Zoals zoveel mensen heb ik een emailaccount (logisch, anders kan je je niet registreren op fok, he?

Maar dat terzijde). Helaas zijn emailaccounts berucht om in allerlei Aan en Cc constructies te worden gebruikt waardoor ze worden doorgestuurd aan vrijwel half emaildoorsturend Nederland die jou vervolgens weer even vrolijk opnemen in hun fokking adresboek. Want, als je emailadres ergens in een adresregel voorkomt, dan zal je toch wel belangrijk genoeg zijn om email doorgestuurd te krijgen, toch? Je zou maar eens een emailtje missen
Nu wil het geval dat 98,7% van die email (ja ik heb het nagerekend) gewoon uit doodordinaire, het niet aankijken waard zijnde, oersaaie rotzooi betreft. Dit bepaald aan de hand van de welbekende NAWZOR standaard (Niet Aankijken Waard Zijnde Oersaaie Rotzooi, ik zei het al). Dergelijke doorstuurmeuk kenmerkt zich veelal door de in de onderwerpregel voorkomende doorstuurtags als "Doorst: Doorst: Fw: Doorst: Fw: Re: Fw:", meestal gevolgd door subtiele steekwoorden als "Prachtig!", "Heel mooi" en "Dit moet je zien!"
In de regel gaat het dan vooral om pps-jes met blijde boodschappen, doorstuurknuffels, lolzcats, "I knew you would like this"sen en waarschuwingen om vooral niet te vergeten om betreffende mail door te sturen aan iedereen die je kent (doch minimaal 324 personen) omdat je anders 15 kilo geluk misloopt. Dit alles al dan niet smakeloos omlijst door al even blijde muziek
Maar dacht u dat dat alles was, beste kijkbuisfokkertjes? Dacht u dat? Nee, zeg ik u, driewerf neen! Want genoemde happymeuk en blijblijblijboodschappen blijken ook nog eens tot het einde der tijden, neem voor het gemak tot ver na 2012, door te blijven circuleren omdat elke halve gek die boodschap weer even vrolijk terugstuurt aan iedereen in zijn adresboek

Nee, ik heb je email al gezien en nee, ik word er niet blij van en nee, ik hoef hem niet nog een keer te ontvangen. Hou die fokking meuk bij je alsjeblieft
De praktijk leert dat per email reclameren totaal geen enkele zin heeft. En voor elke onnozele afzender een filter in stellen (of betreffende afzender daaraan toevoegen) is veel te veel werk. Daar wordt een arme vogeltjesdans moe van en dat kunnen we niet hebben
Klacht: Doorst: Doorst: Fw: Doorst: Fw: Re: Fw: