abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60618169
Iedereen doet nu alles wat Allah verboden heeft. Geen punt opzich als vrije mens zijnde ma doen we dat met zn allen tegelijk/georganiseerd en het liefst meer en sneller, dan vind ik het wel zo wijs om goed op te letten wat er gebeurt om je heen.
Ik acht in een wereld vol met jakhalzen, dat een land als Nederland, nja ze staan nog goed overeind om het als islamist zijnde te zeggen, n beetje slaafje van het hogere macht maar dat hoort er allemaal bij, christelijke mensen tenslotte maar het gaat niet goed laatste tijden en het raakt mensen willekeurig in elk plek van het ladder. Barre economische tijden en onstabiliteit.
Om hier allemaal op in te kunnen spelen moeten de hoge piefen wel zeer binnekort iets "Groots" op tafel brengen en het wereldwijd maken, want op deze wijze verliezen we allemaal. Sommige dingen gaan echt veelste ver en dan krijg je weerstand en dat begrijpt gewoon iedereen. Laatste wat onze elites nodig hebben zijn rebellende burgers.

Ik voorspel dus nog een figuur in de toekomst, met x hoge macht en aanzien die een soort "save the planet" actie gaat uithalen waarna hij als een excelente herder, heel de wereld een x richting op gaat/wilt sturen.
Kortom, meer en sneller van hetzelfde waarna je een x percentage aan uitschot overhoud, zoals joden en moslims of zwerfers, hooligans, etc etc, totaal geisoleerd, vast geklampt aan hun ding. Iemand heeft wel goed geleerd van het nazisme maar wat die iemand van plan is in de toekomst.. Now that`s pretty damned shit.

Het vrije wil van mens is iets dat zeer serieus word afgewogen achteraf naar mijn idee, het is anderzijds een verklaring waarom mens altijd word geteistert door levens bedreigende of ernstig ziekelijke situatie`s en tegelijkertijd altijd weer die zelfde zeer bepaalde dingen die ons confronteren. Waarom zou anders een goddelijk kracht dat makkelijk zou kunnen ingrijpen, en dat weet dat we op ramp koers staan, niet ingrijpen. Het vrije wil heeft kennelijk een heilig positie en dat is maar goed ook, maar terzijde wilt blijkbaar het goddelijke ook dat we alles op vrije wil doen.
Anyway k bedoel zelfs een ezel heeft na x keer wel door hoe .......
en door de eeuwen heen ziet filosoof/wetenschapper x ook dat het niet zo zit maar .... Zo zie je tevens ook vaak wie er de waarheid sprak en aangezien er een gigantische hoeveelheid aan draaikonterij aanwezig is in de levensbeschouwingen van vandaag, lijkt mij de conclusie wel helder. Ze weten het niet maar proberen alsnog. De vernieuwingen die mens, met name de afgelopen tientalle jaren, meemaakt is haast bizar. Heel veel mensen hebben hun cultuur/geloof ingeruild voor iets nieuw of er zijn fundamentele aanpassingen aangebracht door de tijd heen en dan kan je niet opeens meer terug je zal moeten doorgaan met wat je bezig bent. Een ander heel belangrijk gebeurtenis wat bijdraagt aan het compleet doem-scenario, is dat er met name in de middeleeuwen er heel veel kennis verloren is gegaan van generatie naar generatie wat de eind generatie vatbaarder maakt voor troep die het juist buiten wou houden.

Tegenwoordig kortom 2008 lijkt het wel precies op vroeger eigenlijk kwa opvattingen/mentaliteit enz. maar dan 200 keer erger als je het zou bekijken vanuit een opzicht dat foutieve informatie overdracht bijhoud. De kans echter om te leren van het verleden door nieuwe technologie, is groter maar is vaak het representatieve dus allang vanaf. Je word ook nog eens afhankelijk gestelt van nieuwe technologie en ontdekkingen. Dat in het achterhoofd.. is er maar 1 ding waar nadruk op gelegt hoeft worden, als je dus maar vaak genoeg fout blijft doen krijg je op een gegeven moment vanzelf een soort kopie dat BIJNA het perfecte evenaart. In menselijk taal komt dat kort gezegt erop neer dat we ons eigen weg (wetenschappelijk) hebben gevonden zonder behulp van een (extern) heilig boek of wezen want zo ging het eenmaal vroeger en we hebben dat met vernieuwingen geperfectioniseerd tot een levensbeschouwing. De mens heeft dus een andere tom tom bij wijze van spreke die niet samengaat met de oude versie. Hierdoor lijkt god of Allah en al zijn aanhangers achtergestelt en onwaar want veel is niet wetenschappelijk aantoonbaar maar weer zijn er eindeloos veel dingen die veel opelkaar lijken zoals je dat ook tussen joden en moslims hebt. Om dus het oude te recyclen heeft deze kopie een briljant mechanisme opgebouwt waardoor mensen zullen overlopen zoals ze ook doen. Dit proces heeft misschien duizenden jaren geduurt maar nu is het dan eindelijk zo ver. De kopie werpt zijn vruchten en gaat de troon op eisen waarna de allerlaatste cyclus van de mens is voltooid.
In deze laatste cyclus is de kans op een buitenaards invasie het grootst maar het hoeft niet al melden heel veel bronnen van wel, hoe dan ook zal er jacht gemaakt worden op mensen door een onaards wezen genaamt de detjal, op zijn voorhoofd zal "Kafir" komen te staan in het arabisch en hij bezit krachten die in films nog niet kan naagebootst worden. Overigens zal hij het vooral op moslims gemunt hebben indien de joden nog niet uitgestorven zijn waarbij de stad mekka een sleutelpositie inneemt voor mens.
De zon zal plots vanuit het westen opkomen en ongekende aardverschuivingen zullen plaatsvinden mogelijk kan er een compleet nieuw continent gevormt worden.
The animals are acting strange is een goeie maar 1 met een kern van waarheid want veel dieren zullen op onverklaarbare wijze mensen aanvallen.
In de jaar 2050 zal geen enkel mens nog voet kunnen zetten op aarde.

Dat is wanneer de eind der tijden zal los breken die niemand uiteindelijk zal overleven, precies zoals het gebeuren moest voor dat wat voorkomen moest.

De kans om dit allemaal te voorkomen is nihil, maar de kans om dit allemaal uittestellen is evengroot als dat George W. Bush vandaag een moslim word, kortom nihil,
pi_60618344
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 05:00 schreef Imagine-Peace het volgende:

Ik voorspel dus nog een figuur in de toekomst, met x hoge macht en aanzien die een soort "save the planet" actie gaat uithalen waarna hij als een excelente herder, heel de wereld een x richting op gaat/wilt sturen.
Kortom, meer en sneller van hetzelfde waarna je een x percentage aan uitschot overhoud, zoals joden en moslims of zwerfers, hooligans, etc etc, totaal geisoleerd, vast geklampt aan hun ding. Iemand heeft wel goed geleerd van het nazisme maar wat die iemand van plan is in de toekomst.. Now that`s pretty damned shit.

quote:
He has been expected for generations by all of the major religions. Christians know him as the Christ, and expect his imminent return. Jews await him as the Messiah; Hindus look for the coming of Krishna; Buddhists expect him as Maitreya Buddha; and Muslims anticipate the Imam Mahdi or Messiah.

Although the names are different, many believe that they all refer to the same individual: the World Teacher, whose personal name is Maitreya (pronounced my-tray-ah).
Preferring to be known simply as the Teacher, Maitreya has not come as a religious leader, or to found a new religion, but as a teacher and guide for people of every religion and those of no religion.

At this time of great political, economic and social crisis Maitreya will inspire humanity to see itself as one family, and create a civilization based on sharing, economic and social justice, and global cooperation.

He will launch a call to action to save the millions of people who starve to death every year in a world of plenty. Among Maitreya's recommendations will be a shift in social priorities so that adequate food, housing, clothing, education, and medical care become universal rights.

Under Maitreya's inspiration, humanity itself will make the required changes and create a saner and more just world for all.

Satan incarnate.

http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-08-2008 06:35:37 ]
pi_60618366
"adequate food, housing, clothing, education, and medical care"

Heel satanisch inderdaad .
pi_60618650
quote:
Overigens zal hij het vooral op moslims gemunt hebben indien de joden nog niet uitgestorven zijn waarbij de stad mekka een sleutelpositie inneemt voor mens.
Wishfull thinking ?
quote:
De kans om dit allemaal te voorkomen is nihil, maar de kans om dit allemaal uittestellen is evengroot als dat George W. Bush vandaag een moslim word, kortom nihil,
Als George W. Bush vandaag een moslim wordt, dan is de wereld nog voor 2050 vernietigd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_60619438
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 08:31 schreef wijsneus het volgende:
-> TRU
Of ONZ...

Maar, TS, wat wil je met dit topc bereiken? Wil je een discussie over een mogelijke opstanding en de gevolgen die dat zal hebben?

Je geeft aan dat de loop van de toekomst onvermijdelijk is, maar tegelijkertijd beargumenteer je dat er een vrije wil bij de mens aanwezig is, dit lijkt me nogal tegenstrijdig. Er staan nog meer dubieuze zaken in, maar daar komen we vanzelf wel op denk ik...

Verder wil ik niet al te hard zeuren over de spelling, maar als dit verhaal in correct NEderlands had gestaan was het makkelijker te begrijpen en een leuekr aanknoppings- of startpunt geweest voor een discussie.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:55:20 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60621589
ik las iets over slaaf van de macht en dat we in nederland christenen zijn en toen haakte ik af

nog effetje verder gescanned en toen kwam ik langs
quote:
Tegenwoordig kortom 2008
... maar godverdomme ik schrik me te pleuris is het al weer 2008?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60623818
Dit soort neuzelverhaaltjes getuigen altijd van een volledige afwezigheid van enig historisch besef. Het gaat misschien even tijdelijk wat minder economisch gezien, maar dat valt in een historische context allemaal reuze mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60625252
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 05:34 schreef Imagine-Peace het volgende:

[..]

Het is duidelijk en verstaanbaar naar mijn mening en genoeg zouden het met me eens zijn. Als jij dat van niet vind, tjah, ongetwijfelt zal jij ook je steun daarin krijgen.
Het gaat nu alleen even om iets heel anders wat je terzijde niet moet lezen.

Het is een onsamenhangend en vaag verhaal wat vooral gloreert in zijn spelfouten,
Iedereen maakt wel eens spelfouten, niks mis mee maar de manier waarom sommige zinnen hier zijn opgebouwd is lachwekkend
pi_60627214
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:21 schreef fm07 het volgende:
Het is een onsamenhangend en vaag verhaal wat vooral gloreert in zijn spelfouten,
Iedereen maakt wel eens spelfouten, niks mis mee maar de manier waarom sommige zinnen hier zijn opgebouwd is lachwekkend
Of het is iemand die een Marokkaanse jongere na probeert te doen, dan vind ik het toch knap gedaan
Exaudi orationem meam
pi_60628286
Dit soort tekst is eigenlijk niet bedoelt voor de dagelijkse fokker, maar juist express daarom spuw ik mn gal altijd hier uit. Ik vind dat in wat voor illusie je je zelf ook hebt neergelegt je sommige dingen gewoon moet weten.
Nogmaals ben je niet verplicht het te lezen of er een reactie op te posten.

Voor de rest wil ik vrij weinig bereiken met deze topic, maar wil ik wel zeggen dat dit grotendeels neit mijn eigen woorden zijn. Ik geef alleen vertrouwde boodschappen door, wat ik er allemaal zelf van vind is persoonlijk en irrelevant
pi_60628737
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:56 schreef Imagine-Peace het volgende:
Dit soort tekst is eigenlijk niet bedoelt voor de dagelijkse fokker,
Dan zit je hier verkeerd, want op Fok zitten vrij veel dagelijkse fokkers
quote:
maar juist express daarom spuw ik mn gal altijd hier uit. Ik vind dat in wat voor illusie je je zelf ook hebt neergelegt je sommige dingen gewoon moet weten.
Andere visies gelijk als 'illusies' bestempelen omdat je er zelf toevallig niets mee kunt. Doe die oogkleppen toch es af joh
quote:
Voor de rest wil ik vrij weinig bereiken met deze topic, maar wil ik wel zeggen dat dit grotendeels neit mijn eigen woorden zijn. Ik geef alleen vertrouwde boodschappen door, wat ik er allemaal zelf van vind is persoonlijk en irrelevant
De OP is ongeloofwaardig en een grammaticaal wrak. Dat is niet mijn mening, maar een vertrouwde boodschap die ik slechts doorgeef. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
pi_60628852
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 06:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Satan incarnate.

http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm
Ik betwijfel of hij als een knuffelaar op aarde zal komen zoals de tekst het doet denken. De messias komt uit de profeten stamboom, en er word gezegt dat hij duizenden moslim hooggeleerde de das om zal doen vanwege belangrijke redenen. Ook zal hij vele religeuzen weigeren deel te nemen aan zijn leger, weer vanwege zeer bepaalde redenen. Niet dat hij kwaadaardig is maar het toont ook even de andere kant.
Daarnaast kennen we jezus als weer een ander figuur met ander motieven. Zijn terugkomst heeft naar mijn weten betrekking tot de joden.
pi_60629080
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dan zit je hier verkeerd, want op Fok zitten vrij veel dagelijkse fokkers
[..]

Andere visies gelijk als 'illusies' bestempelen omdat je er zelf toevallig niets mee kunt. Doe die oogkleppen toch es af joh
[..]

De OP is ongeloofwaardig en een grammaticaal wrak. Dat is niet mijn mening, maar een vertrouwde boodschap die ik slechts doorgeef. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Ik val ook wel eens in een illusie maar heb nooit gezegt dat ik er niks mee kan.
Iedereen valt er wel eens in, de truc is om ervan te leren.
Naar mijn mening bestaat er 1 absoluut, perfect visie, en een tig aantal vergelijkbare illusie`s over die ene perfecte.
Haast niemand is perfect dus je hebt veel geblaat rondhangen.
pi_60629857
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:56 schreef Imagine-Peace het volgende:
Ik geef alleen vertrouwde boodschappen door, wat ik er allemaal zelf van vind is persoonlijk en irrelevant
Wie of wat is je bron dan ?
Exaudi orationem meam
pi_60634247
- Levensbeschouwing -

Taalpurısten en psuedo mod post weggehaald en mogen zıch melden ın WFL-FB als ze blıjven aandrıngen op wat ze wensen.

Het geloof ın een terugkerende goddelıjk geınspıreerde persoon en daarbıj behorende tekenen van de apocalyps dıe er op volgt zıjn - onzın te vınden - geaccepteerd of nıet een essentıeel onderdeel van de volgens mıj 4 tot 5 grootste godsdıensten en daarom acceptabel.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:00:13 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60634380
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Triggershot het volgende:
- Levensbeschouwing -

Taalpurısten en psuedo mod post weggehaald en mogen zıch melden ın WFL-FB als ze blıjven aandrıngen op wat ze wensen.

Het geloof ın een terugkerende goddelıjk geınspıreerde persoon en daarbıj behorende tekenen van de apocalyps dıe er op volgt zıjn - onzın te vınden - geaccepteerd of nıet een essentıeel onderdeel van de volgens mıj 4 tot 5 grootste godsdıensten en daarom acceptabel.
Je puntjes zijn zoek!
pi_60634892
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je puntjes zijn zoek!
Turkıje baby
pi_60635240
Ik voorspel een persoon die voorspelt dat er een apocalypse zal zijn, dat daar redenen aan verbonden zijn die COMPLEET leukraak in kunnen worden gevuld en dat de gevolgen de apocalypse iets is wat we aan vrijwel elke ramp of scenario, waarbij we zelf ook kunnen bepalen of het een ramp/scenario is of niet, kunnen toeschrijven. En vooral dat mochten deze redenen of apocalypse worden betwijfeld in diens waarheid dat er nog altijd mensen zullen zijn die steevast blijven dat het de waarheid is.

PROOF ME WRONG
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:29:52 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60643330
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 06:43 schreef DennisMoore het volgende:
"adequate food, housing, clothing, education, and medical care"

Heel satanisch inderdaad .
Klik eens op zijn posthistorie
Meneer hangt van conspiracy theorietjes aan elkaar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60645797
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Klik eens op zijn posthistorie
Meneer hangt van conspiracy theorietjes aan elkaar.
HAHA, ik moest echt even lachen.

Conspiracy, goeiemoggul zeg

Als het allemaal achteraf toch niet zo onzinnig bleek, wil ik van jou een slagroom taart met aardbeien en stukjes ananas derin. Geheel persoonlijk bezorgt.
Als we niet meer leven tot die tijd, wil ik alien-gebak (scheint een favoriet te zijn onder overledenen) .
pi_60648745
http://video.google.com/videoplay?docid=5216403649967509740

Dit is pas een serieus probleem want je ziet in feiten onderdrukking. Een gemiddeld amerikaan zou bij het zien van deze film wel even goed naadenken en dus in vele gevallen nog meer vrijheid opgeven.
Ook zie je wel heel helder hoe ziek christelijke kunnen zijn, naar mijn mening altijd geweest, met name in de eerste hoofdstuk.

Misschien was de islamitische weg zo slecht nog niet ?
Tijdens de osmaanse rijk was het verspreiden van de islam de fundament natuurlijk, maar niemand werd gedwongen te kiezen voor de islam. Veroverd gebied werd altijd humaan behandelt en daarom konden joden, christelijke en moslim burgers in vrede alsnog onder elkaar leven en mede daarom was het zo`n gigantisch rijk.
Vooral in het turkse literatuur zijn er hier talloze bronnen voor maar in het westen lijkt het haast of het nooit bestaan heeft.
Het kan geen toeval zijn dat na de val van deze rijk, haast elke mens, ergens in een oorlog terecht is gekomen.
Ook zeer opvallend is de onderlinge verdeeldheid in culturen in zo`n korte tijd.
Iemand heeft de boel heftig lopen opfokken !! en nu zijn we boos !!! Kapishh
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:14:10 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60648897
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:07 schreef Imagine-Peace het volgende:

Misschien was de islamitische weg zo slecht nog niet ?

Gaan jouw nekharen nou ook niet overeind staan als je dit zelf eventjes terugleest? Bij mij wel iig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60648964
Zeitgeist.
quote:
To be ignorant has always been easy: Simply sit back in your recliner and watch Fox News.

But to be genuinely misinformed has become exponentially easier with the rise of the Internet, as lies and half-truths gush forth through its twisted web of data-tubes.

In the pre-Web age, publishing something which was patently false required a fair bit of money or, at the very least, access to some dumb schmuck who was willing to publish your ideas for you, and giving legitimacy to ill-conceived or outright moronic views required hours and hours of cherry-picking quotes and struggling to find sources that agreed with you.

The electronic age has largely done away with this demand. Now, disseminating information requires money for bandwidth, hosting and little else other than time.

As a kid, I specifically remember being told not to believe everything I read on the Internet. But humans have an odd reaction to claptrap: Most of us simply go along with whatever we hear as long as it comes from a seeming authority. Our world revolves around the Internet so much that even YouTube movies, blog posts and forum rants appear authoritative.

As far as Internet bullshit goes, nothing beats "Zeitgeist: The Movie." Released on Google Video, the film is broken up into three parts which claim, respectively, that Jesus was nothing more than a pagan god and all of Christianity is really based on astrology; that the 9/11 "truth" movement is correct; and that the Federal Reserve is the product of a cabal of international bankers whose ultimate goal is to rule over all humanity with an iron fist. This trio of bizarre theories is touted by a legion of Internet armchair experts, and it currently has a 4.5 rating on Google Video with more than 23,000 votes.

None of these ideas are new; in particular, the 9/11 Truth Movement is itself a product of the Internet. But becoming familiar with, for example, the Jesus-myth hypothesis once required hours of poring through texts so poorly written that the falsity of their content was manifestly obvious. Watch the movie, though, and you'll be so bombarded with cool sound bites, slick images and video clips and the assertive voice of a dogmatic narrator that you, too, might join the ranks of the movie's supporters.

Miscreants like creationists, white nationalists, Ron Paulogists and conspiracy theorists all depend on this air of legitimacy to convince others of their views. Witty sayings, fear tactics and a cool, assertive air all enable them to convince the unwitting public of their points.

As yet another example, consider the Internet campaign which insists that "Black Hussein Osama" is really a Muslim operative who wants to bring down the United States from the inside out. They've cleverly mined quotes and images to make it appear as though Barack Obama disrespects our flag and, with it, our country.

There is no shortage of information which refutes this viewpoint. But this type of conspiracy relies on two elements common to web surfers: First, they're only willing to check facts at the most superficial level, which usually means they'll read a message or watch a clip just once before forming an opinion and moving on. Second, the honest, savvy users are always drowned out by a sea of morons. Check the comments for YouTube videos of Obama "disrespecting the flag," and you'll see this in action.

To be fair, online databases of information drawn from legitimate print publications have made it much easier to check facts as the Internet has aged - for those of us who care to look. And at the very least, we can rest assured that Internet idiocy isn't all that bad. Gullible fools provide endless entertainment for the rest of us, and campaigns of misinformation haven't had overly hurtful externalities: Even Ron Paul's legion of Internet supporters hasn't catapulted him into winning any states.

The best possible solution to the problem of Internet stupidity is probably the most complicated. We need to ensure that all levels of our society are trained to be at least twice as skeptical in cyberspace as they are in meatspace.

Fortunately, as our generation slowly nears the top of the political food chain, solving Internet problems should become easier and easier as people born and raised on the 'Net acquire critical roles in the legislative process. In the meantime, the best thing we can do is to be careful on our perilous trek through the information superhighway.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:18:20 #24
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60648998
Ik voorspel ook een apocalyps, over zo'n 63 jaar komt er een meteoriet op de aarde af stormen die wie niet ontdekt hebben en slaat zonder enige waarschuwing in.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_60649023
quote:
Iedereen doet nu alles wat Allah verboden heeft.
Gast
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:21:44 #26
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60649088
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:07 schreef Imagine-Peace het volgende:

[..]

HAHA, ik moest echt even lachen.

Conspiracy, goeiemoggul zeg

Als het allemaal achteraf toch niet zo onzinnig bleek, wil ik van jou een slagroom taart met aardbeien en stukjes ananas derin. Geheel persoonlijk bezorgt.
Als we niet meer leven tot die tijd, wil ik alien-gebak (scheint een favoriet te zijn onder overledenen) .
Oh, dat er van alles aan de hand is ben ik met je eens, maar om er allerlei wilde theorieen op los te laten die gaan zorgen voor de ondergang van de mensheid gaat me wat te ver.

scheint.....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:19:57 #27
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60652380
De Van Dale zegt:

apo ca lyps (dev)
1 reeks chaotische, dramatische gebeurtenissen, die doen denken aan het einde van de wereld

Dit is echter een onjuiste, dogmatische betekenis.

Apocalyps komt uit het Grieks en betekent oorspronkelijk openbaring of ontsluiering (van iets dat verborgen is).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:44:06 #28
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60655157
quote:
Iedereen doet nu alles wat Allah verboden heeft.
Maar wat nu als je Allah net zo'n verzinsel vindt als de rest van jouw post?
'Nuff said
pi_60655926
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:44 schreef Doffy het volgende:
Maar wat nu als je Allah net zo'n verzinsel vindt als de rest van jouw post?
Dan zijn er best wel een aantal bereidwillige moslims, die een handje willen helpen om de voorspellingen te laten uitkomen
Exaudi orationem meam
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:53:43 #30
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60658180
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zijn er best wel een aantal bereidwillige moslims, die een handje willen helpen om de voorspellingen te laten uitkomen
Ja, daar lijken sommige geloven wel vaker een handje van te hebben. God als zwakke infantiel die we een handje moeten helpen. Heel bijzonder godsbeeld heb je dan
'Nuff said
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:18:16 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60669847
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties. Zo'n vaart loopt het denk ik niet, omdat mensen de vervelende neiging hebben om nooit echt allemaal precies hetzelfde te doen. Er zal daarom altijd een tegenstroom blijven bestaan. Eentje die altijd vroeger of later weer het tij keert.

In de OP haal je min of meer aan dat mensen niet leren van hun fouten. Dat is iets dat mij ook fascineert. Wat ik echter ook zie is dat alles in golven komt. Het voordeel daarvan is dat we ongeveer weten wat we kunnen verwachten en ook weten dat ook dat weer van voorbijgaande aard is.

Typische eindtijdvoorspellingen zijn gedoemd om te falen, juist omdat mensen maar heel beperkt samenwerken.
pi_60677434
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Alicey het volgende:
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties. Zo'n vaart loopt het denk ik niet, omdat mensen de vervelende neiging hebben om nooit echt allemaal precies hetzelfde te doen. Er zal daarom altijd een tegenstroom blijven bestaan. Eentje die altijd vroeger of later weer het tij keert.

In de OP haal je min of meer aan dat mensen niet leren van hun fouten. Dat is iets dat mij ook fascineert. Wat ik echter ook zie is dat alles in golven komt. Het voordeel daarvan is dat we ongeveer weten wat we kunnen verwachten en ook weten dat ook dat weer van voorbijgaande aard is.

Typische eindtijdvoorspellingen zijn gedoemd om te falen, juist omdat mensen maar heel beperkt samenwerken.
Je hebt gelijk tot op een bepaald punt in mijn ogen want waar het werkelijk om draaiet zijn ook niet die klassiekers zoals in het algemeen aan het volk word openbaard en dat alles van voorbijgaande aard is heb je ook mijn volledige steun in. Maar, en let goed op.
Zoals in zeitgeist, om als voorbeeld te geven, word beweerd met de komst van een "zonnegod" en het typerende kenmerk van deze personage dat het in meerdere culturen in soortgelijke vormen voortkomt.
Als je goed oplet zijn er telkens weer geen enkel islamitische bronnen geraadpleegd, want dit concept kan je echt terug vinden in haast elke religie waaronder de islam. Natuurlijk geen toeval want binnen deze religie is deze personage ook wel bekend als de opper Kafir, genaamd Detjal.
En juist dat willen ze dat je NIET onderzoekt door er een alternatief concept op te geven waarvan zeitgeist er een is.
Het volk ziet grotendeels nou eenmaal dat er meer is en dat kan je niet eindeloos door onderdrukken, en dat de toekomst nog heel veel met zich mee gaat brengen heeft ook de meeste van ons wel door maar het ziet niet waar het werkelijk om gaat, en dan kan je ze op z`n minst bezig houden tot detjal komt. Dat is nou precies wat ze de afgelopen eeuwen met mens doen en het is ook wel zo bedachtzaam te weten dat 2012, hun droom, zogenaamt uit moet komen. Terzijde geven verschillende islamitische bronnen, moeder aarde niet langer als 50 jaar.
Ik weet niet wat detjal allemaal precies is, maar ik weet wel heel zeker dat deze lang verwachtte, de sleutel personage zal vormen, in het uitbreken van de eind der tijden zoals de profeten ons vertelt hebben.

Dit mag je in principe niet weten van de overheid, en ik zou eventueel opgepakt kunnen worden onder het mom "teroristen bestrijding" als ik teveel m`n bek open trek.
Waarom niemand opstaat ? omdat de overheid ons voed, die heeft het voor het zeggen en daar zijn we afhankelijk van en laat ook nog eens corruptie hoogtij kennen om het onmogelijke mogelijk te maken.
Op volk als ik word letterlijk jacht gemaakt vanwege onze denkwijze, tenminste als je je niet lay-low houd.
Als ik en mijn soort niet bestond, dan hadden we misschien allemaal dezelfde kleding aan, wachtend op 2012. Daarom kunnen Moslims/Joden ongekent krampachtig doen.

Beste mensen als er ooit een derde wereld oorlog komt dan moet het binnen nu en 4 jaar gebeuren ervan uitgaant dat de komst van detjal in 2012 een ander alles vernietigend new age van 40 jaar moet vormen. Anders klopt de concept van de detjal aanhangers niet waarbij het nog steeds een vraag blijft of die van de islam wel klopt.
2012 word door zijn aanbidders gegeven maar het hoeft niet de gehele formule te ontkrachten zoals het in de heilige kuran staat, als hij niet voortgekomen is in dat jaar (of zelfs ervoor nog). Dat hij komt hebben wij gezegt, maar niet wanneer. Een derde wereld oorlog is ook veel op gespeculeerd maar naar mijn idee zal dat meer een pre-view zijn op dat wat nog moet komen. Een derde wereld oorlog kan ook gebruikt worden zodat bepaalde elites aan de macht kunnen blijven tot 2012, mocht de volk een revolutie opeisen.

Dat de eind der tijden 40 jaar zal duren is ons ook bekend gemaakt maar niet wanneer.
Veel ogen staan vandaag al gericht op de islam en dat zal alleen maar toenemen de komende 50 jaar.
Detjal zal verslagen worden door islamieten onder leiding van de laatste messias waarna vooralsnog apocalyspe zal uitbreken. Daar zit de probleem voor sommige mensen die dit theorie overwegen. Technische komt het er dus op neer dat we een Onaardse strijd tegen het kwaad gaan voeren, dit als mens zijnde winnen, en vervolgens er alsnog een allesvernietigend scenario optreed en dit binnen 50 jaar.

Wij moslims blijven desondanks rustig doorleven met onze schapen en kamelen. Daar ook niet van want dit word ons al meer als 1400 jaar vertelt, alhoewel sommige niet al te bewust zijn hoe dichtbij het staat, het is de paranoia van andere volkeren dat de laatste tijd de keel uit komt.
Detjal en zijn geplande religie op aarde wisten wij al en hadden het al een plek gegeven in het leven maar sommige wouden niet luisteren of kregen daar de kans niet voor.

Bij deze een poging verloren informatie boven water te houden want onze meesters zijn bijna uitgestorven wereldwijd en nog veel meer kennis zal verloren gaan wat onze onafhankelijkheid meer zal inperken.
We beseffen heel weinig van wat er werkelijk nu allemaal gebeurt en het gaat ook niet om de interpertatie van profeten op deze gebeurtenis of welk ander dan ook.
Het gaat allemaal om de relatie tussen mens(individueel) en god waarover profeten ons in het verleden cruciale richtlijnen gegeven om ons doel te bereiken. Om ons te behoeden. Ze zeiden dat als er 1 vonk uit de hel op aarde terecht zou komen er niets meer over zou blijven om een indicatie te geven. Dit is iets wat je maar blind zal moeten geloven, als gelovige want hel is niet mogelijk op aarde en dus praktisch ook niet aantoonbaar in dit leven.
Wat hun je willen laten geloven is dat detjal god is in plaats van een vloek en dus dat god op aarde komt.

Ik geef fokkers een unieke kans 4 jaar voor touchdown alvast een keuze of overweging te maken.

Let op:
Voor de gene die niet eens weten wie Detjal moet voorstellen volgens islamtische bronnen, raad ik ten zeerste aan eerst te onderzoeken wie hij is, alvorens deze topic uberhaubt te benaderen.

Als je totaal niet gelooft in het god gebeuren, spuw dan aub uw gal uit in een ander topic want hier is zeer serieus over naagedacht en word ook ondersteunt door miljoenen gelovigen.
Als je er twijfel bij hebt maakt het niet veel uit want dit kan niet lang meer duren wat ik wel met zekerheid durf te zeggen.
pi_60677998
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:08 schreef Imagine-Peace het volgende:
Ik geef fokkers een unieke kans 4 jaar voor touchdown alvast een keuze of overweging te maken.
Uw barmhartigheid ontroert mij
quote:
Let op:
Voor de gene die niet eens weten wie Detjal moet voorstellen volgens islamtische bronnen, raad ik ten zeerste aan eerst te onderzoeken wie hij is, alvorens deze topic uberhaubt te benaderen.
Ik dacht al, waar blijft dat aloude reli argument nou..
quote:
Als je totaal niet gelooft in het god gebeuren, spuw dan aub uw gal uit in een ander topic want hier is zeer serieus over naagedacht en word ook ondersteunt door miljoenen gelovigen.
Als je er twijfel bij hebt maakt het niet veel uit want dit kan niet lang meer duren wat ik wel met zekerheid durf te zeggen.
Jong, dat jij nou ontevreden bent over je eigen leven en dat projecteert op de gehele mensheid zegt alles over het soort person dat je bent. Probeer iets te maken van je leven ipv de messias uit te hangen. Veel succes ermee.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60679844
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef Imagine-Peace het volgende:

Haast niemand is perfect dus je hebt veel geblaat rondhangen.

Dat klopt, want buiten mezelf ken ik er maar een stuk of 4......

Ik heb trouwens iets heel anders rondhangen dan geblaat
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:49:59 #35
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60684853
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Alicey het volgende:
Dit soort eindtijdprofetiën zijn van alle tijden en komen er in veel vormen en gradaties.
Kleine correctie: eindtijdprofetieën zijn typisch christelijk. In de klassieke oudheid zag men de geschiedenis als een cyclus van opgang, bloei en ondergang dat zich eeuwig herhaalde. Pas met het christendom werd de geschiedenis teleologisch gezien.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60685659
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:08 schreef Imagine-Peace het volgende:

Ik weet niet wat detjal allemaal precies is, maar ik weet wel heel zeker dat deze lang verwachtte, de sleutel personage zal vormen, in het uitbreken van de eind der tijden zoals de profeten ons vertelt hebben.

Dit mag je in principe niet weten van de overheid, en ik zou eventueel opgepakt kunnen worden onder het mom "teroristen bestrijding" als ik teveel m`n bek open trek.
quote:
Let op:
Ja dat ga 'k dus niet doen, dan word ik ook opgepakt door de overheid!
pi_60685831
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 05:00 schreef Imagine-Peace het volgende:Tegenwoordig kortom 2008 lijkt het wel precies op vroeger eigenlijk kwa opvattingen/mentaliteit enz. maar dan 200 keer erger als je het zou bekijken vanuit een opzicht dat foutieve informatie overdracht bijhoud. De kans echter om te leren van het verleden door nieuwe technologie, is groter maar is vaak het representatieve dus allang vanaf.
Gelukkig weten we dus ook niet zeker of het vandaag de dag 200x erger is omdat het representatieve er af is. Het zou net zo goed precies als vroeger kunnen zijn maar dan 200x minder erg
pi_60687924
Met wat knip en plak werk zou dat even goed kunnen ja, maar volgens ons is dat theoretisch als praktisch niet mogelijk net zoals de maya`s dat met alle respect op een vrij duidelijk manier hebben aangegeven.
pi_60688083
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:49 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Kleine correctie: eindtijdprofetieën zijn typisch christelijk. In de klassieke oudheid zag men de geschiedenis als een cyclus van opgang, bloei en ondergang dat zich eeuwig herhaalde. Pas met het christendom werd de geschiedenis teleologisch gezien.
Klopt, maar er kan er maar 1 `t laatste zijn en dat is niet het christendom.
Dat eeuwen oud cyclus moet wel een keer stoppen en dat wisten ze toen ook wel. Daarom word er in de Islam neit meer gesproken over een vervolg. Het is simpelweg de laatste religie en dat maakt het overbodig voor ons verder terug in tijd te kijken. Het vertelt ons al alles wat in deze tijdperk zou/moet gebeuren. Nu dit ook bijna achter de rug is in +- 1400 jaar tijd kan er maar 1 ding heel dichtbij zijn.
pi_60688097
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:56 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Uw barmhartigheid ontroert mij
[..]

Ik dacht al, waar blijft dat aloude reli argument nou..
[..]

Jong, dat jij nou ontevreden bent over je eigen leven en dat projecteert op de gehele mensheid zegt alles over het soort person dat je bent. Probeer iets te maken van je leven ipv de messias uit te hangen. Veel succes ermee.
Dank u
pi_60829606
Het voorspellen van gebeurtenissen kan door iedereen natuurlijk, vandaar hier ook een slotje op, onderdelen van een geloof die ter discussie willen gesteld worden zijn daarentegen dmv rationele discussies mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')