Vandaag naar het ziekenhuis geweest wegens een ingegroeid teennageltje. Kort gezegd gaan ze me plat spuiten en links en rechts van de nagel er een strookje af slopen.
Toen ik na afloop even buiten stond te recreëren heb ik die enorme donderklap ook gehoord (ik schrok er van

).
Naar Groningen toe begaf mijn kilometerteller het (waarschijnlijk de kabel, die was ik vergeten los te halen bij de meest recente koppelingswissel waardoor de bak aan de kabel hing) en toen ik terug reed kwam ik een regenbui tegen. Ik zag de vissen voorbij zwemmen ! Ik + het overige verkeer verkeer remde af en sommige mensen stopten op de vluchtstrook. Dat wou ik ook, maar ik zat op de linker baan. Toen ik eindelijk op de rechter baan zat (waarbij ik vermoedelijk geheel onbedoeld een andere auto toch wel aardig sneed

) waren er wegwerkzaamheden waardoor er niet eens een vluchtstrook meer was. Toen moest ik kiezen tussen afstand houden en mijn voorligger niet meer zien en daardoor ook niet meer weten waar ik heen moest sturen om op de weg te blijven en iets minder afstand houden om mijn voorligger te kunnen volgen. Ik koos voor het laatste en gelukkig ging dat allemaal goed.
Toen het wat minder hard regende ging de snelheid weer omhoog en zat ik ook al snel weer op de linker baan. Op die baan lag echter een emmer waar iedereen omheen slingerde. Gelukkig lag er links van de baan ook nog een stuk asfalt waar ik het spul even neer kon zetten om de emmer te verwijderen. Een paraplu had ik bij me (ooit iemand op de snelweg zien lopen met ene paraplu in zijn hand? Nee? vandaag had je de kans!) en het overige verkeer stopte keurig voor mij. Gauw de emmer en de plu in de auto gemikt en weer verder. Dacht ik ... Inmiddels had het verkeer namelijk weer een flinke snelheid, ook al werd het zicht door opspattend water aardig belemmerd. Resultaat: ik moest met +/- 0,0km/u invoegen op de linker rijbaan zonder te kunnen zien wat er aan kwam. Dat was dus een kwestie van verstand op 0, blik op oneindig, schietgebedje doen en jagen maar. En dat werkte.
Het is alleen erg jammer dat als de weg nog zeiknat is waardoor het gevaar tot aquaplaning absoluut aanwezig is er alweer aso's achter je zitten te bumperkleven omdat je harder moet. Tel daarbij ook nog een leuke, diepe plas waardoor 1 van je wielen blijft 'haken' en je stuur zo'n beetje uit je handen geslagen wordt en de lol is er echt wel af. Maar ik ben toch weer veilig thuis gekomen en ben 1 emmer rijker.
En dit ales gebeurde vlak buiten Groningen stad (voor iemand begint te zeuren dat dit geen PTA is

).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/