Ik vind het maar een rare, bekrompen vraagstelling. Je leeft dus in de overtuiging dat een mannelijker type altijd een vrouwelijker type opzoekt of daarop valt. Maar waar baseer je dat op? Het kan best voorkomen hoor, maar het is iedereens persoonlijke smaak. Dat is net als met hetero's, de ene man valt op een stoer wijf, de ander prefereert het handtastype.
Ik vind het altijd zo stom, de meest gestelde vraag aan een lesbo (zeker wanneer je net een nieuwe relatie hebt) is "en... wie is het mannetje?". Wtf, ik vraag toch ook niet of je vrouw de baas in huis is.
Maargoed, iedereen is wie die is. De ene homo heeft wat meer variatie in toonhoogten wanneer hij praat de ander niet. De ene hetero praat bekakt en de ander niet. Heb je er wel eens over nagedacht dat het je van de ene homo wel direct doorhebt, en van de ander niet? Dus dat je genoeg mannen ontmoet die volgens jou hetero zijn, terwijl ze homo zijn? Wat jij irritant en verwijfd noemt is voor die persoon de manier om zich te onderscheiden. Sommige homo's hebben er in het begin zo moeilijk mee gehad, dat ze dachten dat ze maar van het andere geslacht moesten worden. Die proberen hun eigen geslacht te ontkennen. Daar kan het ook nog eens mee te maken hebben.
Wanneer je valt op het wat mannelijker type ben je dus wel homo, maar het verwijfde type betekent dat je gewoon een closeted straight guy bent? Daar ga je toch voorbij aan wat homoseksualiteit betekent? Namelijk dat je op personen van hetzelfde geslacht verliefd wordt, en niet op die van het andere geslacht. Dan kun je nog zo'n verwijfd vriendje hebben, lijkt me, maar nog steeds val je op hém en niet op haar.
Ik heb zelf ook een mannelijk type vriendin gehad, en dat maakte echt niet dat ik minder lesbisch was hoor. Uiterlijk zegt niet alles. Voor mij zeker niet. Haar vrouwelijke 'features' zag je toch overal doorheen, haar gezicht, haar ogen, haar lach, haar borsten, haar lijf en vormen..
Happiness never comes in the way that we imagine.