abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60600499
Fokkers!

Sinds een aantal maanden heb ik zowel thuis (en de rest van de wijk) als bij mijn ouders thuis continu geen of zeer slecht bereik.

Dit betekent dat telefoontjes automatisch naar de voicemail gaan, sms'jes (van gemiste oproep, maar ook normale sms'jes) vaak uren maar soms ook dagen later pas binnenkomen.

Telefoongesprekken die wel gevoerd kunnen worden zijn slecht te verstaan (ik ben slecht te verstaan en ik word slecht verstaan, ook hoor ik de andere kant van de lijn slecht; vaak word de verbinding dan ook verbroken wegens wegvallen van het laatste 'streepje' bereik).

Volgens de T-Mobile Dekkingskaart (IE-only) heb ik "goed bereik binnen" (op alle adressen waar ik last heb). In de praktijk echter niet. Niet binnen, niet buiten.

Gister is mij aangeboden om een nieuwe sim-kaart toe te sturen. Ik hoop dat dit helpt (al zie ik niet in waardoor het bereik door een oudere sim-kaart slechter wordt - maar dit kan aan mij liggen), maar zie dit somber in.

T-Mobile geeft aan het contract niet te willen afkopen/ontbinden, omdat het bereik voldoende moet zijn (volgens hun eigen objectieve informatie op de Dekkingskaart).

Wat kan ik doen? T-Mobile schriftelijk/officieel in gebreke stellen? Hoe pak ik dit aan, tips...?

Dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 07-08-2008 21:53:31 (typefout) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:19:36 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60600516
andere gsm geprobeerd? Dus simkaartje even in een andere gsm. Kan zijn dat de antenne van jouw gsm defect is...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60600546
Probeer de simkaart eens in een andere telefoon, ik denk namelijk dat het geen hol met T-Mobile te maken heeft, maar dat de antenne van je mobiel gewoon brak is.

Probeer het in een andere, simlockvrije telefoon, en als je daar dus volledig ontvangst mee hebt weet je dat het aan het mobiel ligt.
pi_60600613
Andere gsm proberen is sowieso even handig. Want anders hadden buren en alles ook wel last lijkt me?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60600631
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:34:56 #6
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60600890
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:24 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
Tip van de dag
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60600897
Ik zou een andere gsm proberen

En je hebt hoe dan ook gewoon pech; geen enkele provider geeft garanties over dekking. Wel is het zo dat vodafone en t-mobile soms kostenloos de contracten ontbinden als het bereik echt heel slecht is (dus buiten). Binnen daar kan een provider weinig aan veranderen (door de goede isolatie van huizen komt er veel minder straling binnen)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:35:43 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60600907
Of even een andere telefoon. Dan kun je die factor uitsluiten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60600946
Gaan we weer...
Top 5 China producten
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:39:16 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60600981
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.

twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60601094
Goed, dat was ik dus vergeten. Een zogenaamde kruistest (sim-kaarten van mobiele telefoons omwisselen) heb ik geprobeerd. Mijn sim in de mobiel van m'n vriendin en andersom. Ook mijn sim in m'n oude prepaid-telefoontje. Het bereik is wel iets beter (lees: 2/6 i.p.v. 1/6 streepjes op de indicator), maar nog niet voldoende (in mijn ogen).

Ik heb overigens al jaren T-Mobile (niet voorheen Orange), en tot begin van het jaar geen klachten gehad.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef dr.dunno het volgende:
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.

twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:53:09 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60601239
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:44 schreef baskick het volgende:

Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.

en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.

het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
pi_60601337
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.

en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.

het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).

Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:07:45 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60601533
Probeer eens een andere telefoon.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60605239
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).

Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
pi_60605279
Die paar streepjes meer maakt niet uit, bel eens iemand en kijk of het gesprek met een andere telefoon ook wegvalt en alles.
Top 5 China producten
pi_60605376
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer eens een andere telefoon.
Bedankt voor je tip

Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
pi_60607581
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip

Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
Dan is het handig als je eerst probeert uit te zoeken waar het probleem nou ligt, aan de telefoon of aan het netwerk, want dat is nu nog niet duidelijk.
Top 5 China producten
pi_60607756
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistest Zie mijn bericht van 14.44 uur.

Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
pi_60607882
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef baskick het volgende:
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistest Zie mijn bericht van 14.44 uur.

Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
Ik had het inderdaad gelezen over je streepjes wat wel iets beter was. Alleen aan "een streepje" heb je vrij weinig dus probeer eens te bellen met die 2 streepjes, kan je dan fatsoenlijk bellen ligt het probleem waarschijnlijk toch bij de telefoon.
Top 5 China producten
  donderdag 7 augustus 2008 @ 04:11:41 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60618016
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.

redelijke verwachtingen heet dat; het niet hieraan voldoen kan contractbreuk inhouden.
pi_60618086
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_60618106
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60618109
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60618749
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
Kijk jij begrijpt mij ook .
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')