abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60653677
Wanneer je kan castreren zal je aan je dierenarts moeten vragen. Meestal rond een half jaar geloof ik. Kosten zullen ergens tussen de 50 en 100 euro per kat liggen denk ik. Volgens http://www.gratiskitten.nl/ minimaal 40 euro. Deze site pakt voor alles de goedkoopste opties over het algemeen.
pi_60653862
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:57 schreef Skv het volgende:

[..]

We zijn met zes man. Eentje gaat verhuizen, maar de katten blijven gewoon bij het huis. Toekomstige bewoners zullen er dus later voor gaan zorgen. Ik woon er zelf iig nog minstens 3 jaar. Toekomstige bewoners zijn allemaal wel van het zelfde 'slag'; ons huis bestaat al bijna 25 jaar op deze manier. Altijd beetje hetzelfde type mensen gehad. Meubels zijn geen probleem; als een bank kapot gaat is er altijd via marktplaats wel eentje gratis op te halen. Zo redden we ons al jaren.

Wat betreft dat castreren: hoe lang moet ik daar ongeveer mee wachten? Lijkt me arelaxed als ze alles onder gaan zeiken om hun territorium af te bakenen. En wat kost castreren ongeveer?

Sommige dierenartsen doen het al vanaf 5 maanden.. anderen adviseren pas rond de 9 maanden te castreren.
De dierenarts die ik zijn visie het beste vond onderbouwen adviseerde rond de 8 maanden de castratie te laten uitvoeren. (met 5 maanden is het beestje nog niet uitgegroeid en belemmer je de groei.. met 9 maanden of later beginnen ze meestal al te sproeien en dat is moeilijk af te leren als ze het eenmaal doen)

Je hebt 2 katers... als je de dierenarts vraagt beide katers tegelijk te doen kan je een "korting" vragen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:12:01 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60654030
leuk man! katten zijn altijd fijn om te hebben als je na een dag studeren of werken thuiskomt. paar tips:
-sla/schop een kat nooit!
-ga de eerste paar keer mee naar buiten
-ga niet te ver door met kroelen, maw zodra ze beginnen te bijten/krabben meteen ophouden en even geen aandacht schenken
-leer een commando zoals "nee, nee" als ze iets doen wat niet mag
-geef ze geen eten tijdens jouw eten. wel hun eigen bakjes en eten, maar niet van tafel/bank een hapje van jouw eten
-leer ze dat ze niet op tafel mogen springen
-ga ze niet direct knuffelen als een huisgenoot boos op ze wordt

heel veel plezier er mee.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60654165
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:12 schreef zoalshetis het volgende:
leuk man! katten zijn altijd fijn om te hebben als je na een dag studeren of werken thuiskomt. paar tips:
-sla/schop een kat nooit!
-ga de eerste paar keer mee naar buiten
-ga niet te ver door met kroelen, maw zodra ze beginnen te bijten/krabben meteen ophouden en even geen aandacht schenken
-leer een commando zoals "nee, nee" als ze iets doen wat niet mag
-geef ze geen eten tijdens jouw eten. wel hun eigen bakjes en eten, maar niet van tafel/bank een hapje van jouw eten
-leer ze dat ze niet op tafel mogen springen
-ga ze niet direct knuffelen als een huisgenoot boos op ze wordt

heel veel plezier er mee.

en het aanrecht
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:17:28 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60654220
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:15 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

en het aanrecht
ja idd
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:43:11 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60655125
Ik lees dat je ze corrigeert met een waterpistool als ze ergens hun behoefte doen waar het niet mag. Dat zou ik niet doen. In plaats daarvan moet je de katten heel regelmatig even op de bak zetten, bijv. nadat ze iets gegeten of gedronken hebben. En natuurlijk als je ziet dat ze aanstalten maken om het buiten de bak te doen. En doen ze het op de bak: daarna flink prijzen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_60655378
Ze hebben het na één dag al redelijk door: eentje wilde pissen op de bank, toen hebben we 'm opgepakt en snel naast de bak gezet. Vervolgens ging ie zelf in de bak zitten en deed zn behoefte.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:56:07 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60655636
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:49 schreef Skv het volgende:
Ze hebben het na één dag al redelijk door: eentje wilde pissen op de bank, toen hebben we 'm opgepakt en snel naast de bak gezet. Vervolgens ging ie zelf in de bak zitten en deed zn behoefte.
Nou, prima. In het begin gewoon goed alert op zijn.

Enne, in een studentenhuis moet je er natuurlijk op letten dat de weg naar de kattenbak altijd vrij is, hè. (Dat ze niet per ongeluk ergens achter een deur worden opgesloten met naderende hoge nood.)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:56:12 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60655639
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:49 schreef Skv het volgende:
pi_60655759
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, prima. In het begin gewoon goed alert op zijn.

Enne, in een studentenhuis moet je er natuurlijk op letten dat de weg naar de kattenbak altijd vrij is, hè. (Dat ze niet per ongeluk ergens achter een deur worden opgesloten met naderende hoge nood.)
Dat is wel een klein probleem: we hebben een wenteltrap. Nu vinden ze het de trap óp komen niet zo'n probleem (het is hun voornamelijke tijdsbesteding tot nu toe), maar het naar beneden gaat gepaard met veel gemauw en érg veel tijd. Gaat trede voor trede. Conclusie: ze zitten steeds weer boven alles te onderzoeken en komen niet beneden bij hun bak. Denk dat ze de komende tijd maar ff beneden moeten blijven.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:01:01 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60655811
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wel een klein probleem: we hebben een wenteltrap. Nu vinden ze het de trap óp komen niet zo'n probleem (het is hun voornamelijke tijdsbesteding tot nu toe), maar het naar beneden gaat gepaard met veel gemauw en érg veel tijd. Gaat trede voor trede. Conclusie: ze zitten steeds weer boven alles te onderzoeken en komen niet beneden bij hun bak. Denk dat ze de komende tijd maar ff beneden moeten blijven.
ow wat schattig. hebben ze waarschijnlijk straks ook als ze in een boom klimmen. gewoon hun gang laten gaan zou ik zeggen.
pi_60657221
Kan je boven niet ook een bak neerzetten voorlopig?

En trap leren lopen leren ze vanzelf wel denk ik hoor. Nu zijn treden nog wel groot in verhouding tot hun eigen lengte, maar over een tijdje kunnen ze vanuit stilstand op de grond in 1 keer op tafel springen.
pi_60657956
trappen leren ze vanzelf, hebben de onze ook gedaan (als volwassen katten) en wij hebben ook 2 van die open wenteltrappen.
naar beneden hebben ze ieder op hun eigen manier geleerd, eentje doet het als een konijntje, met 2 voorpootjes tegelijk en dan hopt ze met de achterpootjes tegelijk ook naar de trede, andere loopt gewoon echt de trap af.
in het begin vonden ze het open gedeelte tussen de treden naar beneden ook erg eng, maar na een tijdje wint de nieuwsgierigheid het toch, katten vinden het altijd erg leuk om op ontdekkingstocht te gaan.

ohja, geen idee in wat voor huis je woont, maar let op dingen als ramen op kiep stand, zijn erg veel gevallen bekend van katten die daarin terecht komen en het niet overleven.
kabels van pc's goed opbinden en niet als grote warboel op de grond laten liggen daar kunnen ze in verstrikt raken, boekenplanken vinden ze vaak leuk om op te klimmen, dus ofwel meteen afleren ofwel zeker zijn dat de planken echt goed stevig vast zitten / staan.

loop gewoon eens het hele huis door en kijk naar echt kleine hoekjes etc waar ze wel in kunnen maar er dan niet meer uit, net als met een kind; maak het huis cat-proof, je wil niet weten wat een kat op een onoplettend ogenblik kan gebeuren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60658125
En let op wat je onder zo'n open trap zet. M'n moeder had er een mandje met breinaalden staan en daar is de kat toen in gevallen. Toen ze thuis kwam werd ze vrolijk begroet door de kat met een breinaald dwars door z'n lichaam.

Misschien kun je ze ook van boven lokken met de kitbits of een speeltje. Onze kat wilde eerst niet naar beneden komen, maar voor kitbits doet hij alles. Sindsdien kan hij ook gewoon de trap op en af.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_60675296
Ze hebben zich samen verstopt onder mijn bed en zijn er met geen mogelijkheid meer onder weg te krijgen.
pi_60675616
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:38 schreef Skv het volgende:
Ze hebben zich samen verstopt onder mijn bed en zijn er met geen mogelijkheid meer onder weg te krijgen.
Wat een lieverds
laats ze maar ,ze komen van zelf wel weer boven water.
pi_60678321
ik lees wel niet goed maar was je echt vam plan om katten te nemen of dacht je zoiets van leuk ! laten we even beestje nemen, is vast gezellig ! je schreef , TS, dat je een kartonnendoos gevuld hebt met korrels en dat dient asl kattenbak? wat moet dat stinken zeg, sorry , ook je taalgebruik " pate-troep kopen" en " pissen en zeiken " vind ik niet passen bij iemand die echt interesse heeft voor dieren.
het zal wel allemaal niet zo zijn maar zo komt het bij mij over
je had bestwel eerst kunnen informeren wat allemaal nodig is voordat je de dieren in huis naam, in mijn geval kom je niet helemaal serieus over - het spijt me
pi_60715032
Ik heb ze ook niet aangeschaft, maar mijn huisgenoten.
Ze vermaken zich inmiddels uitermate, klimmen het hele huis rond, liggen te spinnen op de bank en weten de kattebak over het algemeen goed te vinden.
pi_60725598
Ik begrijp dat ze nu een echte kattenbak hebben?
Hardstikke goed! En ook fijn dat ze zich zo onderhand een beetje thuis beginnen te voelen.

Wanneer ga je naar de dierenarts?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')