abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 augustus 2008 @ 19:17:19 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60606820
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 62

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik kom even trots vertellen dat ik 5 hele kilootjes kwijt ben door aan het Cambridge dieet mee te doen. Ben nu een week bezig, het is rete ongezellig, soms rete lastig, maar het resultaat !!! Zo lekker !! Morgenavond even met de consulente overleggen....Ben zo happy !!

wat goed KP
wat houd dat camebridgedieet in?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60607526
5 kilo in een week?
Saartje
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:34:43 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_60608622
Ik had pas de griep en was in een week 10 kilo kwijt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60608660
ja maar jouw lijf functioneert niet gans normaal
Saartje
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:40:46 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_60608782
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
ja maar jouw lijf functioneert niet gans normaal
Ik heb mijn lijf aan laten passen aan mijn geest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:08:30 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60609492
KP wat goed!

Ik ga iets minder hard, heb in 3 weken 4 kilo bereikt maar ben wel trots!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60609896
Oei... Da zouk ook wel willen..... Maar wil de borstvoeding toch echt nog niet opgeven....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60618724
Thx !

PM 4 kilo in 3 weken is ook geweldig en ik weet zeker dat dat een stuk gezonder is.
pi_60618829
Uhm.... Ik realiseer me net eigenlijk pas dat mijn opmerking een beetje stom over kán komen... Ik bedoel uiteraard niet dat mama's die zo veel gewicht verliezen in korte tijd "zomaar" borstvoeding op zouden zeggen ofzo... Misschien geef je wel de d fles, was je sowieso al gestopt, liep het om andere redenen niet meer lekker, loopt het "gewoon" heerlijk door enz...

Ik ben zelf zoooo ontzettend blij dat nr 5 "al" zo lang borstvoeding krijgt...Eigenlijk zonder problemen.... Bij nr 1 een hoop ellende bij 3 maanden, stom cb en geen benul van borstvoedingsexperts enzo....
Bij nr 2 idem alleen iets later, nr 3 heeft iets minder als een half jaar gehad en nr 4 zat weer op de 3 maanden....
En nu... Het voelt allemaal zoooo heerlijk, zo intiem... die blikken die we wisselen tijdens het voeden, niet 's nachts uit bed voor flesjes, gewoon "aanschuiven" als we ergens heen gaan geen gedoe met flesjes....
Vind het soms gewoon jammer om met bijvoeding te beginnen ( Maar als ik zie hoe ie daar van smikkelt...O+ )

Het voelt ook een beetje als "het enige" wat wél "vanzelf" goed loopt.....

Nou ja, iig ..Ik wil niemand voor dr hoofd stoten met mn opmerking!!

En als diet allemaal een beetje raar overkomt... Het is nog vroeg en ik ben denk ik gewoon een beetje raar...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:46:17 #10
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60620093
Rare vamp Ik vond de opmerking op zich al duidelijk. Als je nog BV geeft mag je niet zo'n heftig dieet volgen. Volgens mij wordt dieten in het algemeen dan afgeraden.
Fijn is het he om BV te geven als het zo goed gaat. Die blikken maken het helemaal waard. Ik moest bij Stijn helaas stoppen maar geniet daarom in retrospectie nog dubbel van de tijd dat ik BV aan Jetske heb gegeven.
Lekker blijven genieten, rare!
Lekker douchen!
pi_60620110
KP wat ga je hard zeg.

Hier gaat het heel langzaam, maar goed, zolang er niks bijkomt vind ik het allang best voor nu geloof ik. Zou er graag nog wel minstens 7 kilo af willen. Maar ben niet zo gemotiveerd om er veel voor te doen .
Fake it till you make it...
pi_60620497
Ik begreep je opmerking ook meteen, Vamp. Uitleg was niet nodig, maar wel leuk om te lezen !
pi_60623463
KP wat goed zeg!
pi_60624111
Dat borstvoeding geven vergt hier iets teveel van het goede..

Het batterijtje in onze weegschaal was al maanden leeg en nu eindelijk zit er weer een nieuwe in. Ik schrok van het resultaat. 5 kilo minder dan (een half jaar) voor de zwangerschap
pi_60625807
Oh het batterijtje van mijn weegschaal is ook bijna leeg!

Saartje
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:20:39 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60688493
1e echte congress-dag, dikke stress, heel erg pissig op mijn baas, pijn in mijn kop en meeste van alles mis ik Sasha heel erg. Moet al janken van het idee dat ik pas over een week weer thuis ben...

Moest ik even ergens kwijt.
  Jubileum moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:23:11 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60688542
BE Nachtje goed slapen, even bellen met het thuisfront en verwen jezelf met een lekker chocolaatje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:30:07 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_60688691
ach BE, wat rot zo'n eerste dag! Ik geef je even een dikke
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:37:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60688853

Het is idd omdat het hier tegenzit even extra zwaar, ben je moe, geirriteerd en dan denk je, althans ik dan, 'waarom doe ik dit eigenlijk???'.
pi_60688955
He get BE.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60689543
BE

Vamp juist nu is het belagrijk dat je zo geniet van de BV! Dat zijn de momenten waar je je energie vandaan haalt als ik het zo lees en ja dan geen dieet, de momenten hbe je hard zat nodig nu

Hier alles prut, allergie voor medicatie, niewe medicatie gekregen, bijwerkingen erg heftig, darmzweren en maaproblemen door alle medicatie, daar weer medicatie voor. Alleen al om de prednison te kunnen blijven slikken heb ik 5 extra medicijnen gekregen om de bijwerkingn te verminderen
En de 18e krijg ik een scopie va e slokdarm en de maag omdat er "iets" in mijn slokdarm zit.
Ik probeer te genieten van kleine dingen, probeer positief te blijven, maar het is verdomd moelijk mometeel.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:14:42 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60689634
Jemig Anitra, het is ook wel een heel zooitje zo op zo'n manier, pfff...
pi_60690938
Ach BE, logisch ook dat je je zo voelt. Zo ver weg van alles wat je lief is...

Anitra, het zit jou ook weer niet mee zeg. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60691304
Ach Be.... T is ook niet niks...Om zo ver weg van je mannetje te zijn... En als 't dan tegenzit, voelt dat alleen maar sterker,,,,

Anitra.... Meiske toch...... Bah wat naar! ( zou eigenlijk andere bewoording gebruiken )

En het zijn inderdaad die momenten die me erg veel energie geven, me enorm ontroeren en trots maken....
Maar ik walg van mn lichaam....Luxe probleem misschien, maar het is wel iets wat de glans van al het andere af haalt..... Dat ik soms geen zin heb om dingen te ondernemen om mn lijf...... Heel oppervlakkig, ik weet het...
pi_60691422
Oh Vamp, ik weet hoe vreselijk dat voelt...
Hardloper.
IG @webkim
pi_60692118
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:37 schreef Brighteyes het volgende:

Het is idd omdat het hier tegenzit even extra zwaar, ben je moe, geirriteerd en dan denk je, althans ik dan, 'waarom doe ik dit eigenlijk???'.
En wat is dan je conclusie? Is het het waard
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:35:41 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60694399
Die conclusie is (nog) niet te trekken. Ik doe het gewoon. Omdat het mijn werk is.
En als ik het echt niet (meer) wil, dan zal ik ander werk moeten zoeken.

En dat zeg ik al jaren, om verschillende redenen.
En toch doe ik het niet, om verschillende redenen.

En dus is er een dikke kans dat ik volgend jaar gewoon voor 10 dagen in Milan zit.
(Met een andere baas, dus deze l*l is er niet meer bij, dat zal een heleboel schelen.)

Of het het waard is kan ik geloof ik pas echt zeggen als ik volgende week zaterdag thuis ben en Sasha knuffel, en waarschijnlijk zeg ik dan 'het was verschrikkelijk, maar ook leuk en het is nu achter de rug, en ik zie het de volgende keer wel weer, of ik het trek of niet'.

Dus...
  zondag 10 augustus 2008 @ 07:22:59 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_60699328
heel herkenbaar BE. uiteindelijk zit ik ook nog steeds waar ik zit en ik ben er achter dat ik er wel wel zal blijven zitten het is werk, het verdiend geld, ik heb er geen hekel aan, collega's zijn ok, dus ach. heel laf, maar ik weet wat ik heb enzo... en bovendien, zeker sinds ik kinderen heb, ik werk voor mijn geld en ik verdien niet slecht.
stormy waters...
sailin'
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:38:52 #29
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60699574
BE, wat naar zeg.

Heeft iemand trouwens nog wat gehoord van Mammietje?
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:29:35 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60699823
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:34 schreef Webkim het volgende:
Oh Vamp, ik weet hoe vreselijk dat voelt...

Ik ook.
Sterkte, vamp en webkim. Ik hoop dan maar dat het voor ons allemaal snel makkelijker wordt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:51:56 #31
94046 PM-girl
pi_60705775
BE, ik kan het me helemaal voorstellen, ik hoop dat het vanaf nu wat leuker wordt, zodat de tijd vlugger gaat!

Voor Anitra, Webkim, Sugar en Vamp ook een
*
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:06:04 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60706217
Meiden met gewichtsproblemen, ik negeer jullie niet, hoewel ik niet reageer, maar ik kan me er niet zoveel bij voorstellen (hoewel ook minstens 30 kilo te zwaar, dus ik zou wrsch ook ernstig met mezelf bezig moeten zijn ) dus ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen...
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:20:07 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714049
Och Anitra, wat een gedoe weer zeg.
Sterkte hoor!

BE, hang on there!

En ook de dames die zo'n moeite met hun (nieuwe) lijf hebben...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:43:09 #34
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60714693
Anitra sterkte!
Bah BE wat jammer dat het dit keer niet zo soepel gaat als de vorige reis. Dan mis je thuis nog erger, succes nog!

Ik ben wel wat zenuwachtig, morgen naar de cardioloog om te horen hoe het met mijn hart (klep) is. Ondanks dat ik weet dat het niet superernstig is, vind ik het toch spannend. Verder gaat het wel redelijk hier. MIjn conditie is nog wel enorm slecht maar ik houd het steeds langer vol. Nog "even" en dan ben ik weer topfit

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 10-08-2008 21:41:47 ]
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:47:00 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60714818
Ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent Sjak. Zou er blijvende schade kunnen zijn?
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:47:23 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714831
'Enorm slecht' Sjak?
Gelukkig gaat het wel beetje bij beetje vooruit.
Sterkte morgen, lijkt me ook erg spannend.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:46:17 #37
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60716672
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent Sjak. Zou er blijvende schade kunnen zijn?
Ik heb aan de sepsis een lekkende hartklep overgehouden. Ik weet alleen niet hoe erg, daarvoor was ik te ziek op dat moment. Het zal niet al te erg zijn anders had ik vast wel eerder moeten komen. Maar beter zou geen hartklepafwijking zijn Waarschijnlijk krijg ik morgen te horen dat, als ik pech heb, ik over een jaar of 20 een nieuwe moet.

Ernorm slechte conditie, tja, ik moet eerlijk worden (naar mezelf vooral) Moonah. Ik kan wel zeggen dat het prima gaat, maar hoe prima is het als je na een ochtend "iets" doen naar bed moet om te gaan slapen. Ik mag nog niet trainen van de huisarts, eerst moet ik echt beter zijn. En het lijkt me ook niet handig om met de pijnen die ik nu nog in mijn gewrichten heb te gaan trainen. Ik kan gewoon nog niet veel. Balen maar het is niet anders. Ik ben al beter dan een maand geleden en volgende maand zal het vast weer beter gaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 10-08-2008 22:01:49 ]
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:50:22 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60716813
Heftig Sjak.
Lijkt me vreselijk frustrerend. Maar ja, je kunt uiteindelijk niets anders dan het accepteren he...
pi_60716916
Sjak toch...
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:53:45 #40
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60716939
Jep, en gewoon telkens maar blij zijn dat ik nog leef
Lekker douchen!
pi_60716970
Sjak
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:57:04 #42
108648 cattie
lieve moeder
pi_60717023
Sjak, ik zit al een tijdje op een reactie te broeden, maar kom nog niet verder dan: . En de oprechte wens dat je je snel weer beter voelt! En ook met kleine stapjes kom je vooruit.
pi_60717250
Sjak
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:54:04 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60725080
Ik ben alweer thuis. Gelukkig heb ik me (zoals ik al dacht) voor niets ontzettend zenuwachtig gemaakt. Ik heb een kleine hartklepafwijking maar dat kan nu nog geen kwaad. Ik mag over 2-3 jaar terugkomen, dan kijken ze of er verandering is.

Hehe, eindelijk eens een afspraak in het ziekenhuis waarbij ik zonder "echte" afspraken de deur uit ga.
Nu nog vrijdag naar de internist voor de gewrichtspijn en als die me zo laat gaan heb ik gewoon GEEN ziekenhuisafspraken meer staan
Lekker douchen!
pi_60725173
Goed nieuws Sjak, fijn!
Saartje
pi_60725619
Loop ik maanden te roepen dat ik het onwijs tof vind dat Sander vandaag voor het eerst naar school mag... wil hij niet en moet ik hem huilend achter laten en sta ik later op het schoolplein met kinderwagen en al snikkend tegen me vriend te jammeren.
Wat een kutgevoel
Kleine jongetjes worden groot *zucht*
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:35:09 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60725726
Goed nieuws Sjak! Blij te horen dat het meeviel.
Neem de tijd hoor om weer op te bouwen. Het komt wel. Écht...

Ach LL, da's ellendig ja. Je zal zien dat ie het straks heel erg naar zijn zin heeft gehad. Hopelijk valt het voor jou ook mee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_60727099
Fijn Sjak!!!

Oe LL... Zou ze 't liefst gewoon weer meenemen he, als ze niet willen...Proberen we het gewoon volgend jaar nog ee keer!
pi_60727658
Wat fijn Sjak

LL kan me voorstellen dat dat niet leuk is
pi_60729737
Phew Sjak...! Heel erg fijn te lezen dat het meegevallen is.
En LL, het is tussen-de-middag, dus je hebt alweer even fijn kunnen knuffelen toch?
Hardloper.
IG @webkim
pi_60730215
Goed nieuws sjak!! Hopen dat het over 2-3 jaar ook meevalt!

BE: Sukses en sterkte! Kan me heel goed voorstellen dat het afentoe even erg zwaar is, ik moet er zelf niet aandenken, ook al kunnen die dingen ook wel leuk zijn. (Kijk er al tegenop dat ik mogelijk volgend jaar op introductie moet met m'n werk als ik in vaste dienst kom; buiten dat ik het gewoon onzinnig vind omdat ik er dan al ruim 2 jaar werk, wil ik ook geen 3 dagen zonder ons kleintje).

Voor de dames die tegen de pondjes vechten; gunstige kleding kopen/aandoen helpt ook
Terwijl ik juist het idee krijg dan m'n buik juist weer dikker wordt of vetter (zal wel komen omdat de vorm verandert of dat ik gewend raak aan het niet hebben van de zwangere buik), kreeg ik vorige week van m'n stiefmoeder de vraag of ik afgevallen was, want het was zichtbaar te zien!
Weegschaal blijf ik grotendeels uit de buurt; afentoe durf ik het en dan valt het vaak wel mee, maar toch liever niet, ik kijk dan liever naar het uiterlijk, want daar ben ik meer tevreden mee dan de kg's
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60730299
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:17 schreef Ynske het volgende:
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 62

wat goed KP
wat houd dat camebridgedieet in?
Sorry...lees je vraag nu pas..

Cambridge is een bere ongezellig dieet. Bestaat uit 2 "maatlijden"per dag. Een reep,shake of soep. Samen zo'n 500 calorieen. Na de eerste 3 (?) dagen gaat je leef op de overlevingsstand, puur vet verbranden.

Dat is het in het kort.

Ben nu op vakantie en dat vind ik toch lastiger dan thuis. Heb wel het idee dat ik weer afgevallen ben, dus dat is prima ! 's avonds eet ik lekker een lichte salade met kip of een visje. En daar heb ik 's ochtends al zin in...hahaha.

Nog maximaal een weekje en dan vind ik het genoeg geweest.
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:58:27 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60730381
Wel fijn dat het zo goed gaat KP! . En het is inderdaad ook erg ongezellig, maar gelukkig is het voorbij voor je het weet!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:03:13 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60730516
Ben je dan niet bang, dat als je weer gewoon gaat eten, je lichaam denkt: "Jeuj Voedsel!!!! Alle calorieen e.d. op slaan voor het geval er weer van die barre tijden van 500 kcal per dag aan breekt!" Ik heb verscheidene malen gelezen dat zo een crashdieet op de lange termijn alleen maar averechts werkt...

Ik hoop voor je dat het wel werkt natuurlijk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_60730652
Kijk uit met te weinig eten; lichaam denkt dan vaak help; stress!!! Vet vasthopuden om reserves op te bouwen!!!!
Daarbij kan je door de honger ook minder gedisciplineerd worden en uiteindelijk toch te buiten gaan aan de slechte dingen.

Je lichaam gaat wellicht wel de resverves aanbreken; maar in het vervolg er ook rekening mee houden reserves juist op te bouwen voor het geval weer gebeurd.

Ik heb een therapie gevolgd gezien m'n beetje meer en ik eigenlijk al jaren bezig was met diverse eetproblemen (van te weinig naar teveel); en ik heb prima af kunnen vallen met gewoon normaal eten; regelmaat en gezond eten is daarbij belangerijk en bewegen. En ook een koekje of lekker mag gewoon, zolang het maar niet te gek wordt.
Door zo'n regelmatig eetpatroon op te bouwen en jezelf ook gewoon wat lekkers toe te staan kun je het inpassen in je dagelijks leven zonder al te veel stress, en zal terugval minder snel voor komen, en gezonder voor het hele gezin.
Mits dat al niet aan de orde was natuurlijk.
Voor die extra zwangerschapskg's terwijl er wel al een goed en gezond eet en leefpatroon aanwezig is zou ik gewoon net even beter het eten en de beweging uitbalanceren zonder dat het te extreem wordt, en geduld hebben

Voor mensen waar het voor helpt dat strenge dieeten zonder terugval of schadelijke effecten en met blijven resultaat; harstikke fijn! Maar vaak is het toch dat mensen er juist de zgn bietenberg mee opgaan en ze vaak daarna weer terug bij af zijn of erger.

Ik had ook ooit een 'dieet' gedaan waarbij ik een kg per dag afviel; gewoon vrijwel niets meer eten, alleen wat bouillon voor het zout en vocht op den duur om nog een beetje op de been te blijven, maar het was ook absoluut slecht voor m'n lichaam! (Langleve de onzekerheid van de pubertijd )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60731026
Ik heb nog nooit een dieet gevolgd, ik heb geen eetprobleem en ik ben heel blij met het lijf dat ik heb. Ik sport, leef gezond en heb een normaal eetpatroon. Ik ga graag naar mijn werk, heb geen stress en ben ontzettend gelukkig met mijn leven.

De extra zwangerschapskilootjes....dat waren er iets meer dan 40. Ik heb er helemaal zelf 30 afgekregen met al het geduld van de wereld. Namelijk 1,3 jaar. Voor de laatste loodjes/kilootjes maak ik voor 2-3 weken gebruik van dit dieet. En dan is dat klaar.

Ik ben niet bang voor dit dieet, ik heb deze stimulans nodig om weer lekker verder te gaan. Met het lijf dat ik voor mijn zwangerschap had.
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:29:42 #57
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60731256
Ga je dan over een week van de 1 op de andere dag weer gewoon eten? Of wordt dat dan ook weer langzaam geintroduceerd? Is er een soort "stabilisatieperiode"?
En volgens mij hoeft dat effect niet alleen op te treden als je wel eerder gedieet hebt of wel eetproblemen hebt gehad, of als je niet gelukkig bent. Het is puur een lichamelijke reactie.

Wat goed dat je die 30 kilo er wel af afgekregen hebt Ik heb daar echt de discipline niet voor....
pi_60732831
Absoluut netjes inderdaad dat je die 30 kg er al af hebt gekregen!!!

Helaas gaan de eerste kg's vaak harder dan de laatste.
Amber Mae
pi_60734175
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:29 schreef LadyS het volgende:
Ga je dan over een week van de 1 op de andere dag weer gewoon eten? Of wordt dat dan ook weer langzaam geintroduceerd? Is er een soort "stabilisatieperiode"?
En volgens mij hoeft dat effect niet alleen op te treden als je wel eerder gedieet hebt of wel eetproblemen hebt gehad, of als je niet gelukkig bent. Het is puur een lichamelijke reactie.

Wat goed dat je die 30 kilo er wel af afgekregen hebt Ik heb daar echt de discipline niet voor....
Ik begrijp dat het een lichamelijke reactie is die volledig losstaat van dieet/eetprobleem/algemeen welzijn etc, ik wou even aangeven wat mijn reden is om dit te doen.

Er is een soort overgangsperiode. Als ik thuiskom van vakantie en mijn doel bereikt heb, dan ga ik weer gewoon avondeten, bijvoorbeeld. Langzaam weer terug naar oude eetpatroon.

Max over een week ben ik klaar. En continu bezig zijn met mijn gewicht is (heb ik gemerkt) ook absoluut niet mijn ding. Voor de zwangerschap was ge - en verbruik in evenwicht, dus ik heb daar al het vertrouwen in.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:42:50 #60
14746 k_i_m
pi_60734634
Bij mij is er ook geen kilo teruggekomen totdat ik zwanger werd. Als je rustig opbouwt is het resultaat gewoon blijvend hoor!
In my life
Why do I smile
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:45:11 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60736250
Oké KP, klinkt wel goed zo! En petje af voor de disipline om het vol te houden, die 2 karige maaltijden, ik was allang gek geworden Succes met de laatste (ki)loodjes!
pi_60736251
Ik ben vandaag begonnen met het She-eet.
Staat een grote schaal met grillgroenten in de oven en wat ik het fijne vind aan dit eetschema is dat je best veel eetmomenten hebt met lekkere dingen ook nog eens. (zie de OP in de slanktopicreeks)
Ik geef het om te beginnen maar eens 2 weken.

Ik krijg ook af en toe weer de 'ben je afgevallen'-vraag. Terwijl dat dus jammergenoeg niet zo is, maar wel fijn dat ik minder vet oog.

En KP, holyschmoly, wat een discipline, 500 kal., een 2ling en een huishouden en toch niet omvallen!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:53:49 #63
14746 k_i_m
pi_60736473
Webkim, kom je ook gezellig meeposten in het slanktopic dan? . En je het is meestal zo dat je geen kilo's afvalt én centimeters verliest, dus het kan heel goed dat je toch al weer een stukkie gekrompen bent hoor! dan vliegen de kilo's straks weer omlaag!!
In my life
Why do I smile
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:30:13 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60737246
En de rest ook?
Hoewel dit natuurlijk alles te maken heeft met hoe het met de moeders gaat moeten we wel een beetje uitkijken dat we hier geen 2e dieet of slank-topic krijgen.
Voor je het weet staat er een lijstje in de op!
pi_60737338
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:45 schreef Webkim het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met het She-eet.
Staat een grote schaal met grillgroenten in de oven en wat ik het fijne vind aan dit eetschema is dat je best veel eetmomenten hebt met lekkere dingen ook nog eens. (zie de OP in de slanktopicreeks)
Ik geef het om te beginnen maar eens 2 weken.

Ik krijg ook af en toe weer de 'ben je afgevallen'-vraag. Terwijl dat dus jammergenoeg niet zo is, maar wel fijn dat ik minder vet oog.

En KP, holyschmoly, wat een discipline, 500 kal., een 2ling en een huishouden en toch niet omvallen!
Thx, Webkim. Ik heb namelijk geen zin om eeuwig aan de lijn te doen. Het is gewoon NU bikkelen en klaar is KP.
pi_60739454
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:45 schreef vamperotica het volgende:
Oe LL... Zou ze 't liefst gewoon weer meenemen he, als ze niet willen...Proberen we het gewoon volgend jaar nog ee keer!

Gelukkig kwam hij na schooltijd naar me toe rennen en gaf me een dikke knuffel en vertelde vol trots dat hij heeeeeeeeeel veeeeel had gespeeld
Gelukkig gaat hij de 1e maand halve dagen dus ik en hij kunnen nog even wennen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:50:45 #67
94046 PM-girl
pi_60742803
Oeh LovelyLady, dat is echt moeilijk lijkt me! Gelukkig heeft hij zelf wel genoten!

Sjak, dat klinkt als goed nieuws! Fijn zeg!
*
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:54:43 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_60742970
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:30 schreef Brighteyes het volgende:
En de rest ook?
Hoewel dit natuurlijk alles te maken heeft met hoe het met de moeders gaat moeten we wel een beetje uitkijken dat we hier geen 2e dieet of slank-topic krijgen.
Voor je het weet staat er een lijstje in de op!
U roept, wij draaien
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60743116
ik zie nog geen lijstje, Troel
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:02:13 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_60743225
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:58 schreef poemojn het volgende:
ik zie nog geen lijstje, Troel
Ik kan ook de OP niet zomaar veranderen he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:04:52 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60743293
Sjak, wat fijn dat het meeviel. het klinkt allemaal heel heftig wat je (hebt) mee(ge)maakt. Heel veel sterkte met het verdere herstel!

KP, ik vind het ook knap dat je dit dieet kan, en ik kan me ook voorstellen dat na meer dan een jaar die laatste kilo's ook meer dan schijtzat bent. maar het gaat de goede kant op iig

LL, wat fijn dat je zoon zich toch heeft vermaakt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60748015
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:53 schreef k_i_m het volgende:
Webkim, kom je ook gezellig meeposten in het slanktopic dan? . En je het is meestal zo dat je geen kilo's afvalt én centimeters verliest, dus het kan heel goed dat je toch al weer een stukkie gekrompen bent hoor! dan vliegen de kilo's straks weer omlaag!!
Ik ben te zwaar voor het slanktopic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60748095
ik ga me maar melden in het andere topic wat over afvallen gaat
Als ze me daar willen hebben want met mijn nieuw verworven schildklierontregeling zal het afvallen helemaal wel niet meer willen
Saartje
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:15:32 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60748199
Of juist wel ?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60748235
nou nee.er zit geen gang meer in, schijnt Jammer hoor
Saartje
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:16:44 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60748250
Zonder gekheid, ik kreeg na de jongste last van mijn schildklier. Niet leuk is een understatement
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:19:08 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60748333
maneki, heeft je schildklier mss iets te maken met je bv-problemen? of is dat iets heel anders en heb ik iets gemist ergens?
en gaat het goed, afbouwen met rechts?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60748370
Nou ik moet ook zeggen dat ik me wel beter heb gevoeld..hoop echt dat dit heel snel weer wegtrekt. Zwel na een uurtje zitten op tot formaat kamerolifant. Kan geneens crocs meer aan
En krampen in m`n vingers en m`n kortetermijngeheugen is uitgeschakeld
Hoe lang heb jij er last van gehad?
Saartje
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:22:58 #79
14746 k_i_m
pi_60748465
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:09 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik ben te zwaar voor het slanktopic.
Dat was ik ook toen ik daar kwam! En in het andere topic doen ze niet aan SHE. Gezellig man, de moeders nemen het slanktopic over! .
In my life
Why do I smile
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:28:41 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60748651
Een maand of drie... En ik dacht echt dat ik naar de psychiater moest. Heb me nog nooit zo rot gevoeld.

Maar idd gewrichten, en moe, moe moe. Hele lijf in overdrive eigenlijk, hartkloppingen enzo. HA voelde dat de schildklier verdikt was, en toen moest ik een echo. Die de echomevrouw niet goed kon beoordelen, dus toen moest ze de radioloog gaan halen ( ik hèlemaal in de stress, dacht echt dat ik iets heel ergs had ), waarop de conclusie kwam dat ik een schildklierontsteking had. Komt nogal eens voor een half jaartje na de bevalling.
Toen ik de echo had was het al bijna weer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')