abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60645795
Ik ga aan t einde van de maand trouwen, en mn verloofde wil dat ik mn DT(nette uniform) en zelfs daarvoor moet je toestemming vragen aan je commandant.

En dr is niks mis mee dat je niet in militair uniform mee mag lopen in een gay parade, waarom zou je ook?
pi_60646039
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:07 schreef Bouke-p het volgende:

waarom zou je ook?
Omdat je een statement maakt als je in uniform meeloopt.

Zoals dus vorig jaar wél gemaakt mocht worden op Roze Zaterdag, en zoals de politie die dus wél maakt, en de burgemeester, etc etc.

Daarom slaan vergelijkingen met carnaval natuurlijk als kut op dirk .
pi_60646278
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat je een statement maakt als je in uniform meeloopt.

Zoals dus vorig jaar wél gemaakt mocht worden op Roze Zaterdag, en zoals de politie die dus wél maakt, en de burgemeester, etc etc.

Daarom slaan vergelijkingen met carnaval natuurlijk als kut op dirk .
waarom zou je een statement moeten maken? Je mag als homo bij defensie werken, net zoals een hetero dat mag klaar punt over endex uit. Dat gezeik over acceptatie, statements en weet ik veel wat. Waarom zou een homo zo nodig in uniform kenbaar moeten maken dat ie homo is? lekker belangrijk! whats next? een roze baret? een roze DT speldje?

Als militair meelopen in een gay parade is net zo nutteloos als als militair meedoen aan een carnavals optocht en dus beide gewoonweg NIET toegestaan.

en dat de politie enz wel meelopen, leuk voor hun maar das gewoon geen reden waarom militairen wel mee zouden moeten lopen.

edit:

de marine wil volgend jaar vast wel meedoen aa, de gay parade. de bootjes hebben ze al
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:26:46 #79
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60647792
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:07 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ga aan t einde van de maand trouwen, en mn verloofde wil dat ik mn DT(nette uniform) en zelfs daarvoor moet je toestemming vragen aan je commandant.

En dr is niks mis mee dat je niet in militair uniform mee mag lopen in een gay parade, waarom zou je ook?
Haha herkenbaar, mijn vriendin wil dat ook .
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_60647877
Mn DT aan doen is wel ok, mn pa is getuige en die trekt ook zn DT aan net zoals een paar collega's.

Das allemaal leuk en aardig, maar het aanbod om mn trouwerij op een kazerne te houden inc. een complete cermonie etc heb ik maar afgeslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bouke-p op 08-08-2008 10:54:08 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:32:01 #81
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60647906
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:30 schreef Bouke-p het volgende:
Mn DT aan doen is wel ok, mn is getuige en die trekt ook zn DT aan net zoals een paar collega's.

Das allemaal leuk en aardig, maar het aanbod om mn trouwerij op een kazerne te houden inc. een complete cermonie etc heb ik maar afgeslagen.
Dat gaat mij ook te ver, het grote voordeel is nu wel dat je geen pak hoeft aan te schaffen/huren.
pi_60648007
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:57 schreef Bouke-p het volgende:

Als militair meelopen in een gay parade is net zo nutteloos als als militair meedoen aan een carnavals optocht en dus beide gewoonweg NIET toegestaan.
Hoi. Waarom liep V/d Knaap vorig jaar mee met wat generaals enzo?
Waarom loopt de politie mee?

Allemaal niet toegestaan he ?

Pas op of ik ga kijken of je je leeftijd hebt ingevuld...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:38:22 #83
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60648043
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Speciaal voor jullie.

http://www.shk.nl/
pi_60648187
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:38 schreef Heatseeker het volgende:

Speciaal voor jullie.

http://www.shk.nl/
En zo'n club moet dus gewoon mee kunnen lopen en flyers uitdelen etc.

Het gaat er niet om dat militairen in uniform dronken lallend op een bootje willen staan met hun piemol uit de broek... .
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:45:20 #85
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60648205
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En zo'n club moet dus gewoon mee kunnen lopen en flyers uitdelen etc.

Het gaat er niet om dat militairen in uniform dronken lallend op een bootje willen staan met hun piemol uit de broek... .
Hou op! Ik denk in beelden...
pi_60648482
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

vd knaap is geen militair en een generaal hoeft nagenoeg nergens toestemming voor te vragen, voordeel van generaal zijn.

en waarom ze meeliepen? vd knaap alleen om zieltjes te winnen, die generaals wss omdat ze moesten.
pi_60648565
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:55 schreef Bouke-p het volgende:

vd knaap is geen militair en een generaal hoeft nagenoeg nergens toestemming voor te vragen, voordeel van generaal zijn.

en waarom ze meeliepen? vd knaap alleen om zieltjes te winnen, die generaals wss omdat ze moesten.
.

Laat maar joh.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:29:49 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60649306
DennisMoore..

heel simpel.

Je mag dat pak niet aan voor feesten e.d.
OOK niet met Carnaval, dus het is niet zo dat er nu een uitzondering is gemaakt omdat het toevallig een homo parade is.

Verder vind ik het persoonlijk echt gigantisch de zaak op de spits drijven door te gaan liggen janken en die militairen mogen er van mij hops direct uitstappen want wat een stelletje jankende zoutzakken zeg.

Dan ga je toch lekker naar die homo parade zonder je uniform en trek je een pakje uit de feestwinkel aan ofzo..
wijven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:34:31 #89
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60649418
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef Cheiron het volgende:
Ik begrepe van een kennis dat je je pak ook niet aan mag naar Carnaval. Nou, dit is toch niet anders? Wat een gezeik weer zeg. Maar nu moet het opeens wel kunnen?
Het is eerder "waarom opeens níet" aangezien in het verleden ze wel in uniform met Roze Maandag meeliepen en met het Rotterdamse Zomercarnaval (minstens zo uitbundig, en zo niet nog uitbundiger).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:42:50 #90
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60649677
Met die Roze maandag en Rotterdamse zomercarnaval stonden ze niet op Praalwagens te dansen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:46:43 #91
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60649806
En dat zouden ze nu wel doen?

Ik vind het gewoon niet consequent, alles of niets, niet wél een sletterig zomercarnaval en dan niet een "uitbundig feest" als de gaypride.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:55:30 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60650091
ja, ze willen op een boot gaan staan heb ik begrepen.
erbij zijn, en meelopen is wat anders dan een uitbundig homo feestje bouwen en daarbij een uniform aantrekken waarmee je je presenteerd als het gezicht van Defensie.

en zoals al eerder in dit topic is gesproken door Esses.

ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:04:32 #93
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60650352
Je gaat voorbij aan mijn punt. Waarom dan wel een zomercarnaval? Wat is daar minder uitbindig aan? En wat voor gezicht krijgt Defensie daar dan van?

Bovendien is de gaypride zo uitbundig als dat je het zelf maakt. Niemand verplicht je om op je bootje zonder kleding te gaan dansen (en dat gebeurt ook echt niet zo veel als dat door veel mensen gedacht wordt). Wat is er mis met een homovriendelijke uitstraling, dmv zo'n optocht?
Hoogachtend,
Erik.
pi_60650574
Nogmaals (je lijkt het niet te willen snappen met je stomzinnige vergelijkingen met carnaval): het gaat niet om 'feesten in uniform'.

Weet je toevallig hoeveel organisaties meevaren ? Dacht je dat bijvoorbeeld Amnesty International meevoer 'om te feesten'?

.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:16:31 #95
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60652299
Om heel eerlijk te zijn, wat de politie of een burgemeester doet moeten ze helemaal zelf weten. Ik hoop dat in uniform op roze zaterdag lopen ook verboden gaat worden, je maakt gewoon een statement (De krijgsmacht is homo en 't zijn allemaal lokhomo's) die al genoeg geuit word tegenover om het even welke militair. Zoals al gezegd, wil je meelopen en flyeren best, maar NIET in uniform.

En dat de politie zo homovriendelijk over wil komen of whatever moeten ze helemaal zelf weten, dat is net zo nutteloos als de carnaval vergelijking. Politie != defensie, andere leidinggevenden, boeiend wat hun doen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:22:43 #96
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60652467
En uniformen op het zomercarnaval? Ik neem tenminste aand at je alle parades bedoelt? Of is dat niet zo erg omdat dat niet iets met homo's is?
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:00:49 #97
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60653610
Omdat je hier zo graag naar vist, ja ik vind dit minder erg omdat dat niet iets met homo's is. Het gaat erom hoe je je organisatie neer zet, en over een aanwezigheid op het zomercarnaval heb ik nog nooit een opmerking naar een militair gehoord, dat had ik hiervoor al gezegd. Bij het zomercarnaval probeer je geen punt te maken, bij gay pride wel. Het gaat om 't een punt maken, niet om iets anders. Een mening duidelijk maken in uniform, daar is een probleem mee. Zelfs zoals, zoals ik al zei, dick berlijn dit deed.

Ps. het gaat me niet serieus om de homo's. Het gaat me om het feit dat je een punt probeert te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Esses op 08-08-2008 14:07:00 ]
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_60658117
De mening van lui zoals jij bevestigt maar weer 's dat het nog héél hard nodig is dat dat punt gemaakt wordt .
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:00:27 #99
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60658452
DennisMoore, lees vooral mijn PS, die sla jij helaas over te lezen. Types zoals jij, dat is nou jammer van deze samenleving. Net als types als Tha_Erik, denken dat iets niet mag omdat 't met homo's te maken heeft. Dat is pas triest. Ik zeg nu al een aantal keer dat ik vind dat er geen punt gemaakt mag worden in een uniform, meer niet. Als ik dan 't verwijt krijg dat 't komt omdat het een homo is, terwijl ik zei dat ik 't ook niet eens was met de methode van Berlijn, geeft voor mij al aan dat diegene enkel denkt aan discriminatie, net als een turk, zodra iets mag is het discriminatie.

Simpel zat, in uniform geef je geen mening, dan vertegenwoordig je je organisatie en haar mening

Zomercarnaval heb ik al over gezegd dat daar geen mening of moraal achter zit, maar ja, volgens mij kunnen wij beter zwijgen, want jullie blijven toch achterlijk denken dat alles wat besloten word discriminatie is.
pi_60658624
En in uniform geef je dus wél je mening, getuige de actie van V/d Knaap vorig jaar, en vele andere uniform-dragers (waaronder de politie).

Da's het hele idee, een punt maken tijdens zo'n optocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')