abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:20:20 #91
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_60806580
Je hebt een eigen hoofdstuk, Thisbe.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:28:14 #92
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_60806894
Het was een schatting, eerlijk gezegd. Het kunnen er ook zes of acht zijn. Of vijf of negen. Ik weet het niet meer en het zal me ook geen donder schelen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_60807893
Korenwijn! .
pi_60810682
Korenwijn.

En in de meeste kroegen wordt nog wel CB geschonken volgens mij. Het zijn wel altijd heel oude flessen want veel wordt het niet gedronken.
Aldus.
pi_60821861
Jawel Z, Belfast is hip.

Misschien is dat wel standaard bij post-oorlogssteden, dat ze ineens enorm hip gaan doen, schijnt ook zo te zijn in Belgrado en Sarajevo. En een post-oorlogsstad is het, dat is me nu wel duidelijk geworden, dat het niet een kwestie was van af en toe een bommetje hier of daar, maar helemaal verweven was (en bij de oudere generatie: is) in alles.
pi_60821868
quote:
En in de meeste kroegen wordt nog wel CB geschonken volgens mij. Het zijn wel altijd heel oude flessen want veel wordt het niet gedronken.
Daar hoort een fijn gematteerd sigaartje bij, vind ik. Maar ja, maar ja. Je mag in Eik en Linde vast ook niet meer roken.
pi_60821911
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:57 schreef ShadyLane het volgende:
Jawel Z, Belfast is hip.
[ afbeelding ]

Misschien is dat wel standaard bij post-oorlogssteden, dat ze ineens enorm hip gaan doen, schijnt ook zo te zijn in Belgrado en Sarajevo. En een post-oorlogsstad is het, dat is me nu wel duidelijk geworden, dat het niet een kwestie was van af en toe een bommetje hier of daar, maar helemaal verweven was (en bij de oudere generatie: is) in alles.
Ik zou zeggen: leest Berlin Alexanderplatz.
pi_60822483
Nou, dat zou kunnen, want ik heb nog 2,5 week vakantie

Ook wel erg naief om te denken: "wat fijn, het is nu grotendeels over daar, op een paar hardnekkige radikaaltjes na" maar dat dacht ik wel echt. Maar het is nog overal. In de ingezonden brieven in de kranten, in het overdreven vertoon met vlaggen, in de bonfires en parades op bepaalde data. Daar moeten nog minstens twee generaties overheen.
pi_60825775
Van de uitgebrachte briefwisselingen lijkt me die tussen Hugo Claus en Simon Vinkenoog niet de interessantste, maar ik was benieuwd wat jij er van dacht, I.R. Baboon, gezien je de wisseling tussen Reve en Hermans vaak in de mond neemt. De Volkskrant merkt op dat "veel van wat indertijd voor de twee correspondenten helder was, na een halve eeuw moeilijk toegankelijk is geworden."
Graag op anoniem
pi_60828265
Agent Provocateur is natuurlijk niet iets uit Belfast. Da's gewoon een keten, die begonnen is in Londen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:23:06 #101
11923 I.R.Baboon
pi_60828465
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:28 schreef Mainport het volgende:
Van de uitgebrachte briefwisselingen lijkt me die tussen Hugo Claus en Simon Vinkenoog niet de interessantste, maar ik was benieuwd wat jij er van dacht, I.R. Baboon, gezien je de wisseling tussen Reve en Hermans vaak in de mond neemt. De Volkskrant merkt op dat "veel van wat indertijd voor de twee correspondenten helder was, na een halve eeuw moeilijk toegankelijk is geworden."
Nou ja, vaak, er werd naar mijn mening gevraagd, en dan ben ik niet te beroerd om antwoord te geven.

Wat de gedateerdheid betreft: De briefwisseling tussen Hermans en Reve is uitstekend bezorgd, en wordt dus voorzien van verklarende voetnoten waar dit nodig is. Hoe dit bij Claus en Vinkenoog zit weet ik niet.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:07:49 #102
11923 I.R.Baboon
pi_60829509
Ik moest zojuist het Amerikaanse volkslied zingen omdat ik te laat was. Denk daar maar eens aan als je overwerkt, thisbe.
pi_60829675
Zing dat het Wilhelmus.

Wordt je tot Amerikaan gebrainwashed?
Aldus.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:14:54 #104
11923 I.R.Baboon
pi_60829717
Nou, er waren gelukkig ook anderen te laat, en de meesten waren geen Nederlanders. Maar goed, de gifbeker moet nog even leeg.
pi_60830641
Het punt was meer dat er niet alleen maar troosteloze winkeltjes zitten met de luiken angstvallig dicht, k_man.

IR, het lijkt wel een ontgroening!
pi_60830720
Ik heb zojuist mijn twee mooiste slipjes verpest door ze rucksichtslos met al het andere ondergoed en handdoeken in een 90 graden-was te gooien. Nu zijn ze deels nog het oorspronkelijke blauw, en de rest vaalgrijs. Waren ze nou helemaal vaalgrijs geworden dan had ik er nog mee kunnen leven.
pi_60835375
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik moest zojuist het Amerikaanse volkslied zingen omdat ik te laat was. Denk daar maar eens aan als je overwerkt, thisbe.
Met je hand op het hart?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_60835479
Heeft iemand een reading op zijn of haar popeproximitymizer? Het is zo stil.
pi_60837677
Popeproximitisationizer, bedoel je.
pi_60837773
Ik bedoel die met de happenin' interface .
pi_60838185
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb zojuist mijn twee mooiste slipjes verpest door ze rucksichtslos met al het andere ondergoed en handdoeken in een 90 graden-was te gooien. Nu zijn ze deels nog het oorspronkelijke blauw, en de rest vaalgrijs. Waren ze nou helemaal vaalgrijs geworden dan had ik er nog mee kunnen leven.
Dan weet je nu waar je heen moet... Agent Provocateur.

Je punt was me duidelijk hoor. Ik vond alleen een winkelketen die je in elke grote Engelse stad vindt, niet het beste voorbeeld.
pi_60838900
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:58 schreef Gellius het volgende:

[..]

Daar hoort een fijn gematteerd sigaartje bij, vind ik. Maar ja, maar ja. Je mag in Eik en Linde vast ook niet meer roken.
Kom jij daar? Dan heb ik je vast wel eens tegen het lijf gelopen.
pi_60838961
Ik koop mijn overhemden trouwens ook bij de Bijenkorf. Prima overhemden.
pi_60838980
BEEP*BEEP*BEEP*BEEP
pi_60839287
Ja, een dezer dagen krijg ik internet en ik heb het netwerk van de buren gevonden.
pi_60839366
Ben je nog op vakantie geweest, duvelstoejager?
pi_60839473
Jazeker en ik ga nog een keer anderhalve week naar Rome.
pi_60840084
Ik heb niet overal foto's van, k_man. Ik heb wel een foto van mijn nieuwe schoenen Het werden uiteindelijk toch maar twee paar. Dat derde had ik alleen nog maar in gedachten gekocht.

Pope!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 23:35:48 #119
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60840154
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 23:33 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb niet overal foto's van, k_man. Ik heb wel een foto van mijn nieuwe schoenen Het werden uiteindelijk toch maar twee paar. Dat derde had ik alleen nog maar in gedachten gekocht.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60840400
Mijn leven is voorgoed veranderd door die video Marble.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')