Ja vooral. Hebben ze weer een xcuus om de prijzen te verhogen. Want de klanten betalen kleine bedragen met hun pinpas, en elke transactie kost ons geld...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:21 schreef GioStyle het volgende:
Gewoon voor elk bedrag pinnen.
Dan hoeven we gelijk ook geen geld meer mee te nemen.
Zo werkt dat niet. Het klopt wel dat elke transactie geld kost, maar het geld dat in de kassa zit komt pas dagen en soms weken later op de rekening, waardoor het bedrijf een tijd het geld kwijt is. Via een pintransactie komt het geld rechtstreeks op de rekening.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:14 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Ja vooral. Hebben ze weer een xcuus om de prijzen te verhogen. Want de klanten betalen kleine bedragen met hun pinpas, en elke transactie kost ons geld...
Als je hier in een apotheek wilt pinnen voor een bedrag onder 15 ¤ moet je 50 cent extra betalen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:18 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Het klopt wel dat elke transactie geld kost, maar het geld dat in de kassa zit komt pas dagen en soms weken later op de rekening, waardoor het bedrijf een tijd het geld kwijt is. Via een pintransactie komt het geld rechtstreeks op de rekening.
Tegenwoordig kost het pinnen een bedrijf vrijwel niets aan transactiekosten, en sowieso geen inbelkosten meer zoals vroeger met analoog inbellen. Als je moet betalen voor pinnen wordt je per definitie opgelicht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:09 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Als je hier in een apotheek wilt pinnen voor een bedrag onder 15 ¤ moet je 50 cent extra betalen...
Misschien liggen de tarieven in België hoger dan bij jullie. In supermarkten hangt er ook vak een aanbeveling: <15¤ proton gebruiken, >15¤ bankkaart.
(proton is het gedoe waarbij je geld op je chip zet, Moet de terminal in de winkel dus geen connectie maken met de server van banksys. Hoe heet dat bij jullie, de chipknip?)
In Nederland misschien. Vergeet niet dat we hier met smerige uitpersende monopoliebedrijven zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tegenwoordig kost het pinnen een bedrijf vrijwel niets aan transactiekosten, en sowieso geen inbelkosten meer zoals vroeger met analoog inbellen. Als je moet betalen voor pinnen wordt je per definitie opgelicht.
Hier kost zo'n pinabonnement een ondernemer 10 euro per maand ex. BTW, voor onbeperkt gebruik. Uiteraard exclusief installatieksoten en apparatuur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:25 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
In Nederland misschien. Vergeet niet dat we hier met smerige uitpersende monopoliebedrijven zitten.
Internet vanaf 20¤, mag je 1 GB aan dataverkeer per maand hebben. 30¤: 4GB, 61¤: 60GB.
Yep, dankzij subsidies van de Vlaamse overheid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:30 schreef heiden6 het volgende:
Maar ja, België loopt wel behoorlijk achter op Nederland op het gebied van telecom. Dat is algemeen bekend.
een winkel mag alles weigeren.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem van de klant. Zij willen betalen. Als de winkel geen wisselgeld heeft, dan moet de winkel daar maar voor zorgen. Sterker nog, een winkel mag geen briefje van 200 euro weigeren, het is een wettig betaalmiddel.
iets quoten van anderhalf jaar oudquote:
Toen dit topic gestart werd in 2008 misschien wel, nu is ze al weer 2 jaar ouder en al aan het aftakelen.quote:
Hopelijk was ze toen 16 ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef swollywood het volgende:
[..]
Toen dit topic gestart werd in 2008 misschien wel, nu is ze al weer 2 jaar ouder en al aan het aftakelen.
Nee. Net voor het betalen mag ook. De transactie begint pas NA het verzamelen van de booschappen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Ze mogen het weigeren als het bij de het betreden van de winkel kenbaar wordt gemaakt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi bij de MacDonalds oid, als je zegt "zal ik er 20 cent bijdoen?" en dat het angstzweet dan al uitbreekt en er een bange blik in die ogen verschijnt bij zo'n kassadoos
Heb ik ook is gehad met advocado, als je het niet eet tja..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:19 schreef Psyduck het volgende:
Hehe, ik was gister bij de Albert Heijn, en de klant voor me had een zakje sperziebonen, vraagt dat kassameisje ongegeneerd: 'Wat zijn dat?'
Nou ja, bij een avocado kan ik het me nog enigszins voorstellen, maar sperzieboontjes, kom op echtquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:36 schreef Pencile het volgende:
[..]
Heb ik ook is gehad met advocado, als je het niet eet tja..
voor de rest raad ik aan gewoon lief te zijn voor kassameisjes, wij doen ook niet voor de lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |