quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:07 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik, en de meeste serieuze schrijvers, hebben iig wel een regel om geen standbeelden en monumentale gebouwen te gebruiken. Ook geen privé-huizen, garagedeuren ed. Die grijze Essent-kastjes daarentegen.. en tunneltjes.. en sowieso langs snelwegen natuurlijk omdat dat mooi opvalt.
Ja, nou, daar heb ik dus een tyfushekel aan

. Hier in Maastricht worden diverse mooie historische gebouwen regelmatig beklad. En door het schoonmaken wordt 't er ook niet mooier op. Tieft op met die spuitbussen en pennen

. Totaal overbodig, het voegt NIETS toe (behalve een hard piemeltje voor degene die de bekladding uitvoert en onnodige kosten voor het schoonmaken en ergernis voor 99% van de mensen). En dan kunnen er tig afspraken in de 'scene' gemaakt worden....

. Er is één afspraak in Nederland die geldt en dat is dat je met je spuitbus, stiften en weet ik veel wat van andermans gebouwen en andere zaken afblijft.
quote:
Als je tagt op een schildersezel, dan is het geen graffiti meer natuurlijk. Graffiti *moet* op openbare zaken. Want het moet gezien worden, erkenning in de scene. That's the whole point.
Ja, dat is me wel duidelijk. Maar dat maakt 't alleen maar kanslozer. Het maakt een mooie stad er niet mooier op als iemand met z'n spuitbus meent er nog ff wat aan te moeten toevoegen. Dan had je maar architect moeten worden.
quote:
Als ik zo'n mooie intercity uit A'dam het Zwolse station zie binnenrijden met tags of throw-ups op de neus, dan krijg ik serieus kippenvel. Misschien dat het iets rebels heeft ofzo

.
Dat zal 't wel zijn dan

.