Bedankt voor de moeite van het antwoorden! Super joh!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:02 schreef Batsies het volgende:
E13,50 maar dan wel met BTW bonnetje
Klopt helemaal bleiblei. Zoals ik al zei, zelfs 259.000 hebben we er wel voor over en kunnen we betalen. Alleen doordat ik toch wat research ben gaan doen, ben ik bang dat we echt teveel gaan betalen als we hierop uit komen. Vandaar dat ik vraag naar enige tips in deze situatie betreft een openingsbod... Mochten mensen een poging willen wagen...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind dit altijd beetje rare topics. Hoe kunnen mensen op internet gebaseerd op halve gegevens nu een fatsoenlijk antwoord geven?
Mijn ervaring is dat je voor jezelf af moet wegen hoeveel je er voor over hebt. Op basis daar van bepaal je wat je er voor gaat bieden. Vraagprijs van huizen erom heen zijn alleen te gebruiken als maatstaf als ze exact hetzelfde zijn qua indeling & afwerking. Anders niet.
In het complex waar ik laatst mijn flatje heb verkocht lagen de vraagprijzen tussen de 170K en de 195K.
Puur gebaseerd op zaken die verbouwd/vervangen zijn (CV ketel, badkamer, vloer, keuken, etc. etc.).
Maar 1 ding is het belangrijkste. Wat heb jij er voor over...
Ik wil wel een poging wagen hoor. Maar daar heb je helemaal niets aan omdat er simpelweg geen zinnig woord over te zeggen is voor een buitenstaander.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:06 schreef Bien2 het volgende:
[..]
Klopt helemaal bleiblei. Zoals ik al zei, zelfs 259.000 hebben we er wel voor over en kunnen we betalen. Alleen doordat ik toch wat research ben gaan doen, ben ik bang dat we echt teveel gaan betalen als we hierop uit komen. Vandaar dat ik vraag naar enige tips in deze situatie betreft een openingsbod... Mochten mensen een poging willen wagen...
Maar als je 230.000 biedt, gaan ze natuurlijk niet direct akkoord. Ze komen met een tegenbod en uiteindelijk kom je ergens in het midden uit. Ik zou ook inzetten op 220.000. Als ze je dan "niet serieus" nemen, kun je altijd nog omhoogquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Vraagprijs 260.000, hoogste verkoopprijs in die buurt 230.000 ... 230.000 bieden. Dan hebben zij het idee dat ze goed verkocht hebben (in ieder geval niet lager dan anderen) en jullie hebben toch 30.000 bespaard.
Lekker kort door de bochtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Vraagprijs 260.000, hoogste verkoopprijs in die buurt 230.000 ... 230.000 bieden. Dan hebben zij het idee dat ze goed verkocht hebben (in ieder geval niet lager dan anderen) en jullie hebben toch 30.000 bespaard.
Ja want bij het eerste bod gaat de verkopende partij gelijk akkoordquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Je bent misschien geen onheilsprofeet maar wel een koffiedikkijker. Je presenteerd jouw theorie als waarheid terwijl het niets meer is dan een toekomstvoorspelling gebaseerd op vermoedens. Als iemand mij 30% onder de vraagprijs zou bieden zou ik hem/haar dus wel keihard uitlachen en de deur wijzenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:01 schreef pjhu het volgende:
Ik heb begrepen dat dit je eerste huis is waar je naar kijkt.
Verder geef je aan dat je nog niet echt op zoek was, maar door dit huis opeens gaat besluiten.
Nooit vergeten dat dit "buitenkansje, droomhuis" etc. zeker niet het enige huis is dat te koop staat en te koop komt.
Je mag er verder op rekenen dat de huizenprijzen onder druk staan, huizen langer te koop staan, en dat dit de komende jaren gaat toenemen. Vergelijk dat met de periode 1979 - 1985, toen de rente naar 13% ging met een hoge inflatie. Vergelijkbaar met wat ons nu te wachten staat.
Verder had je toen groeihypotheken, vergelijkbaar met de huidige aflossingsvrij beleggings hypotheken, die er voor hadden gezorgd dat mensen 6 tot 8x het bruto jaarinkomen (van beide partners samen) konden lenen.
Gevolg was dat de prijzen van 79 tot 85 tot 50% zakten.
Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar ik wil er mee zeggen dat je kansen genoeg hebt om een droomhuis op de kop te tikken in de komende tijd. Dus voor dit huis zou ik gewoon bieden wat je er voor kwijt wilt (met een onderhandelingsmarge) Je kan volgens mij rustig denken aan 30% onder de vraagprijs, zeker omdat de vraagprijs 25% boven het gemiddelde in de straat ligt!
Oh ja, en in godsnaam een technische keuring laten doen als je dat zelf niet kan.
Of ze vragen je met een beter bod te komenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:37 schreef dahei het volgende:
Iedereen hier zegt makkelijk "bied 220000 euro" maar zij hebben niets met dat huis. Als je belachelijk laag gaat bieden (zeker als het huis net te koop staat) wordt dat niet serieus genomen en verkopen ze het huis gewoon aan iemand anders.
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:43 schreef Hyperdude het volgende:
Als je al wat langer zoekt in een bepaalde stad/buurt kan je, ik tenminste wel., een vraagprijs meestal wel op ¤5-10K nauwkeurig inschatten. Als je nog wat langer rondloopt krijg je ook wel een idee waar panden voor weggaan/hoe lang ze te koop staan.
In jouw geval ben je redelijk nieuwe in de markt. Bovendien geef je zelf aan dat de "recente verkoopprijzen" meestal betrekking zullen hebben op een ander soort panden dan het door jullie gewenste pand. Nieuw vs. oud/opknappers.
Ik weet wel dat op Fok! iedereen alles zelf kan; maar eigenlijk lijkt een goede adviseur/makelaar ter plaatse voor jullie mij nog niet eens zo gek. Kost een paar ¤K tov. mogelijke miskleun van ¤10K of meer.
Ik denk dat je met een openingsbod van 2 ton ZEKER niet meer in de onderhandelingen wordt betrokkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:22 schreef nogeenmaarten het volgende:
Je moet eerst in onderhandeling zien te komen, zodat je eventuele andere partijen even buiten spel kan houden. Je wilt met een zo laag mogelijk bedrag de onderhandeling starten.
Je kan de verkopende makelaar bellen met een eerste bod van b.v. 200.000. Als hij dat geen serieus bod vindt dan doe je er gelijk over de telefoon 5 bij, daarna misschien nog eens 5 dan nog eens 2.5 et cetera. Dit doe je totdat:
1 de verkopende makelaar het bod in overweging neemt/ moet gaan overleggen met de verkopers. Hij heeft namelijk met de verkopers afspraken gemaakt over een minimale prijs en minimaal eerste bod. Jij bent op zoek naar deze ondergrenzen.
2 je de hoogte van een eerste bod te hoog vindt worden (bv 230.000 oid).
Werkt alleen als een huis al een tijdje te koop staat. Als er veel belangstelling is wordt het hoogste openingsbod afgewacht.
Ik zou je ook niet meer serieus nemen als makelaar als je zo naar de ondergrens aan het zoeken bent.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
En 205 en 210 en 215 en 220 ? Ben je daar ook zeker van?
Je loopt tegen het bedrag aan dat de verkopende makelaar heeft afgesproken met de verkoper. Op dat moment kom je in onderhandeling. Het idee is dat je direct over de telefoon je openingsbod telkens verhoogd.
Je hebt een beetje gelijk wat betreft de onzekerheid van mijn voorspelling. Wat je wel al kan zien is een afname van de huizenprijs stijging, de tijd dat een huis te koop staat is drastisch langer dan 1 jaar geleden, inflatie neemt toe etc.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je bent misschien geen onheilsprofeet maar wel een koffiedikkijker. Je presenteerd jouw theorie als waarheid terwijl het niets meer is dan een toekomstvoorspelling gebaseerd op vermoedens. Als iemand mij 30% onder de vraagprijs zou bieden zou ik hem/haar dus wel keihard uitlachen en de deur wijzen. Dat is echt te absurd voor woorden. Al helemaal met jouw "onderbouwing".
Er zijn nog zat andere artikelen, maar deze geeft een beetje weer wat ik bedoel: we zijn in een periode aangeland van een typische "kopersmarkt". Kopers hebben riante keus, verkopers hebben moeite om hun huis kwijt te raken, huizen staan maanden te koop. Ik ken 3 mensen die hun huis langer dan 1 jaar te koop hebben staan, voor een redelijke prijs. Helaas ontbreekt het finaal aan belangstellenden. Als ze hun vraagprijs drastisch laten zakken verkopen ze misschien wel, en dat is dus wat er op dit ogenblik gebeurt: kopers kunnen de eisen stellen, en verkopers gaan meer en meer zakken met hun prijs (bij voorbeeld soms gedwongen door een dubbele hypotheek omdat ze al een ander huis hebben gekocht).quote:Consumentenvertrouwen woningmarkt op dieptepunt
Het vertrouwen dat consumenten hebben in de woningmarkt loopt terug en lijdt onder de stijgende inflatie, de oplopende hypotheekrente en de toenemende energielasten. Daardoor vlakt de prijsstijging op de woningmarkt af en loopt het aantal woningtransacties terug. Dat betekent dat kopers en verkopers langer wachten dan voorheen voordat het tot een aankoopbeslissing komt. “De lichten op de huizenmarkt staan op oranje”, aldus Vereniging Eigen Huis. Van een crisis op de woningmarkt is geen sprake. Wel wordt de geringe landelijke waardestijging ingehaald door de harder oplopende inflatie. De risicobeleving onder consumenten is veranderd: de huizenkoper en de huiseigenaar zijn zich in toenemende mate bewust dat een waardestijging niet vanzelfsprekend is.
De Eigen Huis Marktindicator, die maandelijks het consumentenvertrouwen voor de woningmarkt meet, staat op een niet eerder gemeten dieptepunt. Sinds de start van de Marktindicator in april 2004 is de stand met een waarde van 82 niet zo laag geweest (waarbij 100 de neutraalwaarde is).
De Eigen Huis Marktindicator geeft de bereidheid van mensen aan om een (volgende) woning te kopen. Het huidige hoge prijsniveau van woningen, gecombineerd met een hogere hypotheekrente en een krapper besteedbaar budget stemt de consument negatiever over het kopen van een huis. De gevolgen zijn in veel regio’s zichtbaar: er staan meer huizen te koop, ze staan langer te koop en op verschillende plaatsen doet zich een lichte prijsdaling voor. Vooral de ontwikkeling van de hypotheekrente en de overige lasten van huishoudens zal in de komende tijd bepalend zijn voor de verdere ontwikkelingen op de woningmarkt.
Directeur ledenbelang Frank van Loon van Vereniging Eigen Huis zegt vanavond in het NOS Journaal dat de lichten op oranje staan voor de woningmarkt. Huizenkopers zijn nu terecht voorzichtig met de koopbeslissing, vindt hij. Tegelijkertijd vindt Van Loon het juist nu van belang dat de overheid beleid ontwikkelt dat de woningmarkt weer vlottrekt en vertrouwen geeft. Ook algemeen directeur Marlies Pernot van Vereniging Eigen Huis bepleit morgen in haar column in Het Financieele Dagblad dat de regering eigenwoningbezit bovenaan de agenda plaatst, wegens de gunstige effecten op de economie en de mogelijkheid voor particulieren om via de eigen woning een financiële buffer op te bouwen.
Bron: Vereniging Eigen Huis
Amersfoort, 3 juli 2008
Soms wel, soms niet... Er zijn zat mensen die eerst hun oude huis verkopen voordat ze een nieuwe kopen. Die hebben dus geen haast. Daarnaast kan een huis behoorlijk in trek zijn. Daarnaast kan een huis ontzettend in trek zijn, dan wordt het verkocht aan een ander. Ik heb vorig jaar inzicht gehad in de bezichtigingsaanvragen van de grootste makelaardij van Nederland. Sommige huizen hadden wel 50 tot 100 aanvragen terwijl andere 2 á 3 aanvragen hadden (in een week).quote:Niet vergeten: Jij hebt tijd genoeg, zij moeten het huis kwijt en hebben haast!
Die discussie wil ik hier niet aan gaan want er zijn massa's topics hierover.quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:58 schreef pjhu het volgende:
Niet vergeten: Jij hebt tijd genoeg, zij moeten het huis kwijt en hebben haast!
De verkoper heeft lang niet altijd haast! Als ze zelf nog niet gekocht hebben en dat ook niet per sé moeten, kunnen ze best afwachten tot iemand voldoende biedt. Niet iedereen vindt het een ramp om met een 'te koop' bordje in de tuin te moeten wonen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:32 schreef Bien2 het volgende:
Verkoper heeft geen haast dus heb het gevoel (enkel een aanname) dat ze hoog inzetten en wachten tot er iemand zo gek is dat te doen...
Ik zit dit niet uit mijn duim te zuigen, dit is mijn ervaring. Er zijn gevallen waarin het zo gebeurt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:45 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou je ook niet meer serieus nemen als makelaar als je zo naar de ondergrens aan het zoeken bent.
Lijkt het net alsof je bij miljoenenjacht zit.
Een makelaar is ook niet gek en als je zo gaat zoeken naar de ondergrens laat ie je gewoon doorbieden tot je aan jouw grens zit.
Dus dan is het wijsheid om het op deze manier aan te pakken omdat jij blijkbaar een ontzettend domme verkopende makelaar getroffen hebt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:08 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik zit dit niet uit mijn duim te zuigen, dit is mijn ervaring. Er zijn gevallen waarin het zo gebeurt.
Dat zal best. Alleen handig als het je geen hol interesseert of je het huis 'krijgt'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:08 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik zit dit niet uit mijn duim te zuigen, dit is mijn ervaring. Er zijn gevallen waarin het zo gebeurt.
Als het huis uit 2004 is is die keuring niet direct noodzakelijk. De inspectie van je schoonvader kan voldoende zijn.quote:Zou je ook een technische keuring laten doen bij een huis uit 2004? En wat je daarna zegt, nee, ze hebben juist geen haast, dat is heel het eieren eten!
Sorry hoor, maar....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef pjhu het volgende:
[..]
Als het huis uit 2004 is is die keuring niet direct noodzakelijk. De inspectie van je schoonvader kan voldoende zijn.
6 bezichtigingen, en nog geen bod? Alarmbellen!
Het is dus duidelijk geen lot uit de loterij, want dan was het al weg.Of het huis is niet briljant, of de buurt, of de prijs is te hoog.
Je hebt dus wat meer speling wat betreft de biedprijs is mijn conclusie.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef pjhu het volgende:
[..]
Als het huis uit 2004 is is die keuring niet direct noodzakelijk. De inspectie van je schoonvader kan voldoende zijn.
6 bezichtigingen, en nog geen bod? Alarmbellen!
Het is dus duidelijk geen lot uit de loterij, want dan was het al weg.Of het huis is niet briljant, of de buurt, of de prijs is te hoog.
Je hebt dus wat meer speling wat betreft de biedprijs is mijn conclusie.
Wij komen uit de Brabantse randstad en geloof me dat de huizenmarkt daar niet veel verschilt met die in de randstadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
Bleiblei en Stormqueen, ben benieuwd uit welke regio jullie komen met deze opvattingen over huizenmarkt. Zelf kom ik uit de randstad, misschien dat het daar anders gaat dan in jullie regio's (zou het echt niet weten).
1 Zes bezichtigingen en een bod betekent niet een gegarandeerde verkoop ...
2 Geen enkel bod na 6 bezichtigingen is mager. Zes (à 12) mensen hebben een paar vrije uren moeten nemen voor een bezichtiging op basis van een advertentie funda oid. De moeite nemen voor een bezichtiging doe je in het algemeen alleen als je minimaal de intentie hebt om een bod te gaan uitbrengen. Toen ze het in het echt zagen hebben ze alle 6 (à 12) besloten om geen bod uit te brengen. Dit betekent dat het beeld uit de advertentie niet klopt met de werkelijkheid, dat ze het gewoon echt niet willen en/of dat het veel te duur is.
Terecht dat je daar dan vraagtekens bij zet!
Wij komen uit Eindhoven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
Bleiblei en Stormqueen, ben benieuwd uit welke regio jullie komen met deze opvattingen over huizenmarkt. Zelf kom ik uit de randstad, misschien dat het daar anders gaat dan in jullie regio's (zou het echt niet weten).
1 Zes bezichtigingen en een bod betekent niet een gegarandeerde verkoop ...
2 Geen enkel bod na 6 bezichtigingen is mager. Zes (à 12) mensen hebben een paar vrije uren moeten nemen voor een bezichtiging op basis van een advertentie funda oid. De moeite nemen voor een bezichtiging doe je in het algemeen alleen als je minimaal de intentie hebt om een bod te gaan uitbrengen. Toen ze het in het echt zagen hebben ze alle 6 (à 12) besloten om geen bod uit te brengen. Dit betekent dat het beeld uit de advertentie niet klopt met de werkelijkheid, dat ze het gewoon echt niet willen en/of dat het veel te duur is.
Terecht dat je daar dan vraagtekens bij zet!
Dat is wel meteen een reden om op te letten. De markt om het weer te verkopen, is hiermee ook een stuk beperkter.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:37 schreef Bien2 het volgende:
Ik denk de buurt, is echt een volksbuurtje waar veel mensen al lang wonen. Vrij slecht imago nog bij de meesten. Nu dus al een aantal jaren wel flink in de opknap. En te duur, tja, dat is dus wat ik me afvraag. Het huis is natuurlijk ook niet heel groot en met 2 kinderen bijvoorbeeld is een van de slaapkamers wat aan de kleine kant. Echt een huis voor jongere stellen met geen of 1 kind.
Nou, zo bizar klein is 9m2 helemaal niet hoor. Kijk, als het nou 4m2 was zou ik zeggen: daar kan idd geen groter kind in. Maar aan 3 bij 3 heb je een machtige kamer als kindquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:02 schreef Bien2 het volgende:
Jawel, het huis heeft 3 slaapkamers. 1 grote, 1 dus kleine en 1 grote zolder, die eventueel omgebouwd kan worden tot 2 kleinere slaapkamers.
We gaan er natuurlijk wel wonen met het idee dat we het niet over enkele jaren moeten/gaan verkopen. Die verbouwing van de zolder zien we wel als goede optie.
Overigens is de kleine kamer prima als babykamer. Als een kindje wat ouder wordt, wordt de kamer wel wat klein. Hopelijk heb je dan een idee? Schat de kleine kamer rond de 9m2.
Mijn huidige slaapkamer is zelfs 2 bij 3 en daar heb ik toch een 160 cm breed bed, een garderobekast en een nachtkastje in staan, dus gaat primaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:07 schreef PiperMaru het volgende:
Mijn huidige slaapkamer is ook 3 bij 3Groot zat
Och, ook dan kun je met wat creativiteit best nog veel met zo'n kamerquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:09 schreef Dromer het volgende:
Als het 3 bij 3 is is het goed te doen... niet als ie heel smal en lang is zodat alles in een rijtje tegen de muur moet worden gezet.
Het blijft natuurlijk beter dan 6m2quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Och, ook dan kun je met wat creativiteit best nog veel met zo'n kamer
Mja, ik slaap gelukkig aan de open kant, vriend moet klimmenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:10 schreef Dromer het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk beter dan 6m2
1 meter breed, genoeg voor 1 persoon en al helemaal voor een kindquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:14 schreef Bien2 het volgende:
Misschien ben ik iets te positief, maar hij is vierkant en minimaal wel 6m2. Zal hem maandag eens opmeten. Hetgeen wat stormqueen erin heeft staan, past denk ik net... of net niet. Een garderobe kast ja? Jeej, dat is dan geen grote op 2x3meter!
Oh, je mag wel wat van mij hebben hoor, geen probleemquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:16 schreef Bien2 het volgende:
Naja, idd, voor een kinderkamer van een kleintje is het een prima kamer, en tot die tijd leuk als studeer/rommelkamer. Maar dan hebben we ook heel de zolder nog, incl. afdekschotten. Denk dat we troep te weinig hebben
Daar gaan je dromen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:59 schreef Bien2 het volgende:
Nog geen tegenbod gehad. Makelaar heeft laten weten dat de bewoonster ineens twijfelt of ze wel wil verhuizen. Niet echt handig dus. Naja, we wachten af en zijn ondertussen nog andere huizen aan het bezichtigen toch maar!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:51 schreef Bien2 het volgende:
Ja, daar zijn we ook bang voor, vandaar de verdere zoektocht. Vanmiddag weer een bezichtiging. Gister ook een bezichting gehad (huis was beneden geweldig was, maar boven zo klein! zo zonde van het huis!)
Huis gisteren
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:10 schreef Bien2 het volgende:
Zoek bij beide. Maar vooral Funda en Jaap, daar krijg ik ook dagelijks mail van.
Nou, was wel benieuwd geweest of jij/jullie dezelfde mening zouden hebben gehad wanneer je naar dat huis was gaan kijken. Het was hier en daar wat apart. Geen deur in de badkamer, geen douchewand/gordijn. Verder het hele hui voorzien van een B&O systeem, waardoor sommige muren beschadigd zijn. Mocht je nog ff overnemen voor 7.500euro![]()
Ik hoop dat het wat is voor jullie!quote:
Gaan dadelijk kijken naar dit huisje. 1 straat naast die van gisteren. Qua grootte tussen de eerste (van het bod) en die hierboven (bezichtiging gisteren) in. Aantal slaapkamers lijkt iig beter. Want dat van gisteren was niets. Je zou er geen kindje kwijt kunnen. Bij het huisje wat we dadelijk gaan bekijken is de keuken niets, maar we zouden budget over hebben dat naar ons zin te maken. Wellicht muurtje eruit slopen, als het geen draagmuur is, openslaande deuren in de kamer en voila, mooi huis. Denken we, haha. Eerst nog eens zien zometeen.
Maar wat was je openingsbod dan ? En wanneer heb je dat bod gedaan ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:59 schreef Bien2 het volgende:
Nog geen tegenbod gehad. Makelaar heeft laten weten dat de bewoonster ineens twijfelt of ze wel wil verhuizen. Niet echt handig dus. Naja, we wachten af en zijn ondertussen nog andere huizen aan het bezichtigen toch maar!
Het ligt ook nog eens vlakbij de spoorlijn zo te zien... (op het kaartje)quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:10 schreef Bien2 het volgende:
Nou, was wel benieuwd geweest of jij/jullie dezelfde mening zouden hebben gehad wanneer je naar dat huis was gaan kijken. Het was hier en daar wat apart. Geen deur in de badkamer, geen douchewand/gordijn. Verder het hele hui voorzien van een B&O systeem, waardoor sommige muren beschadigd zijn. Mocht je nog ff overnemen voor 7.500euro![]()
Je haalt 2 huizen door elkaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:23 schreef Cyruse het volgende:
Ik ken dat daar wel. Die smiths fabriek zit daar niet in de buurt, die zit veel en veel noordelijker en daar heb je nooit last van in Sint Pancras. Wat op het plaatje rechts van het huis zit, is de spoorlijn (zit wel dicht in de buurt) en een industrieterrein maar daar zie je niks van.
Wat wel belangrijk is om te weten: in Sint Pancras is in bepaalde wijken nogal wat overlast van ronduit asociale hangjeugd die uit naburige dorpen/wijken (Broek op Langedijk en de wijk Vroonermeer-Noord van gemeente Alkmaar) komen en lopen te zieken, zou ik wel op letten.
Verder heeft het dorp 1 grote weg die van Noord naar Zuid door het dorp slingert en waarover al het bestemmingsverkeer moet heenrijden, dit is de Bovenweg. Ze zijn van plan om deze weg vanuit de zuidelijke kant (dus vanaf richting Alkmaar) af te sluiten middels een spitspaal en je kan er op rekenen dat dit in de toekomst een definitieve afsluiting wordt. Er zijn ook in het verleden al wegen richting Alkmaar afgesloten om sluipverkeer tegen te gaan en al dit komt de bereikbaarheid zeker niet ten goed.
Door al deze heldere plannen van gemeentebesturen heeft Sint Pancras straks alleen nog een westelijke en een noordelijke ontsluiting en is het lastig om het dorp te bereiken.
Bovenstaande was voor ons doorslaggevende redenen om uit Sint Pancras te verhuizen en om er nooit, maar dan ook nooit meer terug te keren.
Neu hoor. Moet Bientje maar d'r profiel beter invullen en geslacht niet vrij laten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:51 schreef Oblivion het volgende:
Jammer en sorry...![]()
Bien is natuurlijk van Sabine of zo?![]()
Stupid me!
Krijg je veel kijkers. Veel kijkers betekent een inschrijving, inschrijving betekent zenuwachtige mensen, bod is een stuk hoger dan wanneer je hem zelf voor hoger in de markt zet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Dat vind ik ook zoiets raars.
Waarom zou je je huis te koop zetten voor minder geld dan het waard is.
Ja erg prettig! We betalen er wel wat voor (1.950,- excl btw) maar ze doen daar alles voor. Ook al hadden we 20 huizen bekeken, dat bedrag blijft hetzelfde. Ze hebben nu geluk, ze zijn 3x mee gaan bezichtigen :-) Toch prettig, want dezelfde makelaar gaat ons huis verkopen. Het verloopt prettig met ze, dus het voelt allemaal goed. Bovendien weten we zeker dat we nooit zo keihard hadden onderhandeld als zij, daar wilden we het huis veel te graag voor!quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:44 schreef verita het volgende:
Van harte Bien2! Fijn, zo'n makelaar die je belangen echt behartigd. Nu maar duimen dat je je huis snel verkoopt.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:56 schreef PiperMaru het volgende:
Gefeliciteerd! Krijgen we nog foto's te zien?
Leuk huis, Obli! Dat verkoop je toch zo?quote:
Blijkbaar wel.. want Bien gaat het kopen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:25 schreef verita het volgende:
[..]
Leuk huis, Obli! Dat verkoop je toch zo?
Nah, mijn verkeerde bril opgehad.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:53 schreef Dromer het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.. want Bien gaat het kopen.
1. het huis is al gekochtquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:47 schreef Tumble het volgende:
Neem een aankoopmakelaar als je je hypotheek neemt bij een zekere hypotheker kun je er een krijgen voor 1500 euro all in.
hebben wij ook gedaan en die man heeft absoluut zijn geld dubbel en dwars terugverdient (omgeving assen)
ik heb geen aandelen ofzo maar dit was een topper type pitbul en het onderste uit de kan willen halen voor ons.
altijd goed om achteraf gelijk te hebbenquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1. het huis is al gekocht
2. het huis is al gekocht met behulp van een aankoopmakelaar.
Nee, je nieuwe huisje!quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:40 schreef Bien2 het volgende:
Nu???
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:01 schreef pjhu het volgende:
Nooit vergeten dat dit "buitenkansje, droomhuis" etc. zeker niet het enige huis is dat te koop staat en te koop komt.
En, al een huisje op het oog?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:44 schreef Jose1985 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar; ik woon (en zoek een koophuis) in een relatief klein dorpje.. Ik wil daar niet weg (ook niet in de omgeving). Dan wordt het vrij lastig iets te vinden. Hebben nu een huisje gevonden wat aan de wensen en budget voldoen. De overige huizen die te koop staan zijn dikwijls over de 3 ton.. Niet te betalen voor starters in de arbeidsmarkt!
Als je even je PM box activeert kan ik je een PM sturen....quote:
En als je op het envelopje boven je post drukt?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:14 schreef Bien2 het volgende:
En toen zocht ik me suf en kon ik t niet vinden... :S
Ja inderdaad wel ja!quote:
Ik meen me te herinneren dat ik laatst ergens las dat je je meubels al had besteld... maar je hebt dus nog geen huis gekochtquote:Op woensdag 17 september 2008 11:33 schreef Jose1985 het volgende:
[..]
Ja inderdaad wel ja!
Gaan volgende week nog een keer kijken en hebben diverse gesprekken voor hypotheken..
De eerste bij de Rabobank al gehad..Lastig man!
Hahah! Het volgende is aan de hand:quote:Op woensdag 17 september 2008 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat ik laatst ergens las dat je je meubels al had besteld... maar je hebt dus nog geen huis gekocht
Sorry zo bedoelde ik het niet..quote:Op woensdag 17 september 2008 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
het was geen commentaar, maar een vraag
Maar ik snap het
Tja.. schoonmoeders... blijven schoonmoeders.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:00 schreef Jose1985 het volgende:
[..]
Sorry zo bedoelde ik het niet..
Maar in mijn omgeving (lees; alleen mijn schoonmoeder-to-be) snappen mensen niet dat ik dan toch eerst wil huren..
Zo, gedaan. Ben benieuwdquote:Op woensdag 17 september 2008 11:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En als je op het envelopje boven je post drukt? [ afbeelding ]
Nou Oblivion, wat een geweldig huis!!! En leuk plekje ook! Idd vlakbij! Wanneer verhuizen jullie?quote:
Dank je! Kom je een keer BBQ'en als het bij ons af is?quote:Op maandag 22 september 2008 12:54 schreef Bien2 het volgende:
[..]
Nou Oblivion, wat een geweldig huis!!! En leuk plekje ook! Idd vlakbij! Wanneer verhuizen jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |