Als je ze met een plantenspuit slaat, doet het zo'n pijn. Kun je beter gewoon rustig een tikje op de neus geven, dierenbeul!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:39 schreef bioloogje het volgende:
corrigeren kan met een waterpistool/plantenspuit.
wat een lieverds trouwens![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je ze met een plantenspuit slaat, doet het zo'n pijn. Kun je beter gewoon rustig een tikje op de neus geven, dierenbeul!
Ik verzin ze gewoon ter plekkequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]![]()
zijn ze komen aanwaaien, of heb je ze wel bewust aangeschaft?
Oh my .............quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:04 schreef Skv het volgende:
Ik woon in een studentenhuis en mn huisgenoten hadden gisteren bedacht dat het wel gaaf was om weer eens beesten te nemen. Dus sinds gisteren hebben we 2 katjes (10 weken oud, uit zelfde nest) en 2 kippen.
Ze pissen in de kattenbak als je ze daar in zet; anders doen ze het gewoon op de vloer. Als correctiemateriaal hebben we nu een soort van waterpistool.
Kunnen katten van 10 weken wel gewoon die ronde kattenbakkorrels hebben? Heb ook een bakje Whiskas Kitbits gekocht, ben benieuwd of ze het lusten.
Zijn die blikjes voer verplicht? Denk dat ze wel vaak zat een plakje ham oid krijgen van mn huisgenoten. En de gewone brokjes..
Ze zijn gisteren nieuw in ons huis gekomen, dus ze weten nog niet welke bak om te pissen is, dit zijn we ze aan het leren. Vroeg me af hoe we dat het best kunnen doen, nu zetten we ze steeds als ze moeten pissen in die bak neer. Ham voeren heb ik nog niet gedaan, maar dat is dus niet nodig naast die brokjes? Of moet ik elke dag paté-troep kopen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oh my .............
Kittens horen bij 4 weken al zindelijk te zijn, daar zit dus iets serieus niet goed! Misschien de bak eens schoonmaken?
Kippen in huis? Wat is dat voor varkensstal?
Katten ham voeren? Krijg je van die zeurende onopgevoede beesten van! Daarbij is het veel duurder dan kattenvoer...
Nu nog niet, maar later komen er vast meubels die je wel goed wilt houden. Als je ze nu leert dat krabben aan meubels oke is, dan komen ze daar denk ik niet meer af. In de toekomst (katten kunnen makkelijk 20 worden) krabben ze dan ook nieuwe meubels stuk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:38 schreef Skv het volgende:
Dat ze krabben boeit niet zoveel, we hebben geen enkel meubelstuk in huis dat echt mooi moet blijven, daar mogen ze aan krabben wat ze willen!
We zijn met zes man. Eentje gaat verhuizen, maar de katten blijven gewoon bij het huis. Toekomstige bewoners zullen er dus later voor gaan zorgen. Ik woon er zelf iig nog minstens 3 jaar. Toekomstige bewoners zijn allemaal wel van het zelfde 'slag'; ons huis bestaat al bijna 25 jaar op deze manier. Altijd beetje hetzelfde type mensen gehad. Meubels zijn geen probleem; als een bank kapot gaat is er altijd via marktplaats wel eentje gratis op te halen. Zo redden we ons al jaren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:46 schreef Northside het volgende:
Met hoeveel man zitten jullie in dat studentenhuis? A.k.a hoeveel baasjes hebben ze nu? Als ze ooit ziek worden en er moet voor 200e medicijnen ingepompt worden, doen jullie dat dan met z'n allen? Als mensen afstuderen en verhuizen, dan blijven de katten achter bij de anderen neem ik aan, als ze niet van 1 persoon zijn?
Gewoon wat dingen waar ik nieuwsgierig naar ben, zelf ook in die situatie gezeten.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:57 schreef Skv het volgende:
[..]
We zijn met zes man. Eentje gaat verhuizen, maar de katten blijven gewoon bij het huis. Toekomstige bewoners zullen er dus later voor gaan zorgen. Ik woon er zelf iig nog minstens 3 jaar. Toekomstige bewoners zijn allemaal wel van het zelfde 'slag'; ons huis bestaat al bijna 25 jaar op deze manier. Altijd beetje hetzelfde type mensen gehad. Meubels zijn geen probleem; als een bank kapot gaat is er altijd via marktplaats wel eentje gratis op te halen. Zo redden we ons al jaren.
Wat betreft dat castreren: hoe lang moet ik daar ongeveer mee wachten? Lijkt me arelaxed als ze alles onder gaan zeiken om hun territorium af te bakenen. En wat kost castreren ongeveer?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:12 schreef zoalshetis het volgende:
leuk man! katten zijn altijd fijn om te hebben als je na een dag studeren of werken thuiskomt. paar tips:
-sla/schop een kat nooit!
-ga de eerste paar keer mee naar buiten
-ga niet te ver door met kroelen, maw zodra ze beginnen te bijten/krabben meteen ophouden en even geen aandacht schenken
-leer een commando zoals "nee, nee" als ze iets doen wat niet mag
-geef ze geen eten tijdens jouw eten. wel hun eigen bakjes en eten, maar niet van tafel/bank een hapje van jouw eten
-leer ze dat ze niet op tafel mogen springen
-ga ze niet direct knuffelen als een huisgenoot boos op ze wordt
heel veel plezier er mee.
ja iddquote:
Nou, prima.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:49 schreef Skv het volgende:
Ze hebben het na één dag al redelijk door: eentje wilde pissen op de bank, toen hebben we 'm opgepakt en snel naast de bak gezet. Vervolgens ging ie zelf in de bak zitten en deed zn behoefte.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:49 schreef Skv het volgende:
Ze hebben het na één dag al redelijk door: eentje wilde pissen op de bank, toen hebben we 'm opgepakt en snel naast de bak gezet. Vervolgens ging ie zelf in de bak zitten en deed zn behoefte.
Dat is wel een klein probleem: we hebben een wenteltrap. Nu vinden ze het de trap óp komen niet zo'n probleem (het is hun voornamelijke tijdsbesteding tot nu toe), maar het naar beneden gaat gepaard met veel gemauw en érg veel tijd. Gaat trede voor trede. Conclusie: ze zitten steeds weer boven alles te onderzoeken en komen niet beneden bij hun bak. Denk dat ze de komende tijd maar ff beneden moeten blijven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, prima.In het begin gewoon goed alert op zijn.
Enne, in een studentenhuis moet je er natuurlijk op letten dat de weg naar de kattenbak altijd vrij is, hè. (Dat ze niet per ongeluk ergens achter een deur worden opgesloten met naderende hoge nood.)
ow wat schattig. hebben ze waarschijnlijk straks ook als ze in een boom klimmen. gewoon hun gang laten gaan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is wel een klein probleem: we hebben een wenteltrap. Nu vinden ze het de trap óp komen niet zo'n probleem (het is hun voornamelijke tijdsbesteding tot nu toe), maar het naar beneden gaat gepaard met veel gemauw en érg veel tijd. Gaat trede voor trede. Conclusie: ze zitten steeds weer boven alles te onderzoeken en komen niet beneden bij hun bak. Denk dat ze de komende tijd maar ff beneden moeten blijven.
Wat een lieverdsquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:38 schreef Skv het volgende:
Ze hebben zich samen verstopt onder mijn bed en zijn er met geen mogelijkheid meer onder weg te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |