Tip van de dagquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:24 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aanquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef dr.dunno het volgende:
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.
twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:44 schreef baskick het volgende:
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan![]()
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.
en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.
het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).
Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
Bedankt voor je tipquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer eens een andere telefoon.
Dan is het handig als je eerst probeert uit te zoeken waar het probleem nou ligt, aan de telefoon of aan het netwerk, want dat is nu nog niet duidelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip
Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
Ik had het inderdaad gelezen over je streepjes wat wel iets beter was. Alleen aan "een streepje" heb je vrij weinig dus probeer eens te bellen met die 2 streepjes, kan je dan fatsoenlijk bellen ligt het probleem waarschijnlijk toch bij de telefoon.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef baskick het volgende:
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistestZie mijn bericht van 14.44 uur.
Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
Kijk jij begrijpt mij ookquote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |