Ze misplaatst dingen redelijk vaak, en ze is niet meer 100%quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom heeft ze het nummer niet meteen geblokkeerd toen ze de telefoon kwijt was?
Dus omdat de buurjongen haar wel eens helpt heeft die meteen haar telefoon gejat?
Al geprobeert, maar er wordt uiteraard niet opgenomen. Heb gisteren al een ouderwetse draadloze telefoon aangesloten.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:45 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Bel je eigen nummer en kijk of er wordt opgenomen? Anders tijd voor een nieuwe DECT telefoon.
Dat zal de discussie inderdaad helpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:48 schreef Rosbief het volgende:
Jezus, in wat voor pauperwijk woont je moeder?
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:58 schreef bioloogje het volgende:
Ik weet niet hoe oud de buurjongen is maar ik zou er eens mee gaan praten. Daarna vragen naar de telefoon en hem zijn telefoontjes laten dokken. Weigert hij dan dreig je met politie.
Op zich klinkt dat we lals een optie, maar ik ben toch een beetje huiverig... Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niet al te frisse vrienden heeft...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:58 schreef bioloogje het volgende:
Ik weet niet hoe oud de buurjongen is maar ik zou er eens mee gaan praten. Daarna vragen naar de telefoon en hem zijn telefoontjes laten dokken. Weigert hij dan dreig je met politie.
en dat meenemen bij je gesprek met de politie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:04 schreef troma78 het volgende:
[..]
Op zich klinkt dat we lals een optie, maar ik ben toch een beetje huiverig... Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niet al te frisse vrienden heeft...
Nope, hij heeft absoluut geen sleutel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
Even een korte vraag, heeft deze buurjongen ook de sleutel van je moeders huis? (ik gok van niet, maar toch, just checking)
Zou het niet precies kunnen zeggen, maar toch mindstends een week. Vergeet niet dat je de baterijen gewoon kan vervangen met gewone AAA baterijtjes.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:02 schreef Artbij het volgende:
Hoelang heeft hij hem al? Hij zal het toch af en toe op moeten laden lijkt me....
Ok, das mooiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:21 schreef troma78 het volgende:
[..]
Nope, hij heeft absoluut geen sleutel.
Hangt ervan af hoe lang de kabel is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Laat dat toestel met draad voor je moeder achter . Dan kan het niet nog een keer gebeuren.
"Goh, dat is niet leuk he?"quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:46 schreef avonne het volgende:
Hoe reageert een tel. maatschappij hier meestal op?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:46 schreef avonne het volgende:
Is aangifte doen van diefstal en misbruik (eventueel tegen een onbekend persoon) voldoende om onder de rekening uit te komen?
Ik kon met mijn DECT bij de overburen gewoon bellen. Als ik storingsdienst had en bij de buren koffie deed, had ik me DECT ook bij me.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hoe kan nou een ander je dect telefoon stelen en ermee bellen zodat jij de kosten krijgt?
Dan moet hij de lijn doorgetrokken hebben naar zijn eigen huis of het complete modem gestolen hebben in geval van kabel. Of hij heeft ter plekke die nummers gebeld.
Hoe oud is die knul? Anders aangeven dat je naar zijn ouders gaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:04 schreef troma78 het volgende:
[..]
Op zich klinkt dat we lals een optie, maar ik ben toch een beetje huiverig... Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niet al te frisse vrienden heeft...
Logische conclusie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef troma78 het volgende:
[..]
Ze misplaatst dingen redelijk vaak, en ze is niet meer 100%
De enige vreemde die over de vloer komt is hij, bovendien lijkt het me ondoenlijk om met een DECT telefoon te gaan bellen tenzij die geen redelijk in de buurt woont...
Vraag is of er op dit moment nog wel sprake is van een goede relatie met de buren.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:32 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Kans bestaat dat ze bij de buurjongen informeren en dat die ontkent. Dat zal de relatie met de buren niet verbeteren.
Lol!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe lang de kabel is.
Daar heb jij toch niets mee te maken?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:04 schreef troma78 het volgende:
Ik zeg ook verbeteren. Daarin hou ik er al rekening mee dat die niet goed zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:53 schreef Jack. het volgende:
[..]
Vraag is of er op dit moment nog wel sprake is van een goede relatie met de buren.
Die reden zie ook niet, daarom gaf ik de tip ook. Ik geef alleen een mogelijke consequentie aan, zodat TS zich kan bedenken of het dat waard is.quote:Tenzij de telefoon daar niet is, dan is het wel lullig om met de vinger te gaan wijzen (omdat de moeder er blijkbaar wel de nodige steun aan heeft). Maar TS lijkt zeker te zijn van z'n stuk, en in dat geval zie ik weinig reden om nog rekening te houden met een goede relatie met de buren, want die is toch al kapot dan.
Sterker nog, het zal de telefoonmaatschappij weinig interesseren wat je allemaal voor aangiftes doet, jij zult zelfs na veroordeling van degene die je aanklaagt de rekening moeten betalen en de schade die ontstaan is moeten verhalen op de dader.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:46 schreef avonne het volgende:
Ze heeft wel een rekening van 200 euro.
Is aangifte doen van diefstal en misbruik (eventueel tegen een onbekend persoon) voldoende om onder de rekening uit te komen?
Hoe reageert een tel. maatschappij hier meestal op?
Die vervolgens weer ontvreemd kan worden, en het verhaal begint van voor af aan...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:16 schreef DigiPire het volgende:
Al aan de handleiding van het basisstation gedacht? Daar staat ongetwijfeld in hoe je een handset van het basisstation kan ONTkoppelen. Dan krijgt hij geen contact meer met het basisstation en kan dus niet meer op kosten van je moeder bellen.
Vervolgens een nieuwe DECT handset aanschaffen (of tweedehands, marktplaats, ebay ofzo) en die weer aan het basisstation koppelen.
Buur kan niet meer bellen en je moeder kan weer draadloos bellen.
Waarom kan de politie daar niets mee?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:58 schreef shorty27 het volgende:
Je kan ook vragen aan de buurjongen of hij misschien weet waar haar telefoon is, aangezien hij haar weleens helpt.
aangifte doen heeft geen zin, politie kan en doet hier niks mee. Je hebt totaal geen bewijs en geen poot om op te staan. Ik begrijp dat het heel vervelend is maar wat je absoluut direct moet doen is momenteel alle nummers blokkeren, net zoals bij je mobiele telefoon. Daarmee voorkom je ook verdere misbruik.
IDD, dacht ik ook aan. Gewoon even wachten, bewijs verzamelen en dan hem laten betalen. Zo wordt de rekening toch betaald door hem.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:22 schreef DJ-B het volgende:
Waarschijnlijk is de accu nu al leeg maar je zou ook een bedrade telefoon door kunnen lussen vanuit het KPN aansluitpunt.
Je kunt dan gewoon mee luisteren als er een gesprek gevoerd wordt.
Regel een memo-recorder en je hebt goed bewijsmateriaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |