abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:15:47 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_60650679
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij zit echt vol met vooroordelen.
Woon jij in de states of ben je alleen 'pro-states'?

Ik maak me geen illusies, dat in de zuiderlijke gehuchten, waar men op de TV uberhaupt nooit ziet dat er meer is dan amerika, of de regio/staat waar ze wonen, ze 'ruimdenkend' zijn.

Het is gewoon behoorlijk bekend dat dat een probleem is

Ongeveer de helft van dat volk heb echt op Bush gestemd.

Ik zie het ook graag anders, maar wishfull thinking veranderd de realiteit niet.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:18:29 #27
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60650776
Barack is niet eens zwart maar duo penotti, dus waar hebben we het over.

Kom maar terug in 2012 als Oprah zich in de strijd stort.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60650840
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik maak me geen illusies, dat in de zuiderlijke gehuchten, waar men op de TV uberhaupt nooit ziet dat er meer is dan amerika, of de regio/staat waar ze wonen, ze 'ruimdenkend' zijn.

Ik zie het ook graag anders, maar wishfull thinking veranderd de realiteit niet.
Idd, het zijn staten waar de slavernij is afgeschaft omdat ze een oorlog verloren, niet uit vrije wil. Staten waar tot voor 40 jaar geleden negers gewoon nog achterin de bus moesten zitten en niet welkom waren op scholen. Staten waar negers opgeknoopt werden aan de hoogste boom en waar de KKK en aanverwante militia behoorlijk actief zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 12:21:38 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:44:08 #29
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60651453
ingaan op JohnDope is altijd zo nutteloos.. geeft wel een goed beeld over denkbeelden van Geert Wilders en dergelijke paupers in Nederland
je oogst wat je zaait
pi_60651507
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat kan kloppen aangezien je een nederlands paspoort moet hebben om in de regering te zitten.
Interessante link trouwens.
Excuus ik bedoelde natuurlijk allochtonen, maar als we toch gaan mierenneuken, het is de nederlandse nationaliteit die nodig is om je passief kiesrecht uit te oefenen.
pi_60651604
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hier heb je ook dit soort groepen, dit is niet wezensvreemd aan Amerika. Dit is een kenmerk van mensen in het algemeen. Ik zal niet beweren dat er geen cultuurverschillen zijn, maar het beeld dat je presenteert van Amerika is nogal eenzijdig.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:51:16 #32
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60651653
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat er nog nooit een allochtone premierkandidaat is geweest in Nederland trouwens. hebben we ooit een Joodse premier gehad trouwens?
je oogst wat je zaait
pi_60651941
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:51 schreef Amokzaaier het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat er nog nooit een allochtone premierkandidaat is geweest in Nederland trouwens. hebben we ooit een Joodse premier gehad trouwens?
Nee, maar negers (en andere minderheden) vormen nogal een groot deel van de bevolking in de VS. Dat is hier natuurlijk niet zo.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:08:53 #34
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60652111
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In Amerika worden mensen met een andere huidskleur en of geloof een stuk beter geaccepteerd dan die mensen hier in Nederland en wordt er verder ook niet over gepraat.
Ja, in San Francisco of New York misschien. Zodra je buiten de miljoenensteden komt zit je al vrij snel in redneck gebied.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:24:55 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_60652534
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:49 schreef erasmusman het volgende:

[..]

Hier heb je ook dit soort groepen, dit is niet wezensvreemd aan Amerika. Dit is een kenmerk van mensen in het algemeen. Ik zal niet beweren dat er geen cultuurverschillen zijn, maar het beeld dat je presenteert van Amerika is nogal eenzijdig.
Je hoort mij toch niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, of wel.

Wat er wel uniek aan is, is dat die denkbeeldige lijn zo ongeveer loopt langs de oude Noord vs. Zuid burgeroorlog grens.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:31:15 #36
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60652719
Volgens mij is zo'n 12% van de inwoners van de VS 'afro-amerikaans'.

ook meteen die IAT test blank-donker gedaan...

"Uw data suggereren een sterke automatische voorkeur voor Blanke Mensen boven Gekleurde Mensen"

weten we dat ook weer

[ Bericht 68% gewijzigd door reem op 08-08-2008 13:40:56 ]
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:45:58 #37
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60655223
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:31 schreef reem het volgende:
Volgens mij is zo'n 12% van de inwoners van de VS 'afro-amerikaans'.

ook meteen die IAT test blank-donker gedaan...

"Uw data suggereren een sterke automatische voorkeur voor Blanke Mensen boven Gekleurde Mensen"

weten we dat ook weer
ja volgens die test heb ik een lichte voorkeur voor blanke mensen boven zwarte mensen.. text is niet onfeilbaar naar mijn mening. zo zie je vaker doktoren die blank zijn dan zwart.
je oogst wat je zaait
pi_60655555
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Amerika is tot op het bot gesegregeerd. Ik heb in m'n vriendenkring een maroc, en een zwarte suri. Dat komt in amerika amper voor.

In amerika heb je geen mensen die op eminem willen lijken
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, in San Francisco of New York misschien. Zodra je buiten de miljoenensteden komt zit je al vrij snel in redneck gebied.
Ja Amerika bestaat alleen uit rednecks en zwarte rednecks bestaan niet

Maargoed het blijft hilarisch dat men stug blijft ontkennen, ondanks er nu een zwarte presidentskandidaat naar voren is geschoven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:08:06 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60664049
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:49 schreef SpecialK het volgende:
Als die mensen zo "kleurenblind" zijn waarom houden ze dan niet een keertje hun bek over huidskleuren. Gezeik de hele dag. Wat een verprutst kutland is amerika toch soms.
Moest eens weten hoeveel Amerikanen daar toch gevoelig voor zijn. Helaas.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60666835
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:02 schreef gelly het volgende:
Nee, maar negers (en andere minderheden) vormen nogal een groot deel van de bevolking in de VS. Dat is hier natuurlijk niet zo.
Valt wel mee als je zou gaan oordelen op basis van de grote van minderheidsgroeperingen zou je eerder verwachten dat de latino's een presidentskandidaat zouden leveren. Het bijzondere van Obama's kandidatuur is, is dat hij eruitziet als een african-american. Hoewel nogal een light-versie.

Het idee van de test is overigens om aan te tonen dat iedereen een racial bias heeft. Dit heeft te maken met de cultuur waarin wij zijn opgegroeid. Deze is niet zoveel anders dan die van in Amerika wat dat betreft. Mensen die dan ook beweren dat Amerikanen racistischer zijn dan zijzelf zouden die test eens moeten maken en van dat hoge paard afklimmen.
quote:
Wat er wel uniek aan is, is dat die denkbeeldige lijn zo ongeveer loopt langs de oude Noord vs. Zuid burgeroorlog grens
Gelul. Als ik jou een kaart van Amerika zou geven zou jij niet eens instaat zijn aan te wijzen welke staten deelname aan de burgeroorlog, welke niet en welke bij welke partij zou horen. Om dit soort statements dan te maken vind ik een beetje dom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:30:51 #41
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_60674003
Ras is in ieder geval nog steeds een groot issue in Amerika..

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_60674123
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:30 schreef BdR het volgende:

En waar niet?

Ondertussen hebben we onder de zogenaamd KKK-minded republikeinen Condoleeza Rice.
Het zijn echt niet de democraten die per se een verschil gaan maken voor de afro-amerikanen, hoe graag we dat ook zouden willen, zo zit het niet.
In een echt eerlijke wereld wordt je niet beoordeeld op ras maar op daden. Prima, dan nog zou ik geen stem geven aan Obama (al zou ik waarschijnlijk ook niet op Mc Cain wachten, maar dat ter zijde).
pi_60678203
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:30 schreef BdR het volgende:

[ afbeelding ]
En gewoon stug blijven volhouden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60678873
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:44 schreef JohnDope het volgende:
hoe meer een politicus gedemoniseerd wordt, hoe meer stemmen die krijgt
Goed nieuws voor GroenLinks en voor Wouter Bos dus!
pi_60678915
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed nieuws voor GroenLinks en voor Wouter Bos dus!
Nee hoor want de feiten zijn dat Groenlinks de politieke tak van verschillende voormalige terroristenorganisaties is en Wouter Nos is gewoon een draaikont.
pi_60678929
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het komt op hetzelfde neer, alleen hier was het erger.
Ik meng me niet graag in politieke discussies op fok...

maar godverdetering hey wat ben jij dom!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60678939
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:35 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ik meng me niet graag in politieke discussies op fok...

maar godverdetering hey wat ben jij dom!
Hier zijn er tijdens de tweede wereld oorlog veel meer onmenselijke dingen gebeurd dan in Amerika tijdens de burgeroorlog en nasleep daar van.
pi_60684449
JD heeft volgens mij wel gedeeltelijk een punt.

Hoeveel allochtonen bezitten topfuncties in de Nederlandse regering? één staatssecretaris, terwijl in de VS niemand een probleem heeft met échte topbestuurders, zoals Rice of Powell.

In de VS worden minderheden beter geaccepteerd omdat (bijna) iedereen van oorsprong immigrant is. Je wordt veel meer afgerekend op prestaties, en veel minder op afkomst of milieu.

Natuurlijk was dat in het verleden (slavernij) anders, en leeft die gedachte in sommige zuidelijke staten (texas, oklahoma, zuidelijk georgia, etc) nog steeds wel, maar echt niet veel meer dan in Nederland, waar Marokkanen ook echt niet altijd objectief worden beoordeeld op hun daden.

[ Bericht 6% gewijzigd door _dirkjan_ op 09-08-2008 15:32:01 ]
pi_60689109
twee, maar dat maakt je punt niet minder valide.

Iedereen kan wel beweren dat Amerika zo anders is, maar in Nederland was de CDér Janmaat ook verkozen, ook wij hebben blanke supremacisten in dit land zitten (Lonsdale jongeren, Nederlandse Volksunie, Blood & Honour), 'Rednecks' (woonwagenkamp in Limburg), fundementalistische christenen (SGPérs, CUérs, deel v/h CDA), religie speelt hier ook een grote rol in het onderwijs (VU, Christelijke middelbare en basisscholen, scholen op Islamitische grondslag betaalt door de Staat notabene!) ook wij hebben onze ghetto's (schilderswijk in Den Haag, Rotterdam Zuid en andere prachtwijken).

Ik zeg niet dat het slechter of beter is in Nederland, maar vele van jullie moeten eens af van je vooroordelen over de verenigde staten. Begin een keertje met nadenken ipv het herhalen wat je van anderen hoort.

[ Bericht 89% gewijzigd door erasmusman op 09-08-2008 19:55:13 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:54:06 #50
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60689206
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:20 schreef _dirkjan_ het volgende:
Hoeveel allochtonen bezitten topfuncties in de Nederlandse regering? één staatssecretaris, terwijl in de VS niemand een probleem heeft met échte topbestuurders, zoals Rice of Powell.
Ten eerste hebben Afro-Americans in de VS een voorsprong op Nederlandse allochtonen. Laatsten beginnen dit decennia pas echt de hogescholen en universiteiten binnen te komen, dat terwijl in de VS de instroom al in de jaren 70 en 80 opgang kwam.
quote:
In de VS worden minderheden beter geaccepteerd omdat (bijna) iedereen van oorsprong immigrant is. Je wordt veel meer afgerekend op prestaties, en veel minder op afkomst of milieu.
Dat heeft ook zijn schaduwkanten. De Amerikaanse maatschappij wordt geregeerd door geld en bijkomende sociale status: men leeft dan ook in constante statusangst. Bij ons zijn er meer traditionele sociale verbanden waaraan mensen status ontlenen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')