelijk?
Hier is geen groene golf. Echt niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:21 schreef Nobu het volgende:
Ze hadden daar ooit iets heel moois voor bedacht, de groene golf. Maar ja, dat zorgde voor doorstroming en op die manier pest je mensen hun auto niet uit natuurlijk.
Ze zijn bang dat mensen dan veel te hard over het leeg lijkende kruispunt scheuren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
Tja, dat snap ik inderdaad ook niet. Maar daarvan moet je gewoon melding maken bij de gemeente. Heb ik ook een paar keer gedaan en sindsdien zijn er wel een aantal verkeerslichten beter afgesteld. Uiteraard blijft het achterlijk dat ze om niks op rood gaan. Op doorgaande wegen zouden ze gewoon altijd groen moeten zijn, tenzij er een auto/fietser etc van de zij wegen af komt.
Met als gevolg extra CO2 uitstoot. Iets dat zo nodig drastisch omlaag moet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat mensen dan veel te hard over het leeg lijkende kruispunt scheuren.
Dan zetten ze er maar flitspalen neer. Het kost je nu gewoon onnodig brandstof, dat afremmen voor niks. Daarbij heb ik altijd de neiging om gewoon door rood te rijden als ik zo'n verkeerslicht vlak voor me op rood zie gaan en er vervolgens niks op de zijwegen te bekennen is of ik krijg de neiging om wat extra gas bij te geven als ie nog op groen staat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat mensen dan veel te hard over het leeg lijkende kruispunt scheuren.
Inderdaad. Daarom geven veel wegbeheerders de voorkeur aan 'wachtstand rood' (alle richtingen op rood tenzij er verkeer aan komt) boven de 'wachtstand groen' (een richting op groen laten, tenzij er verkeer van de andere richting komt. Als er dan ook nog eens geen detectielussen een eindje van de kruising vandaan liggen, kan dat best irritant zijn, omdat je al zowat stilstaat wanneer het groen wordt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:29 schreef Nobu het volgende:
Bedoel je dat stuk voor Ens, of vanaf Ens richting Nagele? Of nog verder richting Emmeloord? Want daar valt het imo best wel mee hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:26 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hier is geen groene golf. Echt niet.
Verder is er op de N50 (tussen Emmeloord en Kampen) een verkeerslicht. Die springt ook, zonder reden, om de haverklap op rood. Gelukkig kan je daar wel zien of er echt wat staat te wachten. Mensen die er vaker langskomen negeren het rode licht en rijden vrolijk door
Het kost de automobilist onnodig brandstof, maar de overheid verdiend er weer aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan zetten ze er maar flitspalen neer. Het kost je nu gewoon onnodig brandstof, dat afremmen voor niks. Daarbij heb ik altijd de neiging om gewoon door rood te rijden als ik zo'n verkeerslicht vlak voor me op rood zie gaan en er vervolgens niks op de zijwegen te bekennen is of ik krijg de neiging om wat extra gas bij te geven als ie nog op groen staat.
Alleen als die zijstraat ongeveer van dezelfde capaciteit is levert het volgens mij netto tijdsverlies op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:24 schreef JDude het volgende:
In Amsterdam is er anders laatst nog een groene golf bij gekomen.
Op veel plaatsen werkt het principe 'groene golf' overigens gewoon helemaal niet, omdat de wachttijd voor het verkeer uit zijstraten dan (enorm) toeneemt.
Oja, vergeten inderdaad. Wat dom van me.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het kost de automobilist onnodig brandstof, maar de overheid verdiend er weer aan.
Ens-Kampen (vlak na Ramspol brug)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:35 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Bedoel je dat stuk voor Ens, of vanaf Ens richting Nagele? Of nog verder richting Emmeloord? Want daar valt het imo best wel mee hoor
Ah klopt ja, dat is zo'n kutlicht. Gaat op rood, rem je af, en dan net op t laatst weer fucking schijnheilig op groen springen.quote:
Rotondes kan ik heel goed inkomen. Werkt erg goed voor de doorstroming.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:39 schreef Rosbief het volgende:
En wat denk je van drempels, rotondes? Niets dan opremmen en aftrekken!
Intensiteitquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:37 schreef Nobu het volgende:
Alleen als die zijstraat ongeveer van dezelfde capaciteit is levert het volgens mij netto tijdsverlies op.
Niet altijd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:41 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Rotondes kan ik heel goed inkomen. Werkt erg goed voor de doorstroming.
Drempels zijn ook irritante dingen
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:39 schreef Rosbief het volgende:
opremmen en aftrekken
Herhaling is niet nodig. Zo goed was je grap niet hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:44 schreef Rosbief het volgende:
opremmen en aftrekken
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:44 schreef Rosbief het volgende:
opremmen en aftrekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |