abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:21:44 #26
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60649088
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:07 schreef Imagine-Peace het volgende:

[..]

HAHA, ik moest echt even lachen.

Conspiracy, goeiemoggul zeg

Als het allemaal achteraf toch niet zo onzinnig bleek, wil ik van jou een slagroom taart met aardbeien en stukjes ananas derin. Geheel persoonlijk bezorgt.
Als we niet meer leven tot die tijd, wil ik alien-gebak (scheint een favoriet te zijn onder overledenen) .
Oh, dat er van alles aan de hand is ben ik met je eens, maar om er allerlei wilde theorieen op los te laten die gaan zorgen voor de ondergang van de mensheid gaat me wat te ver.

scheint.....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:19:57 #27
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60652380
De Van Dale zegt:

apo ca lyps (dev)
1 reeks chaotische, dramatische gebeurtenissen, die doen denken aan het einde van de wereld

Dit is echter een onjuiste, dogmatische betekenis.

Apocalyps komt uit het Grieks en betekent oorspronkelijk openbaring of ontsluiering (van iets dat verborgen is).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:44:06 #28
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60655157
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 05:00 schreef Imagine-Peace het volgende:
Iedereen doet nu alles wat Allah verboden heeft.
Maar wat nu als je Allah net zo'n verzinsel vindt als de rest van jouw post?
'Nuff said
pi_60655926
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:44 schreef Doffy het volgende:
Maar wat nu als je Allah net zo'n verzinsel vindt als de rest van jouw post?
Dan zijn er best wel een aantal bereidwillige moslims, die een handje willen helpen om de voorspellingen te laten uitkomen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:53:43 #30
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60658180
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zijn er best wel een aantal bereidwillige moslims, die een handje willen helpen om de voorspellingen te laten uitkomen
Ja, daar lijken sommige geloven wel vaker een handje van te hebben. God als zwakke infantiel die we een handje moeten helpen. Heel bijzonder godsbeeld heb je dan
'Nuff said
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:18:16 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60669847
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties. Zo'n vaart loopt het denk ik niet, omdat mensen de vervelende neiging hebben om nooit echt allemaal precies hetzelfde te doen. Er zal daarom altijd een tegenstroom blijven bestaan. Eentje die altijd vroeger of later weer het tij keert.

In de OP haal je min of meer aan dat mensen niet leren van hun fouten. Dat is iets dat mij ook fascineert. Wat ik echter ook zie is dat alles in golven komt. Het voordeel daarvan is dat we ongeveer weten wat we kunnen verwachten en ook weten dat ook dat weer van voorbijgaande aard is.

Typische eindtijdvoorspellingen zijn gedoemd om te falen, juist omdat mensen maar heel beperkt samenwerken.
pi_60677434
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Alicey het volgende:
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties. Zo'n vaart loopt het denk ik niet, omdat mensen de vervelende neiging hebben om nooit echt allemaal precies hetzelfde te doen. Er zal daarom altijd een tegenstroom blijven bestaan. Eentje die altijd vroeger of later weer het tij keert.

In de OP haal je min of meer aan dat mensen niet leren van hun fouten. Dat is iets dat mij ook fascineert. Wat ik echter ook zie is dat alles in golven komt. Het voordeel daarvan is dat we ongeveer weten wat we kunnen verwachten en ook weten dat ook dat weer van voorbijgaande aard is.

Typische eindtijdvoorspellingen zijn gedoemd om te falen, juist omdat mensen maar heel beperkt samenwerken.
Je hebt gelijk tot op een bepaald punt in mijn ogen want waar het werkelijk om draaiet zijn ook niet die klassiekers zoals in het algemeen aan het volk word openbaard en dat alles van voorbijgaande aard is heb je ook mijn volledige steun in. Maar, en let goed op.
Zoals in zeitgeist, om als voorbeeld te geven, word beweerd met de komst van een "zonnegod" en het typerende kenmerk van deze personage dat het in meerdere culturen in soortgelijke vormen voortkomt.
Als je goed oplet zijn er telkens weer geen enkel islamitische bronnen geraadpleegd, want dit concept kan je echt terug vinden in haast elke religie waaronder de islam. Natuurlijk geen toeval want binnen deze religie is deze personage ook wel bekend als de opper Kafir, genaamd Detjal.
En juist dat willen ze dat je NIET onderzoekt door er een alternatief concept op te geven waarvan zeitgeist er een is.
Het volk ziet grotendeels nou eenmaal dat er meer is en dat kan je niet eindeloos door onderdrukken, en dat de toekomst nog heel veel met zich mee gaat brengen heeft ook de meeste van ons wel door maar het ziet niet waar het werkelijk om gaat, en dan kan je ze op z`n minst bezig houden tot detjal komt. Dat is nou precies wat ze de afgelopen eeuwen met mens doen en het is ook wel zo bedachtzaam te weten dat 2012, hun droom, zogenaamt uit moet komen. Terzijde geven verschillende islamitische bronnen, moeder aarde niet langer als 50 jaar.
Ik weet niet wat detjal allemaal precies is, maar ik weet wel heel zeker dat deze lang verwachtte, de sleutel personage zal vormen, in het uitbreken van de eind der tijden zoals de profeten ons vertelt hebben.

Dit mag je in principe niet weten van de overheid, en ik zou eventueel opgepakt kunnen worden onder het mom "teroristen bestrijding" als ik teveel m`n bek open trek.
Waarom niemand opstaat ? omdat de overheid ons voed, die heeft het voor het zeggen en daar zijn we afhankelijk van en laat ook nog eens corruptie hoogtij kennen om het onmogelijke mogelijk te maken.
Op volk als ik word letterlijk jacht gemaakt vanwege onze denkwijze, tenminste als je je niet lay-low houd.
Als ik en mijn soort niet bestond, dan hadden we misschien allemaal dezelfde kleding aan, wachtend op 2012. Daarom kunnen Moslims/Joden ongekent krampachtig doen.

Beste mensen als er ooit een derde wereld oorlog komt dan moet het binnen nu en 4 jaar gebeuren ervan uitgaant dat de komst van detjal in 2012 een ander alles vernietigend new age van 40 jaar moet vormen. Anders klopt de concept van de detjal aanhangers niet waarbij het nog steeds een vraag blijft of die van de islam wel klopt.
2012 word door zijn aanbidders gegeven maar het hoeft niet de gehele formule te ontkrachten zoals het in de heilige kuran staat, als hij niet voortgekomen is in dat jaar (of zelfs ervoor nog). Dat hij komt hebben wij gezegt, maar niet wanneer. Een derde wereld oorlog is ook veel op gespeculeerd maar naar mijn idee zal dat meer een pre-view zijn op dat wat nog moet komen. Een derde wereld oorlog kan ook gebruikt worden zodat bepaalde elites aan de macht kunnen blijven tot 2012, mocht de volk een revolutie opeisen.

Dat de eind der tijden 40 jaar zal duren is ons ook bekend gemaakt maar niet wanneer.
Veel ogen staan vandaag al gericht op de islam en dat zal alleen maar toenemen de komende 50 jaar.
Detjal zal verslagen worden door islamieten onder leiding van de laatste messias waarna vooralsnog apocalyspe zal uitbreken. Daar zit de probleem voor sommige mensen die dit theorie overwegen. Technische komt het er dus op neer dat we een Onaardse strijd tegen het kwaad gaan voeren, dit als mens zijnde winnen, en vervolgens er alsnog een allesvernietigend scenario optreed en dit binnen 50 jaar.

Wij moslims blijven desondanks rustig doorleven met onze schapen en kamelen. Daar ook niet van want dit word ons al meer als 1400 jaar vertelt, alhoewel sommige niet al te bewust zijn hoe dichtbij het staat, het is de paranoia van andere volkeren dat de laatste tijd de keel uit komt.
Detjal en zijn geplande religie op aarde wisten wij al en hadden het al een plek gegeven in het leven maar sommige wouden niet luisteren of kregen daar de kans niet voor.

Bij deze een poging verloren informatie boven water te houden want onze meesters zijn bijna uitgestorven wereldwijd en nog veel meer kennis zal verloren gaan wat onze onafhankelijkheid meer zal inperken.
We beseffen heel weinig van wat er werkelijk nu allemaal gebeurt en het gaat ook niet om de interpertatie van profeten op deze gebeurtenis of welk ander dan ook.
Het gaat allemaal om de relatie tussen mens(individueel) en god waarover profeten ons in het verleden cruciale richtlijnen gegeven om ons doel te bereiken. Om ons te behoeden. Ze zeiden dat als er 1 vonk uit de hel op aarde terecht zou komen er niets meer over zou blijven om een indicatie te geven. Dit is iets wat je maar blind zal moeten geloven, als gelovige want hel is niet mogelijk op aarde en dus praktisch ook niet aantoonbaar in dit leven.
Wat hun je willen laten geloven is dat detjal god is in plaats van een vloek en dus dat god op aarde komt.

Ik geef fokkers een unieke kans 4 jaar voor touchdown alvast een keuze of overweging te maken.

Let op:
Voor de gene die niet eens weten wie Detjal moet voorstellen volgens islamtische bronnen, raad ik ten zeerste aan eerst te onderzoeken wie hij is, alvorens deze topic uberhaubt te benaderen.

Als je totaal niet gelooft in het god gebeuren, spuw dan aub uw gal uit in een ander topic want hier is zeer serieus over naagedacht en word ook ondersteunt door miljoenen gelovigen.
Als je er twijfel bij hebt maakt het niet veel uit want dit kan niet lang meer duren wat ik wel met zekerheid durf te zeggen.
pi_60677998
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:08 schreef Imagine-Peace het volgende:
Ik geef fokkers een unieke kans 4 jaar voor touchdown alvast een keuze of overweging te maken.
Uw barmhartigheid ontroert mij
quote:
Let op:
Voor de gene die niet eens weten wie Detjal moet voorstellen volgens islamtische bronnen, raad ik ten zeerste aan eerst te onderzoeken wie hij is, alvorens deze topic uberhaubt te benaderen.
Ik dacht al, waar blijft dat aloude reli argument nou..
quote:
Als je totaal niet gelooft in het god gebeuren, spuw dan aub uw gal uit in een ander topic want hier is zeer serieus over naagedacht en word ook ondersteunt door miljoenen gelovigen.
Als je er twijfel bij hebt maakt het niet veel uit want dit kan niet lang meer duren wat ik wel met zekerheid durf te zeggen.
Jong, dat jij nou ontevreden bent over je eigen leven en dat projecteert op de gehele mensheid zegt alles over het soort person dat je bent. Probeer iets te maken van je leven ipv de messias uit te hangen. Veel succes ermee.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60679844
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef Imagine-Peace het volgende:

Haast niemand is perfect dus je hebt veel geblaat rondhangen.

Dat klopt, want buiten mezelf ken ik er maar een stuk of 4......

Ik heb trouwens iets heel anders rondhangen dan geblaat
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:49:59 #35
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60684853
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Alicey het volgende:
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties.
Kleine correctie: eindtijdprofetieën zijn typisch christelijk. In de klassieke oudheid zag men de geschiedenis als een cyclus van opgang, bloei en ondergang dat zich eeuwig herhaalde. Pas met het christendom werd de geschiedenis teleologisch gezien.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60685659
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:08 schreef Imagine-Peace het volgende:

Ik weet niet wat detjal allemaal precies is, maar ik weet wel heel zeker dat deze lang verwachtte, de sleutel personage zal vormen, in het uitbreken van de eind der tijden zoals de profeten ons vertelt hebben.

Dit mag je in principe niet weten van de overheid, en ik zou eventueel opgepakt kunnen worden onder het mom "teroristen bestrijding" als ik teveel m`n bek open trek.
quote:
Let op:
Ja dat ga 'k dus niet doen, dan word ik ook opgepakt door de overheid!
pi_60685831
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 05:00 schreef Imagine-Peace het volgende:Tegenwoordig kortom 2008 lijkt het wel precies op vroeger eigenlijk kwa opvattingen/mentaliteit enz. maar dan 200 keer erger als je het zou bekijken vanuit een opzicht dat foutieve informatie overdracht bijhoud. De kans echter om te leren van het verleden door nieuwe technologie, is groter maar is vaak het representatieve dus allang vanaf.
Gelukkig weten we dus ook niet zeker of het vandaag de dag 200x erger is omdat het representatieve er af is. Het zou net zo goed precies als vroeger kunnen zijn maar dan 200x minder erg
pi_60687924
Met wat knip en plak werk zou dat even goed kunnen ja, maar volgens ons is dat theoretisch als praktisch niet mogelijk net zoals de maya`s dat met alle respect op een vrij duidelijk manier hebben aangegeven.
pi_60688083
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:49 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Kleine correctie: eindtijdprofetieën zijn typisch christelijk. In de klassieke oudheid zag men de geschiedenis als een cyclus van opgang, bloei en ondergang dat zich eeuwig herhaalde. Pas met het christendom werd de geschiedenis teleologisch gezien.
Klopt, maar er kan er maar 1 `t laatste zijn en dat is niet het christendom.
Dat eeuwen oud cyclus moet wel een keer stoppen en dat wisten ze toen ook wel. Daarom word er in de Islam neit meer gesproken over een vervolg. Het is simpelweg de laatste religie en dat maakt het overbodig voor ons verder terug in tijd te kijken. Het vertelt ons al alles wat in deze tijdperk zou/moet gebeuren. Nu dit ook bijna achter de rug is in +- 1400 jaar tijd kan er maar 1 ding heel dichtbij zijn.
pi_60688097
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:56 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Uw barmhartigheid ontroert mij
[..]

Ik dacht al, waar blijft dat aloude reli argument nou..
[..]

Jong, dat jij nou ontevreden bent over je eigen leven en dat projecteert op de gehele mensheid zegt alles over het soort person dat je bent. Probeer iets te maken van je leven ipv de messias uit te hangen. Veel succes ermee.
Dank u
pi_60829606
Het voorspellen van gebeurtenissen kan door iedereen natuurlijk, vandaar hier ook een slotje op, onderdelen van een geloof die ter discussie willen gesteld worden zijn daarentegen dmv rationele discussies mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')