abonnement Unibet Coolblue
pi_60633024
Daar heb ik zo'n godsgruwelijke hekel aan, sta je daar met je portemonnee, geeft dat wijf je een briefje van vijf, met daarboven op een stuk of 10 muntjes, met daarbovenop nog eens het bonnetje en dan sta je daar zo van moet ik nou eerst dat bonnetje wegflikkeren of het briefje wegstoppen of misschien de muntjes??

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60633152
Heb je zulke dikke vingers dat dat je niet lukt of zo? Ik zie wat ik terug ga krijgen, zit daar klein geld bij maak ik alvast het vakje daarvoor open, dan krijg ik m'n geld terug op één hand, houd het briefgeld vast met m'n duim en schuif het kleine geld in het daarvoor bestemde vakje waarna ik het brief geld wegstop.
Hoe motorisch gestoord ben je?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_60633157
Eens!
Ik ook, bedankt!
pi_60633176
pi_60633182
Gewoon pinnen, heb je geen last meer van contant geld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 18:04:20 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_60633187
Je moet een verschrikkelijk leven hebben, als je je om zulke dingen druk maakt.
F.K.A. SuperwormJim
pi_60633232
Kun je meteen voelen of je ongeveer genoeg terug hebt gekregen.
pi_60633285
GEWOON AL DAT KLEINGELD TERIG IN HAAR GEZICHT SMIJTEN!11 11 1112
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_60633341
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon pinnen, heb je geen last meer van contant geld.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_60633464
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:02 schreef Bolter het volgende:
Heb je zulke dikke vingers dat dat je niet lukt of zo? Ik zie wat ik terug ga krijgen, zit daar klein geld bij maak ik alvast het vakje daarvoor open, dan krijg ik m'n geld terug op één hand, houd het briefgeld vast met m'n duim en schuif het kleine geld in het daarvoor bestemde vakje waarna ik het brief geld wegstop.
Hoe motorisch gestoord ben je?
Inderdaad, ik vind het alleen maar makkelijker.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  FOK!Babe donderdag 7 augustus 2008 @ 18:21:40 #11
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_60633494
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:09 schreef El_Rolando het volgende:
GEWOON AL DAT KLEINGELD TERIG IN HAAR GEZICHT SMIJTEN!11 11 1112
Beste oplossing.
pi_60633508
Tja, het is niet handig...

Maar jah.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  FOK!Babe donderdag 7 augustus 2008 @ 18:23:41 #13
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_60633539
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tja, het is niet handig...

Maar jah.
Tjah.
pi_60633694
Afgezien van het feit dat het slechts een onbetekenend deel uitmaakt van de dag, geef ik TS helemaal gelijk. De kassierster houdt het geheel zodanig vast dat je het niet normaal kunt overpakken: duim op de stapel muntjes die rust op het midden van het briefje, en de rest van de hand onder het briefje.
Bij het overpakken moet je dus eerst opletten dat het geld niet van het briefje afschuift als zij het loslaat, om vervolgens tussen de kassaband te kletteren. Nog vervelender als ze ook het briefje vol in je handpalm drukt... daar hebben we hier vingers voor gekregen. Als je het eenmaal veilig in handen hebt gaat het wel weer.

Bij kassiersters van de oude stempel kreeg ik nog keurig het geld teruggeteld. Vervolgens kreeg ik het in mijn hand aangereikt. Eerst de munten in de handpalm, vervolgens het briefgeld tussen duim en wijsvinger. Ik vrees dat het terugtellen er bij de huidige generatie niet meer in zit, want te moeilijk.

En voor de manolo's hier. Kassierster is een keurig Nederlands woord.
pi_60633720
Vroeger kreeg je eerst je kleingeld terug, dan wachtten ze tot je dat in het vakje had gestopt, dan kreeg je de briefjes, dan wachtten ze en vroegen ze of je de bon nog wilde en vervolgens zei je nee en dan kon je gaan.

Nu lijkt het wel alsof alle kassières samen op de kassièreconventie hebben besloten alles op één stapeltje terug te geven om het de klanten vooral lastiger te maken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60633775
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:23 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Tjah.
Ja tochhh?

Toen ik kassa personeel was, gaf ik ook eerst altijd muntjes en daarna briefgeld.

Vervolgens vroeg ik of iemand een bonnetje wilde, sommigen zeiden ja.

Sommigen zeiden: "Nee, wat ik krijg het toch niet meer terug !!!!"

Dijenkletser, echt waar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:35:06 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_60633797
Heel irritant inderdaad..dat is zo'n beetje het hoofdbestandeel van het beroep 'kassiere' en zelfs dat doen ze dan fout. Ik weet dat niemand er van droomt om kassiere te worden maar als je het dan bent, moet je het ook goed doen. Dat wil zeggen vriendelijk groeten, alles efficient afhandelen en dan vriendelijk gedag zeggen.

En voor die mensen die zich afvragen waar TS zich druk om maakt: Dit is klaagbaak hoor, hier klaagt nou eenmaal niet iedereen over hongersnood en global warming.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_60633829
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:35 schreef Strani het volgende:
En voor die mensen die zich afvragen waar TS zich druk om maakt: Dit is klaagbaak hoor, hier klaagt nou eenmaal niet iedereen over hongersnood en global warming.
*bummer...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_60633853
Normaal geld teruggeven wordt niet meer aangeleerd ben ik bang. Net als iemand normaal 'helpen' in een winkel. Als je vraagt waar iets ligt zeggen ze dat het ligt bij de ...... en dan moet ik op mijn beurt zeggen 'maar ik weet niet waar dat ligt'. Ff meelopen is teveel gevraagd. Ik heb tijdens mijn schooltijd altijd in een winkel en een pompstation gewerkt maar het eerste wat je moest leren was doortellen om met zo min mogelijk klein geld het wisselgeld te kunnen geven. Tegenwoordig kloppen ze in de kassa de hoeveelheid geld die ze ontvangen omdat de kassa dan kan uitrekenen hoeveel ze terug moeten geven.

Moet je eens aanbieden om 'er 40 cent bij te doen' dan slaan ze helemaal op tilt.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_60633929
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Toen ik kassa personeel was
><(({°>
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:43:12 #21
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60633979
Ik ben voor de methode, muntjes in handpalm, briefje tussen duim en wijsvijnger
pi_60633982
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:41 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Dat is al hilarisch opzich..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_60634157
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:35 schreef Strani het volgende:
Heel irritant inderdaad..dat is zo'n beetje het hoofdbestandeel van het beroep 'kassiere' en zelfs dat doen ze dan fout. Ik weet dat niemand er van droomt om kassiere te worden maar als je het dan bent, moet je het ook goed doen. Dat wil zeggen vriendelijk groeten, alles efficient afhandelen en dan vriendelijk gedag zeggen.
Inderdaad dan ben je al te stom om iets anders te doen in je leven en dan kun je zelfs nog niet normaal geld teruggeven!

Overigens las ik in GC in dat topic over "Alles wat je moet weten over" een tip van een kassière die zei dat ze het echt leuk vinden klanten vriendelijk lachen. Dat geldt dus ook omgekeerd! Ik kan daar echt blij van worden en kom dan ook sneller bij die winkel terug (als ze een beetje met me sjanst is het natuurlijk nog beter, dan doe ik mijn boodschappen één voor één)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60634195
Ook erg, als ze het geld teruggeven hebben en in plaats van "Wilt u het bonnetje" het bonnetje al bijna in je gezicht duwen en zeggen "Bonnetje.."
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:10:05 #25
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_60634595
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Inderdaad dan ben je al te stom om iets anders te doen in je leven en dan kun je zelfs nog niet normaal geld teruggeven!

Overigens las ik in GC in dat topic over "Alles wat je moet weten over" een tip van een kassière die zei dat ze het echt leuk vinden klanten vriendelijk lachen. Dat geldt dus ook omgekeerd! Ik kan daar echt blij van worden en kom dan ook sneller bij die winkel terug (als ze een beetje met me sjanst is het natuurlijk nog beter, dan doe ik mijn boodschappen één voor één)
Klopt! Ik behandel kassa-personeel voor zover ik weet ook altijd goed (behalve als ik al direct zie dat ze niet gaan groeten) en ik meen het ook..Menselijke interactie maakt alles net even een stukje leuker.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')