abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 16:03:37 #126
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_61998749
Boh geak, de maan is gewoon een basis van de NWO om ons in de gaten te houden!
  maandag 29 september 2008 @ 16:11:44 #127
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61998966
quote:
Op zondag 28 september 2008 07:05 schreef bloedhond het volgende:

[..]

sorry hoor einstein. maar de apollo gebruikte stuwraketten en is geen luchtballon of vliegtuig. maarja er was geen krater ondanks het veele maanstof op de maan. dat was het geen ik alleen wou zeggen er over meer niet.
Ik snap nog steeds niet waarom maanstof zou betekenen dat er opeens een krater moet zijn.
De apollo wordt afgeremd met stuwraketten en landt zachtjes op de maan.
En opeens, simsalabim, hoort er dan een krater te zijn ?
zzz
pi_62067976
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:11 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom maanstof zou betekenen dat er opeens een krater moet zijn.
De apollo wordt afgeremd met stuwraketten en landt zachtjes op de maan.
En opeens, simsalabim, hoort er dan een krater te zijn ?

nou dan wil ik nog alleen zeggen dat een stuwraket zoiets is wat de Space Shuttle de ruimte in brengt. dus dat gaat met heel veel kracht. dus ik neem aan dat dat ook bij het landen gebeurt. dan moet je toch iets daar van zien? want elk hemellichaam heeft zo zijn zwaartekracht. dus de maan ook.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:08:46 #129
31101 _Led_
pi_62070377
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 04:01 schreef bloedhond het volgende:

[..]

nou dan wil ik nog alleen zeggen dat een stuwraket zoiets is wat de Space Shuttle de ruimte in brengt. dus dat gaat met heel veel kracht. dus ik neem aan dat dat ook bij het landen gebeurt. dan moet je toch iets daar van zien? want elk hemellichaam heeft zo zijn zwaartekracht. dus de maan ook.
Je denkt dat ie net zo veel kracht gebruikt op het allerlaatste moment waarop ie op de maan landt ?
zzz
pi_62070492
quote:

[..]

de maan heeft 1/10 van de zwaartekracht,

als een spaceshuttle van de aarde probeert te komen moet hij een grotere kracht produceren dan de zwaartekracht van de aarde.

maar de resulterende kracht voortgaande kracht hoeft niet zo snel te zijn als de kracht waarmee hij aan de aarde probeert te ontsnappen.

snelheid van de raket = snelheid brandstof - zwaartekracht aarde

dus als de raket eenmaal in het helaal is heeft het geen zwaartekracht en worden de branders uitgeschakeld en mini raketjes gebruikt om voort te komen. en richting aan de raket te geven.
de zwaartekracht van de maan is 1/10 van de zwaartekracht op aarde. daarom is een impact op de maan veel lichter dan op de aarde.
Redacted
pi_62074764
quote:

[..]

Alleen het verschil aan gewicht geeft je al een indicatie dat er een enorm verschil zit tussen de stuwkracht van een spaceshuttle die met volle tanks en 3500 kilo payload de aardse aantrekkingskracht moet overwinnen en dat van een kleine maanlander met 2 personen, een buggy en wat apparatuur de minimale aantrekkingskracht van de maan slechts hoeft te verminderen (bij het landen)

Volgens deze site is de stuwkracht van de maanlandermotoren zo'n 10 duizend pond. (toevallig geeft deze site ook de reden voor het ontbreken van de krater). Volgens wiki is de stuwkracht van de solidstate boosters (en daarbij komt nog de stuwkracht van de shuttle motoren bij) 2.8 miljoen pond. Alleen de shuttle zelf heeft al meer vermogen dan de maanlander (zo'n 12.000 pond).

Al met al kun je ze natuurlijk niet vergelijken
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_62097468
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:08 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je denkt dat ie net zo veel kracht gebruikt op het allerlaatste moment waarop ie op de maan landt ?
nou als je neerwaartse druk heb [al is die minder als op aarde}. zal je toch een opwaartse druk moeten gebruiken om te kunnen landen. gebruik je die niet sla je te pletter op de maan. dus heb je een stuwraket nodig. plus de bovenste 8 m van het maanoppervlak bestaat uit maanstof regoliet genaamd. vind ik het toch raar dat je daar niets van terug ziet op de maan oppervlakte.
pi_62097517
debunkers laten elke theorie die niet overeen komt met die van de overheid buiten beschouwing. oppervlakkige bullshit. het gaat om de oplossingen, niet om de problemen.
pi_62098847
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 03:29 schreef bloedhond het volgende:

[..]

nou als je neerwaartse druk heb [al is die minder als op aarde}. zal je toch een opwaartse druk moeten gebruiken om te kunnen landen. gebruik je die niet sla je te pletter op de maan. dus heb je een stuwraket nodig. plus de bovenste 8 m van het maanoppervlak bestaat uit maanstof regoliet genaamd. vind ik het toch raar dat je daar niets van terug ziet op de maan oppervlakte.
Dat varieert nogal:
quote:
Het totaalbeeld van de maanbodem is nu als volgt. Boven op het vaste gesteente bevindt zich een laag rotsblokken en puin. De vorm van de kraters geeft inlichtingen over deze laag. Op de landingsplaats van Apollo-11 bevindt het vaste gesteente zich op een diepte van 3 tot 6 meter onder de bodem (dit is verschillend van plaats tot plaats). Op de landingsplaats van Apollo-12 is de diepte geringer. Alle bodemmonsters, ook de dieptemonsters die met een holle buis werden verzameld, komen uit die laag boven het vaste gesteente. Hierin werden vier soorten materiaal aangetroffen. In de eerste plaats fragmenten van het vaste gesteente; deze zijn het meest homogeen in samenstelling. In de tweede plaats brokstukken, bestaande uit overgangsvormen van deze gesteenten en van samengeklonterde stof; deze zgn. brokstukken zijn vnl. bij inslagen geproduceerd. In de derde plaats glas, als bolletje of als fragment ervan. Ten slotte is er het maanstof; dit lijkt in samenstelling het meest op de brokstukken. Het stof vormt een allesbedekkend laagje. Het is ontstaan ten gevolge van het voortdurend bombardement dat meteorieten in alle afmetingen en kosmische straling op de maanbodem uitoefenen.
http://www.worldwidebase.com/science/maan.shtml
Let ook even op de beschrijving van de bodem, die laag regoliet bestaat uit verschillende onderdelen, waar het maanstof maar een gedeelte van is.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:48:19 #135
31101 _Led_
pi_62099807
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 03:35 schreef Salvad0R het volgende:
debunkers laten elke theorie die niet overeen komt met die van de overheid buiten beschouwing. oppervlakkige bullshit. het gaat om de oplossingen, niet om de problemen.
Hee kijk, nog iemand die niet weet wat 'debunken' betekent !
zzz
pi_62102676
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 03:29 schreef bloedhond het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je een stuwraket nodig, echter deze hoeft niet bijzonder krachtig te zijn. Niet alleen hoef je de neerwaartse kracht slechts te verminderen (je blijft immers naar beneden gaan), maar ook is die neerwaartse kracht veel minder dan op aarde. (zie ook mijn eerdere post)
Verder als je een eettafel bedekt met poedersuiker en je blaast er hard op, zie je ook geen krater. De suiker zal zeker weggeblazen worden, maar dit veroorzaakt meer een geleidelijke "indeuking" dan een duidelijk zichtbare krater. Dit wordt nog eens versterkt door de horizontale beweging van de lander, dus zou hij eerder een goot moeten veroorzaken dan een duidelijke krater.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_62121532
quote:
1) Opstijgen vanaf aarde kost meer kracht dan afremmen op de maan, omdat je de zwaartekracht moet ontsnappen.
2) De zwaartekracht op de maan bedraagt slechts 1/6 van die op de aarde
3) Er is geen atmosfeer op de maan, dat levert compleet andere omstandigheden op bij opstijgen EN landen (geen luchtwrijving)
4) De maanlander is veel lichter dan de gehele space shuttle + de raketten die nodig zijn om dus de zwaartekracht te ontstijgen, die 2 kun je echt niet vergelijken. De Space shuttle is nooit op de maan geland...
de maanlander weegt 15.264 kg, de space shuttle bij lancering: 109.000 kg (space shuttle) + 2 x booster 590.000 kg + middelste tank 756.000 kg = 2.045.000 kg.

Jawel, de spaceshuttle is bij opstijgen (met tanks dus) is maar liefst 134 keer zwaarder dan de maanlander.

Overigens laat de space shuttle bij landing op aarde OOK geen krater achter, omdat hij netjes landt als een vliegtuig. Ook daar zie je dat het uitmaakt of er een atmosfeer is omdat alleen dan je als vliegtuig kunt landen door de luchtwrijving. Je kunt de maan en de aarde niet vergelijken.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 02:30:26 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62121733
De Bunker is een (schrale) kroeg bij ons in Wageningen en het studentencentrum in Eindhoven.
pi_62277757
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 02:03 schreef mike_another het volgende:

[..]

1) Opstijgen vanaf aarde kost meer kracht dan afremmen op de maan, omdat je de zwaartekracht moet ontsnappen.
2) De zwaartekracht op de maan bedraagt slechts 1/6 van die op de aarde
3) Er is geen atmosfeer op de maan, dat levert compleet andere omstandigheden op bij opstijgen EN landen (geen luchtwrijving)
4) De maanlander is veel lichter dan de gehele space shuttle + de raketten die nodig zijn om dus de zwaartekracht te ontstijgen, die 2 kun je echt niet vergelijken. De Space shuttle is nooit op de maan geland...
de maanlander weegt 15.264 kg, de space shuttle bij lancering: 109.000 kg (space shuttle) + 2 x booster 590.000 kg + middelste tank 756.000 kg = 2.045.000 kg.

Jawel, de spaceshuttle is bij opstijgen (met tanks dus) is maar liefst 134 keer zwaarder dan de maanlander.

Overigens laat de space shuttle bij landing op aarde OOK geen krater achter, omdat hij netjes landt als een vliegtuig. Ook daar zie je dat het uitmaakt of er een atmosfeer is omdat alleen dan je als vliegtuig kunt landen door de luchtwrijving. Je kunt de maan en de aarde niet vergelijken.
1) wist ik
2) ja is zo!
3) weet ik ook. maar bij het landen heb je altijd te maken met zwaartekracht. op welk hemellchaam je ook land. wel eens een helicopter zien landen waar veel zand/stof is nee en die laten ook geen landings strook achter he? kijk naar het buitenste grond van de landingsbaan. en dan verschil van grond in het midden van de landingsbaan. zie jij het ook?
4) is ook waar. maar space shuttle heeft wielen en land op landingsbaan. nee dan heb je geen krater. daar heb jij dus gelijk in.
neil armstrong kreeg de maanlander maar niet onder controle. daarom denk ik dat zij nooit op de maan zijn geweest. later wel maar niet met neil. want dit deed niel.
nee grapje; dit is het echte filmpje met de maanlander en neil.

[ Bericht 6% gewijzigd door bloedhond op 10-10-2008 05:07:55 ]
pi_62348531
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_62450859
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:55 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik hier niet zovaak kom, maar is de latest conspiracy nu een wolk?
nee men zeg dat het chemtrails zijn.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:03:14 #142
31101 _Led_
pi_62453498
Ja, nou staan al die debunkers die riepen dat er 14 oktober niks zou gebeuren mooi met hun bek vol tanden he !
zzz
pi_62477879
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:03 schreef L.Denninger het volgende:
Ja, nou staan al die debunkers die riepen dat er 14 oktober niks zou gebeuren mooi met hun bek vol tanden he !

had jij wel wat verwacht dan op de 14e dan? of ben jij een debunker? maar het verhaal gaat dat het 30 okt. is. maarja okt. nov. zal mij een biet zijn. wat gebeurt gebeurt dat boeit me niet zo.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:34:00 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_62481484
bloedhond. Ik heb zelden iemand gezien die zo'n chaotisch en onmsamenhangend verhaal weet neer te zetten. Gaat 'ie wel helemaal lekker?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_62481669
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 06:34 schreef bloedhond het volgende:

[..]

had jij wel wat verwacht dan op de 14e dan? of ben jij een debunker? maar het verhaal gaat dat het 30 okt. is. maarja okt. nov. zal mij een biet zijn. wat gebeurt gebeurt dat boeit me niet zo.
Nee, het verhaal gaat dat het wederom bullshit is, maar blijkbaar willen mensen niet luisteren...
C. Sagan
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:13:35 #146
31101 _Led_
pi_62522458
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 06:34 schreef bloedhond het volgende:

[..]

Het verhaal gaat dat het 9-9-1999 gebeurt, dat het klokslag 2000 gebeurt, dat het 1-1-2001 gebeurt, dat het 10-02-2001 gebeurt, dat het 2012 gebeurt, dat het 14 oktober gebeurt, dat het 30 oktober gebeurt,
kortom, elke dag gaat er wel een verhaal rond van iemand met psychische problemen die wat uit z'n duim zuigt.
zzz
pi_62533772
Ooit krijgt er eens iemand gelijk natuurlijk
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:42:00 #148
31101 _Led_
pi_62544788
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Ooit krijgt er eens iemand gelijk natuurlijk
Ook een kapotte klok staat 2x per dag gelijk
zzz
pi_62545843
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:34 schreef SpecialK het volgende:
bloedhond. Ik heb zelden iemand gezien die zo'n chaotisch en onmsamenhangend verhaal weet neer te zetten. Gaat 'ie wel helemaal lekker?
joh met mij is alles ok. met jou ook. vertel? heb ik gezegt dat er de 14e wat gebeurt?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:11:05 #150
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62546078
Als je wilt debunken, moet je op de eerste plek verstand van zaken hebben. Mensen zonder kennis van bv,. astrologie kunnen geen astrologie debunken enz, Het komt enkel lachwekkend over als ze met hun Youtube filmpjes en WIkipedia quotes komen aanzetten.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')