quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is een heel interessante documentaire waarin een Engelse arabist die in Yemen woont zijn reizen volgt, en oa praat met de nakomelingen van heersers waar Ibn Battuta voor werkte, en imams van moskeen waar Ibn Battuta heeft gebeden. Ik heb even kort gegoogled maar kon alleen het boek vinden.
Het heet Travels with a Tangerine (Ibn Battuta kwam uit Tanger). Ik heb ooit op een vlucht met Emirates Airlines de hele serie gekeken.
Hij (de Brit)reist volgens mij ook deels met de oude vervoermiddelen, hij laat ze iig zien. veel zijn nog in gebruik vandaag de dag.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:16 schreef Tizitl het volgende:
Die docu eens zoeken dan, vind het altijd wonderlijk hoe mensen toen zonder snelle transportmiddelen de wereld rond reisden.
Maar dat is een gecastreerde moslim. Dat gaat nooit lukken in Holywood.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:16 schreef Tizitl het volgende:
Film over Zheng He lijkt me ook wel wat overigens ook wel wat. De enige keer dat China zich echt serieus met ontdekkingsreizen ter zee heeft beziggehouden.
O jaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:26 schreef KlappernootatWork het volgende:
Keizer Joshua Abraham Norton van Amerika .
[ afbeelding ]
quote:
Wat een held!quote:
Ook Thea Beckman gelezen?quote:Op maandag 1 september 2008 14:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
O ja![]()
Ikzelf ga voor Bertrand du Guesclin, de grote held uit de Honderdjarige Oorlog (1320-1380) en die als ongeletterde op wist te klimmen tot connetable (hij is benoemd in 1370 door Karel V).
[ afbeelding ]
Hahaha, ja, zij was het denk ik die mijn interesse voor geschiedenis gewekt heeftquote:Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Ook Thea Beckman gelezen?![]()
Ben ook altijd heel benieuwd en van mij mag er een film van gemaakt worden
Yup, ben enorme fan, en Hasse Simonsdochter is imho wel het allerbeste werk van deze geniale damequote:Op vrijdag 26 september 2008 11:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hahaha, ja, zij was het denk ik die mijn interesse voor geschiedenis gewekt heeft
Daarna heb ik er wat meer over gelezen, zoals het werk van zijn heraut Cuvelier (althans; de herdruk uit 1789) La vie de Bertrand du Guesclin.
Komt jouw naam toevallig van het boek Hasse Simonsdochter?![]()
Het boek was tja.... een beetje vreemd. Het heeft een ontzettend rare toon, aan de ene kant wordt Bertrand de hemel in geprezen en aan de andere kant staat dat ie oerlelijk isquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:49 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Yup, ben enorme fan, en Hasse Simonsdochter is imho wel het allerbeste werk van deze geniale dame![]()
Voor mij geld overigens hetzelfde. Vond geschiedenis altijd wel interessant, maar dank zij haar boeken werd ik erg fanatiek
edit: vergeet ik te vragen hoe het boek van Cuvelier was? Beetje om door te komen? Zo ja, ga ik ook eens op zoek...
Ben wel in Bretagne naar een paar plekken van Du Guesclin geweest (Mont Saint Michel, La Motte Broons en zo...) erg leuk!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |