abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60587048
Dat van die beproevingen enzo klinkt heel erg naar rituelen die mensen van allerlei oude culturen moeten ondergaan voor spirituele krachten, wat mijn oordeel over dat het Christendom een rip-off van andere oudere, veel rijkere culturen is, weer bevestigt.

Mocht het allemaal kloppen wat je zegt, dan vind ik die Christelijke God echt walgelijk: hoe kan Hij nou van ons verlangen dat we dat allemaal ondergaan zonder ook maar 1 bevestiging van Zijn bestaan te hebben? Je moet je maar ergens in storten omdat in een boekje staat dat hij dat zo wil. Hoe moet je weten dat dat boekje nou het enige boekje is dat de ultieme waarheid over God verkondigt? Het is samengesteld door een groep vertrouwelingen van een Romeinse keizer, die ladingen geschriften die hen niet aanstonden, hebben laten verbranden zodat niemand de andere kant van het verhaal zou zien.

En vandaag de dag nog worden de evangelieën van Maria Maghdelena en Judas niet erkend! Hoezo tunnelvisie?
pi_60587848
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:40 schreef ToT het volgende:
Dat van die beproevingen enzo klinkt heel erg naar rituelen die mensen van allerlei oude culturen moeten ondergaan voor spirituele krachten, wat mijn oordeel over dat het Christendom een rip-off van andere oudere, veel rijkere culturen is, weer bevestigt.
Nou nee, dan heb je het verkeerd begrepen. Beproevingen kunnen de meest stressvolle, moeilijke, pijnlijke perioden in iemands leven zijn. Ik heb net 1,5 jaar lang drama achter de rug, volledig losweken van mijn oude ik en oude leven en iets nieuws opgebouwd, en geloof me dat is echt niet makkelijk maar een lijdensweg van begin tot eind. De eerste maanden twijfelde ik hevig aan Zijn bestaan omdat mijn leven er alleen maar zuurder op leek te worden. Maar in tegenstelling tot bij Balkenende komt bij God wel het zuur voor het zoet. Ik heb volgehouden en de beloning is groot.

Ik heb verhalen gelezen van mensen die beide kinderen verloren, of de helft van hun gezicht kwijtraakten door een bomontploffing. Leed overkomt ons allemaal, maar God gebruikt het om ons te laten groeien. Zonder God stomp je er over het algemeen meer door af dan dat je er wat aan hebt.
quote:
Mocht het allemaal kloppen wat je zegt, dan vind ik die Christelijke God echt walgelijk: hoe kan Hij nou van ons verlangen dat we dat allemaal ondergaan zonder ook maar 1 bevestiging van Zijn bestaan te hebben?
Alles ademt zijn bestaan uit. Maar wij zijn ziende blind en horende doof. We zijn in een soort coma. Pas als je de weg naar Hem opent, zul je écht weten dat Hij bestaat. Daar zijn die bevroevingen voor, in die tijd leer je Hem kennen, op Hem vertrouwen, openbaart Hij zich aan je. Soms zelfs met wonderen. Ik heb wel zaken meegemaakt die ik als wonderen kan beschouwen, al zal een ander dat zeker niet doen.
quote:
Je moet je maar ergens in storten omdat in een boekje staat dat hij dat zo wil. Hoe moet je weten dat dat boekje nou het enige boekje is dat de ultieme waarheid over God verkondigt? Het is samengesteld door een groep vertrouwelingen van een Romeinse keizer, die ladingen geschriften die hen niet aanstonden, hebben laten verbranden zodat niemand de andere kant van het verhaal zou zien.

En vandaag de dag nog worden de evangelieën van Maria Maghdelena en Judas niet erkend! Hoezo tunnelvisie?
Bekijk total onslaught eens van begin tot eind. Ik kon de bijbel geloven door de profeties.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-08-2008 23:14:22 ]
pi_60587942
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, want ik plaats er een knipoog bij. Het was dus een grapje
Oh gelukkig maar want ik kan geen harp spelen.
pi_60587986
Zal ik doen, maar ik blijf het hoe dan ook bullshit vinden dat God gewoon niet duidelijk kan aangeven van: "Hello boys, hier ben ik, dit zijn mijn regels, en zo moet je leven."
Waarom moet het via een boek die samengesteld is door mensen die brieven verzamelen van mensen die een man gevolgd hebben die beweert de Zoon van God te zijn?
En profetieën heb je overal wel.
En goddelijke dingen zien in alledaagse zaken is slechts een perspectief, maar ook spirituele mensen kunnen er het goddelijke inzien.
Daarbij zijn er ook genoeg Christelijke mensen spiritueel: het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik ken streng Christelijke mensen die echt volgens de Bijbel leven, die bijvoorbeeld ook aan Reiki doen: zij zien tenminste WEL in dat Reiki van God komt en niet van een kerel met bokkepootjes.
pi_60588412
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:14 schreef ToT het volgende:
Zal ik doen, maar ik blijf het hoe dan ook bullshit vinden dat God gewoon niet duidelijk kan aangeven van: "Hello boys, hier ben ik, dit zijn mijn regels, en zo moet je leven."
Waarom moet het via een boek die samengesteld is door mensen die brieven verzamelen van mensen die een man gevolgd hebben die beweert de Zoon van God te zijn?
En profetieën heb je overal wel.
En goddelijke dingen zien in alledaagse zaken is slechts een perspectief, maar ook spirituele mensen kunnen er het goddelijke inzien.
Daarbij zijn er ook genoeg Christelijke mensen spiritueel: het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik ken streng Christelijke mensen die echt volgens de Bijbel leven, die bijvoorbeeld ook aan Reiki doen: zij zien tenminste WEL in dat Reiki van God komt en niet van een kerel met bokkepootjes.
Maar wat jij bullshit vindt, hoeft niet per sé bullshit te zijn. Het zou best kunnen dat je het gewoon niet snapt. Dat je het nu (nog) niet kan bevatten. Dat kon ik ook niet toen ik voor het eerst de bijbel las, dacht ik ook van 'wat is dit voor crap, zoals bij 'een vriend van de wereld is geen vriend van God'. Ik dacht bij mezelf ho eens, ik heb veel vrienden in de wereld, moet ik die allemaal opzeggen? Maar de bijbel is niet zo simpel als onze simpele geesten, een beetje bescheidenheid is wat dat betreft op zijn plaats. Het gebruik van verschillende brieven en geschriften is juist bewijs voor God, door de overeenkomstigheden ondanks verschillende bronnen. Maar daar zul je misschien ooit zelf nog weleens achterkomen, ik hoop van wel. Je ziet het nu allemaal als wreed en gemeen omdat je het concept 'rechtvaardigheid' niet snapt. Je snapt niet dat voor een perfecte heilige God niets fout kan zijn. Zie het als een hemelbed met witte zijden lakens waar je modder op spettert. Zou jij geen verschil zien omdat het slechts spetters zijn en geen klodders? Of zou het bed in 1 x waardeloos zijn? Ik denk het tweede. Alle charme is er af, alle schoonheid is weg, het is bedorven. Zo heeft God ook de wereld bedoeld, als een vlekkenloos paradijs, zo perfect als Hij zelf is, waarin liefde, eerlijkheid en schoonheid regeert. Alles wat niet perfect is, hoe klein ook, is dus zonde en bederft de pracht van hoe het kan zijn. Wij als mensen dienen die perfectie na te streven, perfecte moraal en gedrag, perfecte levens, en daarmee onze levens expressies van God te laten zijn. Dan maken we verschil, zijn we een licht in de wereld. Dat kan alleen via Gods kracht, Hij pimpt je leven als het ware op alle vlakken op naar zuiverhuid. Als je op die fijne dunne lijn blijft die God voor ons heeft uitgestippeld, is het leven wonderschoon. Dan ga je ook geen reiki doen, maar wil je Gods liefde delen en iedereen die God laten leren kennen zodat iedereen die schoonheid van God kan ervaren. Dan besef je dat er veel belangrijker dingen zijn dan mensen genezen van kwalen, namelijk mensen laten genezen van de vloek die zonde heet en op ieders leven rust. Dat is die modder en alleen God kan die wegwassen. Als je de bijbel niet automatisch gelooft, geloof mij dan wanneer ik lovend over God praat en zeg dat er een heel groot verschil is tussen de god van de new age en Yahweh.

Edit: en nogmaals, het gaat niet om strenge regeltjes opvolgen. Het gaat om terug in harmonie komen met God's visie voor het leven, terug in gehoorzaamheid komen door Zijn kracht om je ego te onderdrukken, een persoonlijke relatie met Hem opbouwen door ervaring. Ik ben 6 maanden in het buitenland geweest en daar is mijn geloof rotsvast geworden. Niet omdat ik mij aan strenge regeltjes heb gehouden, maar omdat ik veel heb gebeden, veel alleen ben geweest en daardoor tijd heb gemaakt voor God, bijzonder ervaringen heb gehad, goddelijke openbaringen, ik zou bijna zeggen wonderen heb meegemaakt, God heeft tegen me gesproken. Daarvan ga je geloven, niet van naar de kerk gaan en regeltjes volgen. Het leven is bedoeld om van te genieten, niet om in slavernij te zijn. Maar zolang je de zonde niet opgeeft, blijf je er slaaf van. God bevrijd je van de zonde, Hij houdt je tegen wanneer je geneigd bent om je hemelbed weer te bevuilen met modder, wat je dus kan zien als je 'aan zijn regeltjes houden', omdat je eigen leven en het leven op zich niet meer bevuilt met je eigen modder.

Nog een ander voorbeeldje: God stelt zijn volk voor als een prachtige bruid, en Hij is de bruidegom. Zou jij het fijn vinden als je ging trouwens en je bruid kwam met een jurk vol vlekken en scheuren? Is dat jouw ideaalbeeld, of zou je het liever toch heel en brandschoon zien? Zou je bruid zich mooi voelen en tevreden zijn met zo'n jurk om zich aan jou te presenteren? Is zo'n jurk uberhaupt mooi of kunnen we het er over eens zijn dat het er niet uit ziet en dat het niet door de beugel kan? Wij mensen zitten allemaal in zo'n positie. Elke zonde is als een scheur, een vlek op je brandschone nieuwe kleding. God heeft ons de tien geboden gegeven zodat wij kunnen zien wanneer we serieus vieze vlekken op onze kleding maken. Op die manier kunnen wij goed van niet goed onderscheiden. Als God je onder handen neemt, zul je je eigen kleren niet meer verpesten, je zult je eigen leven niet meer bevlekken met zonde. Voor de wereld lijkt het alsof je je dan aan allerlei strenge regeltjes houdt die een kerk je oplegt, maar in werkelijkheid heb je gewoon verstand gekregen, zelfdiscipline, karakter en inzicht in de manier waarop bepaalde zaken in het leven jouw leven en dat van een ander negatief kunnen beïnvloeden, en omdat je jezelf en anderen respecteert zie je af van die dingen.

Zie de regels en voorschriften van God als een checklist met eigenschappen die je dient te hebben nadat je genezen bent van de ziekte 'zonde'. Als je niet bij alle 10 geboden een vinkje kan zetten, is er iets mis en heb je nog steeds de diagnose 'zondig'. Dat betekent dat je je weer moet bekeren en God moet vragen om die zonden uit je leven te halen. Dat zal God doen op Zijn manier die werkt, in plaats van dat je jezelf op allerlei krampachtige manieren probeert om te vormen naar iets wat je niet bent, maar wat alleen God is en dus ook God alleen bij jou kan vormen. Op die manier groei je, kom je in harmonie met God en uiteindelijk ben je gereinigd, met grote dankbaarheid als gevolg omdat je eindelijk die dingen bereikt die je op eigen houtje niet kán bereiken. Ik ervaar dat als iets fantastisch en beleef er gigantisch veel plezier aan om te zien hoe God mijn leven opruimt van alles waarmee de duivel het probeert te vernietigen. Luciferianisme is wat mij betreft dan ook 1 grote hoax om jou maar af te houden van de heerlijkheid die God is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-08-2008 00:29:08 ]
pi_60589687
Waarom heeft God ons dan niet feilloos gemaakt? Waarom laat Hij niet duidelijker van zich horen aan iedereen hier op aarde? Het komt mij gewoon allemaal erg als bangmakerij over: er is een setje regels, en er is een onzichtbare man die bijhoudt of je je er wel aan houdt. Niemand kan verifiëren waar die regels vandaan komen: iemand die in z'n eentje de bergen op is gegaan, is een tijdje later met 2 stenen tabletten terug gekomen waar 10 regeltjes op stonden en beweerde dat die regels van God af komen. Die stenen tabletten zijn inmiddels ook verdwenen, dus er is gewoon steeds minder verifieerbaar.

En wat Jezus betreft: er zijn zoveel mythologische figuren Hem voorgegeaan, en er zijn zo veel geloofsstromingen die minstens net zo helder in elkaar steken als het Christendom met nog wel meer profetieën en getuigenverklaringen enzo. Waarom zou dat boekje over deze ene Joodse God wel waarheid zijn en de rest niet? Het is je persoonlijke overtuiging dat dit echt is en de rest niet, maar als je in India was geboren, had je de Bijbel NOOIT als waarheid beschouwd.

En dat God tot je sprak; als je daadwerkelijk het gevoel hebt dat dat echt zo geweest is, is dat uiteraard een zeer bijzondere ervaring. Helaas slaan mensen vaak behoorlijk door na zo'n ervaring; er zijn hele sektes opgebouwd door mensen die de Stem van God hebben gehoord en die namens Hem spreken, maar wat er in die sektes gebeurt kan nooit de Wil van God zijn.

Er gebeuren in de Naam van God vaak meer gruwelijkheden dan buiten de hele religie om, en aangezien er in de Bijbel leuke dingen staan over stenigingen en dat je heksen niet mag laten leven enzo, denken mensen vaak ook dat de 10 Geboden en de woorden van Jezus een leidraad zijn waar je best van af mag wijken als het het Hogere Doel dient.

Er zitten tegenstrijdigheden in de Bijbel, en toch zou het ons wetboek moeten zijn om weer in een goed blaadje met Onze Schepper te komen?

God heeft onredelijke verwachtingen van ons, als Hij dit allemaal van ons verlangt.

Ikzelf zie Jezus als een groot en belangrijk profeet die een zeer bijzondere band met Het Hogere had, maar ik zie Hem niet als de enige manier om in het reine te komen met God.
Ik zie Reiki als de kracht van de goddelijke bron die door ons heen stroomt.
Als je je op een positieve manier met de lessen uit de Bijbel bezig zou houden van kinds af aan (geen negativiteit en oneerlijkheid tegenover een ander en jezelf), dan kan deze kracht van het Goddelijke altijd door je heen blijven stromen. DAT is voor mij de les die de Bijbel ons leert: door perfect te leven, kun je inderdaad open blijven staan voor het Goddelijke!
Echter; ieder mens maakt pijn, leed en verdriet in zijn/haar leven mee, waardoor je langzaam maar zeker afgesloten raakt van deze bron.

Dr. Usui heeft vanuit Het Hogere doorgekregen hoe je weer in contact met het Goddelijke kunt komen. Door de inwijdingen die zijn leerlingen van hem geleerd hebben, krijg je die verbinding weer, en réken maar dat als je een beetje fatsoenlijk met Reiki bezig wil gaan, dat je je aan leefregels houdt die verdomd veel lijken op die in de Bijbel staan: eerlijkheid tegenover anderen en jezelf. Laat geen negativiteit in je hart toe!

Als dat Luciferiaans klinkt, weet ik het ook niet meer.....
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:33:05 #182
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60590086
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:18 schreef ToT het volgende:

Dat klinkt het ook niet

Maar Ali kan niet anders praten dan dat hij doet, als hij mee zou gaan met andere geloofsstromingen dan die van zichzelf moet hij zichzelf verloochenen en stort zijn hele wereld en alles waar hij zich aan vastklampt in elkaar. Dus kan hij niet openstaan voor andere denkbeelden, en zijn die in zijn ogen allemaal niet waar. Dat moet je ergens respecteren, en in eerste instantie deed ik dat ook. Maar er valt gewoon niet met hem te discussieren door zijn dwingelandij.

Toch bedoelt hij het absoluut goed, maar hij is gewoon erg star en dogmatisch. Dat zie je wel vaker bij extremisten.

Daarbij komt dat hij het kan verpakken in prachtig wollig taalgebruik en ellenlange posts, en dat maakt al heel snel indruk, maar is natuurlijk niet perse de waarheid. Voor Ali wel, en dat beperkt hem in inzages, jammer.
Ik hoop in ieder geval dat hij in Parijs weer bevestiging vindt van waar hij naar zocht.

En misschien krijgt hij door wat hij meemaakt of ziet nog wel eens een wat bredere kijk, en veroordeelt hij anderen niet meer zo snel. Maar ik denk dat ie al te ver heen is, en alleen nog maar starder zal worden. Soms heb ik zelfs het idee dat ie zichzelf als een soort van martelaar ziet. In ieder geval is het een fascinerend mens. Maar dat was John Theophilus Desaguliers ook, en dat is Barack Obama ook (die traditioneel, net als alle (beoogde) presidenten van de USA ook alweer als een vrijmetselaar wordt gezien).
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60590351
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:18 schreef ToT het volgende:
Waarom heeft God ons dan niet feilloos gemaakt?
Hij heeft ons feilloos gemaakt, maar onze ouders kozen ervoor om Hem niet te gehoorzamen. Nu ondergaan wij daarvan de gevolgen om in te zien waarom Gods heerschappij nodig is. De reden daarvoor is nog grootser en kosmischer, maar ga ik nu even niet op in.
quote:
Waarom laat Hij niet duidelijker van zich horen aan iedereen hier op aarde?
Het evangelie wordt wereldwijd gepreekt. Mensen willen alleen vaak niet luisteren.
quote:
Het komt mij gewoon allemaal erg als bangmakerij over: er is een setje regels, en er is een onzichtbare man die bijhoudt of je je er wel aan houdt. Niemand kan verifiëren waar die regels vandaan komen: iemand die in z'n eentje de bergen op is gegaan, is een tijdje later met 2 stenen tabletten terug gekomen waar 10 regeltjes op stonden en beweerde dat die regels van God af komen. Die stenen tabletten zijn inmiddels ook verdwenen, dus er is gewoon steeds minder verifieerbaar.
Lees de regels eens, met name de laatste 6. Denk er eens over na. Niet liegen. Niet stelen. Niet vreemdgaan. Niet jaloers zijn. Eer je vader en je moeder. Niet moorden. Zijn dat nou echt zulke erge enge strenge bankmaakregeltjes? Of gewoon fatsoensnormen en waarden?

Dan de eerste 4: Eer God, heb geen andere goden, aanbid geen idolen en vier de dag waarop God gerust heeft van het scheppen van de wereld. Klinkt dat ook zo verschrikkelijk als er maar 1 God is en er misleidende entiteiten in de wereld zijn?
quote:
En wat Jezus betreft: er zijn zoveel mythologische figuren Hem voorgegeaan, en er zijn zo veel geloofsstromingen die minstens net zo helder in elkaar steken als het Christendom met nog wel meer profetieën en getuigenverklaringen enzo. Waarom zou dat boekje over deze ene Joodse God wel waarheid zijn en de rest niet? Het is je persoonlijke overtuiging dat dit echt is en de rest niet, maar als je in India was geboren, had je de Bijbel NOOIT als waarheid beschouwd.
Nee, er is geen enkele andere messias die de profetiën vervult dan Jezus. Daarnaast heb ik geen enkel religieus boek gezien wat treffende profeties heeft over de tijd waarin wij leven. Plus al het andere van de bijbel wat ik bevestigd zie.
quote:
En dat God tot je sprak; als je daadwerkelijk het gevoel hebt dat dat echt zo geweest is, is dat uiteraard een zeer bijzondere ervaring. Helaas slaan mensen vaak behoorlijk door na zo'n ervaring; er zijn hele sektes opgebouwd door mensen die de Stem van God hebben gehoord en die namens Hem spreken, maar wat er in die sektes gebeurt kan nooit de Wil van God zijn.
Ik heb toch geen sekte opgericht? Ik was gigantisch in paniek omdat God me dus in de beproeving had gebracht. Ik had het niet meer, was compleet wanhopig, in tranen, angst, boos, gefrustreerd, alles door elkaar. Op een gegeven sprak God tot me dat ik mn tranen moest drogen en geduld moest hebben. Toen kwam er een rust over me heen en was het oke. Daarna flipte ik weer door en zondigde ik, met een doods, leeg gevoel als gevolg.

Een andere keer was ik iets aan het plannen, aan het regelen, wilde een brief schrijven naar iemand voor een meeting. De woorden kwamen niet, dus ik bad om hulp. Toen kreeg ik binnen dat ik niets moest schrijven, maar dat ik het God moest laten doen. De meeting was niet op het moment dat ik het wilde, maar een week later. Toevallig kwam ik die persoon tegen, in het drukste metrostation van Parijs waar elke dag honderdduizenden mensen doorheen banjeren. Ik kan zoiets geen toeval noemen.
quote:
Er gebeuren in de Naam van God vaak meer gruwelijkheden dan buiten de hele religie om, en aangezien er in de Bijbel leuke dingen staan over stenigingen en dat je heksen niet mag laten leven enzo, denken mensen vaak ook dat de 10 Geboden en de woorden van Jezus een leidraad zijn waar je best van af mag wijken als het het Hogere Doel dient.
Tja, die mensen hebben wat mij betreft God niet. Ik zou geen mensen kunnen stenigen, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Daarom zegt de bijbel dat je naar de vruchten moet kijken. Als mensen geen goede vruchten dragen, kennen ze Jezus niet.
quote:
Er zitten tegenstrijdigheden in de Bijbel, en toch zou het ons wetboek moeten zijn om weer in een goed blaadje met Onze Schepper te komen?
Ik weet geen tegenstrijdigheden. Sommige dingen zijn hoogstens wat verwarrend omdat ze symbolisch of spiritueel bedoeld zijn, zoals dat Jezus gekruisigd werd in Sodom en Egypte.
quote:
God heeft onredelijke verwachtingen van ons, als Hij dit allemaal van ons verlangt.
Nee, de waarheid is zo ver ondergedompeld in leugens dat het bijna onmogelijk is om hem op te rakelen. Als jij met een eerlijk en oprecht hart op zoek gaat, geloof ik dat God zich naar je uit zal strekken op het juiste moment. Het enige wat je nodig hebt is een open geest, bereid om zaken aan te nemen en te testen. Ik denk dat jij daar wel toe in staat bent.
quote:
Ikzelf zie Jezus als een groot en belangrijk profeet die een zeer bijzondere band met Het Hogere had, maar ik zie Hem niet als de enige manier om in het reine te komen met God.
Ik zie Reiki als de kracht van de goddelijke bron die door ons heen stroomt.
Als je je op een positieve manier met de lessen uit de Bijbel bezig zou houden van kinds af aan (geen negativiteit en oneerlijkheid tegenover een ander en jezelf), dan kan deze kracht van het Goddelijke altijd door je heen blijven stromen. DAT is voor mij de les die de Bijbel ons leert: door perfect te leven, kun je inderdaad open blijven staan voor het Goddelijke!
Echter; ieder mens maakt pijn, leed en verdriet in zijn/haar leven mee, waardoor je langzaam maar zeker afgesloten raakt van deze bron.

Dr. Usui heeft vanuit Het Hogere doorgekregen hoe je weer in contact met het Goddelijke kunt komen. Door de inwijdingen die zijn leerlingen van hem geleerd hebben, krijg je die verbinding weer, en réken maar dat als je een beetje fatsoenlijk met Reiki bezig wil gaan, dat je je aan leefregels houdt die verdomd veel lijken op die in de Bijbel staan: eerlijkheid tegenover anderen en jezelf. Laat geen negativiteit in je hart toe!

Maar het gaat om het gevoel. Ik kan mezelf ook dwingen vanalles te doen, maar als mijn gevoel, mijn hart niet verandert, wat heeft het dan voor waarde? Ik kan naar klassieke muziek leren luisteren en zien hoe goed en technisch het in elkaar zit, hoe briljant gecomponeerd, maar als mijn hart er niet bij is, wat heeft het dan voor waarde? Je kan jezelf met vanalles indoctrineren, maar als je er niet vanuit je hart naar leeft, maar vanuit het idee dat het op de één of andere manier moet omdat het goed is, is het waardeloos. Dat vond ik zelf het irritante toen ik nog new ager was, ik wist dat ik dit en dat wel en niet moest doen, maar gevoelens van frustratie, jaloezie, boosheid werden er niet minder om. Jezus verandert je hart, laat je die Goddelijke liefde voelen en ernaar leven. Dat is zalig en je kan mij niet wijsmaken dat je dat van het volgen van Reikiregels ook krijgt.

Dus nogmaals, het gaat niet om regels, het gaat om je staat van zijn, gewoon je hele wezen, hoe je denkt, voelt, handelt, je krijgt een nieuwe natuur, wordt opnieuw geschapen in christus naar Zijn evenbeeld, met Zijn karakter, Zijn liefde, Zijn alles. Dat kan niet met regels volgen, daar heb je een transformatie voor nodig die alleen God je kan bieden.
pi_60590494
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat klinkt het ook niet

Maar Ali kan niet anders praten dan dat hij doet, als hij mee zou gaan met andere geloofsstromingen dan die van zichzelf moet hij zichzelf verloochenen en stort zijn hele wereld en alles waar hij zich aan vastklampt in elkaar. Dus kan hij niet openstaan voor andere denkbeelden, en zijn die in zijn ogen allemaal niet waar. Dat moet je ergens respecteren, en in eerste instantie deed ik dat ook. Maar er valt gewoon niet met hem te discussieren door zijn dwingelandij.

Toch bedoelt hij het absoluut goed, maar hij is gewoon erg star en dogmatisch. Dat zie je wel vaker bij extremisten.

Daarbij komt dat hij het kan verpakken in prachtig wollig taalgebruik en ellenlange posts, en dat maakt al heel snel indruk, maar is natuurlijk niet perse de waarheid. Voor Ali wel, en dat beperkt hem in inzages, jammer.
Ik hoop in ieder geval dat hij in Parijs weer bevestiging vindt van waar hij naar zocht.

En misschien krijgt hij door wat hij meemaakt of ziet nog wel eens een wat bredere kijk, en veroordeelt hij anderen niet meer zo snel. Maar ik denk dat ie al te ver heen is, en alleen nog maar starder zal worden. Soms heb ik zelfs het idee dat ie zichzelf als een soort van martelaar ziet. In ieder geval is het een fascinerend mens. Maar dat was John Theophilus Desaguliers ook, en dat is Barack Obama ook (die traditioneel, net als alle (beoogde) presidenten van de USA ook alweer als een vrijmetselaar wordt gezien).
Ik geloof gewoon in Jezus Christus en niks anders. Dat kan ik niet omdat ik er geen reden voor heb.

En ik zie mezelf niet als martelaar? Ik wil net als de meeste mensen gewoon het beste ervan maken, en ik geloof dat ik de manier daarvoor aangereikt heb gekregen, en die manier is niet voor mij alleen maar voor iedereen, omdat ik geloof dat die God van mij ieders God is ons allemaal gelukkig wil maken.

Ik ben niet minder oprecht dan jullie in het zoeken naar de manier om een goed leven te leiden, iets te betekenen voor anderen, mensen te helpen, me persoonlijk te ontwikkelen, etcetera.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:05:47 #185
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60590780
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan naar klassieke muziek leren luisteren en zien hoe goed en technisch het in elkaar zit, hoe briljant gecomponeerd, maar als mijn hart er niet bij is, wat heeft het dan voor waarde?
Fijn is dat he? Als je tot tranen toe geroerd wordt door (klassieke) muziek, en als je dan doorstroomt wordt met een gevoel van vrede, liefde, blijheid en geluk!! Heb ik ook met boeken, en als ik opsta en de zon schijnt of als het juist hevig stormt, of als ik mag genieten van een van de wonderen van de natuur, of als er een prachtige zonsondergang is, of als een wildvreemd kind naar me lacht en met me praat, of als ik een van de oudjes, die ik help met van alles en nog wat, naar me zie stralen terwijl hij zijn hand op mijn hand legt. Of als de dorpsgek van Ballinrobe, waar ik werk, een praatje met me komt maken en een sigaret bietst. Of als mijn dochter me zegt dat ze van me houdt. Of als mijn hond komt knuffelen. Of als ik een vlinder uit ons kantoor heb kunnen bevrijden zonder zijn vleugels te beschadigen. Of als ik mijn oude buurvrouw uit nederland een geweldige vakantie kan bezorgen hier in Ierland. En zo kan ik nog uren doorgaan.... Zoooo waardevol is dat allemaal!!!
quote:
maar gevoelens van frustratie, jaloezie, boosheid werden er niet minder om.
Daar heb ik zelden last van, jij zult het ook niet vaak hebben waarschijnlijk.
quote:
Jezus verandert je hart, laat je die Goddelijke liefde voelen en ernaar leven. Dat is zalig en je kan mij niet wijsmaken dat je dat van het volgen van Reikiregels ook krijgt.
Ik kan me dat juist heel goed voorstellen, dat je het van Reiki beoefening ook krijgt. Ik ervaar dat ook, en ik ben atheist.
quote:
Dus nogmaals, het gaat niet om regels, het gaat om je staat van zijn, gewoon je hele wezen, hoe je denkt, voelt, handelt, je krijgt een nieuwe natuur, wordt opnieuw geschapen in christus naar Zijn evenbeeld, met Zijn karakter, Zijn liefde, Zijn alles. Dat kan niet met regels volgen, daar heb je een transformatie voor nodig die alleen God je kan bieden.
Nee hoor
Jij noemt het alleen maar god. Ik noem het 'het leven'.
pi_60590868
De één is nou eenmaal wat gevoeliger dan de ander Als ik Beethoven's negende hoor, dan hoor ik God spreken. Ik kan me niet voorstellen dat me dat minder raakt dan wat een gelovige ervaart bij zijn/haar religie op de meest intense momenten. Bij Rachmaninov's tweede pianonconcert raak ik helemaal in vervoering. Daar heb ik geen God voor nodig Ik moet zeggen dat de bijbel me ook op zo'n manier kan laten ontroeren, maar dat is niet uniek voor de bijbel of het Christelijke geloof weggelegd.

Maar dan komen we weer op het gebrek aan inlevingsvermogen of voorstellingsvermogen wat nogal es gepaard gaat met een overenthousiast en vol overtuigd Christelijk geloof
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:14:35 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60590880
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon in Jezus Christus en niks anders. Dat kan ik niet omdat ik er geen reden voor heb.

En ik zie mezelf niet als martelaar? Ik wil net als de meeste mensen gewoon het beste ervan maken, en ik geloof dat ik de manier daarvoor aangereikt heb gekregen, en die manier is niet voor mij alleen maar voor iedereen, omdat ik geloof dat die God van mij ieders God is ons allemaal gelukkig wil maken.
Maar dat denken alle religieuze fanatici, Ali. Je bent niet uniek, er lopen er miljoenen rond zoals jij die allemaal met volle overtuiging "De Waarheid" prediken. En ze hebben allemaal hun eigen ideeën over die waarheid. Jij bent echt niet die ene die het toevallig wel goed heeft. Je ben gewoon nummer zoveel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:27:38 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60591058
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:13 schreef Haushofer het volgende:
De één is nou eenmaal wat gevoeliger dan de ander Als ik Beethoven's negende hoor, dan hoor ik God spreken. Ik kan me niet voorstellen dat me dat minder raakt dan wat een gelovige ervaart bij zijn/haar religie op de meest intense momenten. Bij Rachmaninov's tweede pianonconcert raak ik helemaal in vervoering. Daar heb ik geen God voor nodig Ik moet zeggen dat de bijbel me ook op zo'n manier kan laten ontroeren, maar dat is niet uniek voor de bijbel of het Christelijke geloof weggelegd.

Kan ik me helemaal in vinden!!! Ik heb het ook met fotograferen. Als ik een foto maak zoals onderstaande zeg ik zelfs altijd tegen mijn man: ' Als er een god bestaat, dan woont ze hier in Ierland, kijk maar!'

quote:
Maar dan komen we weer op het gebrek aan inlevingsvermogen of voorstellingsvermogen wat nogal es gepaard gaat met een overenthousiast en vol overtuigd Christelijk geloof
Dat is inderdaad die starheid, jammer.
pi_60591064
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat denken alle religieuze fanatici, Ali. Je bent niet uniek, er lopen er miljoenen rond zoals jij die allemaal met volle overtuiging "De Waarheid" prediken. En ze hebben allemaal hun eigen ideeën over die waarheid. Jij bent echt niet die ene die het toevallig wel goed heeft. Je ben gewoon nummer zoveel.
Da's het nadeel van individualisme Je zult je altijd maar heel beperkt kunnen inleven in wat anderen ervaren, denken en voelen. En dat laat je al gauw denken dat jij de unieke, absolute ervaring hebt. En dat niks anders daar aan kan tippen. Heb er zelf overigens ook een handje van, maar dan op andere gebieden. Muziek bijvoorbeeld.

Het is een zwakte van de mens.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:50:52 #190
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60593395
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daarom is het ook drie keer dikke bullshit. God is maar een armetierige narcistische tiran als ze, want ze is immers oppermachtig, eerst ervoor zorgt dat de mensheid is gedoemd in de hel te komen door die mensheid te laten zondigen, mits je, nadat god dat zondigen heeft veroorzaakt, als mensheid god aanbidt en haar regeltjes precies volgt. Wie denkt god wel niet dat ze is om dergelijke lafhartige spelletjes met de mens te spelen? Is dat de manier waarop ze zich vermaakt in haar hemeltje??? Zo'n god wil ik niet eens leren kennen na mijn dood, aangezien ik het een enorme doodszonde vind van god dat ze de mensheid zo tergt. Dat heeft niets met liefde te maken. Dat is puur egoisme en machtsmisbruik.

Drie keer dikke bullshit dus.

Ali heeft zo de mond vol over die NWO, en hoe wij allemaal ten dode zijn opgeschreven en slaven zullen worden van de leider van die zogenaamde NWO, Lucifer in hoogst eigen persoon. In feite is god geen haar beter. We moeten namelijk slaaf van haar worden en haar aanbidden en erkennen als enige werkelijke leider die er bestaat. Dat vertoont aardig wat overeenkomsten met die NWO waar Ali zo bang voor is. Je hebt ook bij god geen keuzemogelijkheid, je moet haar en haar dwingende leer volgen, anders wordt je niet verlost.

Ik zie werkelijk geen verschil.
Ik geloof wel degelijk in God, maar niet in een armetierige narcistische Tiran op een wolkje inderdaad die mensen dood die hij niet mag. Voor mij is het Goddelijke (ja, ik wil het niet definieren) pure liefde, een wezen dat niet te omschrijven valt en dat eenvoudig weg niet kan vernietigen, slechts scheppen. De mens is in staat tot vernietiging, niet God. Wij hebben van hem de keus gekregen om ofwel scheppend dan wel vernietigend bezig te zijn, hij zal ons voor beiden niet veroordelen. Wij zijn immers zijn hoogste, meest volmaakte schepping. Wij zijn deel van hem, en hij houd van ons.

God zoals hij door Ali beschreven word is mij veel te menselijk, mensen oordelen tenslotte ook keihard over elkaar en soms voor altijd. Ik vind het een simplistisch Godsbeeld dat gebaseerd is op angst, geen liefde.

Ik geloof wel in de NWO, maar niet als Luciferische samenzwering. Ik geloof uberhaupt niet in God's tegenpool, want dat zou betekenen dat er twee Goden zijn. Ik geloof er wel in als samenzwering van materealistische mensen die gewoon meer geld willen zien en hun zin willen kunnen doen.
pi_60593561
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:50 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik geloof wel degelijk in God, maar niet in een armetierige narcistische Tiran op een wolkje inderdaad die mensen dood die hij niet mag. Voor mij is het Goddelijke (ja, ik wil het niet definieren) pure liefde, een wezen dat niet te omschrijven valt en dat eenvoudig weg niet kan vernietigen, slechts scheppen. De mens is in staat tot vernietiging, niet God. Wij hebben van hem de keus gekregen om ofwel scheppend dan wel vernietigend bezig te zijn, hij zal ons voor beiden niet veroordelen. Wij zijn immers zijn hoogste, meest volmaakte schepping. Wij zijn deel van hem, en hij houd van ons.
Maar als wij een ander lid van Zijn schepping doden en Hij laat dat toe, discrimineert Hij dan niet? Dat is toch geen liefde? Is er geen wet nodig denk je?
quote:
God zoals hij door Ali beschreven word is mij veel te menselijk, mensen oordelen tenslotte ook keihard over elkaar en soms voor altijd. Ik vind het een simplistisch Godsbeeld dat gebaseerd is op angst, geen liefde.
Te menselijk? Ik ken geen mens die ooit naar de standaard die God heeft gezet heeft geleefd. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou kunnen. Het onmenselijke aan de bijbelse God is juist het goddelijk eraan. Het is wel een persoonlijke God, geen vage 'energie' of 'bewustzijn'. Dat maakt Hem misschien menselijker omdat je ermee kan communiceren, maar niet minder goddelijk. En wat angst er mee te maken heeft is mij ook een raadsel. Ik ben wel bang voor God omdat ik besef dat mijn leven in Zijn handen ligt. Ik kan niet zomaar doen waar ik zin in heb zonder dat ik daar de gevolgen voor kan verwachten, zowel hier de directe gevolgen als goddelijke gevolgen voor nu en in de eeuwigheid. Maar dat lijkt me vrij logisch of niet? Was jij als kind niet bang dat je ouders je zouden straffen wanneer je iets stouts had gedaan? Maar die God van mij heeft mij zo gevormd dat ik geen dingen meer doe waardoor ik bang hoef te zijn dat Hij gigantisch boos, of eerder teleurgesteld, want God is eerder droevig voor ons dan boos, wordt. En dus hoef ik ook niet meer bang te zijn.
quote:
Ik geloof wel in de NWO, maar niet als Luciferische samenzwering.
Onderzoek de mensen eens die er de hoofdrollen in spelen. Vooral in de VN barst het van de Luciferianen, en de VN speelt een gigantisch grote rol in het implementeren van de NWO.
quote:
Ik geloof uberhaupt niet in God's tegenpool, want dat zou betekenen dat er twee Goden zijn.
Dat is ook niet waar. God kan een tegenpool toelaten dingen te doen, en Hem daardoor voor Zijn goddelijk plan gebruiken. Dat wil niet zeggen dat beide machten even sterk zijn of van dezelfde orde zijn.
quote:
Ik geloof er wel in als samenzwering van materealistische mensen die gewoon meer geld willen zien en hun zin willen kunnen doen.
Maar je moet toch behoorlijk gestoord zijn wil je miljoenen of in de toekomst misschien wel bereid zijn miljarden mensen af te maken via oorlogen, ze te bestoken met leugens en propaganda, terroristische aanslagen, al hun vrijheden af te nemen, etcetera. Zo'n kwaad is voor mij van een heel andere dimensie dan simpele geldslust en hun wil willen doen. Die wil is zo egomaniacaal en wordt op zo'n zieke manier geforceerd, dat ik tot nu toe weinig mensen heb ontmoet die zich voor kunnen stellen dat zoiets evils uberhaupt kan bestaan, inclusief ikzelf toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:16:30 #192
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60593703
Reageer eens op mijn post over de omschrijving wat ik voel bij bijvoorbeeld klassieke muziek en alle andere voorbeelden die ik aandraag alsjeblieft? Dat is toch hetzelfde als hoe jij het voelt?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:21:12 #193
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60593787
Mensen vergeet nou telkens niet dat de verhalen van GOD die jullie blijkbaar zo goed kennen, veel verder terug gaan dan de dagen dat ze door het christendom zijn herschreven.
Alle verhalen van de bijbel dateren terug tot aan het rijk van Sumer (Irak). Waar er niet een GOD was, maar er 12 Goden telkens het bestuur deden. Elke karakter eigenschap die jullie uit de verhalen van de bijbel halen, zijn eigenlijk verschillende verhalen van goden uit Sumer.

Er is ooit eens besloten dat het christendom, maar 1 god heeft, de almachtige. Net als de Islam alleen Allah heeft.
Dit betekent niet dat dit ook zo is, dit is besloten rond het begin van de jaartelling.
De verhalen zelf zijn duizenden jaren ouder.

Laat je niet misleiden door de bijbel, of in iedergeval hen die pretenderen dat de bijbel het woord is. Want geloof je zelf ook niet, dat als ik dit weet, dat notebene de paus of ieder andere redelijk ingelezen gelovige dit weet?

Ben ooit eens begonnen met een boek van Sitchin, en hoewel hij een verhaal neer zet waarvan je moet afvragen waarom hij dit zo interpeteerd, is zijn kennis over het sumerische rijk en de verhalen die tot wel 4000 jaar v.c. stammen een die genoemd mag worden.
Waarom staat het exacte verhaal van Noach, op een kleitablet duizenden jaren ouder dan de bijbel?
Waarom, staat dit exacte verhaal, op een kleitablet, ouder gedateerd, dan wanneer geleerden denken dat het verhaal van Noach zich heeft afgespeelt.

Denk eens na, als wij denken dat Noach rond 2000 geweest moest zijn, terwijl we exacte kopieën van het verhaal vinden, die dik duizend jaar ouder zijn.
Hoe oud is dit verhaal dan wel niet?
En waarom pretenderen hedendaagse 'heiligen' dan iets anders?

De goden van vroeger gaat over beschavingen en kennis die veel ouder zijn! Wie deze mensen zijn, waar ze vandaan komen.. ik weet het niet. Maar de bijbel beschrijft echt niet de waarheid.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_60593957
De 5 Reiki leefregels

* Juist vandaag stel ik mij alleen maar dankbaar op.
Wees dankbaar voor wat je hebt. Wees dankbaar voor je leven. Wees dankbaar tegenover je godheid.

* Juist vandaag zal ik niet tobben.
Steek niet te veel energie in wat er mis is in je leven als je het niet kunt oplossen door er op dit moment je druk over te maken. Als je de situatie kunt veranderen, verander het! Kun je dat niet, bereid dan dingen voor om de schade te beperken, en als dat ook al niet kan; waarom zou je je dan nog druk maken? Het is verspilde energie om je continu zorgen te maken over iets dat je niet meer kunt veranderen.

* Juist vandaag zal ik me niet boos maken.
Boosheid is slecht voor jezelf en je omgeving. Het kost nodeloos veel energie, je sluit je erdoor af voor de energie die de godheid aan je geeft, en het is negatief tegenover ke medemens. Als iemand iets doet wat jou niet aanstaat, kun je je in de eerste instantie ook eens gaan verplaatsen in die ander: WAAROM benadeelt hij/zij jou zo? Als je die achterliggende gedachtes kunt achterhalen, dan voorkom je vaak veel ellende voor jezelf en de ander. Bespreek het gewoon zo veel mogelijk in alle rust met die persoon.
Daarnaast kun je de rottige dingen die in je leven gebeuren ook zien als dingen die je nodig hebt; die beproevingen waar je het zelf al over hebt. Er wordt gezegd dat je ziel moet groeien, moet ontwikkelen. Een mens komt datgene op zijn/haar pad tegen wat hij/zij nodig heeft om te groeien. Als je er zo tegenaan kijkt, komt punt 1 weer naar voren: dankbaarheid.

* Juist vandaag zal ik mijn werk eerlijk doen.
Je wordt betaald om je functie uit te voeren. Als je wel het geld ontvangt maar niet je werk uitvoert, dan is dat eigenlijk al stelen.

* Juist vandaag zal ik voor elk levend wezen liefde en respect tonen.
Heb je ouders, je eigen kinderen en je dierbaren lief.
Respecteer het oudje dat 50 km/uur op de provinciale weg voor jouw auto rijdt; het arme oudje durft gewoon niet harder meer.
Respecteer een ander die wat meer heeft; die heeft er ook z'n best voor moeten doen.
Wees vriendelijk voor dieren; die hebben ook gevoel.

Deze regels zijn gewoon vrijwillige leidraden voor in het leven. Als je je er aan houdt, word je gewoon gelukkiger. Je laat je ego meer en meer los en ziet de schoonheid in de wereld, in God's creatie. Je laat je niet meer zo gauw kwetsen of depressief maken: alles heeft een reden volgens veel mensen.

Ik vind dit alles veel positiever dan 10 regeltjes van "Dit mag niet en dat mag niet!", en erg Luciferiaans komen die regeltjes mij ook niet bepaald over. Daarbij zitten veel van de 10 Geboden hier eigenlijk al in verwerkt, met name in de regel over liefde en respect!
pi_60594244
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:16 schreef ElizabethR het volgende:
Reageer eens op mijn post over de omschrijving wat ik voel bij bijvoorbeeld klassieke muziek en alle andere voorbeelden die ik aandraag alsjeblieft? Dat is toch hetzelfde als hoe jij het voelt?
Dat voorbeeld van klassieke muziek ging niet om wat je erbij voelt, en of dat als gelovige anders is als niet gelovige. Het gaat mij om de liefde die je voelt. Je kan allerlei liefdesregels hebben. Je kan je aan de tien geboden houden: niet liegen, niet stelen, niet doden, etc. Die regels zijn echter niet regels in de zin van DAT MAG NIET, maar 'als je van je medemens houdt als van jezelf en van God met heel je hart en je verstand, zul je die dingen nooit doen, ze zullen niet eens bij je opkomen'. Ik kan dus wel al die tien geboden gaan volgen en inzien dat dat moreel perfect is, maar als mijn hart er niet naar is, als het niet mijn natuur is om die dingen niet meer te doen, is het waardeloos.

Als Reiki dus allerlei 'regels' heeft waar je naar moet leven, en die klinken heel goed, is dat prima. Maar als je je niet exact hetzelfde voelt, is het waardeloos. Ik geloof dat je alleen met de liefde van God die liefde kan ervaren waardoor de omgangsregels geen regels meer zijn maar doodnormale omgangsvormen, dingen die je uit liefde automatisch laat.

Zo kun je jezelf aanleren om bij een winkel vriendelijk te lachen. Je kan als winkelbediende beleefd en vrolijk doen tegen je klanten. Maar zou het niet veel fijner te zijn om je ook werkelijk ook zo te voelen zodat je uit je hart vriendelijk en beleefd bent, omdat je werkelijk liefde voelt voor ieder individu, in plaats van dat je het je aangeleerd hebt? Ik vond het altijd onrealistisch, ik geloofde niet dat het mogelijk was om evenveel van een ander te houden als van jezelf, maar nu maak ik het zelf mee, de éne keer sterker dan de andere, afhankelijk van hoe sterk ik met God ben. Ik heb daar altijd naar gestreefd, echtheid. Alles doen omdat ik het wil en omdat ik het zo voel, niet omdat de maatschappij zegt dat dat ik het moet doen of omdat het 'zo hoort', terwijl mijn hart er niet bij ligt, want dan heb ik er helemaal geen zin in. Voor mij was het een wereld van verschil om van new ager christen te worden, omdat ik dus ineens een hart kreeg. Misschien hing het met meer dingen samen, andere gebeurtenissen in het verleden, maar ik kan het niet verklaren zonder God.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:56:10 #196
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60594375
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom is het nou toch weer een 'verdedig het christelijk geloof' topic geworden
De intentie was om aan te tonen dat al het occulte en new age luciferiaans is.
Niet alleen het occulte en new age is luciferiaans, maar ook de wetenschap.
Het is door religie dat de wetenschap een flinke klap heeft gehad en we hele stappen achteruit zijn gegooid dankzij die geweldige "oplossing" van jou.
Daar kan ik mij best kwaad om maken als ik daar zo over nadenk.
Als je eens beseft hoe ver we nu hadden kunnen zijn met wetenschappelijke en technische vooruitgang als dit niet gebeurd was.
Om dit feit alleen al kan ik mij zo verschrikkelijk boos maken wat betreft religie.
En zo zijn er feitelijk nog veel meer dingen dat door de macht van religie zo beperkt zijn gebleven of ontwikkelingen zijn tegen gegaan (en heel veel met geweld, uiteraard in de naam van God.)
Nee, je hoeft er niet uitgebreid op in te gaan of uberhaupt op te reageren als je dat niet wilt.
Het is gewoon een notie die ik even kwijt wilde waar ik zo even aan dacht toen jij met deze post hielp herinneren waar het topic over ging en wat als luciferiaans word beschouwd.

Ik snap jou ook niet Ali.
Je probeert gigantisch het topic te sturen en je merkt vervolgens dat mensen daar een beetje moe van worden dus je geeft het weer de vrije hand.
Maar waarom je geloof blijven verdedigen?
Daar gaat dit topic toch niet over?
Andere mensen gaan erover door maar jij blijft even zo goed terug reageren en doe je even hard mee.
Hierdoor is tot heden elk topic van jou uitgelopen tot wat het nu is geworden: eindeloos en nutteloos gediscusieer over jou geloof en het verdedigen daarvan.

Wij hebben onze waarheid en jij die van jou.
Deal with it.
pi_60594509
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:30 schreef ToT het volgende:
De 5 Reiki leefregels

* Juist vandaag stel ik mij alleen maar dankbaar op.
Wees dankbaar voor wat je hebt. Wees dankbaar voor je leven. Wees dankbaar tegenover je godheid.

* Juist vandaag zal ik niet tobben.
Steek niet te veel energie in wat er mis is in je leven als je het niet kunt oplossen door er op dit moment je druk over te maken. Als je de situatie kunt veranderen, verander het! Kun je dat niet, bereid dan dingen voor om de schade te beperken, en als dat ook al niet kan; waarom zou je je dan nog druk maken? Het is verspilde energie om je continu zorgen te maken over iets dat je niet meer kunt veranderen.

* Juist vandaag zal ik me niet boos maken.
Boosheid is slecht voor jezelf en je omgeving. Het kost nodeloos veel energie, je sluit je erdoor af voor de energie die de godheid aan je geeft, en het is negatief tegenover ke medemens. Als iemand iets doet wat jou niet aanstaat, kun je je in de eerste instantie ook eens gaan verplaatsen in die ander: WAAROM benadeelt hij/zij jou zo? Als je die achterliggende gedachtes kunt achterhalen, dan voorkom je vaak veel ellende voor jezelf en de ander. Bespreek het gewoon zo veel mogelijk in alle rust met die persoon.
Daarnaast kun je de rottige dingen die in je leven gebeuren ook zien als dingen die je nodig hebt; die beproevingen waar je het zelf al over hebt. Er wordt gezegd dat je ziel moet groeien, moet ontwikkelen. Een mens komt datgene op zijn/haar pad tegen wat hij/zij nodig heeft om te groeien. Als je er zo tegenaan kijkt, komt punt 1 weer naar voren: dankbaarheid.

* Juist vandaag zal ik mijn werk eerlijk doen.
Je wordt betaald om je functie uit te voeren. Als je wel het geld ontvangt maar niet je werk uitvoert, dan is dat eigenlijk al stelen.

* Juist vandaag zal ik voor elk levend wezen liefde en respect tonen.
Heb je ouders, je eigen kinderen en je dierbaren lief.
Respecteer het oudje dat 50 km/uur op de provinciale weg voor jouw auto rijdt; het arme oudje durft gewoon niet harder meer.
Respecteer een ander die wat meer heeft; die heeft er ook z'n best voor moeten doen.
Wees vriendelijk voor dieren; die hebben ook gevoel.

Deze regels zijn gewoon vrijwillige leidraden voor in het leven. Als je je er aan houdt, word je gewoon gelukkiger. Je laat je ego meer en meer los en ziet de schoonheid in de wereld, in God's creatie. Je laat je niet meer zo gauw kwetsen of depressief maken: alles heeft een reden volgens veel mensen.

Ik vind dit alles veel positiever dan 10 regeltjes van "Dit mag niet en dat mag niet!", en erg Luciferiaans komen die regeltjes mij ook niet bepaald over. Daarbij zitten veel van de 10 Geboden hier eigenlijk al in verwerkt, met name in de regel over liefde en respect!

Oke, dit zijn prima regels. De tien geboden zijn niet DIT MAG NIET EN DAT MAG NIET, nogmaals. LEES ze eens voordat je er commentaar op geeft. Er staat 'Gij zult niet'. Dat is conditioneel. Als je met God bent, zul je niet liegen. Als je met God bent, zul je niet stelen. Als je met God bent, zul je van je medemens houden als van jezelf. Als je niet met God bent, is dat niet mogelijk.

Maar die regels zijn prima. Stel je nu echter voor dat het misgaat in je leven. Stel dat je elke dag die dingen voorneemt en het jezelf kwalijk neemt als je die dingen toch doet, omdat je de lat voor jezelf heel hoog hebt gelegd. Stel dan dat je bedrogen wordt door je partner. Stel dat je zielsveel van haar houdt maar dat zij keihard vreemdgaat. Zou jij niet boos worden? Zou je niet voor je leven gekwetst zijn denk je? Je zou haar waarschijnljik willen vergeven, maar is dat mogelijk? Zal je ooit weer helemaal hersteld kunnen zijn na zo'n klap?

Stel dat jij je voorneemt om liefde en respect te tonen naar iedereen, maar de rest van de wereld heeft daar die dag geen zin in. Je wordt de hele dag vernederd, uitgescholden, in elkaar geslagen, uitgelachen. Mensen kotsen jou uit. Je bent een nul, een niets. Denk je dat jou dat emotioneel niet zou raken waardoor je niet boos zou worden, nog steeds liefde en respect voor die mensen zou voelen? Of zou je het op een gegeven moment kotsbeu zijn omdat, hoe erg jij ook je best doet het goede te doen, je er absoluut niets voor terugkrijgt, juist het tegenovergestelde? Hoe zou je in zo'n situatie kunnen leven?

Stel dat jij elke dag netjes 50 km/h rijdt. Op een dag speelt jouw kind op de weg en er komt iemand met 120 voorbijscheuren die jouw kind schept en het is dood. Ga jij dan liefde en respect voelen denk je, of word je gigantisch boos?

Wat als je ouders je vreselijk mishandeld hebben vroeger, waardoor je diep in de put zit en je toekomst praktisch vergald is omdat je niet normaal kan functioneren. Kan je dan nog van ze houden? Kan je dan iets anders dan haat en frustratie voor ze voelen?

Wat als jij altijd eerlijk netjes je werk doet, maar je wordt constant afgezeken, inclusief door je baas. Niemand doet wat, behalve jij werkt hard en je weet het, maar niemand wil het erkennen. Heb je dan op een gegeven moment niet zoiets van ik KAP ermee, het is genoeg zo, bekijk het allemaal maar, en desnoods pak je waar je vindt dat je recht op hebt. Is dat geen mogelijkheid?

Met andere woorden: leuke regels, maar realistisch in situaties waarin je tot het uiterste gedreven wordt? Waarschijnlijk niet. Maar dat is wel waar je naar dient te streven. Mijn ervaring is, en daar hoef je je niets vaan aan te trekken, maar die wil ik wel delen, dat het prima regels zijn, maar het is niet realistisch om te geloven dat je je er ook daadwerkelijk aan kan houden in de praktijk, omdat niet de wereld niet zo vriendelijk, aardig en lief is als jij, en ook geen zin heeft om zo te worden. Er zijn genoeg mensen die misbruik van je goedheid willen en zullen maken, en dan word je slachtoffer van je eigen goedheid. Daar kan je schade onder lijden, je kan er emotioneel aan onderdoor gaan, waardoor je dus verhardt, en geen zin meer hebt om zo goed te doen, wat schiet je er immers mee op? Je wordt er dan zeker niet gelukkig van.

In het christelijk geloof is het niet anders. Daar onderga je ook onrecht, misschien nog wel meer dan normaal, omdat je uitgesproken christen bent. Ik word hier ook constant aangevallen en voor vanalles uitgemaakt. Vroeger had ik me dat aangetrokken, nu vind ik het jammer dat mensen het zo zien. Jezus werd ook vernederd tot het bot, zijn baard uitgetrokken, op Hem gespuugd, gegeseld, men probeerde hem constant te stenigen en te slim af te zijn, uiteindelijk werd Hij verraden door 1 van zijn naasten. Toch zondigde Hij niet, nooit deed Hij iets wat niet eerbaar was voor God. Dat is wat je als christen nastreeft, die houding, die liefde voor je medemens, dat wat de wereld je ook aandoet, hoe groot het onrecht ook is, je je nooit laat verleiden tot hetzelfde soort gedrag. Ik geloof niet dat dat mogelijk is zonder de liefde van God, alleen die kan je op de been houden, je kracht geven waardoor je niet zondigt, en je tegelijkertijd helen van je wonden, zodat je wat er ook gebeurt sympathie en liefde kan blijven voelen voor degenen die je onrecht aandoen. Ik geloof niet dat je dat op eigen krachten kan bereiken, omdat het menselijk wezen zo niet in elkaar zit, daar is het ego veel te aanwezig voor. Alleen de liefde van God is sterker dan al het leed en de gevolgen daarvan die de zonde teweegbrengt.

edit: nog iets, die regel van 'ik ga mij alleen maar dankbaar opstellen'. Wat dacht je van uit de grond van je hart dankbaar ZIJN? Elke dag van je leven? Elke ochtend als je opstaat, overdag, en voordat je gaat slapen? Dus dat je je dat neti in hoeft te prenten, maar dat je hebt gewoon bent, met elke vezel van je lijf. Lijkt je dat dan niet veel fantastischer dan jezelf, ookal voel je je ondankbaar, dankbaar opstellen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-08-2008 11:31:34 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:13:08 #198
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60594670
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van klassieke muziek ging niet om wat je erbij voelt, en of dat als gelovige anders is als niet gelovige. Het gaat mij om de liefde die je voelt. Je kan allerlei liefdesregels hebben. Je kan je aan de tien geboden houden: niet liegen, niet stelen, niet doden, etc. Die regels zijn echter niet regels in de zin van DAT MAG NIET, maar 'als je van je medemens houdt als van jezelf en van God met heel je hart en je verstand, zul je die dingen nooit doen, ze zullen niet eens bij je opkomen'. Ik kan dus wel al die tien geboden gaan volgen en inzien dat dat moreel perfect is, maar als mijn hart er niet naar is, als het niet mijn natuur is om die dingen niet meer te doen, is het waardeloos.

Als Reiki dus allerlei 'regels' heeft waar je naar moet leven, en die klinken heel goed, is dat prima. Maar als je je niet exact hetzelfde voelt, is het waardeloos. Ik geloof dat je alleen met de liefde van God die liefde kan ervaren waardoor de omgangsregels geen regels meer zijn maar doodnormale omgangsvormen, dingen die je uit liefde automatisch laat.

Zo kun je jezelf aanleren om bij een winkel vriendelijk te lachen. Je kan als winkelbediende beleefd en vrolijk doen tegen je klanten. Maar zou het niet veel fijner te zijn om je ook werkelijk ook zo te voelen zodat je uit je hart vriendelijk en beleefd bent, omdat je werkelijk liefde voelt voor ieder individu, in plaats van dat je het je aangeleerd hebt? Ik vond het altijd onrealistisch, ik geloofde niet dat het mogelijk was om evenveel van een ander te houden als van jezelf, maar nu maak ik het zelf mee, de éne keer sterker dan de andere, afhankelijk van hoe sterk ik met God ben. Ik heb daar altijd naar gestreefd, echtheid. Alles doen omdat ik het wil en omdat ik het zo voel, niet omdat de maatschappij zegt dat dat ik het moet doen of omdat het 'zo hoort', terwijl mijn hart er niet bij ligt, want dan heb ik er helemaal geen zin in. Voor mij was het een wereld van verschil om van new ager christen te worden, omdat ik dus ineens een hart kreeg. Misschien hing het met meer dingen samen, andere gebeurtenissen in het verleden, maar ik kan het niet verklaren zonder God.
Moet ik nu concluderen dat jij beweert dat al het goede dat iemand doet 'leeg' is puur en alleen omdat hij of zij niet in God gelooft op jouw manier? Dat het dus eigenlijk niet uit maakt of ik mensen genees met mijn reiki of aan t moorden sla omdat het zonder God dezelfde waarde heeft?

Ik zei al, ik geloof in het Goddelijke, en wat mijn Reikimaster mij probeert te leren is meer tijd voor mezelf te nemen. Niet minder, want ik ben al de hele dag bewust bezig met het helpen van anderen. Uit liefde ja. Maar dat is niet echt want ik geloof niet op jouw manier in God, toch? Daar komt het toch op neer?

Ik hield vroeger al meer van anderen dan van mijzelf, nu kan ik door de Reiki zeggen dat ik OOK van mezelf houd. Maar dat is dus egoistisch? Van jezelf houden?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:22:48 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60594878
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van klassieke muziek ging niet om wat je erbij voelt, en of dat als gelovige anders is als niet gelovige. Het gaat mij om de liefde die je voelt.
Je spreekt jezelf in twee zinnen al tegen. Bovendien schreef ik:
quote:
Fijn is dat he? Als je tot tranen toe geroerd wordt door (klassieke) muziek, en als je dan doorstroomt wordt met een gevoel van vrede, liefde, blijheid en geluk!!
En ik stel dus dat dat dezelfde ervaringen zijn als die jij meemaakt, met je god. En jij was de eerste die in het verleden tegen mij zei dat mijn ervaringen niet zo mooi en liefdevol konden zijn als de jouwe, aangezien ik ongelovig ben, dus nu niet aankomen dat het er niet toe doet. Jij beweert constant dat er niemand op hele wereld zo gelukkig en vol van liefde is als jij.

quote:
Voor mij was het een wereld van verschil om van new ager christen te worden, omdat ik dus ineens een hart kreeg. Misschien hing het met meer dingen samen, andere gebeurtenissen in het verleden, maar ik kan het niet verklaren zonder God.
Ik heb dat hart, zoals jij het noemt, altijd gehad hoor. En jij ook, en ieder ander mens. Alleen heb jij een tijd je hart (gevoel) uitgeschakeld door drugsgebruik. Je raakte dus afgestompt en je gevoelens vervlakten. Toen je stopte met drugs werd je gewoon weer gezond en keerden je gevoelens weer helemaal terug. Heeft niets met god te maken.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:27:43 #200
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60594974
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, dit zijn prima regels. De tien geboden zijn niet DIT MAG NIET EN DAT MAG NIET, nogmaals. LEES ze eens voordat je er commentaar op geeft. Er staat 'Gij zult niet'. Dat is conditioneel. Als je met God bent, zul je niet liegen. Als je met God bent, zul je niet stelen. Als je met God bent, zul je van je medemens houden als van jezelf. Als je niet met God bent, is dat niet mogelijk.
Ik geloof dat ik met het Goddelijke ben, maar toch geloof ik niet wat jij gelooft. Ik ben dus bedrogen?
quote:
Maar die regels zijn prima. Stel je nu echter voor dat het misgaat in je leven. Stel dat je elke dag die dingen voorneemt en het jezelf kwalijk neemt als je die dingen toch doet, omdat je de lat voor jezelf heel hoog hebt gelegd. Stel dan dat je bedrogen wordt door je partner. Stel dat je zielsveel van haar houdt maar dat zij keihard vreemdgaat. Zou jij niet boos worden? Zou je niet voor je leven gekwetst zijn denk je? Je zou haar waarschijnljik willen vergeven, maar is dat mogelijk? Zal je ooit weer helemaal hersteld kunnen zijn na zo'n klap?
Het is al mis geweest in mijn leven, ik ben op school gepest, ik ben opgenomen geweest in een psychiatrische instelling, ik ben in t diepst denkbare dal geweest en ik ben eruit gekomen omdat ik mijn geloof in God en Zijn Liefde nooit verloren heb. Ik ben niet meer ziek, eenzaam of op een andere manier in de problemen omdat God mij Reiki gegeven heeft waarmee ik mezelf en anderen kan genezen. Ik heb niemand in mijn leven waar ik nog steeds boos op ben, ondanks dat mij veel erge dingen zijn overkomen. Ik heb hen allemaal vergeven, want boosheid is een last die slechts energie kost en niets oplevert. Daarom ben ik vandaag niet boos.
quote:
Stel dat jij je voorneemt om liefde en respect te tonen naar iedereen, maar de rest van de wereld heeft daar die dag geen zin in. Je wordt de hele dag vernederd, uitgescholden, in elkaar geslagen, uitgelachen. Mensen kotsen jou uit. Je bent een nul, een niets. Denk je dat jou dat emotioneel niet zou raken waardoor je niet boos zou worden, nog steeds liefde en respect voor die mensen zou voelen? Of zou je het op een gegeven moment kotsbeu zijn omdat, hoe erg jij ook je best doet het goede te doen, je er absoluut niets voor terugkrijgt, juist het tegenovergestelde? Hoe zou je in zo'n situatie kunnen leven?
Vroeger als kind deed ik dit al, en dat had inderdaad het gevolg dat ik gepest werd en als minderwaardig werd behandeld. Ik ging namelijk ook om met de kinderen die al buitengesloten werden, want ik had medelijden met hen. Ik ben dat altijd blijven doen, ondanks alle tegenslag die ik tegenkwam. Ik voel nog steeds liefde en respect voor ieder mens. Ik oordeel zo veel mogelijk niet over anderen. Ik heb overleeft in die situatie omdat ik geloofde dat wat ik deed goed was, en ik het nooit anders gekunt zou hebben. En ik ben nu met recht een gelukkig mens geworden, bovendien had ik niemand kunnen helpen als ik niet had geweten hoe het is om hulpbehoevend te zijn
.
quote:
Stel dat jij elke dag netjes 50 km/h rijdt. Op een dag speelt jouw kind op de weg en er komt iemand met 120 voorbijscheuren die jouw kind schept en het is dood. Ga jij dan liefde en respect voelen denk je, of word je gigantisch boos?
Ik word daar verdrietig van, dat iemand zo weinig respect heeft voor de wereld om zich heen en alleen met zichzelf bezig is. En natuurlijk ook omdat er een jong slachtoffer van die persoon zijn egoisme is gevallen.
quote:
Wat als je ouders je vreselijk mishandeld hebben vroeger, waardoor je diep in de put zit en je toekomst praktisch vergald is omdat je niet normaal kan functioneren. Kan je dan nog van ze houden? Kan je dan iets anders dan haat en frustratie voor ze voelen?
Ja. Ik heb dan wel geen ouders gehad die me mishandelden, maar ik ben dus gepest en vernedert e.d Ik ben in therapie gegaan, en ik heb geleerd anders naar deze zaken te kijken. Het is hun beperking dat zij anderen op een dergelijke manier moeten kwellen, niet de mijne. Ik vind dat eerlijk waar naar voor hun. Ik voel geen wrok.
quote:
Wat als jij altijd eerlijk netjes je werk doet, maar je wordt constant afgezeken, inclusief door je baas. Niemand doet wat, behalve jij werkt hard en je weet het, maar niemand wil het erkennen. Heb je dan op een gegeven moment niet zoiets van ik KAP ermee, het is genoeg zo, bekijk het allemaal maar, en desnoods pak je waar je vindt dat je recht op hebt. Is dat geen mogelijkheid?
Nee. Je kunt altijd voor jezelf een bedrijf beginnen of een nieuwe baan zoeken. Logisch?
quote:
Met andere woorden: leuke regels, maar realistisch in situaties waarin je tot het uiterste gedreven wordt? Waarschijnlijk niet. Maar dat is wel waar je naar dient te streven. Mijn ervaring is, en daar hoef je je niets vaan aan te trekken, maar die wil ik wel delen, dat het prima regels zijn, maar het is niet realistisch om te geloven dat je je er ook daadwerkelijk aan kan houden in de praktijk, omdat niet de wereld niet zo vriendelijk, aardig en lief is als jij, en ook geen zin heeft om zo te worden. Er zijn genoeg mensen die misbruik van je goedheid willen en zullen maken, en dan word je slachtoffer van je eigen goedheid. Daar kan je schade onder lijden, je kan er emotioneel aan onderdoor gaan, waardoor je dus verhardt, en geen zin meer hebt om zo goed te doen, wat schiet je er immers mee op? Je wordt er dan zeker niet gelukkig van.
Fout fout fout en fout. Ik ben gelukkig, en ik leef daadwerkelijk als wat ik hier opschrijf. Ik vind het altijd zo'n makkelijk excuus om te zeggen dat je als mens hoe dan ook zondig of fout bent en dat Jezus voor je de ellende gedragen heeft. Zodat jij kunt wegkruipen met de mededeling 'de wereld gaat niet veranderen en dus word je er toch niet gelukkig van als je moeite doet''. Daarom sta ik in voor mijn eigen gedrag, zonder een ander ermee te belasten. Ik wil God kunnen aankijken mocht er een laatste oordeel komen.
quote:
In het christelijk geloof is het niet anders. Daar onderga je ook onrecht, misschien nog wel meer dan normaal, omdat je uitgesproken christen bent. Ik word hier ook constant aangevallen en voor vanalles uitgemaakt. Vroeger had ik me dat aangetrokken, nu vind ik het jammer dat mensen het zo zien. Jezus werd ook vernederd tot het bot, zijn baard uitgetrokken, op Hem gespuugd, gegeseld, men probeerde hem constant te stenigen en te slim af te zijn, uiteindelijk werd Hij verraden door 1 van zijn naasten. Toch zondigde Hij niet, nooit deed Hij iets wat niet eerbaar was voor God. Dat is wat je als christen nastreeft, die houding, die liefde voor je medemens, dat wat de wereld je ook aandoet, hoe groot het onrecht ook is, je je nooit laat verleiden tot hetzelfde soort gedrag. Ik geloof niet dat dat mogelijk is zonder de liefde van God, alleen die kan je op de been houden, je kracht geven waardoor je niet zondigt, en je tegelijkertijd helen van je wonden, zodat je wat er ook gebeurt sympathie en liefde kan blijven voelen voor degenen die je onrecht aandoen. Ik geloof niet dat je dat op eigen krachten kan bereiken, omdat het menselijk wezen zo niet in elkaar zit, daar is het ego veel te aanwezig voor. Alleen de liefde van God is sterker dan al het leed en de gevolgen daarvan die de zonde teweegbrengt.
Dat is jouw visie, die volgens mij dan een heel eind in de buurt komt van die van mij. Maar we noemen het anders. Problemen mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')