quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:25 schreef Bijou het volgende:Zojuist hebben we het logeerhok voor Pol binnengekregen, hij is megastoer!
Deze zetten we bij mijn vriend neer, kan ik daar ook eens wat langer blijven. En omdat hij daar wat minder vaak eruit kan dan bij mij hebben we een dubbeldekker gekocht:
[
afbeelding ]
Gekocht bij jumbopet, zaterdag besteld, vandaag al binnen
http://www.jumbopet.nl/store/nl/46558.htmlMorgen gaan we een poging doen om hem in elkaar te zetten en dan een heuleboel foto's en filmpjes maken van een racend konijn
Dit hok hebben wij ook, in het (donker)blauw. Eerst hadden we één konijn met één hok. Vervolgens een tweede konijn, jong mannetje dat z'n balletjes nog had. Die moest zeker nog een tijdje alleen zitten dus ook een eigen hok gekocht, later (na z'n balletjes-knip-operatie) mochten ze samen in het dubbeldekker hok. Altijd prima geweest dat hok, alleen bovenin (extra plastic driehoek-plateau) was een beetje proppen: ze moesten daar altijd samen op waardoor de voerbak er zonder pardon af werd gegooit. Gevolg: voerbak viel in 't trappegat daaronder en bleef daar soms klem in zitten. Hok was bij ons open, ze mochten zelf erin/eruit om vrij rond te lopen in huis wat op dat moment natuurlijk niet meer kon: kwamen we thuis van 't werk zaten ze zielig in een verstopt trappegat te kijken

Helaas zijn ze inmiddels allebei (vrij kort naar elkaar, beiden aan wat anders) overleden. Nu aan het zoeken naar geschikte vervangers om het hok weer te bevoorraden

Tip: mocht je ook het bovenste plastic 'driehoek-plateau' hebben, span daar dan b.v. een aantal draden onder via de tralies. Geeft extra ondersteuning, bij ons waren ze er namelijk een beetje doorheen gezakt; die paar klemmetjes die eraan zitten zijn schijnbaar niet genoeg voor twee (dwerg)konijnen. Verder is 't een prima hok en op alle fronten stevig genoeg, al kan 't trapje in 't begin een beetje stijl/moeilijk zijn voor de ongeoefende trappenloper...