quote:
Op dinsdag 2 september 2008 17:47 schreef ouwegokbaas het volgende:Waarom spelen ze zo kort achter elkaar weer tegen elkaar ?
En hebben de teams die dan ver moeten reizen daar veel last van. Bedoel met een jet-lag een wedstrijd spelen lijkt me nou niet echt goed voor je spel. Kan iemand mij hier misschien antwoord op geven ??

Ten eerste hebben de meeste MLB teams (zoniet allemaal) een vliegtuig van dit kaliber ter beschikking:
![]()
![]()
Dat scheelt nogal als je wil uitrusten in een vliegtuig.

De tijdsverschillen tussen de oost en westkust zijn 3 uur, en in Alaska en Hawaii zijn geen MLB teams. En 3 uur is ook nog wel te overkomen.... en in principe houden ze zich ook aan een strak ritme dat zo dicht mogelijk bij de home-club tijdzone ligt, alleen kan dat natuurlijk niet altijd.
Meestal zit er ook een dag rust tussen als men van oost naar west moet of andersom. De westkust teams hebben er iets meer last van omdat er aan de oostkust meer teams zitten, maar ik denk niet dat het echt veel verschil zal maken.
Vaak vliegen ze de starting pitcher en de pitching coach(es) een dag eerder.... soms zelfs als er nog een wedstrijd gespeeld moet worden waar het team momenteel zit. De starting pitcher speelt namelijk vrijwel nooit twee wedstrijden achter elkaar.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin