FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Continue bereikloosheid mobiele telecomprovider
baskickwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:18
Fokkers!

Sinds een aantal maanden heb ik zowel thuis (en de rest van de wijk) als bij mijn ouders thuis continu geen of zeer slecht bereik.

Dit betekent dat telefoontjes automatisch naar de voicemail gaan, sms'jes (van gemiste oproep, maar ook normale sms'jes) vaak uren maar soms ook dagen later pas binnenkomen.

Telefoongesprekken die wel gevoerd kunnen worden zijn slecht te verstaan (ik ben slecht te verstaan en ik word slecht verstaan, ook hoor ik de andere kant van de lijn slecht; vaak word de verbinding dan ook verbroken wegens wegvallen van het laatste 'streepje' bereik).

Volgens de T-Mobile Dekkingskaart (IE-only) heb ik "goed bereik binnen" (op alle adressen waar ik last heb). In de praktijk echter niet. Niet binnen, niet buiten.

Gister is mij aangeboden om een nieuwe sim-kaart toe te sturen. Ik hoop dat dit helpt (al zie ik niet in waardoor het bereik door een oudere sim-kaart slechter wordt - maar dit kan aan mij liggen), maar zie dit somber in.

T-Mobile geeft aan het contract niet te willen afkopen/ontbinden, omdat het bereik voldoende moet zijn (volgens hun eigen objectieve informatie op de Dekkingskaart).

Wat kan ik doen? T-Mobile schriftelijk/officieel in gebreke stellen? Hoe pak ik dit aan, tips...?

Dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 07-08-2008 21:53:31 (typefout) ]
IkWilbertwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:19
andere gsm geprobeerd? Dus simkaartje even in een andere gsm. Kan zijn dat de antenne van jouw gsm defect is...
pfefferkatzewoensdag 6 augustus 2008 @ 14:20
Probeer de simkaart eens in een andere telefoon, ik denk namelijk dat het geen hol met T-Mobile te maken heeft, maar dat de antenne van je mobiel gewoon brak is.

Probeer het in een andere, simlockvrije telefoon, en als je daar dus volledig ontvangst mee hebt weet je dat het aan het mobiel ligt.
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 14:23
Andere gsm proberen is sowieso even handig. Want anders hadden buren en alles ook wel last lijkt me?
pfefferkatzewoensdag 6 augustus 2008 @ 14:24
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
IkWilbertwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:34
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:24 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
Tip van de dag
Rapaillewoensdag 6 augustus 2008 @ 14:35
Ik zou een andere gsm proberen

En je hebt hoe dan ook gewoon pech; geen enkele provider geeft garanties over dekking. Wel is het zo dat vodafone en t-mobile soms kostenloos de contracten ontbinden als het bereik echt heel slecht is (dus buiten). Binnen daar kan een provider weinig aan veranderen (door de goede isolatie van huizen komt er veel minder straling binnen)
eleusiswoensdag 6 augustus 2008 @ 14:35
Of even een andere telefoon. Dan kun je die factor uitsluiten.
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 14:37
Gaan we weer...
dr.dunnowoensdag 6 augustus 2008 @ 14:39
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.

twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
baskickwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:44
Goed, dat was ik dus vergeten. Een zogenaamde kruistest (sim-kaarten van mobiele telefoons omwisselen) heb ik geprobeerd. Mijn sim in de mobiel van m'n vriendin en andersom. Ook mijn sim in m'n oude prepaid-telefoontje. Het bereik is wel iets beter (lees: 2/6 i.p.v. 1/6 streepjes op de indicator), maar nog niet voldoende (in mijn ogen).

Ik heb overigens al jaren T-Mobile (niet voorheen Orange), en tot begin van het jaar geen klachten gehad.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef dr.dunno het volgende:
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.

twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
dr.dunnowoensdag 6 augustus 2008 @ 14:53
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:44 schreef baskick het volgende:

Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.

en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.

het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
baskickwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:58
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.

en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.

het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).

Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
Papierversnipperaarwoensdag 6 augustus 2008 @ 15:07
Probeer eens een andere telefoon.
Rapaillewoensdag 6 augustus 2008 @ 17:56
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).

Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 17:58
Die paar streepjes meer maakt niet uit, bel eens iemand en kijk of het gesprek met een andere telefoon ook wegvalt en alles.
baskickwoensdag 6 augustus 2008 @ 18:02
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer eens een andere telefoon.
Bedankt voor je tip

Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 19:50
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip

Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
Dan is het handig als je eerst probeert uit te zoeken waar het probleem nou ligt, aan de telefoon of aan het netwerk, want dat is nu nog niet duidelijk.
baskickwoensdag 6 augustus 2008 @ 19:58
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistest Zie mijn bericht van 14.44 uur.

Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 20:05
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef baskick het volgende:
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistest Zie mijn bericht van 14.44 uur.

Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
Ik had het inderdaad gelezen over je streepjes wat wel iets beter was. Alleen aan "een streepje" heb je vrij weinig dus probeer eens te bellen met die 2 streepjes, kan je dan fatsoenlijk bellen ligt het probleem waarschijnlijk toch bij de telefoon.
dr.dunnodonderdag 7 augustus 2008 @ 04:11
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.

redelijke verwachtingen heet dat; het niet hieraan voldoen kan contractbreuk inhouden.
700MBdonderdag 7 augustus 2008 @ 04:25
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
heiden6donderdag 7 augustus 2008 @ 04:30
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.
heiden6donderdag 7 augustus 2008 @ 04:30
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
rene90donderdag 7 augustus 2008 @ 08:10
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
Kijk jij begrijpt mij ook .
GodsSondonderdag 7 augustus 2008 @ 11:28
Het probleem is volgens mij dat er door het openstellen van het Orange netwerk voor tmobile er op sommige plekken een probleem is met de masten (2 masten bij elkaar waardoor geen van beide werkt)

Hoe dit technisch precies werkt weet ik niet, wat ik echter wel weet is dat het een probleem is waar meerdere mensen bij Tmobile of Orange last van hebben.
Het makkelijkste is gewoon in gebreke stellen en hopen dat het opgelost wordt door hun, je kan niet porteren zonder eerst van dit contract af te zijn. Dat maakt het neit veel makkelijker, je moet er eerst met tmobile uitkomen (als je bijna einde contract bent (4 maanden) dan kan het wel, moet je wel die periode wachten!

Succes iig!
baskickdonderdag 7 augustus 2008 @ 11:35
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
Als je alles had gelezen, gaat het om binnenshuis EN de rest van de wijk waar ik in woon. Dat is dus buitenshuis.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.
"Goed bereik binnen" interpreteer ik als dat ik binnenshuis goed bereik zou moeten hebben. 't Is een huis uit jaren '50, dus van gewapend beton is geen sprake.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
Hoe kan ik dit beter testen dan? Ik heb 3 telefoons (van m'n vriendin, van mij en een oude prepaid) tot m'n beschikking en 2 sim-kaarten (T-Mobile en Hi). Wat kan ik doen om het resultaat betrouwbaarder te maken?
heiden6donderdag 7 augustus 2008 @ 12:33
1. Stop jouw simkaart in de twee andere telefoons, kun je met deze telefoons dan wel bellen?
3. Stop de andere twee simkaarten in jouw telefoon, kun je dan wel met jouw telefoon bellen?
Rapailledonderdag 7 augustus 2008 @ 12:39
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.

redelijke verwachtingen heet dat; het niet hieraan voldoen kan contractbreuk inhouden.



Nu ga jij bepalen wat redelijk is , TS zijn provider (T-mobile/Hi) en TS kan best verwachten dat het vrijwel 100% dekking is in een grote stad, maar dat kan inderdaad betekenen dat er 1 wijk geen dekking heeft. Al is dat in dat geval niet aan de hand want met een andere telefoon is er gewoon normaal bereik 2/6 is voldoende om gewoon te bellen/sms-en. Kom je wel eens in het buitenland? Daar is de dekking vrijwel altijd veel en veel slechter. In Nederland heeft iedere provider een prima netwerk

In dit geval is het spijtig voor TS maar hier gaat T-mobile niks mee doen en dit gaat je gewoon niet lukken.


TS: Die kruistest zegt zo toch niks. Ik heb ook 2 streepjes, maar ik heb nooit een probleem met bellen/sms-en. Het gaat erom of het gewoon werkt Als je hier even neerzet wat voor telefoons geeft dat ook een beter beeld. Mocht dit niet werken, ik hoop dat de nieuwe simkaart wel helpt
700MBvrijdag 8 augustus 2008 @ 04:31
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:35 schreef baskick het volgende:
Als je alles had gelezen, gaat het om binnenshuis EN de rest van de wijk waar ik in woon. Dat is dus buitenshuis.
Kan zijn maar daar had degene op wie ik reageerde het schijnbaar niet over. En dan nog is 'vrijwel 100%' op geen enkele manier te garanderen.

Overigens, een sim-kaart gaat ook niet eeuwig mee, en een beschadiging daarvan kan prima de oorzaak zijn van het probleem.
baskickvrijdag 8 augustus 2008 @ 10:33
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 04:31 schreef 700MB het volgende:

[..]

Kan zijn maar daar had degene op wie ik reageerde het schijnbaar niet over. En dan nog is 'vrijwel 100%' op geen enkele manier te garanderen.

Overigens, een sim-kaart gaat ook niet eeuwig mee, en een beschadiging daarvan kan prima de oorzaak zijn van het probleem.
Oke. Blijkt dus niet het geval. Gister ontvangen, vanmorgen geactiveerd. Geen verbetering. Direct maar weer gebeld, ik word nu na m'n vakantie teruggebeld. Hopelijk nu met een wel werkende oplossing.
rene90vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:59
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Oke. Blijkt dus niet het geval. Gister ontvangen, vanmorgen geactiveerd. Geen verbetering. Direct maar weer gebeld, ik word nu na m'n vakantie teruggebeld. Hopelijk nu met een wel werkende oplossing.
Waarom reageer je niet op de kruistesten hoe je deze beter kan doen?
baskickvrijdag 8 augustus 2008 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op de kruistesten hoe je deze beter kan doen?
Omdat ik die nog moet uitvoeren; dit kan zodra m'n vriendin en ik beide tegelijk thuis zijn (i.v.m. beschikbaarheid mobieltjes en bijbehorende simkaarten).
rene90vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:06
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat ik die nog moet uitvoeren; dit kan zodra m'n vriendin en ik beide tegelijk thuis zijn (i.v.m. beschikbaarheid mobieltjes en bijbehorende simkaarten).
baskickvrijdag 5 september 2008 @ 14:07
Sorry, late reactie. Vakantie, klussen, je kent het wel...

Na kruistest bleek dat het niet aan m'n mobiele telefoon lag, maar echt aan het bereik/netwerk. Kreeg een sms van de afdeling Complaints dat ze me geprobeerd hadden te bereiken, maar geen gehoor kregen (gek he?) met het verzoek om terug te bellen. Ik mag per direct en kosteloos weg (contract liep tot 17 december). Nummerportering is aangevraagd, afwachten tot de 11e nu...

Fijn dat het indienen van een (terechte) klacht (in mijn geval) wel serieus wordt behandeld.
heiden6vrijdag 5 september 2008 @ 21:55
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:07 schreef baskick het volgende:
Sorry, late reactie. Vakantie, klussen, je kent het wel...

Na kruistest bleek dat het niet aan m'n mobiele telefoon lag, maar echt aan het bereik/netwerk. Kreeg een sms van de afdeling Complaints dat ze me geprobeerd hadden te bereiken, maar geen gehoor kregen (gek he?) met het verzoek om terug te bellen. Ik mag per direct en kosteloos weg (contract liep tot 17 december). Nummerportering is aangevraagd, afwachten tot de 11e nu...

Fijn dat het indienen van een (terechte) klacht (in mijn geval) wel serieus wordt behandeld.
Als je geen verbinding met het netwerk hebt gaat je telefoon überhaupt niet over.
dr.dunnozaterdag 6 september 2008 @ 01:53
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:39 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Nu ga jij bepalen wat redelijk is , TS zijn provider (T-mobile/Hi) en TS kan best verwachten dat het vrijwel 100% dekking is in een grote stad, maar dat kan inderdaad betekenen dat er 1 wijk geen dekking heeft. Al is dat in dat geval niet aan de hand want met een andere telefoon is er gewoon normaal bereik 2/6 is voldoende om gewoon te bellen/sms-en. Kom je wel eens in het buitenland? Daar is de dekking vrijwel altijd veel en veel slechter. In Nederland heeft iedere provider een prima netwerk

In dit geval is het spijtig voor TS maar hier gaat T-mobile niks mee doen en dit gaat je gewoon niet lukken.
kerel, dit is niet Nigeria, Ethiopië of enig ander buitenland, in Nederland hoor je 99,9% van de tijd gewoon bereik te hebben buiten en in gewone gebouwen in alle gebieden waar meer mensen dan koeien zich bevinden, klaar; je kunt er een prachtig theoretisch verhaal van maken, maar dat doet niets af aan het feit dat hier sprake is van een product dat niet deugt als je in een grote stad consequent geen bereik hebt, netwerkproblemen niet worden opgelost o.d.n. 'dat netwerk gaat toch verdwijnen' of bv je wél 6 streepjes bereik hebt en je gewoon niet inkomend of uitgaand kunt bellen (capaciteitsprobleem).
rene90zaterdag 6 september 2008 @ 09:47
Netjes van ze hoor.
Was het een contract met een telefoon erbij zeg maar, dan is het wel gunstig .

Hoewel...die 3 maanden maken dan ook niks meer uit.
Rapaillezondag 7 september 2008 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

kerel, dit is niet Nigeria, Ethiopië of enig ander buitenland, in Nederland hoor je 99,9% van de tijd gewoon bereik te hebben buiten en in gewone gebouwen in alle gebieden waar meer mensen dan koeien zich bevinden, klaar; je kunt er een prachtig theoretisch verhaal van maken, maar dat doet niets af aan het feit dat hier sprake is van een product dat niet deugt als je in een grote stad consequent geen bereik hebt, netwerkproblemen niet worden opgelost o.d.n. 'dat netwerk gaat toch verdwijnen' of bv je wél 6 streepjes bereik hebt en je gewoon niet inkomend of uitgaand kunt bellen (capaciteitsprobleem).
Ik ben het met je eens. Maar waarom 'hoor' je in Nederland 99,9% dekking te hebben? Je hebt het wel, maar het is zeker niet iets vanzelfsprekends. Mobiele providers kunnen niet toveren, het blijven gewoon signalen die tegen gehouden worden door van alles en nog wat. Ik heb het overigens niet over afrikaanse landen, maar gewoon Duitsland en Frankrijk. Daar pakt je telefoon niet 1 netwerk op, maar gewoon het sterkste signaal (dus je bent niet afhankelijk van 1 provider) en toch is de dekking daar vele malen slechter.

Overigens ben ik het met je eens dat netwerkproblemen/capaciteitsproblemen die niet worden opgelost echt niet kan. Ik denk dat ik er wat anders tegenaan kijk omdat mijn vriendin bij KPN werkt, en ik dus weet wat er allemaal bij komt kijken. (bouwvergunningen voor masten e.d)
dr.dunnozondag 7 september 2008 @ 17:07
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef Rapaille het volgende:

Overigens ben ik het met je eens dat netwerkproblemen/capaciteitsproblemen die niet worden opgelost echt niet kan. Ik denk dat ik er wat anders tegenaan kijk omdat mijn vriendin bij KPN werkt, en ik dus weet wat er allemaal bij komt kijken. (bouwvergunningen voor masten e.d)
een bouwvergunning bepaalt òf er een mast mag worden geplaatst, het bepaalt niet het aantal pads/antennae/gelijktijdige signalen dat verwerkt kan worden, noch is het van invloed op het in stand houden van een netwerk dat eerder wel voldeed op die punten; dit is gewoon wanprestatie, dus kan er nakoming en schadevergoeding, eventueel ook ontbinding, worden gevorderd.
baskickmaandag 8 september 2008 @ 09:01
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je geen verbinding met het netwerk hebt gaat je telefoon überhaupt niet over.
Echt? Exact dat, dus.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 09:47 schreef rene90 het volgende:
Netjes van ze hoor.
Was het een contract met een telefoon erbij zeg maar, dan is het wel gunstig .

Hoewel...die 3 maanden maken dan ook niks meer uit.
Ja, had een G800 (overigens wel met bijbetaling, vanwege 1-jarig contract).