abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60596370
Mijn moeder is erg slecht ter been, en haar buurjongen had aangeboden haar te helpen met boodschappen. Ze is nu al een tijdje haar telefoon kwijt (ze is wel vaker dingen kwijt), maar ik begon haar dit keer toch wel te geloven dat de buurjongen de telefoon mee had.

Vandaag ben ik maar eens gaan kijken naar de Online rekening, en ja hoor... Voor ¤200,- euro naar 0906 nummers gebeld (dat terwijl m'n moeder van een minimum inkomen moet rond komen). Ik heb het uitgeprint, en heb tegen m'n moeder gezegt dat ze aangifte bij de politie moet doen.

Heeft iemand enig idee hoe dit het makelijkst aan te tonen valt, en of de politie hier daadwerkelijk iets mee zal gaan doen? Of is het wellicht beter om het op een andere manier aan te pakken?
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_60596455
Waarom heeft ze het nummer niet meteen geblokkeerd toen ze de telefoon kwijt was?
Dus omdat de buurjongen haar wel eens helpt heeft die meteen haar telefoon gejat?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60596529
Bel kpn, regel dat ze iig die 0906 nummers blokkeren, dat zijn puur altijd sexlijnen etc.

Jammer dat ze zo slecht ter been is anders zou ik zeggen, die DECT eruit en een draadtelefoon.

Of het aan te tonen is, is een moeilijke kwestie.
pi_60596545
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom heeft ze het nummer niet meteen geblokkeerd toen ze de telefoon kwijt was?
Dus omdat de buurjongen haar wel eens helpt heeft die meteen haar telefoon gejat?
Ze misplaatst dingen redelijk vaak, en ze is niet meer 100%

De enige vreemde die over de vloer komt is hij, bovendien lijkt het me ondoenlijk om met een DECT telefoon te gaan bellen tenzij die geen redelijk in de buurt woont...
pi_60596762
Bel je eigen nummer en kijk of er wordt opgenomen? Anders tijd voor een nieuwe DECT telefoon.
Er zit een haar in mijn glas
pi_60596802
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:45 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Bel je eigen nummer en kijk of er wordt opgenomen? Anders tijd voor een nieuwe DECT telefoon.
Al geprobeert, maar er wordt uiteraard niet opgenomen. Heb gisteren al een ouderwetse draadloze telefoon aangesloten.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:48:51 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60596853
Jezus, in wat voor pauperwijk woont je moeder?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60597077
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:48 schreef Rosbief het volgende:
Jezus, in wat voor pauperwijk woont je moeder?
Dat zal de discussie inderdaad helpen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60597122
klote zeg
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:58:40 #10
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60597163
Ik weet niet hoe oud de buurjongen is maar ik zou er eens mee gaan praten. Daarna vragen naar de telefoon en hem zijn telefoontjes laten dokken. Weigert hij dan dreig je met politie.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:00:41 #11
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_60597227
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:58 schreef bioloogje het volgende:
Ik weet niet hoe oud de buurjongen is maar ik zou er eens mee gaan praten. Daarna vragen naar de telefoon en hem zijn telefoontjes laten dokken. Weigert hij dan dreig je met politie.
Helemaal mee eens.
pi_60597312
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:58 schreef bioloogje het volgende:
Op zich klinkt dat we lals een optie, maar ik ben toch een beetje huiverig... Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niet al te frisse vrienden heeft...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:09:16 #13
17061 mvt
blame Canada
pi_60597427
Ik zou iig eens aangifte doen van diefstal.
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:09:56 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_60597441
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:04 schreef troma78 het volgende:

[..]

Op zich klinkt dat we lals een optie, maar ik ben toch een beetje huiverig... Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niet al te frisse vrienden heeft...
en dat meenemen bij je gesprek met de politie.
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:12:05 #15
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60597501
Gewoon laten zien dat je niet bang bent. Ik weet niet of je nog steeds veel ouder bent dan hij, maar zwaar overbluffen.
"Gast ik weet dat je de telefoon hebt. Wees een echte vent en geef hem terug."
" Niet zeiken heb matties, je weet"
"Wat ga je die matties vertellen, dat je hebt gestolen van een bejaarde, hulpeloze vrouw. En dat je de telefoon hebt gebruikt voor sexlijnen omdat je geen meisje kunt regelen? Doe toch normaal en wees een vent"
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:19:19 #16
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60599019
Even een korte vraag, heeft deze buurjongen ook de sleutel van je moeders huis? (ik gok van niet, maar toch, just checking)
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:21:35 #17
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60599076
Stekker van de dect-set eruit trekken en een oude bedrade telefoon aansluiten?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_60599078
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
Even een korte vraag, heeft deze buurjongen ook de sleutel van je moeders huis? (ik gok van niet, maar toch, just checking)
Nope, hij heeft absoluut geen sleutel.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:32:53 #19
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_60599340
Er zit toch zo'n terugvindt knop op de meeste dect toestellen, probeer het daar eens mee,
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_60600077
Hoelang heeft hij hem al? Hij zal het toch af en toe op moeten laden lijkt me....
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_60601214
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:02 schreef Artbij het volgende:
Hoelang heeft hij hem al? Hij zal het toch af en toe op moeten laden lijkt me....
Zou het niet precies kunnen zeggen, maar toch mindstends een week. Vergeet niet dat je de baterijen gewoon kan vervangen met gewone AAA baterijtjes.
pi_60601281
dect weer aansluiten en jezelf bellen... dan kijken of je ergens de ringtone uit een naburige woning hoort komen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:30:07 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60602020
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:21 schreef troma78 het volgende:

[..]

Nope, hij heeft absoluut geen sleutel.
Ok, das mooi
Ik zou inderdaad proberen het toestel te vinden en met deze jongen babbelen. Al kan ik me voorstellen dat "ongure" vriendjes je daarvan weerhouden. Ik zou dan in ieder geval proberen zeker te weten dat ie jullie toestel heeft door idd bijv te bellen of de zoek-knop te gebruiken. Zodra dat is gelukt (of niet), dan zou ik (wellicht samen met je moeder) langs een politiebureau gaan. Leg de situatie voor, laat de rekening zien en vraag wat ze kunnen doen. Kunnen ze niets doen? Laat dat toestel met draad voor je moeder achter . Dan kan het niet nog een keer gebeuren.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60602616
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Laat dat toestel met draad voor je moeder achter . Dan kan het niet nog een keer gebeuren.
Hangt ervan af hoe lang de kabel is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60605045
Ze heeft wel een rekening van 200 euro.
Is aangifte doen van diefstal en misbruik (eventueel tegen een onbekend persoon) voldoende om onder de rekening uit te komen?
Hoe reageert een tel. maatschappij hier meestal op?
pi_60609642
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:46 schreef avonne het volgende:
"Goh, dat is niet leuk he?"
pi_60611959
quote:
Is aangifte doen van diefstal en misbruik (eventueel tegen een onbekend persoon) voldoende om onder de rekening uit te komen?
Wat denk je zelf?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_60615243
waarom trek je niet gewoon de stekker uit het basisstation? Als die geen stroom heeft dan kan er iig niet meer mee gebeld worden.....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_60615369
In ieder geval even contact met KPN opnemen om 090X-nummers te blokkeren.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  donderdag 7 augustus 2008 @ 08:22:17 #30
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60618837
Bij hem aanbellen, vragen naar die telefoon, en als hij ontkent gewoon (eventueel zonder dat hij 't ziet om de verrassing groter te maken) ff dat nummer bellen met je gsm en kijken hoe hij reageert als er een telefoon in z'n broekzak rinkelt (of vlakbij).
pi_60619944
Misschien een domme vraag, maar ik snap het echt niet

Hoe kan nou een ander je dect telefoon stelen en ermee bellen zodat jij de kosten krijgt?
Dan moet hij de lijn doorgetrokken hebben naar zijn eigen huis of het complete modem gestolen hebben in geval van kabel. Of hij heeft ter plekke die nummers gebeld.
Anders kan het toch helemaal niet?

Het zou wat wezen als mijn buurman m'n telefoon jatte en hij direct op mijn kosten verder kon bellen!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:44:48 #32
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60620061
of de buurman woont zoals het hoort naast TS z'n moeder, en heeft nog net bereik om ermee te kunnen bellen...
Die dingen gaan best ver hoor.
pi_60620195
@Jack. Ja daar had ik inderdaad nadat ik m'n bericht had gepost al aan gedacht, maar het lijkt mij toch minstens dat als je een telefoon kwijt bent, je je basisstation direct weghaald zodat niemand er meer mee kan bellen.
Maar als dat niet zo is, dan is dat in iedergeval wel de oplossing want anders is het wel een heel vreemd verhaal!
pi_60622641
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hoe kan nou een ander je dect telefoon stelen en ermee bellen zodat jij de kosten krijgt?
Dan moet hij de lijn doorgetrokken hebben naar zijn eigen huis of het complete modem gestolen hebben in geval van kabel. Of hij heeft ter plekke die nummers gebeld.
Ik kon met mijn DECT bij de overburen gewoon bellen. Als ik storingsdienst had en bij de buren koffie deed, had ik me DECT ook bij me.

Voor de TS lullige situatie. De terugvindtoets van de DECT vind ik wel een goed idee om die te gebruiken. Bij voorkeur een paar keer snachts gebruiken als die slaapt of ochtends vroeg als hij wil uitslapen.
pi_60624260
quote:

[..]

Hoe oud is die knul? Anders aangeven dat je naar zijn ouders gaat.
pi_60625572
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef troma78 het volgende:

[..]

Ze misplaatst dingen redelijk vaak, en ze is niet meer 100%

De enige vreemde die over de vloer komt is hij, bovendien lijkt het me ondoenlijk om met een DECT telefoon te gaan bellen tenzij die geen redelijk in de buurt woont...
Logische conclusie.
Je kunt in elk geval de politie bellen en het verhaal uitleggen.
- Ma is telefoon kwijt
- DECT telefoon heeft kort bereik
- Voor X bedrag aan 0906 nummers gebeld
- Buurjongen heeft mogelijkheid gehad om de telefoon te jatten

Dan vertelt de politie je wel of je aangifte moet doen en wat ze verder gaan doen.
Kans bestaat dat ze bij de buurjongen informeren en dat die ontkent. Dat zal de relatie met de buren niet verbeteren.

Ik zou i.d.d. meteen 0906 nummers laten blokkeren
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:53:55 #37
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60626215
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:32 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]
Kans bestaat dat ze bij de buurjongen informeren en dat die ontkent. Dat zal de relatie met de buren niet verbeteren.
Vraag is of er op dit moment nog wel sprake is van een goede relatie met de buren.
Tenzij de telefoon daar niet is, dan is het wel lullig om met de vinger te gaan wijzen (omdat de moeder er blijkbaar wel de nodige steun aan heeft). Maar TS lijkt zeker te zijn van z'n stuk, en in dat geval zie ik weinig reden om nog rekening te houden met een goede relatie met de buren, want die is toch al kapot dan.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:14:47 #38
223933 InsideJob
Did you do your job?
pi_60626891
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe lang de kabel is.
Lol!
pi_60627241
quote:
Daar heb jij toch niets mee te maken? Fijn voor hem dat hij iig nog een paar vriendjes heeft dan
Gewoon duidelijk maken dat je hem er van verdenkt dat hij de telefoon heeft meegenomen en of hij de rekening wel wil gaan betalen. Gebeurt dit niet, dan ben je genoodzaakt om aangifte te doen.
Eens kijken wat hij dan doet. Als hij gaat dreigen met zijn vriendjes, kun je daar ook meteen een melding van doen. Niet dat de politie meteen wat doet, maar je hebt het iig op papier staan
pi_60627271
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:53 schreef Jack. het volgende:

[..]

Vraag is of er op dit moment nog wel sprake is van een goede relatie met de buren.
Ik zeg ook verbeteren. Daarin hou ik er al rekening mee dat die niet goed zou kunnen zijn.
Maar het kan ook best zijn dat de buren (ouders van de buurjongen?) van niets weten en verder heel vriendelijk zijn tegen de moeder van TS.
Mogelijk heeft de moeder van TS geen verdenking, maar TS wel.
quote:
Tenzij de telefoon daar niet is, dan is het wel lullig om met de vinger te gaan wijzen (omdat de moeder er blijkbaar wel de nodige steun aan heeft). Maar TS lijkt zeker te zijn van z'n stuk, en in dat geval zie ik weinig reden om nog rekening te houden met een goede relatie met de buren, want die is toch al kapot dan.
Die reden zie ook niet, daarom gaf ik de tip ook. Ik geef alleen een mogelijke consequentie aan, zodat TS zich kan bedenken of het dat waard is.
Praten met de buren/buurjongen kan ook. Dat zal misschien de relatie minder op scherp zetten dan de politie op hun dak sturen, als die al iets doen op zo'n verdenking.
pi_60628372
Je kan ook vragen aan de buurjongen of hij misschien weet waar haar telefoon is, aangezien hij haar weleens helpt.

aangifte doen heeft geen zin, politie kan en doet hier niks mee. Je hebt totaal geen bewijs en geen poot om op te staan. Ik begrijp dat het heel vervelend is maar wat je absoluut direct moet doen is momenteel alle nummers blokkeren, net zoals bij je mobiele telefoon. Daarmee voorkom je ook verdere misbruik.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:16:16 #42
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60628928
alle nummers blokkeren ? Als er nu een vast toestel staat, dan kan die buurjongen toch helemaal niks meer met die telefoon ? Waarom zou je dan nummers gaan blokkeren...
Misschien dat de telefoon dan wel vanzelf weer boven water komt, als hij merkt dat hij er niks meer mee kan en het bij een volgende bezoek ergens in de woning van moeder TS dropt om "gevonden" te worden.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:16:28 #43
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_60628934
Al aan de handleiding van het basisstation gedacht? Daar staat ongetwijfeld in hoe je een handset van het basisstation kan ONTkoppelen. Dan krijgt hij geen contact meer met het basisstation en kan dus niet meer op kosten van je moeder bellen.
Vervolgens een nieuwe DECT handset aanschaffen (of tweedehands, marktplaats, ebay ofzo) en die weer aan het basisstation koppelen.

Buur kan niet meer bellen en je moeder kan weer draadloos bellen.
The worst day diving is better than the best day working
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:18:29 #44
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60628994
quote:
Ze heeft wel een rekening van 200 euro.
Sterker nog, het zal de telefoonmaatschappij weinig interesseren wat je allemaal voor aangiftes doet, jij zult zelfs na veroordeling van degene die je aanklaagt de rekening moeten betalen en de schade die ontstaan is moeten verhalen op de dader.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:26:58 #45
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60629252
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:16 schreef DigiPire het volgende:
Al aan de handleiding van het basisstation gedacht? Daar staat ongetwijfeld in hoe je een handset van het basisstation kan ONTkoppelen. Dan krijgt hij geen contact meer met het basisstation en kan dus niet meer op kosten van je moeder bellen.
Vervolgens een nieuwe DECT handset aanschaffen (of tweedehands, marktplaats, ebay ofzo) en die weer aan het basisstation koppelen.

Buur kan niet meer bellen en je moeder kan weer draadloos bellen.
Die vervolgens weer ontvreemd kan worden, en het verhaal begint van voor af aan...
Zolang TS niet weet waar de telefoon naartoe is en die persoon eventueel de toegang tot de woning ontzegt wordt of iig geconfronteerd wordt met z'n daden zodat het niet meer gebeurt, zit er niets anders op dan het vaste toestel laten staan vrees ik.
pi_60637064
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:58 schreef shorty27 het volgende:
Je kan ook vragen aan de buurjongen of hij misschien weet waar haar telefoon is, aangezien hij haar weleens helpt.

aangifte doen heeft geen zin, politie kan en doet hier niks mee. Je hebt totaal geen bewijs en geen poot om op te staan. Ik begrijp dat het heel vervelend is maar wat je absoluut direct moet doen is momenteel alle nummers blokkeren, net zoals bij je mobiele telefoon. Daarmee voorkom je ook verdere misbruik.
Waarom kan de politie daar niets mee?

-Moeder heeft vastegesteld dat haar handset gestolen is.
-Moeder weet maar 1 persoon die toegang tot de handset heeft gehad: De buurjongen.
-Moeder merkt dat er vreemde gesprekken over haar lijn gepleegd worden.
-Wat verklaard kan worden doordat de dief van haar handset zich binnen bereik van het basisstation bevind.
-De buurjongen bevindt zich binnen bereik van het basisstation.

Genoeg aanwijzingen om eens met de buurjongen te gaan praten en te vragen of ze misschien eens binnen mogen kijken terwijl er naar je moeders nummer wort gebeld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_60640165
Ja, dat zou je zeggen. Maar de politie heeft andere prioriteiten. Koffie drinken, automobilistjes bekeuren, shoarma eten, koffie drinken, enz...
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:22:24 #48
13058 DJ-B
Think before you act.
pi_60661466
Waarschijnlijk is de accu nu al leeg maar je zou ook een bedrade telefoon door kunnen lussen vanuit het KPN aansluitpunt.
Je kunt dan gewoon mee luisteren als er een gesprek gevoerd wordt.
Regel een memo-recorder en je hebt goed bewijsmateriaal.
pi_60672313
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:22 schreef DJ-B het volgende:
Waarschijnlijk is de accu nu al leeg maar je zou ook een bedrade telefoon door kunnen lussen vanuit het KPN aansluitpunt.
Je kunt dan gewoon mee luisteren als er een gesprek gevoerd wordt.
Regel een memo-recorder en je hebt goed bewijsmateriaal.
IDD, dacht ik ook aan. Gewoon even wachten, bewijs verzamelen en dan hem laten betalen. Zo wordt de rekening toch betaald door hem.
idem dito..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')