Zijn MBO'ers dan minderwaardige mensen aan hoger opgeleiden dan? Waarom zou je die buiten de meting moeten laten in dit verband?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:31 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik wacht op jouw cijfers. Van de mensen die ik ken zijn de meeste voor hun 23ste wel op kamers, zelfs als ze in hun ''studeerstad'' bij hun ouders kunnen wonen. Ik ken natuurlijk niet veel MBO'ers maar die zullen het gemiddelde wel omhoog halen.
Voor het geval je het nog niet wist, maar mensen hebben vaak hun eigen interpretatie van de werkelijkheid en vinden het niet prettig dat de werkelijkheid anders is. En dan krijg je vaak van dat soort reacties.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:31 schreef De_Ananas het volgende:
En ik zou niet weten waarom ik het liever wil horen, maakt me geen kak uit.
Nou ja, kijk, ik hecht zelf ook veel waarde aan cijfers. Ik zei alleen dat ik het eens had gehoord en als jij dan aankomt met harde cijfers, overtuig je mijquote:
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zijn MBO'ers dan minderwaardige mensen aan hoger opgeleiden dan? Waarom zou je die buiten de meting moeten laten in dit verband?
[..]
Voor het geval je het nog niet wist, maar mensen hebben vaak hun eigen interpretatie van de werkelijkheid en vinden het niet prettig dat de werkelijkheid anders is. En dan krijg je vaak van dat soort reacties.
Je zegt dat niet letterlijk, maar je zegt het alsof je MBO'ers buiten dit soort metingen wilt houden. Dan zegt zo'n meting toch niets? Het gaat juist om het gemiddelde over alle mensen. Dat er een verschil bestaat tussen opleidingniveau's lijkt mij evident, maar dat geldt voor zoveel meer dingen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:40 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Is gewoon algemeen bekend dat MBO'ers minder snel op kamers gaan. Zij gaan nooit zo vaak ver op school wat studenten wel vaak moeten.
Ik zeg juist dat ik ze erbuiten heb gehouden omdat ik er niet veel ken waardoor het gemiddelde wel omhoog zal gaan. Dat is gewoon eerlijkheid appie, heeft niks met minderwaardigheid te maken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:12 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je zegt dat niet letterlijk, maar je zegt het alsof je MBO'ers buiten dit soort metingen wilt houden. Dan zegt zo'n meting toch niets? Het gaat juist om het gemiddelde over alle mensen. Dat er een verschil bestaat tussen opleidingniveau's lijkt mij evident, maar dat geldt voor zoveel meer dingen.
Dus je baseert een generaliserende uitspraak op een niet-representatieve populatie? Oke, misschien niet minderwaardig, maar zeker niet waarheidsgetrouw.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:16 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ik ze erbuiten heb gehouden omdat ik er niet veel ken waardoor het gemiddelde wel omhoog zal gaan. Dat is gewoon eerlijkheid appie, heeft niks met minderwaardigheid te maken.
DAT ZEG IK TOCH OOK. Verdomme leer lezen ofzo.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:19 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dus je baseert een generaliserende uitspraak op een niet-representatieve populatie? Oke, misschien niet minderwaardig, maar zeker niet waarheidsgetrouw.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
DAT ZEG IK TOCH OOK. Verdomme leer lezen ofzo.
Huursubsidie krijg je alleen als je een eigen voordeur hebt, voor een kamer geldt dat dus niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:24 schreef -En4Cer- het volgende:
Wat let je?
Uitwonende beurs + huursubsidie en je bent al een heel eind
Da's toch juist wat TS wil.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:25 schreef De_Ananas het volgende:
Huursubsidie krijg je alleen als je een eigen voordeur hebt, voor een kamer geldt dat dus niet.
Klopt, mijn post was dan ook niet op TS gericht (zie de quotequote:
Nee, op iemand die wél op TS reageerde, denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:26 schreef De_Ananas het volgende:
Klopt, mijn post was dan ook niet op TS gericht (zie de quote)
Zie editquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, op iemand die wél op TS reageerde, denk ik.
Zou je nog ff Cc heeft gelijk willen posten?quote:
Je hebt de smaak van het sparen te pakken lees ikquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zou je nog ff Cc heeft gelijk willen posten?
Mits je tieten van jezelf postquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zou je nog ff Cc heeft gelijk willen posten?
Nee dat snap ik. Maar zoals CC al zei, wanneer de TS op zichzelf gaat (en dus een eigen voordeur krijgt) is de kans aardig groot dat hij recht heeft op huursubsidie. Veel mensen weten dit niet, terwijl het (afhankelijk van een aantal factoren) vaak toch een aardig bedrag is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Huursubsidie krijg je alleen als je een eigen voordeur hebt, voor een kamer geldt dat dus niet.
Zie mijn edit in die postquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:32 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Maar zoals CC al zei, wanneer de TS op zichzelf gaat (en dus een eigen voordeur krijgt) is de kans aardig groot dat hij recht heeft op huursubsidie. Veel mensen weten dit niet, terwijl het (afhankelijk van een aantal factoren) vaak toch een aardig bedrag is.
tieten van jezelfquote:
Vergevenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zie mijn edit in die post
Ik krijg zelf ook huursubsidie
Iemand maakt gebruik van wat hem geboden wordt hier. Opknopen die smerige parasiet!quote:
Als jij de tandarts betaald noem je hem toch ook geen steuntrekker omdat hij op je centen teert?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Is toch zo? Je teert deels op de gemeenschap met een huursubsidie.
En jij geeft zelf je zorgtoeslag zeker terug aan de overheid?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
niet per definitie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Praat anders even voor jezelfquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:54 schreef Nosh het volgende:
[..]
En no offence, maar thuis is thuis. Daar leef je niet volop. Hier kan iedereen altijd langskomen, een jointje doen of iets laten horen wat ze gemaakt hebben. Thuis echt niet.
Het is geen obsessie hoor, maar feit is dat een huis huren gewoon weggegooid geld is. Je bouwt immers geen eigen vermogen op. En met een huis kopen wel. Als ik de pijp uitga over een jaar of 50 hebben mijn kinderen een mooie erfenis.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik studeerde 40 km van mijn woonplaats en woonde in een huis 10 km van mijn ouders af. Toch heb ik voldoende centen kunnen sparen.
En waarom die obsessie met een koophuis? Wat is er mis met huren....
er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld de studentencomplexen op de Uithof in Utrecht; wel galerijen met meerdere studenten per gang, maar toch huursubsidie.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wel toen ik het aanvroeg![]()
Leg eens uit dan
Moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen. Ik heb nog niet zo lang geleden laten uitrekenen wat ik voor hypotheek kan krijgen en wat me dat gaat kosten. En de uitkomst is dat ik veel meer per maand ga betalen. Laat mij dus maar lekker huren en een flinke spaarcent op de bank hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is geen obsessie hoor, maar feit is dat een huis huren gewoon weggegooid geld is. Je bouwt immers geen eigen vermogen op. En met een huis kopen wel. Als ik de pijp uitga over een jaar of 50 hebben mijn kinderen een mooie erfenis.
Heb je 50 jaar huur betaald, voor dat geld had je best een aardig huisje kunnen kopen..
En over 30 jaar? Als je gepensioneerd verkoop je je huis, ga je in een huurhuis zitten en heb je zo 2 ton extra. Logisch dat het je nu meer geld kost, het levert je over 30 jaar ook meer op.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen. Ik heb nog niet zo lang geleden laten uitrekenen wat ik voor hypotheek kan krijgen en wat me dat gaat kosten. En de uitkomst is dat ik veel meer per maand ga betalen. Laat mij dus maar lekker huren en een flinke spaarcent op de bank hebben.
Die 2 ton heb ik over 30 jaar ook wel zonder koophuis, daar maak ik me geen zorgen om.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:44 schreef fathank het volgende:
[..]
En over 30 jaar? Als je gepensioneerd verkoop je je huis, ga je in een huurhuis zitten en heb je zo 2 ton extra. Logisch dat het je nu meer geld kost, het levert je over 30 jaar ook meer op.
Zo zit Nederland in elkaar...en het werkt goed tot dus ver.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |