abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60595046
Even een tvp.

Interessante case. M'n gevoel zegt dat de verkopende partij het had moeten melden. Vooral omdat het over een stuk van een meter gaat, afgebakend door een schutting, is het goed voor te stellen dat je als koper er vanuit gaat dat alles klopt, en al helemaal als noch verkoper, noch makelaar er iets van zegt (terwijl de makelaar de kadastertekeningen heeft moeten controleren).
Overigens vind ik het opvallend dat de buurman nu direct aan de bel trekt. Hij heeft de grond al eerder gekocht en heeft de situatie geheid met de verkopende partij al eerder opgepakt. Kennelijk is daar niets uit gekomen, en probeert de buurman het nu opnieuw. Z'n goed recht natuurlijk, maar dan ga ik me afvragen waarom er de vorige keer niet tot een oplossing is gekomen?

Ik zou overigens, mocht er weinig constructiefs uit komen, proberen met de buurman te onderhandelen voor die paar vierkante meter. Aankoop daarvan kost je een duit, maar het verplaatsen en/of verwijderen van fontein, vijver, schutting etc kost ook een bak geld.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_60596559
Wij hebben net een huis verkocht en moesten een hele lijst invullen. Wij hebben het huis verkocht via een NVM makelaar, grote kans dat dit bij jou ook het geval is. De NVM hanteert een lijst die je als verkoper naar waarheid moet invullen. Het betreffen algemene vragen, maar ook specifieke vragen als, hoe oud is de CV ketel, is er een onderhoudscontract voor de CV ketel, zijn er verbouwingen geweest waarvoor geen vergunning is ('illegale verbouwingen')etc. Zo staan er ook op die lijst de vragen:
- Komen de erfgrenzen overeen met het Kadaster?

Kijk dus in de bescheiden die je hebt ontvangen, deze lijst zit normaal gesproken ook bij de koopakte.
Mocht er niets bijzonders staan op die lijst dan kan je weer verder richting de verkoper. Het is namelijk aannemelijk dat de achterbuurman ook bij de verkopende partij langs is geweest.

Verder natuurlijk proberen dat stuk tuin te behouden. Verjaring zal niet snel het geval zijn, maar kopen wellicht wel. Die kosten moet je dan weer verrekenen met de verkoper. Als je rechtsbijstand hebt zou ik die erop zetten, want het is een verhaal met veel spelers.
pi_60621028
Wat staat er in je koop contract inzake de grond, wordt daar niets als bovenstaand vermeld?

Wel interessante zaak dit, ook ik denk dat het voor de verkoper wordt, maar inderdaad, je hebt zelf ook onderzoeks plicht. hoewel ik bij de 4 huizen die ik heb gekocht in mijn leven, nog nooit met een meetlint heb rondgelopen...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_60622757
In het koopcontract staat dat het de verkoper niet bekend is dat de erfscheiding anders ligt dan de kadastrale grenzen.

heb net contact gehad met de verkopende makelaar, die neemt contact op met de verkopers en met de betreffende makelaar zelf (al is die met vakantie )
sigh
pi_60622913
die tip van de rechtsbijstand; of je ze nu wel of niet gaat inschakelen, zorg er voor dat ze op de hoogte zijn
pi_60623283
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:42 schreef Bat het volgende:
In het koopcontract staat dat het de verkoper niet bekend is dat de erfscheiding anders ligt dan de kadastrale grenzen.

heb net contact gehad met de verkopende makelaar, die neemt contact op met de verkopers en met de betreffende makelaar zelf (al is die met vakantie )
Je moet het koopcontract eens aan je buurman laten zien. Vraag eens of hij de oude bewoner er al eens op heeft aangesproken. Als dit het geval is, dan heeft de verkoper duidelijk iets verzwoegen...
Wat is overigens het verschil tussen de verkopende makelaar en de makelaar zelf? (ik snap je tekst niet).

[ Bericht 0% gewijzigd door dahei op 07-08-2008 15:44:55 ]
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60623838
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:03 schreef dahei het volgende:
Als dit het geval is, dan heeft de verkoper duidelijk iets verzwogen verzwegen...
Foei!

Stiekem is dit natuurlijk een verkapte tvp met toegevoegde taalwaarde.

Dit is inderdaad een interessant onderwerp. Net als een aantal voor mij kan ik mij niet voorstellen dat de vorige bewoners helemaal van niets wisten. Daarvoor komt de buurman net iets te snel jullie kant op.
pi_60625869
Dat weet ik niet. Sommige mensen zien ook hun kans schoon nu ze niet met de oude bewoners in discussie hoeven over een heikel onderwerp. Nieuwe bewoners hebben toch vaak al plannen om de tuin opnieuw te doen...
Bij mij in de buurt werden twee nieuwe buren meteen door hun achterburen aangesproken of de boom in de tuin niet weg kon omdat die zoveel licht weg nam. In beide gevallen is de boom ook verwijderd.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:07:27 #59
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60628645
He je deze vierkante meters die niet van jou zijn wel gekocht van de voormalige eigenaar? Zou je iig centen terug moeten krijgen zou je denken.
pi_60629989
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:07 schreef CraZaay het volgende:
He je deze vierkante meters die niet van jou zijn wel gekocht van de voormalige eigenaar? Zou je iig centen terug moeten krijgen zou je denken.
Als het zo makkelijk was... Je hebt eerst een hoop te bewijzen. Zoals bijvoorbeeld "Zijn de m2 meters wel verkocht?".
Lees de eerdere opmerkingen in dit topic maar.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:59:46 #61
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60630310
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:47 schreef dahei het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was... Je hebt eerst een hoop te bewijzen. Zoals bijvoorbeeld "Zijn de m2 meters wel verkocht?".
Lees de eerdere opmerkingen in dit topic maar.
Ik heb nog nooit iets met een tuin gekocht, maar ik neem aan dat dat ook op basis van meters is, of wordt er alleen verwezen naar het kadaster?
pi_60639700
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:42 schreef Bat het volgende:

Er staat wel meer in zo'n koopcontract. Vaak staat er zelfs in dat de verkopende partij niet verantwoordelijk is als jij er niet in blijk te kunnen wonen vanwege een gebrek. Tegelijk staat er ook in dat het object gebruikt moet kunnen worden om in te wonen etc... etc.. Het moet binnen het gangbare blijven. Als de verkopende partij dit hier ook niet wist, dan zou je er een akkoordje op kunnen gooien door 50/50 te doen, anders zul je moeten bewijzen dat het een verborgen gebrek is.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_61031326
@Bat,

Al iets wijzer geworden?
pi_61033153
tvp
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')